Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 4082

Guest
Mondjuk a turisták amiatt az arculat miatt jönnek, nem a modern egyenkockákat megcsodálni...
el kell fogadni, hogy a belváros/óváros elsődleges funkciója nem a lakhatás, hanem nagyrészt üzleti céllal létezik jelenlegi formájában.
Ide a nyugati túrista az olcsó pia, és a magyar csajok miatt jön, mivel elég angolul beszélnie, és egy motrlszoba, azt mehet a seggbőlszájba.
De ha nem is így lenne, a szűken vett belváros oké, maradjon. Demi a francért jó, h a város vagy 1/3 része felújíthatatlan mert műemlék. Mi a műemlék egy század eleji panelen? És ha az az, akkor a békási betonkocka miért nem? De ha logikusan gondolkozol, ha csak a szűk belvároson kívüli rlmok felét eladnák rombolhatónak a befolyt pénzből újítható lenne a többi. Ha minden 10.ből a homlokzat meghagyásával garázst csinálnak megszűnik a parkolási gond. Így meg van egy kblakhatatlan belváros szutyok elavult házakkal parkolási lehetőség nélkül.
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk a turisták amiatt az arculat miatt jönnek, nem a modern egyenkockákat megcsodálni...
el kell fogadni, hogy a belváros/óváros elsődleges funkciója nem a lakhatás, hanem nagyrészt üzleti céllal létezik jelenlegi formájában.
Amikor a nagykörúttól 1 km-re kintebb levő szutyok házakat siratják? Ahol egy gram turista, annyi sincs...?
Ide a nyugati túrista az olcsó pia, és a magyar csajok miatt jön, mivel elég angolul beszélnie, és egy motrlszoba, azt mehet a seggbőlszájba.
De ha nem is így lenne, a szűken vett belváros oké, maradjon. Demi a francért jó, h a város vagy 1/3 része felújíthatatlan mert műemlék. Mi a műemlék egy század eleji panelen? És ha az az, akkor a békási betonkocka miért nem? De ha logikusan gondolkozol, ha csak a szűk belvároson kívüli rlmok felét eladnák rombolhatónak a befolyt pénzből újítható lenne a többi. Ha minden 10.ből a homlokzat meghagyásával garázst csinálnak megszűnik a parkolási gond. Így meg van egy kblakhatatlan belváros szutyok elavult házakkal parkolási lehetőség nélkül.
Pontosan, a XIX. századi "lakópark" az miért is védendő, amiben sokszor mai napig komfort nélküli lakások vannak. Röhej.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Amikor a nagykörúttól 1 km-re kintebb levő szutyok házakat siratják? Ahol egy gram turista, annyi sincs...?

Pontosan, a XIX. századi "lakópark" az miért is védendő, amiben sokszor mai napig komfort nélküli lakások vannak. Röhej.
Ki védi azokat? A biciklis hippi urbanista belvárosi buborékban élő faszok.

Az urbanista szót hallom a pisztolytáskámhoz kapok.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ki védi azokat? A biciklis hippi urbanista belvárosi buborékban élő faszok.

Az urbanista szót hallom a pisztolytáskámhoz kapok.
Nem, ez ugyanannak az átgondolatlan, városkoncepciónak a része, ami teljes székesfővárosunk rákfenéje. Nézzük mondjuk a 4-6os vonalát. Színte végig ott van 2x2 sáv meg a villamos. Ha a villamoshoz hangolod a lámpát az halad, de minden más beáll, ha az autókhoz akkor a villamos nem halad. Nem nehéz kiszámolni, egy 100 m szakaszon 1 perc alatt 4 sávon 50nél ugye számoltam is már 8x4 azaz 32 autó tud átmenni. Ha mindegyik 5 embert visz, ami nagyon nem igaz 1 perc alatt átvittél 160 embert. Ugyanitt elmegy két villamos, ami 3 kocsis ganz vilivel 400 ember. Tehát elméletben az utóbbi a logikus lépés. De gyakorlatban ezzel a keresztutcákat is megfogod, a buszokat is belassítod, így mégsem. De... és máris ott vagyunk, jelen koncepció szerint nincs jó megoldás. Szélesíteni kéne az utat, de a parkoló autók miatt nem lehet. De még ha szélesíted is az utat, azzal tulajdonképpen csak a forgalmat növeled. De a müemlék romok állapota miatt csak a metró üzemmel lehetne a villamost a föld alá vinni, kéregvasút nem megoldás, de a talaj vizes, metró csak nagyon drágán levihető: jelenlegi megoldás, minden marad a régiben, se plusz hely, se semmi. Ésszerű megoldás,ahol nem kell a gangosházak eltűntetése, modern új építésű, ha nagyon akarjuk neoeklektikus stb stílusban. A belső részen felújítás, az amúgy így nyert plusz lakások miatt homlokzat megmarad, de parkolóházzá átalakított épületek, nyertünk+ 4 sávot, a nagykapacitású járat független a lámpáktól. A volt parkolósáv fásítható, porfogónak, esetleg oda biciklisáv, egyel beljebb fasor. Por, és zajterhelés csökken, van biciklisáv, autókapacitás nem csökken, és lehet azokra tervezni a forgalmi rendet. Lesz tehát egy élhetőbb körutad. Drága? Igen az, de ez valós megoldás lenne. A kórmetró csatlakozna a többi vonalhoz, gyorsabbá válna, sokan letennék az autót. Csökkenő forgalom, megint előny. De ehelyett kb az van, hogy a gyalogos (biciklis) tömegközlekedés, autós hármas egymástól veszi el a helyet, és azon az elven, hogy nem nyúlunk a műemlék belvároshoz, merjóvanazúgy lassan megbénítjuk azt. De mivel a megbénuló belvárosban 3 km is simán lehet annyi mint a külvárosból bejönni egyre többen mennek ki, egyre több autó lesz, mivel a bkvhoz nyúlni is szigorúan csak látványprojektek keretében lehet. Bartók Béla villamosvonala pl maga a rossz vicc. Mind a Móricz mind a Gellért tér +5 perc a kereszteződés miatt, de ott se merül fel a há vigyük a főd alá, hanem tök felesleges vita alakul ki köztem és molni között arról, h hány sávosnak kéne lennie, miközben a fehérvári úton 5 percenként megremeg a lakásom az elszágoldó villamos miatt, és reggel nem férek fel rá, mert ahhoz így is kicsi a kapacitása, egy egy vonalnak, hogy el is férjenek rajta az emberek, de mert egymásra vezetett kismillió villamosviszonylat ezért igazából sűríteni sem lehet a járatokat, de legalább a közutat is belassítja, de stb stb stb. De mert ezt így építették meg anno fel sem merül a változtatás lehetősége. Pedig az M4 miatt a kelenföldi vilik helyett elég lenne troli, de nem. Pedig azok azon a szakaszon üresek kb, mert M4el megy mindenki. Utána meg tele vannak, mert onnantól a 2es metró, 5ös hevhez csak az a kapcsolat. De a hálózatban gondolkodás luxus még mindig. Meg nem is akarunk élő várost.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, ez ugyanannak az átgondolatlan, városkoncepciónak a része, ami teljes székesfővárosunk rákfenéje. Nézzük mondjuk a 4-6os vonalát. Színte végig ott van 2x2 sáv meg a villamos. Ha a villamoshoz hangolod a lámpát az halad, de minden más beáll, ha az autókhoz akkor a villamos nem halad. Nem nehéz kiszámolni, egy 100 m szakaszon 1 perc alatt 4 sávon 50nél ugye számoltam is már 8x4 azaz 32 autó tud átmenni. Ha mindegyik 5 embert visz, ami nagyon nem igaz 1 perc alatt átvittél 160 embert. Ugyanitt elmegy két villamos, ami 3 kocsis ganz vilivel 400 ember. Tehát elméletben az utóbbi a logikus lépés. De gyakorlatban ezzel a keresztutcákat is megfogod, a buszokat is belassítod, így mégsem. De... és máris ott vagyunk, jelen koncepció szerint nincs jó megoldás. Szélesíteni kéne az utat, de a parkoló autók miatt nem lehet. De még ha szélesíted is az utat, azzal tulajdonképpen csak a forgalmat növeled. De a müemlék romok állapota miatt csak a metró üzemmel lehetne a villamost a föld alá vinni, kéregvasút nem megoldás, de a talaj vizes, metró csak nagyon drágán levihető: jelenlegi megoldás, minden marad a régiben, se plusz hely, se semmi. Ésszerű megoldás,ahol nem kell a gangosházak eltűntetése, modern új építésű, ha nagyon akarjuk neoeklektikus stb stílusban. A belső részen felújítás, az amúgy így nyert plusz lakások miatt homlokzat megmarad, de parkolóházzá átalakított épületek, nyertünk+ 4 sávot, a nagykapacitású járat független a lámpáktól. A volt parkolósáv fásítható, porfogónak, esetleg oda biciklisáv, egyel beljebb fasor. Por, és zajterhelés csökken, van biciklisáv, autókapacitás nem csökken, és lehet azokra tervezni a forgalmi rendet. Lesz tehát egy élhetőbb körutad. Drága? Igen az, de ez valós megoldás lenne. A kórmetró csatlakozna a többi vonalhoz, gyorsabbá válna, sokan letennék az autót. Csökkenő forgalom, megint előny. De ehelyett kb az van, hogy a gyalogos (biciklis) tömegközlekedés, autós hármas egymástól veszi el a helyet, és azon az elven, hogy nem nyúlunk a műemlék belvároshoz, merjóvanazúgy lassan megbénítjuk azt. De mivel a megbénuló belvárosban 3 km is simán lehet annyi mint a külvárosból bejönni egyre többen mennek ki, egyre több autó lesz, mivel a bkvhoz nyúlni is szigorúan csak látványprojektek keretében lehet. Bartók Béla villamosvonala pl maga a rossz vicc. Mind a Móricz mind a Gellért tér +5 perc a kereszteződés miatt, de ott se merül fel a há vigyük a főd alá, hanem tök felesleges vita alakul ki köztem és molni között arról, h hány sávosnak kéne lennie, miközben a fehérvári úton 5 percenként megremeg a lakásom az elszágoldó villamos miatt, és reggel nem férek fel rá, mert ahhoz így is kicsi a kapacitása, egy egy vonalnak, hogy el is férjenek rajta az emberek, de mert egymásra vezetett kismillió villamosviszonylat ezért igazából sűríteni sem lehet a járatokat, de legalább a közutat is belassítja, de stb stb stb. De mert ezt így építették meg anno fel sem merül a változtatás lehetősége. Pedig az M4 miatt a kelenföldi vilik helyett elég lenne troli, de nem. Pedig azok azon a szakaszon üresek kb, mert M4el megy mindenki. Utána meg tele vannak, mert onnantól a 2es metró, 5ös hevhez csak az a kapcsolat. De a hálózatban gondolkodás luxus még mindig. Meg nem is akarunk élő várost.
Hova a búbánatba vinnéd föld alá a villamost a Bartókon? Az nem úgy van, hogy randomra ásol egy gödröt és nincs ott semmi. Semmi szükség föld alá vinni a vilit. Annak kell prioritást adni mindenhol. Ennyi.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Hu-go a tehergépjárműveknek?

De az üzemanyagár nagyját kitevő alkotmányos költségek nyilván nem útdíjak, ahogy megtudtuk, ahogy a teljesítményadó, a cégautó adó, az átírási költségek, a regisztrációs adó, a kötelező műszaki vizsga és a kötelező biztosítás sem járulnak hozzá az utakhoz. (némelyik csak ÁFA tartalmával)

Ezekhez képest a kerékpáros mennyivel is járul hozzá? Legalább egy kötelező műszaki vizsga (lámpák, fényvisszaverők, hatósági jelzés megléte) lenne, és kötelező felelősség biztosítás lenne a kerékpárosoknak is... Addig szerintem kuss a nevük, amíg anonim randalírozhatnak a járdákon, utakon, gyalogosokat fellökve, autók tükreit letörve, fényezésük megkarcolva.
Mi az, hogy kuss a nevük?! Kicsit kapd már össze magad, kérlek! Soha nem karcoltam meg semmilyen autót, normálisan közlekedem, nem lököm fel a gyalogost. Vannak hülyék? Ja, autósból is gazdagon. Nehogy mar az legyen egy érv a biciklisek ellen, hogy van pár anonim hülye...

És nem tudom, mégis mire fel ez a nagy autós gőg?! Oly csodásan, szabályosan vezet mindenki? Akkor még is miért halnak-sérülnek ezrével az emberek? Mennyi autós jár okosba' levizsgáztatott életveszélyes lommal? Mennyi az ittas, kómás sofőr? Mennyi a félanalfabéta? És mindezek felett a telójukat vezetés közben nyomigáló tízezrekkel mi van? Hátrább az agarakkal, mert amit az "autósok" művelnek, az is arcpirító!
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Hova a búbánatba vinnéd föld alá a villamost a Bartókon? Az nem úgy van, hogy randomra ásol egy gödröt és nincs ott semmi. Semmi szükség föld alá vinni a vilit. Annak kell prioritást adni mindenhol. Ennyi.
Az a fura dolog már most is ott van, úgy hívják metró alagút, és leágazással menne tovább a fehérvári úton...
Ugyanis per pillanat a villamosra van optimalizálva (mellesleg helyesen) mind a két oldalt a közlekedés. Csak hát tudod akkor a Deák téri viliké, vagy a rakparti viliké az elsőbbség? Esetleg a Fehérvári úti,vagy a Bartókon maradó, vagy a Villányi úti élvez prioritást? Mindezt úgy, hogy amkor a 17est terelték a Krisztina körút felé laza 20-25 perc lett a menetidő Újbuda központtól a Gellért térig. Mivel már nem bírta el a vonalszakasz azt a villamos mennyiséget.

Drága lenne a belváros összes kötött pályás járművét metró/kéregvasúttá alakítani? Igen.
Hosszú idő? Hááát jelenlegi magyar valóságban igen, de nem kell annak lennie.

Csak amiről pofázok egy jó ideje már: A jelenleg aautózók nagy százaléka örömest letenné az autót. Csak ebbe NEM fér bele az, hogy a nem kifejezetten külváros etele útról a nem kifejezetten külváros Szentlélek térre napi 1 órat nyer autóval.

Mi az, hogy kuss a nevük?! Kicsit kapd már össze magad, kérlek! Soha nem karcoltam meg semmilyen autót, normálisan közlekedem, nem lököm fel a gyalogost. Vannak hülyék? Ja, autósból is gazdagon. Nehogy mar az legyen egy érv a biciklisek ellen, hogy van pár anonim hülye...

És nem tudom, mégis mire fel ez a nagy autós gőg?! Oly csodásan, szabályosan vezet mindenki? Akkor még is miért halnak-sérülnek ezrével az emberek? Mennyi autós jár okosba' levizsgáztatott életveszélyes lommal? Mennyi az ittas, kómás sofőr? Mennyi a félanalfabéta? És mindezek felett a telójukat vezetés közben nyomigáló tízezrekkel mi van? Hátrább az agarakkal, mert amit az "autósok" művelnek, az is arcpirító!

Nem elsődlegesen neked, de a jelenlegi magyar közlekedési morál mellett nem véletlenül nem használom a szabálykövetőbb ez vagy az érvet. Mert mindenki full szabálytalan
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 364
36 281
113
Üdv Németországban, ahol a gyerekeikre, sőt még a kutyájukra is kötnek az emberek...

Valamivel pörgetni kell a pénzügyi szektort, majd a válságban rájönnek, hogy mostantól nincs tetszőleges hülyeségekre elszórható pénzük, talán. Bár ha belegondolok, nálunk is sok embert behúztak még az unit-linked életbiztosítás nevű befektetési csalásba is az OVB-hez hasonló gagyicégek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Mi az, hogy kuss a nevük?! Kicsit kapd már össze magad, kérlek! Soha nem karcoltam meg semmilyen autót, normálisan közlekedem, nem lököm fel a gyalogost.
Egy elemes páldáól általánosítáasz... gratulálok...

Nem az a kérdés, hogy az autósok közt vannak-e problémásak, hanem, hogy fizetik-e a sápot, és a kerékpárosok miért nem, miért lehet vadnyugat és anarchia a városi kerékpározás?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Valamivel pörgetni kell a pénzügyi szektort, majd a válságban rájönnek, hogy mostantól nincs tetszőleges hülyeségekre elszórható pénzük, talán. Bár ha belegondolok, nálunk is sok embert behúztak még az unit-linked életbiztosítás nevű befektetési csalásba is az OVB-hez hasonló gagyicégek.
Nem, nem erről van szó. Kevered a szezont a fazonnal. A unit-linked biztosítás teljesen más termék, mint a felelősségbiztosítás. Gondolom amikor elutazol, akkor se kötsz biztosítást, és lakásbiztosításod sincs, mert pénzügyi szektor, ugye?

A felelősségbiztosítás egy jó termék, és nem zsákbamacska. (van biztosító társasággal jó és rossz tapasztalatom egyaránt. Az AEGON-nal rossz, megpróbáltak átverni, a K&H-val jó, még hiányos, kicsit hibás (elírt név) külföldi nyaralási kórházi számlákat is simán befogadtak és kifizettek.)

Egy felelősség biztosítást is tartalmazó kerékpáros biztosítás 5€-tól/hótól kezdődik Németországban. Az itthoni kerékpáros biztosítások Az itthoni felelősség biztosítások havi 500 Ft-nál kezdődnek (bát csak 50000 ft-ig állja ebben a csomagban a biztosító a kárt, de az állítás az volt, hogy a kerékpáros amúgy sem okoz akkora valószínűséggel akkora kárt), ami egy fellökött ember szakadt ruháját pl. bőven fedezi, bár egy letört visszapillantót már nem.Ford Focus letört tükörre 140k volt nemrég az ajánlat a márkaszervíztől kollégának. Ugyanis egy kerékpáros letörte neki. A rendőrség még hülyének nézte, amikor feljelentést tett. Atr mondták ez a nagyvárosi közlekedés velejárója. Ha ez lehet a nagyvárosi élet velejárója, akkor a kerékpáros kötelező biztosítás és hatósági jelzés is lehetne. Meghúzol egy autót a fényezés simán 2-300kHUF lesz.

Erre nincs pénze valakinek Budapesten, az ország legfejlettebb régiójában? Valamit rosszul csinál. Ez sima rezsiköltség az életre.

Mi van itthon: "közteherviselés" Közösen viseli a terhet az áldozat és a felelős. A felelős az elkövetés terhét, az áldozat a költségek terhét. (A városi kutyások a másik köcsög banda, a városi kerékpáros kutyások meg halmazati bűnösök)

Sajnos ez egy felelősség nélküli ország, erre van mindenki szocializálva alulról, felülről. Ha a kerékpárosok szeretnék, hogy felnőttként kezeljék őket, akkor nem gyerekként kéne a közlekedésben részt venniük.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Nem, nem erről van szó. Kevered a szezont a fazonnal. A unit-linked biztosítás teljesen más termék, mint a felelősségbiztosítás. Gondolom amikor elutazol, akkor se kötsz biztosítást, és lakásbiztosításod sincs, mert pénzügyi szektor, ugye?

A felelősségbiztosítás egy jó termék, és nem zsákbamacska. (van biztosító társasággal jó és rossz tapasztalatom egyaránt. Az AEGON-nal rossz, megpróbáltak átverni, a K&H-val jó, még hiányos, kicsit hibás (elírt név) külföldi nyaralási kórházi számlákat is simán befogadtak és kifizettek.)

Egy felelősség biztosítást is tartalmazó kerékpáros biztosítás 5€-tól/hótól kezdődik Németországban. Az itthoni kerékpáros biztosítások Az itthoni felelősség biztosítások havi 500 Ft-nál kezdődnek (bát csak 50000 ft-ig állja ebben a csomagban a biztosító a kárt, de az állítás az volt, hogy a kerékpáros amúgy sem okoz akkora valószínűséggel akkora kárt), ami egy fellökött ember szakadt ruháját pl. bőven fedezi, bár egy letört visszapillantót már nem.Ford Focus letört tükörre 140k volt nemrég az ajánlat a márkaszervíztől kollégának. Ugyanis egy kerékpáros letörte neki. A rendőrség még hülyének nézte, amikor feljelentést tett. Atr mondták ez a nagyvárosi közlekedés velejárója. Ha ez lehet a nagyvárosi élet velejárója, akkor a kerékpáros kötelező biztosítás és hatósági jelzés is lehetne. Meghúzol egy autót a fényezés simán 2-300kHUF lesz.

Erre nincs pénze valakinek Budapesten, az ország legfejlettebb régiójában? Valamit rosszul csinál. Ez sima rezsiköltség az életre.

Mi van itthon: "közteherviselés" Közösen viseli a terhet az áldozat és a felelős. A felelős az elkövetés terhét, az áldozat a költségek terhét. (A városi kutyások a másik köcsög banda, a városi kerékpáros kutyások meg halmazati bűnösök)

Sajnos ez egy felelősség nélküli ország, erre van mindenki szocializálva alulról, felülről. Ha a kerékpárosok szeretnék, hogy felnőttként kezeljék őket, akkor nem gyerekként kéne a közlekedésben részt venniük.
Még annyi, hogy a biztosítási költség lehetne ott is bonus-malus rendszerű, ahogy az autósoknál. Akinek jó a múltja, mint pl. fent @FilcTroll kollégának, annak lemehetne havi 200ft-ig, akinek pedig rossz, annak akár 5000ft-ig is felmehetne, és akár azt is megfontolhatná, hogy inkább BKK-zzon, ha nem megy neki a felelős közlekedés.

Ez a rendszer elég jól és igazságosan van az autósokra már kitalálva szerintem (mondom autósként, aki pl. parkolásnál megzúzott autóért felelősség válallalva malus-1-ben voltam már, és rohadt sokat fizettem ezért. Én jelentettem be, hagytam cetlit az áldozatnak, pedig le is léphettem volna simán).

Ezt kellene kiterjeszteni, és ami fontos: betartatni. Ahogy a kotvány autókat is rendesebben kéne műszakiztatni. A hatóság nem ártana, ha nem csak a markát tartaná, de az most ebben a diskurzusban kicsit mellékvágány.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Egy elemes páldáól általánosítáasz... gratulálok...

Nem az a kérdés, hogy az autósok közt vannak-e problémásak, hanem, hogy fizetik-e a sápot, és a kerékpárosok miért nem, miért lehet vadnyugat és anarchia a városi kerékpározás?
De nem vadnyugat, messze nincs annyi gyalogosfellökés meg tükörletörés, hogy ez legyen az alap. Egy néhány elemes példából általánosítasz. Bizonyára nem én vagyok az egyetlen, aki kb. normális.

De felfogtam, hogy a "sáp" az egyik bajod, mivel fizetned kell, fizessenek a biciklisták is. Egyrészt ne autózz annyit, és akkor nem kell annyit fizetned. :D Másrészt te nem leszel beljebb, ha fizetek pl. súlyadót, de ha ez megnyugtat, járműveink tömegarányában bedobok egy évente egy százast.

Nyilvántartás: közelíts a valóság felől. Hogy intéznéd ténylegesen? Minden sportáruházban lenne vmi hivatalfiók, ami rendszámot osztogat? És hogy rendszámozod fel a már létező állományt? Két hónapig az egész BM ezen pörögne? Vizsgázni is vigyük a bringát? Mekkora apparátus kellene országosan a bringanyilvántartás fenntartásához? Hogyan lehetne garantálni a nyilvántartás minőségét, a jogi relevanciát stb.? Hogyan és főleg miért érné ez meg? Könnyű beírni egy fórumba, hogy "legyen bringarendszám", de ezekre a kérdésekre aztán sosincs válasz.

A felelősségbiztosításban részben egyetértek, sztem az helyes irány lenne, hogy minél több keréken közlekedőnek legyen ilyen. Más kérdés, hogy hogyan oldod meg a valóságban. Jármű híján a személyhez tudod kötni, de hogy teszed kötelezővé, ha nem tudod ellenőrizni? Minden BUBI-állomáson lesz egy ember, aki ellenőrzi? Miért éri meg mindez? Mi legyen a rollerekkel, és más villanyos cuccokkal?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Egyrészt ne autózz annyit, és akkor nem kell annyit fizetned.
Az alkotmányos költségek nagyja nem használatfüggő.

És hogy rendszámozod fel a már létező állományt? Két hónapig az egész BM ezen pörögne?
Kiadnám magáncégnek koncesszióba, mint a bányajogokat, vagy a rómaiak az adózást.
Minden BUBI-állomáson lesz egy ember, aki ellenőrzi?
A Bubi-nál a legkönnyebb, mert az üzembentartó fizeti. Ahogy az autónál a Limo-nál is meg van oldva, a MOL fizeti, az árba be van építve. Ha nagyon ordas nagy faszságot csinálok, akkor majd polgári perben leverik rajtam. Sima koccanást meg a percdíjba beárazták.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Jármű híján a személyhez tudod kötni, de hogy teszed kötelezővé, ha nem tudod ellenőrizni?
Kötelező bukósisak viselés, a bukósisakon van azonosító jelzés, amit a teljes város kamerarendszere amúgy is figyel ;) Autókba a dashcamet is kötelezővé tenném. Csomó dolog megoldható lenne pár intézkedéssel. Nem kell mindent élőben elemezni, kémkedni sem kell az emberek után, de ha a felvétel mondjuk 30 napg megvan, akkor esemény utáninak jól működne.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Az autós közlekedés megváltoztatására mindig az a válasz, hogy csak azért, mert eddig így volt, nem jelenti azt, hogy lehteetlen megváltoztatni. Miért nem lehet ez a hozzáállás a kerékpárosok, és más közlekedési eszközökhöz is?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
De nem vadnyugat, messze nincs annyi gyalogosfellökés meg tükörletörés, hogy ez legyen az alap.
Lehet, de az én ismeretségi körömben épp annyival több ilyet kellett saját zsebből állni, hogy felháborító legyen. Nem lehet minden költséget egy csoportra hárítani, mert ő "luxusban él", és "másokat mérgesgáz kizsákmányol". (pl. CASCO majd fizeti... amit az autós fizet, ami még dárgább lesz neki, ha neki kárt okoztak)

Épp ez a baj, hogy a középosztályt mindenki sápolhatja, mindenki mást ők kell elvigyenek a vállukon, és ez a norma a fejekben ebben az országban. Az (értelmes állapotú) autó pedig a középosztályiság egy eleme (úgy mint mobilitás, szabad jövedelem, amit kényelmi kiadásokra fordít)
 
M

molnibalage

Guest
Az autós közlekedés megváltoztatására mindig az a válasz, hogy csak azért, mert eddig így volt, nem jelenti azt, hogy lehteetlen megváltoztatni. Miért nem lehet ez a hozzáállás a kerékpárosok, és más közlekedési eszközökhöz is?
Mert itt összemosod a szenzont a fazonnal.

Az, hogy a kerékpárt, mint valami milliós tonnás autót kezeljed az simán muris Pl. akkor a gyerekbringára is kell rendszám...? Meg jogsi a bringaúton való haladáshoz? Vagy akkor ők nem is tekerhetnek az úton sehova szüleikkel sem? Mi a következő lépés, a gyalogláshoz is jogsi kell majd a zebra miatt?

A kerékpárra azért nem kell jogsi, mert annak technikai üzemeltetése nem annyira veszélyes és nem követel meg olyan tudást, mint egy TONNÁS gépjárműé, ami sokszorosan nagyobb sebességgel halad, mint a kerképár. Mondhatni a bringázás olyan természetes dolog, mint a sétálás. A statisztikák szerint nem a kerékpáros üti el a zebrán a gyalogost sem, hanem a "hogyhogynem" a gépjárművek...

És azért furcsa ez folyamatos rant téme, mert mutassad már azon országok során, ahol kell jogsi a tekeréshez. Mégis itthon verik az asztalt egyesek, hogy márpedig ez kell és kész. Akkor megint az egész világ a hülye, de kis is a helikopter...?

A másik probléma, hogy mutasd már meg, hogy hogyan teszel fel bringára rendszámot úgy, hogy leolvasható legyen és ne akadjon be mindenbe. Az autón és motoron elfér, mert nagyobbak és tudod úgy rögzíteni, hogy ne lopják le azonnal. (Bár manapság tudtommal nem lopják már.)

Az autós "eddig így volt", az arra vonatkozik, hogy nem az a rendező elv, hogy az autók hogyan haladjanak városban 70-nel és miért nekik kéne a zöld hullámot adni, amikor a többség a városban nem azzal közlekedik. Miért is nem a villamos megy zöld hullámmal? Amikor az a tiszta és azt használják többen?

Meg tudod mi a vadnyugat? Hogy a sofőrök döbbenetes része nem képes a kibaszott fejét sem forgatni? Múlt héten kétszer kellett nekem belerántani a kormányban, mert a hülyére vagy nem látott vagy szart a jobbkéz szabályra és majdnem összeütköztünk. Fényes nappal...

A spektrum másik vége, amikor vagy azért enged el a sofőr, mert jófej, pedig neki lenne elsőbbsége, vagy nem akar ezzel foglalkozni és mindenkinek inkább ő adja meg akkor is, ha neki lenne. Ilyen is van. Ez az egyirányú utcáknál gyakori, de sokszor mutatom, hogy ő menjen, majd megköszöni, hogy elsőbbséget adok annak, aki mehetne, mert neki van. Egy ponton túl azért ez veszélyes.

Én a kereszteződésekben vagy ahol lehet félrállok és hagyom menni a kamiont és busz és 99% megköszöni. Mert nehezen tud megelőzni ezért mindenkinek jobb, ha megy. Meg nekem sem esik jól, ha a seggemben van. Még akkor is megteszem, ha ezzel én vesztek időt, mert a szumma időveszteség a forgalom számára jobb. Meg ezt a biztonságosabb nekem. Ilyen fajta előzékenység viszont gépjárművek között valahogy ritka. Vajh mitől? Index nélkül szlalomozók tömegét látom csak meg dudálást, amitől néha megijedek, mert nem számítok rá.

A vadnyugatra meg mutattam példákat. Úgy havi 1-2-szer látok ilyen szintű pofátlanságot. A piros lámpán áthajtás aránya napi 2 kocsi úgy 10 lámpánál. De a rekord, hogy 1 piroson 4-en mentek át. Köztük egy busz...
https://forum.htka.hu/threads/autó-motor-elektromos-járművek-közlekedés.1490/page-209#post-620573

Az a fura dolog már most is ott van, úgy hívják metró alagút, és leágazással menne tovább a fehérvári úton...
Basszus, te tényleg ennyire fogalmatlan vagy? Most akkor metró vagy földalatti? Nézzed már meg mibe kerül 1 km metróalagút és milyen mélyen van. Mért kéne oda metróalagút, ahol tökletesen működne a villamos, ha nem az autóforgalom seggét nyalnák? A világ nagyvárosaiban a villamosok sokszor maguk állítják a lámpát. Miért? Mert egy villamoson utazik 200-300-400 ember és az autósforgalom csúcsidőben ennek ötöde sem tud lenni. Ergo, akkor ők várjanak, akik szennyeznek és aránytalanul foglalnak területet.

Drága lenne a belváros összes kötött pályás járművét metró/kéregvasúttá alakítani? Igen.
Hosszú idő? Hááát jelenlegi magyar valóságban igen, de nem kell annak lennie.
Akkor meg nem értelek. Szerinted sem indokolt, de kettővel fentebb mert erről írsz...

Csak amiről pofázok egy jó ideje már: A jelenleg aautózók nagy százaléka örömest letenné az autót. Csak ebbe NEM fér bele az, hogy a nem kifejezetten külváros etele útról a nem kifejezetten külváros Szentlélek térre napi 1 órat nyer autóval.
Ezt azért nem tudom értelmezni, mert csúcsidőben a város minden pontján kb. én megyek el az autók mellett. Sőt, volt hogy szombaton (!) a Gellérthegyről sétáltam haza és sétálva együtt értem át egy kocsival az Erzsébet hídon...

Egy elemes páldáól általánosítáasz... gratulálok...

Nem az a kérdés, hogy az autósok közt vannak-e problémásak, hanem, hogy fizetik-e a sápot, és a kerékpárosok miért nem, miért lehet vadnyugat és anarchia a városi kerékpározás?
Vadnyugati? Aha..

https://www.youtube.com/channel/UCnVjbICxWgPhNZ-fvk2ZWYQ/videos
https://www.youtube.com/channel/UCOZU8LU27wHDzsYX6bbZdWg/videos

Esküszöm veszek egy kamerát, hogy felvegyem mit látok az utakon és akkor majd beszélgethetünk...
Kerékpáros által okozott balesetet 8 év bringázás alatt sem láttam élőben. Kocsi által okozottat hármat. Ebből kettőt 9 hónapon belül... Meg sem tudom számolni azt, hogy hány autós összekoccanást, ahol a papírozást láttam félreállva vagy már rendőr volt ott.

Persze több autó mozog, mint kerékpáros, csak ahol egy autós koccanás vagy ütközés van, ott már egy bringást mentő vinne el. Olyan hála istennek még nem láttam.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll