Az autós közlekedés megváltoztatására mindig az a válasz, hogy csak azért, mert eddig így volt, nem jelenti azt, hogy lehteetlen megváltoztatni. Miért nem lehet ez a hozzáállás a kerékpárosok, és más közlekedési eszközökhöz is?
Mert itt összemosod a szenzont a fazonnal.
Az, hogy a kerékpárt, mint valami milliós tonnás autót kezeljed az simán muris Pl. akkor a gyerekbringára is kell rendszám...? Meg jogsi a bringaúton való haladáshoz? Vagy akkor ők nem is tekerhetnek az úton sehova szüleikkel sem? Mi a következő lépés, a gyalogláshoz is jogsi kell majd a zebra miatt?
A kerékpárra azért nem kell jogsi, mert annak technikai üzemeltetése nem annyira veszélyes és nem követel meg olyan tudást, mint egy TONNÁS gépjárműé, ami sokszorosan nagyobb sebességgel halad, mint a kerképár. Mondhatni a bringázás olyan természetes dolog, mint a sétálás. A statisztikák szerint nem a kerékpáros üti el a zebrán a gyalogost sem, hanem a "hogyhogynem" a gépjárművek...
És azért furcsa ez folyamatos rant téme, mert mutassad már azon országok során, ahol kell jogsi a tekeréshez. Mégis itthon verik az asztalt egyesek, hogy márpedig ez kell és kész.
Akkor megint az egész világ a hülye, de kis is a helikopter...?
A másik probléma, hogy mutasd már meg, hogy hogyan teszel fel bringára rendszámot úgy, hogy leolvasható legyen és ne akadjon be mindenbe. Az autón és motoron elfér, mert nagyobbak és tudod úgy rögzíteni, hogy ne lopják le azonnal. (Bár manapság tudtommal nem lopják már.)
Az autós "eddig így volt", az arra vonatkozik, hogy
nem az a rendező elv, hogy az autók hogyan haladjanak városban 70-nel és miért nekik kéne a zöld hullámot adni, amikor a többség a városban nem azzal közlekedik. Miért is nem a villamos megy zöld hullámmal? Amikor az a tiszta és azt használják többen?
Meg tudod mi a vadnyugat? Hogy a sofőrök döbbenetes része nem képes a kibaszott fejét sem forgatni? Múlt héten kétszer kellett nekem belerántani a kormányban, mert a hülyére vagy nem látott vagy szart a jobbkéz szabályra és majdnem összeütköztünk. Fényes nappal...
A spektrum másik vége, amikor vagy azért enged el a sofőr, mert jófej, pedig neki lenne elsőbbsége, vagy nem akar ezzel foglalkozni és mindenkinek inkább ő adja meg akkor is, ha neki lenne. Ilyen is van. Ez az egyirányú utcáknál gyakori, de sokszor mutatom, hogy ő menjen, majd megköszöni, hogy elsőbbséget adok annak, aki mehetne, mert neki van. Egy ponton túl azért ez veszélyes.
Én a kereszteződésekben vagy ahol lehet félrállok és hagyom menni a kamiont és busz és 99% megköszöni. Mert nehezen tud megelőzni ezért mindenkinek jobb, ha megy. Meg nekem sem esik jól, ha a seggemben van. Még akkor is megteszem, ha ezzel én vesztek időt, mert a szumma időveszteség a forgalom számára jobb. Meg ezt a biztonságosabb nekem. Ilyen fajta előzékenység viszont gépjárművek között valahogy ritka. Vajh mitől? Index nélkül szlalomozók tömegét látom csak meg dudálást, amitől néha megijedek, mert nem számítok rá.
A vadnyugatra meg mutattam példákat. Úgy havi 1-2-szer látok ilyen szintű pofátlanságot. A piros lámpán áthajtás aránya napi 2 kocsi úgy 10 lámpánál. De a rekord, hogy 1 piroson 4-en mentek át. Köztük egy busz...
https://forum.htka.hu/threads/autó-motor-elektromos-járművek-közlekedés.1490/page-209#post-620573
Az a fura dolog már most is ott van, úgy hívják metró alagút, és leágazással menne tovább a fehérvári úton...
Basszus, te tényleg ennyire fogalmatlan vagy? Most akkor metró vagy földalatti? Nézzed már meg mibe kerül 1 km metróalagút és milyen mélyen van. Mért kéne oda metróalagút, ahol tökletesen működne a villamos, ha nem az autóforgalom seggét nyalnák? A világ nagyvárosaiban a villamosok sokszor maguk állítják a lámpát. Miért? Mert egy villamoson utazik 200-300-400 ember és az autósforgalom csúcsidőben ennek ötöde sem tud lenni. Ergo, akkor ők várjanak, akik szennyeznek és aránytalanul foglalnak területet.
Drága lenne a belváros összes kötött pályás járművét metró/kéregvasúttá alakítani? Igen.
Hosszú idő? Hááát jelenlegi magyar valóságban igen, de nem kell annak
lennie.
Akkor meg nem értelek. Szerinted sem indokolt, de kettővel fentebb mert erről írsz...
Csak amiről pofázok egy jó ideje már: A jelenleg aautózók nagy százaléka örömest letenné az autót. Csak ebbe NEM fér bele az, hogy a nem kifejezetten külváros etele útról a nem kifejezetten külváros Szentlélek térre napi 1 órat nyer autóval.
Ezt azért nem tudom értelmezni, mert csúcsidőben a város minden pontján kb. én megyek el az autók mellett. Sőt, volt hogy szombaton (!) a Gellérthegyről sétáltam haza és sétálva együtt értem át egy kocsival az Erzsébet hídon...
Egy elemes páldáól általánosítáasz... gratulálok...
Nem az a kérdés, hogy az autósok közt vannak-e problémásak, hanem, hogy fizetik-e a sápot, és a kerékpárosok miért nem, miért lehet vadnyugat és anarchia a városi kerékpározás?
Vadnyugati? Aha..
https://www.youtube.com/channel/UCnVjbICxWgPhNZ-fvk2ZWYQ/videos
https://www.youtube.com/channel/UCOZU8LU27wHDzsYX6bbZdWg/videos
Esküszöm veszek egy kamerát, hogy felvegyem mit látok az utakon és akkor majd beszélgethetünk...
Kerékpáros által okozott balesetet 8 év bringázás alatt sem láttam élőben. Kocsi által okozottat hármat. Ebből kettőt 9 hónapon belül... Meg sem tudom számolni azt, hogy hány autós összekoccanást, ahol a papírozást láttam félreállva vagy már rendőr volt ott.
Persze több autó mozog, mint kerékpáros, csak ahol egy autós koccanás vagy ütközés van, ott már egy bringást mentő vinne el. Olyan hála istennek még nem láttam.