http://iho.hu/hir/mar-tobb-helyen-a...eszul-a-drot-a-balatoni-eszaki-partjan-200430
Baromi fura lesz jövőre a kép, mikor Kenesén oszlopok lesznek...
Baromi fura lesz jövőre a kép, mikor Kenesén oszlopok lesznek...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azt jól látom, hogy van olyan utánfutó, aminek vastúi közlekedésre alkalmas kerekei vannak?
Azokat cipeli vagy ráemelik azokra az utánfutót?
De nyomi...alatta simán elfért volnaKamera torzítása miatt nem tűnik olyan neccesnek, mint amilyen volt.
https://videa.hu/videok/origo/jarmuvek/vakon-elozott-rogton-belehalt-zm0PJAqIr7KSSJSp?start=0.954308
Nah, ennek előjött a pikk ász a pakliból. Csak sajnos a vétlenek is megszívták. Egy könnycseppet sem tudok ejteni érte...
Azért tegyük hozzá, hogy ironikus módon az amerikai kamionoknak kisebb a terhelhetősége, mint az európainak, eleve 35 tonna a megengedett tömeg (EU 40t), és csak a pótkocsi mérete van korlátozva, a vontatóé nem, így nagyobb, kényelmesebb fülkékkel gyárthatják (és előnyösebb csőrös kialakítással) az emiatt nehezebb gépeket.
Érdekesség.
Kint élő cimbi meséli, hogy a day cabozás nagyon megszaladt az elmúlt években. A szar tagolt vasútjuk ellenére is, 800 mérföld felett ha van rá lehetőség, nagyon megéri a vasút. 1 árutonna-mérföld day cab/vonat esetén harmadába kerül, mint távolsági kamionnal.
A legtöbb sofőr szereti, mert otthon alszanak az asszony mellett, valamennyivel kevesebbet keresnek, de amiatt, hogy nem hetekig élnek a kamionban az alacsonyabb kiadások miatt így is jobban megéri.
A vállalkozók szeretik, mert a kamion 30-40 k dollárral alacsonyabb összegbe kerül, olcsóbb fenntartani.
A dolog lényege, hogy rövid 150-170 mérföld távolságokat futnak a vasút és a környező cégek között, abból viszont naponta akár hármat is. Egy ilyen kanyarért el lehet kérni akár 600 dollárt is.
Igen, őket is vitték kórházba.Ha csak a buzija döglene meg ilyenkor bánná a kánya de a csóri kamionos még ha nem is sérült fizikálisan de mentálisan durva lehet . Illetve a kamerás autóba tuti sérültek mert ezt nem lehet megúszni és kivédeni !
Ehhez képest a kiskundorozsmai ROLA terminál 2012-ben megszűnt.
Ehhez képest a kiskundorozsmai ROLA terminál 2012-ben megszűnt.
Az ausztrál road train cuccokon pislogtam még. Hogy olyan hosszú vontatmánynál a kanyarodás hogyan megy? Pusztán a vonóerő és a súrlódási erőből adódik a vontatmány útja és kész? Minden a sofőrön múlik?Klasszikus 5 tengelyes járműszerelvény max. 80 000 lbs, szimpla tengely megengedett legnagyobb terhelése 20 000 lbs, dupla 34 000 lbs. A tengelyek számával az elérhető tömeg is növekedhet, de államonként változik. A normál 5 tengelyes kamionhoz képest egy 9 tengelyes megengedett tömege lehet akár 156 000 lbs is, de ez talán csak South Dakotában meg Michiganben lehet kihasználni. A legtöbb 80 000 lbs-nél nagyobb tömeget engedélyező államban ilyen 130 000 lbs körül van a maximálisan megengedett tömeg a tengelyszám növelésével is. Hosszra szintén különböző megkötések vannak sok államban.
Rocky Montain Double max 48+28 ft
Turnpike Double max 2x48 ft
Triple max 3x28 ft
Ő sanszosan több mint 80 000 lbs, ezért van 9 tengelye, viszont így sem mehet Californiába vagy Texasba, mert ott tengelyszámtól függetlenül max 80 000 lbs a megengedett tömeg meg a Rocky Montain double összeállítás is tilos.
Skandináv országokban létezik 60 tonnás terhelhetőség 25 méteres hosszal.
Én csak a budaörsi tesco perspektívát ismerem. Ott is kitalálták, hogy nem kell nagy raktár...Európai baromság egy olyan kontinensen, ahol nem is olyan nagy túlzással minden falunak van vasútállomása. Sajnos Európában nem opció, hogy valami 2 nap helyett 5 nap alatt érjen át a kontinens túloldalára. Kamionokban, közutakon gördülve raktározunk minden szart. Rengetegszer van, hogy ilyen fél órás határidőre akarják a lerakást, mert a cégnek nincs raktározási kapacitása. Ha korán ér oda a kamion áll a parkolóban és égeti a pénzt (nyilván ezt ők leszarják), ha késik a kamion, akkor megy a pampogás, hogy miatta áll a gyártósor, csillió-millió eurós kiesés, de egy 500 palettás raktárra nem futja.
Ugyanez fordítva is sokszor igaz, áll a cég körül valahol a teherautó, mert a reggeli felrakóra szánt szarok gyártása megcsúszott és még kész sincs, de 2 nappal később már 1800 kilométerre kéne lerakni, hogy ott ne legyen fennakadás.
Az ausztrál road train cuccokon pislogtam még. Hogy olyan hosszú vontatmánynál a kanyarodás hogyan megy? Pusztán a vonóerő és a súrlódási erőből adódik a vontatmány útja és kész? Minden a sofőrön múlik?
Az leső fát szállító videón a vezetőfülkéből irányították?Általában igen, de azért akad ott is kormányozott pótkocsi is. Ausztráliában a roadtrainek által használt utakat alakították a gépek méretéhez. Hosszú egyenesek, nagyon enyhe kanyarok. Jellemzően egyszerű mára elavultnak számító technikát alkalmaznak kevés elektronikával, egyszerűen karbantartható, út szélén is javítható traktorokat és pótokat használnak.
A bonyolultabb úthálózattal rendelkező országokban futó pótok tengelyeit gyakrabban kormányozzák.
Ez lehet olyan megoldás, ami egyszerűen leköveti a vontató ívét, a kormányállásnak és sebességnek megfelelően forgatja a pótkocsi egy vagy több kerekét, de létezik olyan is, ahol a pótkocsi tengelyeinek külön vezetőállása van, vagy olyan, ahol egy irányítódobozzal sétál valaki a pót mellett és irányítja a tengelyeket.
Európai baromság egy olyan kontinensen, ahol nem is olyan nagy túlzással minden falunak van vasútállomása. Sajnos Európában nem opció, hogy valami 2 nap helyett 5 nap alatt érjen át a kontinens túloldalára. Kamionokban, közutakon gördülve raktározunk minden szart. Rengetegszer van, hogy ilyen fél órás határidőre akarják a lerakást, mert a cégnek nincs raktározási kapacitása. Ha korán ér oda a kamion áll a parkolóban és égeti a pénzt (nyilván ezt ők leszarják), ha késik a kamion, akkor megy a pampogás, hogy miatta áll a gyártósor, csillió-millió eurós kiesés, de egy 500 palettás raktárra nem futja.
Ugyanez fordítva is sokszor igaz, áll a cég körül valahol a teherautó, mert a reggeli felrakóra szánt szarok gyártása megcsúszott és még kész sincs, de 2 nappal később már 1800 kilométerre kéne lerakni, hogy ott ne legyen fennakadás.
Az leső fát szállító videón a vezetőfülkéből irányították?
Az elektronika előtt a 80-as években akkor ilyen lehetőség nem is volt?Nem, ott valószínűleg kormányállás alapján a vontató ívét próbálta lekövetni az utánfutó kerekével az elektronika.
Egyébként az egy elég érdekes tréler. Hagyományos értelemben nincs összekapcsolva a vontatóval. A rönkfa az "alváz". Egy kábelkorbácson keresztül kapja a jeleket és a működéséhez szükséges áramot a vontatóról. Az előnye, hogy bármilyen hosszúságú rönkhöz be lehet állítani, a hátránya, hogy másra nem igazán használható.
Az elektronika előtt a 80-as években akkor ilyen lehetőség nem is volt?