Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Azt jól látom, hogy van olyan utánfutó, aminek vastúi közlekedésre alkalmas kerekei vannak?
Azokat cipeli vagy ráemelik azokra az utánfutót?

Az még 90-es évekbeli cucc, főleg a posta használta, de a konténerezés kinyírta, állomáson becsúsztatták alá a forgózsámolyt és ráeresztették.
Mostanában szimplán felrakják a kocsit/konténert pőrekocsira, lefogatják aztán mehet (nekik meg a ruszkiknek ez belefér, mivel sokkal nagyobbak a vonataik, ráadásul USA-ban felsővezeték sincs).

Azért tegyük hozzá, hogy ironikus módon az amerikai kamionoknak kisebb a terhelhetősége, mint az európainak, eleve 35 tonna a megengedett tömeg (EU 40t), és csak a pótkocsi mérete van korlátozva, a vontatóé nem, így nagyobb, kényelmesebb fülkékkel gyárthatják (és előnyösebb csőrös kialakítással) az emiatt nehezebb gépeket.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 452
113
https://videa.hu/videok/origo/jarmuvek/vakon-elozott-rogton-belehalt-zm0PJAqIr7KSSJSp?start=0.954308

Nah, ennek előjött a pikk ász a pakliból. Csak sajnos a vétlenek is megszívták. Egy könnycseppet sem tudok ejteni érte...


Ha csak a buzija döglene meg ilyenkor bánná a kánya de a csóri kamionos még ha nem is sérült fizikálisan de mentálisan durva lehet . Illetve a kamerás autóba tuti sérültek mert ezt nem lehet megúszni és kivédeni !
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Azért tegyük hozzá, hogy ironikus módon az amerikai kamionoknak kisebb a terhelhetősége, mint az európainak, eleve 35 tonna a megengedett tömeg (EU 40t), és csak a pótkocsi mérete van korlátozva, a vontatóé nem, így nagyobb, kényelmesebb fülkékkel gyárthatják (és előnyösebb csőrös kialakítással) az emiatt nehezebb gépeket.

Klasszikus 5 tengelyes járműszerelvény max. 80 000 lbs, szimpla tengely megengedett legnagyobb terhelése 20 000 lbs, dupla 34 000 lbs. A tengelyek számával az elérhető tömeg is növekedhet, de államonként változik. A normál 5 tengelyes kamionhoz képest egy 9 tengelyes megengedett tömege lehet akár 156 000 lbs is, de ez talán csak South Dakotában meg Michiganben lehet kihasználni. A legtöbb 80 000 lbs-nél nagyobb tömeget engedélyező államban ilyen 130 000 lbs körül van a maximálisan megengedett tömeg a tengelyszám növelésével is. Hosszra szintén különböző megkötések vannak sok államban.
Rocky Montain Double max 48+28 ft
1433817921_79383a4079_b.jpg

Turnpike Double max 2x48 ft
Bison_Canad_running_doubles_2-1.jpg

Triple max 3x28 ft
xpo-truck-trailers-triple_0.jpg

w6kb9Aph.jpg


Ő sanszosan több mint 80 000 lbs, ezért van 9 tengelye, viszont így sem mehet Californiába vagy Texasba, mert ott tengelyszámtól függetlenül max 80 000 lbs a megengedett tömeg meg a Rocky Montain double összeállítás is tilos.
9410251882_9d3322ac16_b.jpg


Skandináv országokban létezik 60 tonnás terhelhetőség 25 méteres hosszal.
longtrucksar.jpg
 
T

torsen

Guest
Érdekesség.
Kint élő cimbi meséli, hogy a day cabozás nagyon megszaladt az elmúlt években. A szar tagolt vasútjuk ellenére is, 800 mérföld felett ha van rá lehetőség, nagyon megéri a vasút. 1 árutonna-mérföld day cab/vonat esetén harmadába kerül, mint távolsági kamionnal.
A legtöbb sofőr szereti, mert otthon alszanak az asszony mellett, valamennyivel kevesebbet keresnek, de amiatt, hogy nem hetekig élnek a kamionban az alacsonyabb kiadások miatt így is jobban megéri.
A vállalkozók szeretik, mert a kamion 30-40 k dollárral alacsonyabb összegbe kerül, olcsóbb fenntartani.
A dolog lényege, hogy rövid 150-170 mérföld távolságokat futnak a vasút és a környező cégek között, abból viszont naponta akár hármat is. Egy ilyen kanyarért el lehet kérni akár 600 dollárt is.

maxresdefault.jpg

111979599-sept-13-2013-california-usa-freight-train-carries-truck-trailers-under-mountain-near-needles-califor.jpg


Ehhez képest a kiskundorozsmai ROLA terminál 2012-ben megszűnt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
Wilson

Én viszont örülök, hogy feljelentették!
Ha láttad a videóban a mercit, akkor tudod, hogy azt egy normális országban még a szerelő műhelyből sem engedték volna ki.
A rendőrség hozzá állása meg bicska nyitogató. Az a kocsi javíthatatlan! És ilyen bontó szökevény közveszélyes hulladék szarokkal kell együtt közlekednem!
Engem ez igenis felháborít!
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Ha csak a buzija döglene meg ilyenkor bánná a kánya de a csóri kamionos még ha nem is sérült fizikálisan de mentálisan durva lehet . Illetve a kamerás autóba tuti sérültek mert ezt nem lehet megúszni és kivédeni !
Igen, őket is vitték kórházba.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ehhez képest a kiskundorozsmai ROLA terminál 2012-ben megszűnt.

Rola egy faszság volt abban a formájában, apró kerekek miatt qva szervízigényes, nehézkes a terelése, mivel ha mehet is kitérőbe akkor is max 30-cal, de inkább 10-zel, ha jól emlékszem jött mellé egy vmax 80...
Nem véletlenül nyomták ide a németek anno, újabb zsebes kocsival simán közlekedhetnek korlátozások nélkül.

Uniós okosok szerint 850km fölött érdemesebb vasútra rakni. De utána meg áll akár napokat a határon mire fogadja a túloldal.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ehhez képest a kiskundorozsmai ROLA terminál 2012-ben megszűnt.

Európai baromság egy olyan kontinensen, ahol nem is olyan nagy túlzással minden falunak van vasútállomása. Sajnos Európában nem opció, hogy valami 2 nap helyett 5 nap alatt érjen át a kontinens túloldalára. Kamionokban, közutakon gördülve raktározunk minden szart. Rengetegszer van, hogy ilyen fél órás határidőre akarják a lerakást, mert a cégnek nincs raktározási kapacitása. Ha korán ér oda a kamion áll a parkolóban és égeti a pénzt (nyilván ezt ők leszarják), ha késik a kamion, akkor megy a pampogás, hogy miatta áll a gyártósor, csillió-millió eurós kiesés, de egy 500 palettás raktárra nem futja.
Ugyanez fordítva is sokszor igaz, áll a cég körül valahol a teherautó, mert a reggeli felrakóra szánt szarok gyártása megcsúszott és még kész sincs, de 2 nappal később már 1800 kilométerre kéne lerakni, hogy ott ne legyen fennakadás.
 
M

molnibalage

Guest
Klasszikus 5 tengelyes járműszerelvény max. 80 000 lbs, szimpla tengely megengedett legnagyobb terhelése 20 000 lbs, dupla 34 000 lbs. A tengelyek számával az elérhető tömeg is növekedhet, de államonként változik. A normál 5 tengelyes kamionhoz képest egy 9 tengelyes megengedett tömege lehet akár 156 000 lbs is, de ez talán csak South Dakotában meg Michiganben lehet kihasználni. A legtöbb 80 000 lbs-nél nagyobb tömeget engedélyező államban ilyen 130 000 lbs körül van a maximálisan megengedett tömeg a tengelyszám növelésével is. Hosszra szintén különböző megkötések vannak sok államban.
Rocky Montain Double max 48+28 ft
1433817921_79383a4079_b.jpg

Turnpike Double max 2x48 ft
Bison_Canad_running_doubles_2-1.jpg

Triple max 3x28 ft
xpo-truck-trailers-triple_0.jpg

w6kb9Aph.jpg


Ő sanszosan több mint 80 000 lbs, ezért van 9 tengelye, viszont így sem mehet Californiába vagy Texasba, mert ott tengelyszámtól függetlenül max 80 000 lbs a megengedett tömeg meg a Rocky Montain double összeállítás is tilos.
9410251882_9d3322ac16_b.jpg


Skandináv országokban létezik 60 tonnás terhelhetőség 25 méteres hosszal.
longtrucksar.jpg
Az ausztrál road train cuccokon pislogtam még. Hogy olyan hosszú vontatmánynál a kanyarodás hogyan megy? Pusztán a vonóerő és a súrlódási erőből adódik a vontatmány útja és kész? Minden a sofőrön múlik?

Európai baromság egy olyan kontinensen, ahol nem is olyan nagy túlzással minden falunak van vasútállomása. Sajnos Európában nem opció, hogy valami 2 nap helyett 5 nap alatt érjen át a kontinens túloldalára. Kamionokban, közutakon gördülve raktározunk minden szart. Rengetegszer van, hogy ilyen fél órás határidőre akarják a lerakást, mert a cégnek nincs raktározási kapacitása. Ha korán ér oda a kamion áll a parkolóban és égeti a pénzt (nyilván ezt ők leszarják), ha késik a kamion, akkor megy a pampogás, hogy miatta áll a gyártósor, csillió-millió eurós kiesés, de egy 500 palettás raktárra nem futja.
Ugyanez fordítva is sokszor igaz, áll a cég körül valahol a teherautó, mert a reggeli felrakóra szánt szarok gyártása megcsúszott és még kész sincs, de 2 nappal később már 1800 kilométerre kéne lerakni, hogy ott ne legyen fennakadás.
Én csak a budaörsi tesco perspektívát ismerem. Ott is kitalálták, hogy nem kell nagy raktár...
...majd az udvaron kezdték a fedett raktárban tárolt mennyiség sokszorosát tárolni...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Az ausztrál road train cuccokon pislogtam még. Hogy olyan hosszú vontatmánynál a kanyarodás hogyan megy? Pusztán a vonóerő és a súrlódási erőből adódik a vontatmány útja és kész? Minden a sofőrön múlik?

Általában igen, de azért akad ott is kormányozott pótkocsi is. Ausztráliában a roadtrainek által használt utakat alakították a gépek méretéhez. Hosszú egyenesek, nagyon enyhe kanyarok. Jellemzően egyszerű mára elavultnak számító technikát alkalmaznak kevés elektronikával, egyszerűen karbantartható, út szélén is javítható traktorokat és pótokat használnak.
australian-road-kangaroo-sign.jpg

A bonyolultabb úthálózattal rendelkező országokban futó pótok tengelyeit gyakrabban kormányozzák.
Ez lehet olyan megoldás, ami egyszerűen leköveti a vontató ívét, a kormányállásnak és sebességnek megfelelően forgatja a pótkocsi egy vagy több kerekét, de létezik olyan is, ahol a pótkocsi tengelyeinek külön vezetőállása van, vagy olyan, ahol egy irányítódobozzal sétál valaki a pót mellett és irányítja a tengelyeket.
137106_thefirst4axledoubledropwithsteerablepinonflip2_383352.jpg

2018-06-05-07.49.01-hdr.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Általában igen, de azért akad ott is kormányozott pótkocsi is. Ausztráliában a roadtrainek által használt utakat alakították a gépek méretéhez. Hosszú egyenesek, nagyon enyhe kanyarok. Jellemzően egyszerű mára elavultnak számító technikát alkalmaznak kevés elektronikával, egyszerűen karbantartható, út szélén is javítható traktorokat és pótokat használnak.
australian-road-kangaroo-sign.jpg

A bonyolultabb úthálózattal rendelkező országokban futó pótok tengelyeit gyakrabban kormányozzák.
Ez lehet olyan megoldás, ami egyszerűen leköveti a vontató ívét, a kormányállásnak és sebességnek megfelelően forgatja a pótkocsi egy vagy több kerekét, de létezik olyan is, ahol a pótkocsi tengelyeinek külön vezetőállása van, vagy olyan, ahol egy irányítódobozzal sétál valaki a pót mellett és irányítja a tengelyeket.
137106_thefirst4axledoubledropwithsteerablepinonflip2_383352.jpg

2018-06-05-07.49.01-hdr.jpg
Az leső fát szállító videón a vezetőfülkéből irányították?
 
T

torsen

Guest
Európai baromság egy olyan kontinensen, ahol nem is olyan nagy túlzással minden falunak van vasútállomása. Sajnos Európában nem opció, hogy valami 2 nap helyett 5 nap alatt érjen át a kontinens túloldalára. Kamionokban, közutakon gördülve raktározunk minden szart. Rengetegszer van, hogy ilyen fél órás határidőre akarják a lerakást, mert a cégnek nincs raktározási kapacitása. Ha korán ér oda a kamion áll a parkolóban és égeti a pénzt (nyilván ezt ők leszarják), ha késik a kamion, akkor megy a pampogás, hogy miatta áll a gyártósor, csillió-millió eurós kiesés, de egy 500 palettás raktárra nem futja.
Ugyanez fordítva is sokszor igaz, áll a cég körül valahol a teherautó, mert a reggeli felrakóra szánt szarok gyártása megcsúszott és még kész sincs, de 2 nappal később már 1800 kilométerre kéne lerakni, hogy ott ne legyen fennakadás.

Emlékszem, mikor leállt sztrájk miatt Zaragoza (VW üzem), Wolfsburg még hat-hét napig dolgozott a vasúton érkező alkatrészekből. A zaragozai indulás után is ennyi kellett, hogy a wolsburgi részlegek felvegyék a munkát.
 
  • Tetszik
Reactions: papi

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Az leső fát szállító videón a vezetőfülkéből irányították?

Nem, ott valószínűleg kormányállás alapján a vontató ívét próbálta lekövetni az utánfutó kerekével az elektronika.
Egyébként az egy elég érdekes tréler. Hagyományos értelemben nincs összekapcsolva a vontatóval. A rönkfa az "alváz". Egy kábelkorbácson keresztül kapja a jeleket és a működéséhez szükséges áramot a vontatóról. Az előnye, hogy bármilyen hosszúságú rönkhöz be lehet állítani, a hátránya, hogy másra nem igazán használható.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, ott valószínűleg kormányállás alapján a vontató ívét próbálta lekövetni az utánfutó kerekével az elektronika.
Egyébként az egy elég érdekes tréler. Hagyományos értelemben nincs összekapcsolva a vontatóval. A rönkfa az "alváz". Egy kábelkorbácson keresztül kapja a jeleket és a működéséhez szükséges áramot a vontatóról. Az előnye, hogy bármilyen hosszúságú rönkhöz be lehet állítani, a hátránya, hogy másra nem igazán használható.
Az elektronika előtt a 80-as években akkor ilyen lehetőség nem is volt?