Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Azt jól látom, hogy van olyan utánfutó, aminek vastúi közlekedésre alkalmas kerekei vannak?
Azokat cipeli vagy ráemelik azokra az utánfutót?

Az még 90-es évekbeli cucc, főleg a posta használta, de a konténerezés kinyírta, állomáson becsúsztatták alá a forgózsámolyt és ráeresztették.
Mostanában szimplán felrakják a kocsit/konténert pőrekocsira, lefogatják aztán mehet (nekik meg a ruszkiknek ez belefér, mivel sokkal nagyobbak a vonataik, ráadásul USA-ban felsővezeték sincs).

Azért tegyük hozzá, hogy ironikus módon az amerikai kamionoknak kisebb a terhelhetősége, mint az európainak, eleve 35 tonna a megengedett tömeg (EU 40t), és csak a pótkocsi mérete van korlátozva, a vontatóé nem, így nagyobb, kényelmesebb fülkékkel gyárthatják (és előnyösebb csőrös kialakítással) az emiatt nehezebb gépeket.
 
T

Törölt tag

Guest
Kamera torzítása miatt nem tűnik olyan neccesnek, mint amilyen volt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 455
113
https://videa.hu/videok/origo/jarmuvek/vakon-elozott-rogton-belehalt-zm0PJAqIr7KSSJSp?start=0.954308

Nah, ennek előjött a pikk ász a pakliból. Csak sajnos a vétlenek is megszívták. Egy könnycseppet sem tudok ejteni érte...


Ha csak a buzija döglene meg ilyenkor bánná a kánya de a csóri kamionos még ha nem is sérült fizikálisan de mentálisan durva lehet . Illetve a kamerás autóba tuti sérültek mert ezt nem lehet megúszni és kivédeni !
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Azért tegyük hozzá, hogy ironikus módon az amerikai kamionoknak kisebb a terhelhetősége, mint az európainak, eleve 35 tonna a megengedett tömeg (EU 40t), és csak a pótkocsi mérete van korlátozva, a vontatóé nem, így nagyobb, kényelmesebb fülkékkel gyárthatják (és előnyösebb csőrös kialakítással) az emiatt nehezebb gépeket.

Klasszikus 5 tengelyes járműszerelvény max. 80 000 lbs, szimpla tengely megengedett legnagyobb terhelése 20 000 lbs, dupla 34 000 lbs. A tengelyek számával az elérhető tömeg is növekedhet, de államonként változik. A normál 5 tengelyes kamionhoz képest egy 9 tengelyes megengedett tömege lehet akár 156 000 lbs is, de ez talán csak South Dakotában meg Michiganben lehet kihasználni. A legtöbb 80 000 lbs-nél nagyobb tömeget engedélyező államban ilyen 130 000 lbs körül van a maximálisan megengedett tömeg a tengelyszám növelésével is. Hosszra szintén különböző megkötések vannak sok államban.
Rocky Montain Double max 48+28 ft
1433817921_79383a4079_b.jpg

Turnpike Double max 2x48 ft
Bison_Canad_running_doubles_2-1.jpg

Triple max 3x28 ft
xpo-truck-trailers-triple_0.jpg

w6kb9Aph.jpg


Ő sanszosan több mint 80 000 lbs, ezért van 9 tengelye, viszont így sem mehet Californiába vagy Texasba, mert ott tengelyszámtól függetlenül max 80 000 lbs a megengedett tömeg meg a Rocky Montain double összeállítás is tilos.
9410251882_9d3322ac16_b.jpg


Skandináv országokban létezik 60 tonnás terhelhetőség 25 méteres hosszal.
longtrucksar.jpg
 
T

torsen

Guest
Érdekesség.
Kint élő cimbi meséli, hogy a day cabozás nagyon megszaladt az elmúlt években. A szar tagolt vasútjuk ellenére is, 800 mérföld felett ha van rá lehetőség, nagyon megéri a vasút. 1 árutonna-mérföld day cab/vonat esetén harmadába kerül, mint távolsági kamionnal.
A legtöbb sofőr szereti, mert otthon alszanak az asszony mellett, valamennyivel kevesebbet keresnek, de amiatt, hogy nem hetekig élnek a kamionban az alacsonyabb kiadások miatt így is jobban megéri.
A vállalkozók szeretik, mert a kamion 30-40 k dollárral alacsonyabb összegbe kerül, olcsóbb fenntartani.
A dolog lényege, hogy rövid 150-170 mérföld távolságokat futnak a vasút és a környező cégek között, abból viszont naponta akár hármat is. Egy ilyen kanyarért el lehet kérni akár 600 dollárt is.

maxresdefault.jpg

111979599-sept-13-2013-california-usa-freight-train-carries-truck-trailers-under-mountain-near-needles-califor.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ehhez képest a kiskundorozsmai ROLA terminál 2012-ben megszűnt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 573
62 056
113
Wilson

Én viszont örülök, hogy feljelentették!
Ha láttad a videóban a mercit, akkor tudod, hogy azt egy normális országban még a szerelő műhelyből sem engedték volna ki.
A rendőrség hozzá állása meg bicska nyitogató. Az a kocsi javíthatatlan! És ilyen bontó szökevény közveszélyes hulladék szarokkal kell együtt közlekednem!
Engem ez igenis felháborít!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Ha csak a buzija döglene meg ilyenkor bánná a kánya de a csóri kamionos még ha nem is sérült fizikálisan de mentálisan durva lehet . Illetve a kamerás autóba tuti sérültek mert ezt nem lehet megúszni és kivédeni !
Igen, őket is vitték kórházba.
 
T

Törölt tag

Guest
Ehhez képest a kiskundorozsmai ROLA terminál 2012-ben megszűnt.

Rola egy faszság volt abban a formájában, apró kerekek miatt qva szervízigényes, nehézkes a terelése, mivel ha mehet is kitérőbe akkor is max 30-cal, de inkább 10-zel, ha jól emlékszem jött mellé egy vmax 80...
Nem véletlenül nyomták ide a németek anno, újabb zsebes kocsival simán közlekedhetnek korlátozások nélkül.

Uniós okosok szerint 850km fölött érdemesebb vasútra rakni. De utána meg áll akár napokat a határon mire fogadja a túloldal.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ehhez képest a kiskundorozsmai ROLA terminál 2012-ben megszűnt.

Európai baromság egy olyan kontinensen, ahol nem is olyan nagy túlzással minden falunak van vasútállomása. Sajnos Európában nem opció, hogy valami 2 nap helyett 5 nap alatt érjen át a kontinens túloldalára. Kamionokban, közutakon gördülve raktározunk minden szart. Rengetegszer van, hogy ilyen fél órás határidőre akarják a lerakást, mert a cégnek nincs raktározási kapacitása. Ha korán ér oda a kamion áll a parkolóban és égeti a pénzt (nyilván ezt ők leszarják), ha késik a kamion, akkor megy a pampogás, hogy miatta áll a gyártósor, csillió-millió eurós kiesés, de egy 500 palettás raktárra nem futja.
Ugyanez fordítva is sokszor igaz, áll a cég körül valahol a teherautó, mert a reggeli felrakóra szánt szarok gyártása megcsúszott és még kész sincs, de 2 nappal később már 1800 kilométerre kéne lerakni, hogy ott ne legyen fennakadás.
 
M

molnibalage

Guest
Klasszikus 5 tengelyes járműszerelvény max. 80 000 lbs, szimpla tengely megengedett legnagyobb terhelése 20 000 lbs, dupla 34 000 lbs. A tengelyek számával az elérhető tömeg is növekedhet, de államonként változik. A normál 5 tengelyes kamionhoz képest egy 9 tengelyes megengedett tömege lehet akár 156 000 lbs is, de ez talán csak South Dakotában meg Michiganben lehet kihasználni. A legtöbb 80 000 lbs-nél nagyobb tömeget engedélyező államban ilyen 130 000 lbs körül van a maximálisan megengedett tömeg a tengelyszám növelésével is. Hosszra szintén különböző megkötések vannak sok államban.
Rocky Montain Double max 48+28 ft
1433817921_79383a4079_b.jpg

Turnpike Double max 2x48 ft
Bison_Canad_running_doubles_2-1.jpg

Triple max 3x28 ft
xpo-truck-trailers-triple_0.jpg

w6kb9Aph.jpg


Ő sanszosan több mint 80 000 lbs, ezért van 9 tengelye, viszont így sem mehet Californiába vagy Texasba, mert ott tengelyszámtól függetlenül max 80 000 lbs a megengedett tömeg meg a Rocky Montain double összeállítás is tilos.
9410251882_9d3322ac16_b.jpg


Skandináv országokban létezik 60 tonnás terhelhetőség 25 méteres hosszal.
longtrucksar.jpg
Az ausztrál road train cuccokon pislogtam még. Hogy olyan hosszú vontatmánynál a kanyarodás hogyan megy? Pusztán a vonóerő és a súrlódási erőből adódik a vontatmány útja és kész? Minden a sofőrön múlik?

Európai baromság egy olyan kontinensen, ahol nem is olyan nagy túlzással minden falunak van vasútállomása. Sajnos Európában nem opció, hogy valami 2 nap helyett 5 nap alatt érjen át a kontinens túloldalára. Kamionokban, közutakon gördülve raktározunk minden szart. Rengetegszer van, hogy ilyen fél órás határidőre akarják a lerakást, mert a cégnek nincs raktározási kapacitása. Ha korán ér oda a kamion áll a parkolóban és égeti a pénzt (nyilván ezt ők leszarják), ha késik a kamion, akkor megy a pampogás, hogy miatta áll a gyártósor, csillió-millió eurós kiesés, de egy 500 palettás raktárra nem futja.
Ugyanez fordítva is sokszor igaz, áll a cég körül valahol a teherautó, mert a reggeli felrakóra szánt szarok gyártása megcsúszott és még kész sincs, de 2 nappal később már 1800 kilométerre kéne lerakni, hogy ott ne legyen fennakadás.
Én csak a budaörsi tesco perspektívát ismerem. Ott is kitalálták, hogy nem kell nagy raktár...
...majd az udvaron kezdték a fedett raktárban tárolt mennyiség sokszorosát tárolni...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Az ausztrál road train cuccokon pislogtam még. Hogy olyan hosszú vontatmánynál a kanyarodás hogyan megy? Pusztán a vonóerő és a súrlódási erőből adódik a vontatmány útja és kész? Minden a sofőrön múlik?

Általában igen, de azért akad ott is kormányozott pótkocsi is. Ausztráliában a roadtrainek által használt utakat alakították a gépek méretéhez. Hosszú egyenesek, nagyon enyhe kanyarok. Jellemzően egyszerű mára elavultnak számító technikát alkalmaznak kevés elektronikával, egyszerűen karbantartható, út szélén is javítható traktorokat és pótokat használnak.
australian-road-kangaroo-sign.jpg

A bonyolultabb úthálózattal rendelkező országokban futó pótok tengelyeit gyakrabban kormányozzák.
Ez lehet olyan megoldás, ami egyszerűen leköveti a vontató ívét, a kormányállásnak és sebességnek megfelelően forgatja a pótkocsi egy vagy több kerekét, de létezik olyan is, ahol a pótkocsi tengelyeinek külön vezetőállása van, vagy olyan, ahol egy irányítódobozzal sétál valaki a pót mellett és irányítja a tengelyeket.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
137106_thefirst4axledoubledropwithsteerablepinonflip2_383352.jpg

2018-06-05-07.49.01-hdr.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Általában igen, de azért akad ott is kormányozott pótkocsi is. Ausztráliában a roadtrainek által használt utakat alakították a gépek méretéhez. Hosszú egyenesek, nagyon enyhe kanyarok. Jellemzően egyszerű mára elavultnak számító technikát alkalmaznak kevés elektronikával, egyszerűen karbantartható, út szélén is javítható traktorokat és pótokat használnak.
australian-road-kangaroo-sign.jpg

A bonyolultabb úthálózattal rendelkező országokban futó pótok tengelyeit gyakrabban kormányozzák.
Ez lehet olyan megoldás, ami egyszerűen leköveti a vontató ívét, a kormányállásnak és sebességnek megfelelően forgatja a pótkocsi egy vagy több kerekét, de létezik olyan is, ahol a pótkocsi tengelyeinek külön vezetőállása van, vagy olyan, ahol egy irányítódobozzal sétál valaki a pót mellett és irányítja a tengelyeket.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
137106_thefirst4axledoubledropwithsteerablepinonflip2_383352.jpg

2018-06-05-07.49.01-hdr.jpg
Az leső fát szállító videón a vezetőfülkéből irányították?
 
T

torsen

Guest
Európai baromság egy olyan kontinensen, ahol nem is olyan nagy túlzással minden falunak van vasútállomása. Sajnos Európában nem opció, hogy valami 2 nap helyett 5 nap alatt érjen át a kontinens túloldalára. Kamionokban, közutakon gördülve raktározunk minden szart. Rengetegszer van, hogy ilyen fél órás határidőre akarják a lerakást, mert a cégnek nincs raktározási kapacitása. Ha korán ér oda a kamion áll a parkolóban és égeti a pénzt (nyilván ezt ők leszarják), ha késik a kamion, akkor megy a pampogás, hogy miatta áll a gyártósor, csillió-millió eurós kiesés, de egy 500 palettás raktárra nem futja.
Ugyanez fordítva is sokszor igaz, áll a cég körül valahol a teherautó, mert a reggeli felrakóra szánt szarok gyártása megcsúszott és még kész sincs, de 2 nappal később már 1800 kilométerre kéne lerakni, hogy ott ne legyen fennakadás.

Emlékszem, mikor leállt sztrájk miatt Zaragoza (VW üzem), Wolfsburg még hat-hét napig dolgozott a vasúton érkező alkatrészekből. A zaragozai indulás után is ennyi kellett, hogy a wolsburgi részlegek felvegyék a munkát.
 
  • Tetszik
Reactions: papi

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Az leső fát szállító videón a vezetőfülkéből irányították?

Nem, ott valószínűleg kormányállás alapján a vontató ívét próbálta lekövetni az utánfutó kerekével az elektronika.
Egyébként az egy elég érdekes tréler. Hagyományos értelemben nincs összekapcsolva a vontatóval. A rönkfa az "alváz". Egy kábelkorbácson keresztül kapja a jeleket és a működéséhez szükséges áramot a vontatóról. Az előnye, hogy bármilyen hosszúságú rönkhöz be lehet állítani, a hátránya, hogy másra nem igazán használható.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, ott valószínűleg kormányállás alapján a vontató ívét próbálta lekövetni az utánfutó kerekével az elektronika.
Egyébként az egy elég érdekes tréler. Hagyományos értelemben nincs összekapcsolva a vontatóval. A rönkfa az "alváz". Egy kábelkorbácson keresztül kapja a jeleket és a működéséhez szükséges áramot a vontatóról. Az előnye, hogy bármilyen hosszúságú rönkhöz be lehet állítani, a hátránya, hogy másra nem igazán használható.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az elektronika előtt a 80-as években akkor ilyen lehetőség nem is volt?