Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 561
26 103
113
Én erre gondoltam. Nem látok senkit.


Azért nem látsz senkit mert a sofőr belülről tudja állítani a hátsó tengelyeket passzív(fix) , indirekt és direkt kormányzásra , külön kell vizsgázni nem elterjedt csak ott használják ahol "hosszúfás" rendszerben dolgoznak ! Ezt idehaza már 70 éve megoldottuk "rövidfás" rendszerben dolgozunk . Már az erdőn a rakodón kialakítják a fűrészüzemek számára optimális választékot ! Így sokkal könnyebb a fuvarozás és a logisztika !
 
W

Wilson

Guest
Wilson

Én viszont örülök, hogy feljelentették!
Ha láttad a videóban a mercit, akkor tudod, hogy azt egy normális országban még a szerelő műhelyből sem engedték volna ki.
A rendőrség hozzá állása meg bicska nyitogató. Az a kocsi javíthatatlan! És ilyen bontó szökevény közveszélyes hulladék szarokkal kell együtt közlekednem!
Engem ez igenis felháborít!


Láttam a videót,akkor vegyük végig, az autó érvényes műszaki vizsgával rendelkezett,a videóban látható átrozsdásodott hossztartók nem a videó felvételének a napján rozsdásodtak át, tehát ha az önkéntes házmester mindenképpen fel akart volna jelenteni valakit, akkor kezdje azzal a vizsgaállomással amelyik átengedte ezt az autót a műszaki vizsgán,és nem a műsor készítőit kellene feljelentenie.A rendőrség hozzáállásán lehet vitatkozni,de ha az ember belegondol akkor teljesen életszerű az indoklásuk,hiszen pl Aranka nénitől nem várható el,hogy minden reggel elindulás előtt ellenőrizze az autó statikai állapotát,abban teljesen egyetértek veled,hogy ilyen műszaki állapotú autónak nem lenne szabad a közúti forgalomban részt vennie,de erről nem a műsor készítői vagy a tulajdonos tehet,hanem az a rendszer amely ilyen állapotú autónak érvényes műszaki engedélyt kiad.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 149
59 798
113
Wilson

A műsorban szakemberek vizsgálják át az autókat. Ezek a szakemberek, vagy az őket megfizető műsor készítők jelezték az észlelt problémát a hatóságoknak?
Mert szerintem nem.
A tulajjal közölve lett , hogy élet veszélyes az autó? Igen. A tulaj tréleren vitte el a kocsit? Nem. Akkor ő is szabályt szeget.
A műsor után a hatóság utána ment a történetnek? Nem, telibesz@rják.
A hatóság felelősségre vonhatná azt aki erre a sz@rkupacra műszaki vizsgát adott? Igen. Megtették ezt? Nem.

Ezek után úgy érzed, hogy a feljelentővel van itt a legnagyobb probléma? :rolleyes:
 
M

molnibalage

Guest
Wilson

A műsorban szakemberek vizsgálják át az autókat. Ezek a szakemberek, vagy az őket megfizető műsor készítők jelezték az észlelt problémát a hatóságoknak?
Mert szerintem nem.
A tulajjal közölve lett , hogy élet veszélyes az autó? Igen. A tulaj tréleren vitte el a kocsit? Nem. Akkor ő is szabályt szeget.
A műsor után a hatóság utána ment a történetnek? Nem, telibesz@rják.
A hatóság felelősségre vonhatná azt aki erre a sz@rkupacra műszaki vizsgát adott? Igen. Megtették ezt? Nem.

Ezek után úgy érzed, hogy a feljelentővel van itt a legnagyobb probléma? :rolleyes:
Több felé oszlik meg a felelősség. Onnan, hogy elhajtott ezzel a kocsival, tényleg baj van. De tényleg, akkor mi értelme a műszaki vizsgának, ha ez is kaphatott? Sápolás? Mert mást nem igazán gondolhat az ember ez után.

Meg valahol vicces, hogy éppen nem túl rég verte valaki az asztalt, hogy műszakizást a bringának is. Aha. Ameddig ilyen kocsik az utakon vannak, addig az én bringám szintje űrtechnika. Mert legalább van rajta két brutálerős jól működő fék...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A tulajjal közölve lett , hogy élet veszélyes az autó? Igen. A tulaj tréleren vitte el a kocsit? Nem. Akkor ő is szabályt szeget.
A műsor után a hatóság utána ment a történetnek? Nem, telibesz@rják.
A hatóság felelősségre vonhatná azt aki erre a sz@rkupacra műszaki vizsgát adott? Igen. Megtették ezt? Nem.

Ezek után úgy érzed, hogy a feljelentővel van itt a legnagyobb probléma? :rolleyes:

Pont februárban volt apám kiakadva, hogy a Toyota első műszakiján is nyújtotta a markát a fószer, hogy 10000 lesz, öreg meg elhajtotta, hogy b+ pár éves autó végig márkaszervizelve.
Inkább átment máshova, nehogy megsz*passák.
Járvány elmúlása után a horgászós Opelt viszont odaviszi, mivel annak már a km órája is logaritmikusan jelzi a sebességet :D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Ezt kellene kiterjeszteni, és ami fontos: betartatni. Ahogy a kotvány autókat is rendesebben kéne műszakiztatni. A hatóság nem ártana, ha nem csak a markát tartaná, de az most ebben a diskurzusban kicsit mellékvágány.

Meg valahol vicces, hogy éppen nem túl rég verte valaki az asztalt, hogy műszakizást a bringának is. Aha. Ameddig ilyen kocsik az utakon vannak, addig az én bringám szintje űrtechnika. Mert legalább van rajta két brutálerős jól működő fék...

Természetesen szelektív memóriáddal csúsztatva hivatkozol a neked kívánatos tartalomtöredéket kiemelve.
 
W

Wilson

Guest
Először is a műhely szakembereinek illetve a műsor készítőinek nincs olyan törvényi kötelezettségük,hogy egy ilyen autó esetén feljelentést kellene tenniük.A szakemberek elmondták a videóban a tulajdonosnak,hogy az autó balesetveszélyes,ennél többet nem lehet elvárni sem a szakemberektől sem a műsor készítőitől,itt alapvetően a rendszerrel van probléma,hogy egy ilyen autó átmehetett a műszaki vizsgán.Hiszen a műszaki vizsga ezért lett létrehozva,hogy ilyen állapotú autók ne kerüljenek ki a közúti forgalomba.A feljelentéssel kapcsolatban pedig,engem személy szerint kiráz a hideg az olyan emberektől akik megnéznek egy ilyen videót és utána rohannak a rendőrségre feljelentést tenni.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 573
12 553
113
Pont februárban volt apám kiakadva, hogy a Toyota első műszakiján is nyújtotta a markát a fószer, hogy 10000 lesz, öreg meg elhajtotta, hogy b+ pár éves autó végig márkaszervizelve.
Inkább átment máshova, nehogy megsz*passák.
Járvány elmúlása után a horgászós Opelt viszont odaviszi, mivel annak már a km órája is logaritmikusan jelzi a sebességet :D

Gondolom , el tudna szabadulni a pokol, ha páran elkezdenénk itt vizsgabázisos sztorikat beírni.
Húsz éven keresztül hordtam kórházi autókat (na azok voltak a legendák) - na meg a sajátomat - városunk hatósági vizsgabázisára...
Minden képzeletet felülmúló élményeim voltak.:eek:

Az élmények sokaságához képest csak tömören:
Az utolsó az volt minden értelemben, amikor 2006-ban a 18 éves 125-ös Polski Fiatomat vittem.

1, A vizsgabiztos szerint kiköszörültem a motorszámot.
Mondtam neki, hogy ahol ő keresi, ott a Ladákon van...

2, Kizárt, hogy ilyen alacsonyak legyenek a káros anyag értékek, szabálytalanul(!?) van megbütykölve a motor!
(Persze; CPI-1280-as elektronikus gyújtást kapott, meg kisebb átmérőjű kipufogórendszert, az 1400-as Daciaéval megegyező átmérőjű csövekből lett lehajtva. A Dacia 1397, a P125 1480 köbcentis, az eltérés 6%), így sokkal rugalmasabb lett - kuplunggal kínlódás nélkül alapjáratról könnyedén elindult - s 7.5-8.5 litert fogyasztott átlagban, de negyedikben is könnyedén megforgott 7000-et a motor.:rolleyes:

3, Gyenge a kézifék s féloldalasan fog.
Valóban, de az első mérés még szimmetrikus volt, csak gyenge (mert ez gyárilag ilyen). Ha úgy állítom be, hogy úgy fogjon a hátsó tárcsafék, mint a Lada dobfékjei, akkor mire beértem volna a vizsgabázisra, már büdösek lettek volna a fékek. Ha a kerekek forgatása nélkül újra és újra behúzzuk, akkor egyre jobban befeszít, de úgy hogy utána elindulni nem fogsz tudni az autóval, erre a profi nekiáll betépkedni a kart...

Végül kapott két hónapot az autó, s utólag láttam, hogy típusként VAZ-2013 (Kerek ikerlámpás 1500-ös) lett beírva a vizsgalapra...

A helyi khm. kisebbségiek megroggyant Ladái persze ugyanekkor csont nélkül átmentek, jaaa...szóval nekem is pénzt kellett volna adnio_O

Amúgy ez a rugóira lehasalt, szakadt roncs volt az autóm, a képek még abban az évben készültek:
40663.jpg

40664.jpg

Az egyik unokatestvérem közölte, hogy a vizsgabiztos egykori osztálytársa volt a szakközépben autóforgalmi szakon. Amikor meglátta, olyankor inkább kért újabb időpontot...
Tehát ezek után vigyem vissza szigorítottra. Hát persze...
Mivel pörgött a devizahiteles autóvásárlás ( ugye 2006), s ismerős volt nemcsak a szalon vezetője, de a tulaja is, meg egykori osztálytársam volt az adott bank régióigazgatója, s lemondtak a jutalékukról, a havi törlesztőm 20000Ft lett az új autóra.
Az írtam már, hogy a "Dzsí Tít" (az előbbieknek köszönhetően) kettőszázötvenezerbe számították be? Na ezért nem vittem újra vizsgára...

Albea első vizsgája: A vizsgabiztos (ekkor már külsős vizsgabázisok is vannak kamerarendszerrel, ezért fájó búcsút vettem a Futó utcától) nekiáll lebontani a kipufogó leömlő feletti hőborítást, hogy megnézze a motorszámot.
Kérdem, hogy ha a forgalomba helyezéskor stimmelt, akkor minek lebontani? S ezentúl mindig így lesz?
- Mert ellenőrzi, hogy nem e cseréltem benne motort?
-o_Oo_Oo_Oo_Oo_Oo_O?

- S az osztrákok, meg a németek is megbontanak így minden három éves Grande Puntót?
- Nem; ők nem tételezik fel, hogy motort cserélek egy kommersz autóban...

No comment.

Azóta az Albea csont nélkül átment minden vizsgán, gondolom lassan kihaltak a szocializmus itt maradt vizsgabiztos dinoszauruszai...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
Gondolom , el tudna szabadulni a pokol, ha páran elkezdenénk itt vizsgabázisos sztorikat beírni.
Húsz éven keresztül hordtam kórházi autókat (na azok voltak a legendák) - na meg a sajátomat - városunk hatósági vizsgabázisára...
Minden képzeletet felülmúló élményeim voltak.:eek:

Az élmények sokaságához képest csak tömören:
Az utolsó az volt minden értelemben, amikor 2006-ban a 18 éves 125-ös Polski Fiatomat vittem.

1, A vizsgabiztos szerint kiköszörültem a motorszámot.
Mondtam neki, hogy ahol ő keresi, ott a Ladákon van...

2, Kizárt, hogy ilyen alacsonyak legyenek a káros anyag értékek, szabálytalanul(!?) van megbütykölve a motor!
(Persze; CPI-1280-as elektronikus gyújtást kapott, meg kisebb átmérőjű kipufogórendszert, az 1400-as Daciaéval megegyező átmérőjű csövekből lett lehajtva. A Dacia 1397, a P125 1480 köbcentis, az eltérés 6%), így sokkal rugalmasabb lett - kuplunggal kínlódás nélkül alapjáratról könnyedén elindult - s 7.5-8.5 litert fogyasztott átlagban, de negyedikben is könnyedén megforgott 7000-et a motor.:rolleyes:

3, Gyenge a kézifék s féloldalasan fog.
Valóban, de az első mérés még szimmetrikus volt, csak gyenge (mert ez gyárilag ilyen). Ha úgy állítom be, hogy úgy fogjon a hátsó tárcsafék, mint a Lada dobfékjei, akkor mire beértem volna a vizsgabázisra, már büdösek lettek volna a fékek. Ha a kerekek forgatása nélkül újra és újra behúzzuk, akkor egyre jobban befeszít, de úgy hogy utána elindulni nem fogsz tudni az autóval, erre a profi nekiáll betépkedni a kart...

Végül kapott két hónapot az autó, s utólag láttam, hogy típusként VAZ-2013 (Kerek ikerlámpás 1500-ös) lett beírva a vizsgalapra...

A helyi khm. kisebbségiek megroggyant Ladái persze ugyanekkor csont nélkül átmentek, jaaa...szóval nekem is pénzt kellett volna adnio_O

Amúgy ez a rugóira lehasalt, szakadt roncs volt az autóm, a képek még abban az évben készültek:
40663.jpg

40664.jpg

Az egyik unokatestvérem közölte, hogy a vizsgabiztos egykori osztálytársa volt a szakközépben autóforgalmi szakon. Amikor meglátta, olyankor inkább kért újabb időpontot...
Tehát ezek után vigyem vissza szigorítottra. Hát persze...
Mivel pörgött a devizahiteles autóvásárlás ( ugye 2006), s ismerős volt nemcsak a szalon vezetője, de a tulaja is, meg egykori osztálytársam volt az adott bank régióigazgatója, s lemondtak a jutalékukról, a havi törlesztőm 20000Ft lett az új autóra.
Az írtam már, hogy a "Dzsí Tít" (az előbbieknek köszönhetően) kettőszázötvenezerbe számították be? Na ezért nem vittem újra vizsgára...

Albea első vizsgája: A vizsgabiztos (ekkor már külsős vizsgabázisok is vannak kamerarendszerrel, ezért fájó búcsút vettem a Futó utcától) nekiáll lebontani a kipufogó leömlő feletti hőborítást, hogy megnézze a motorszámot.
Kérdem, hogy ha a forgalomba helyezéskor stimmelt, akkor minek lebontani? S ezentúl mindig így lesz?
- Mert ellenőrzi, hogy nem e cseréltem benne motort?
-o_Oo_Oo_Oo_Oo_Oo_O?

- S az osztrákok, meg a németek is megbontanak így minden három éves Grande Puntót?
- Nem; ők nem tételezik fel, hogy motort cserélek egy kommersz autóban...

No comment.

Azóta az Albea csont nélkül átment minden vizsgán, gondolom lassan kihaltak a szocializmus itt maradt vizsgabiztos dinoszauruszai...


... :) én is "beraktam" a CPI-t az 1300-as ̶L̶a̶d̶á̶m̶b̶a̶ Zsiguliba és a sűrítési viszony növelés után (sikkőszörüléskor kicsit leszedettem még, úgyse volt már 86-os benzin), Azt tudta mint egy "ezer-ötös, és annyit fogyasztott mint egy 1200-es. Pedig kapott egy "turbó-lemezt kis fojtásnak, hogy ne egyen többet a + dinamika miatt. "Visszavettem" a fogyasztásból, amit nyertem a hatékonyabb motorral. :rolleyes:

Azóta Diesel-hívő lettem, de voltak "sikereim" a középiskola utáni éveimben a "Zsigával"/Ladával.
 
T

torsen

Guest
Gondolom , el tudna szabadulni a pokol, ha páran elkezdenénk itt vizsgabázisos sztorikat beírni.
Húsz éven keresztül hordtam kórházi autókat (na azok voltak a legendák) - na meg a sajátomat - városunk hatósági vizsgabázisára...
Minden képzeletet felülmúló élményeim voltak.:eek:

Az élmények sokaságához képest csak tömören:
Az utolsó az volt minden értelemben, amikor 2006-ban a 18 éves 125-ös Polski Fiatomat vittem.

1, A vizsgabiztos szerint kiköszörültem a motorszámot.
Mondtam neki, hogy ahol ő keresi, ott a Ladákon van...

2, Kizárt, hogy ilyen alacsonyak legyenek a káros anyag értékek, szabálytalanul(!?) van megbütykölve a motor!
(Persze; CPI-1280-as elektronikus gyújtást kapott, meg kisebb átmérőjű kipufogórendszert, az 1400-as Daciaéval megegyező átmérőjű csövekből lett lehajtva. A Dacia 1397, a P125 1480 köbcentis, az eltérés 6%), így sokkal rugalmasabb lett - kuplunggal kínlódás nélkül alapjáratról könnyedén elindult - s 7.5-8.5 litert fogyasztott átlagban, de negyedikben is könnyedén megforgott 7000-et a motor.:rolleyes:

3, Gyenge a kézifék s féloldalasan fog.
Valóban, de az első mérés még szimmetrikus volt, csak gyenge (mert ez gyárilag ilyen). Ha úgy állítom be, hogy úgy fogjon a hátsó tárcsafék, mint a Lada dobfékjei, akkor mire beértem volna a vizsgabázisra, már büdösek lettek volna a fékek. Ha a kerekek forgatása nélkül újra és újra behúzzuk, akkor egyre jobban befeszít, de úgy hogy utána elindulni nem fogsz tudni az autóval, erre a profi nekiáll betépkedni a kart...

Végül kapott két hónapot az autó, s utólag láttam, hogy típusként VAZ-2013 (Kerek ikerlámpás 1500-ös) lett beírva a vizsgalapra...

A helyi khm. kisebbségiek megroggyant Ladái persze ugyanekkor csont nélkül átmentek, jaaa...szóval nekem is pénzt kellett volna adnio_O

Amúgy ez a rugóira lehasalt, szakadt roncs volt az autóm, a képek még abban az évben készültek:
40663.jpg

40664.jpg

Az egyik unokatestvérem közölte, hogy a vizsgabiztos egykori osztálytársa volt a szakközépben autóforgalmi szakon. Amikor meglátta, olyankor inkább kért újabb időpontot...
Tehát ezek után vigyem vissza szigorítottra. Hát persze...
Mivel pörgött a devizahiteles autóvásárlás ( ugye 2006), s ismerős volt nemcsak a szalon vezetője, de a tulaja is, meg egykori osztálytársam volt az adott bank régióigazgatója, s lemondtak a jutalékukról, a havi törlesztőm 20000Ft lett az új autóra.
Az írtam már, hogy a "Dzsí Tít" (az előbbieknek köszönhetően) kettőszázötvenezerbe számították be? Na ezért nem vittem újra vizsgára...

Albea első vizsgája: A vizsgabiztos (ekkor már külsős vizsgabázisok is vannak kamerarendszerrel, ezért fájó búcsút vettem a Futó utcától) nekiáll lebontani a kipufogó leömlő feletti hőborítást, hogy megnézze a motorszámot.
Kérdem, hogy ha a forgalomba helyezéskor stimmelt, akkor minek lebontani? S ezentúl mindig így lesz?
- Mert ellenőrzi, hogy nem e cseréltem benne motort?
-o_Oo_Oo_Oo_Oo_Oo_O?

- S az osztrákok, meg a németek is megbontanak így minden három éves Grande Puntót?
- Nem; ők nem tételezik fel, hogy motort cserélek egy kommersz autóban...

No comment.

Azóta az Albea csont nélkül átment minden vizsgán, gondolom lassan kihaltak a szocializmus itt maradt vizsgabiztos dinoszauruszai...

Találkoztam egy napos(!) műszaki vizsgával bíró autóval, amelyiknek a bal hátsó merev fékcsöve el volt vágva és vissza volt hajlítva, elkalapálva, hogy ne folyjon (a féknyomás meg meg egy galaktikus féreglyukon jutott el a bal hátsó fékmunkahengerig) a hátsó torziós rugó el volt törve, kb 30 fokos kormáynholtjáték (rúdfejeket a Szentlélek tartotta egyben) A motorikus állapot meg... Egy nap alatt mennyit tud romlani egy autó műszaki állapota! Vannak még csodák!

Más: Az autó, mint tartós fogyasztási cikk: műanyag (szálerősítéses duromer, bármit jelentsen is az, a duroplasztot ismerjük a Trabantból) vezérműtengely ház, bennszülött (cserélhetetlen) vezérműtengellyel. Javíts b+, ha tudod! ugye, hogy nem tudod! Dobd el!
https://www.ict.fraunhofer.de/de/presse_mediathek/pressemitteilungen/2020/2020-05-04.html
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Újabb versenyző....
Igazából, ha nálunk is az lenne, mint a ruszkiknál, hogy a kamera csökkenti a biztosítási díjat, ma már bőven kishazánk lenne a közlekedés seggluka a közvélekedésben is. Tapasztalat. (Se Szocsi, se Moszkva, se a Léna part gyöngye nem volt rosszabb, mint Szeged. És Szeged eddig kiemelkedett Moról a saját tapasztalatomban)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Ötven hibrid villamos motorvonat érkezhet
Húsz 200 és harminc 150 ülőhelyes új, zéró emissziós hibrid (kettős, 25 kV AC felsővezetékes és akkumulátoros üzemű) villamos motorvonat beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást a MÁV-START. A tervek szerint az ötven jármű fokozatos ütemezéssel érkezne: 2023-2024-ben húsz 200 ülőhelyes, 2024-2029 között pedig további harminc 150 ülőhelyes motorvonat beszerzése történik meg - olvasható a társaság közleményében.

"az első ütemben beszerezni kívánt 20 jármű fele a 29-es vonalon közlekedne. A másik kezdőprojekt a Budapest–Lajosmizsei vonal lehetne."

A teljes cikk itt:
https://www.origo.hu/gazdasag/20200511-otven-hibrid-villamos-motorvonat-kozbeszerzes.html