Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 971
19 295
113
Ilyen fajta előzékenység viszont gépjárművek között valahogy ritka.
Én pl ha látom, hogy busz jön olyan irányból, hogy nem tudna befordulni, ha előre mennék a vonalig, simán hátrább állok meg. Mindig megköszönik a hivatásosok.

Esküszöm veszek egy kamerát, hogy felvegyem mit látok az utakon és akkor majd beszélgethetünk...
Pl. tegnap este is kivilágítatlan kerékpáros tinédzserek az úton Budapest és Budakalász közt, akiket én láttam. Mivel úgy szocializálták őket, hogy a kerékpározás az aduász, se a kreszt nem kell ismerni, se nem kell a kreszben megkövetelt műszaki követelményeknek megfelelni, és meg sem lehet őket feddni érte, mert nyomuk sincs, hisz nem fér el a rendszám. Meg amúgyis is csak a lakott területen belül maradt (ami jogilag igaz is, csak közvilágítás sincs, ő sem látszik, nem is látja hova megy...)

Meg sem tudom számolni azt, hogy hány autós összekoccanást, ahol a papírozást láttam félreállva vagy már rendőr volt ott.
Mert a kerékpáros elhajtott... Mert nem kell papíroznia. Teljesen hamis érvelés, torzítja az érzékelésedet az, hogy más az időbeli lefutása a kettőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU
M

molnibalage

Guest
Én pl ha látom, hogy busz jön olyan irányból, hogy nem tudna befordulni, ha előre mennék a vonalig, simán hátrább állok meg. Mindig megköszönik a hivatásosok.


Pl. tegnap este is kivilágítatlan kerékpáros tinédzserek az úton Budapest és Budakalász közt, akiket én láttam. Mivel úgy szocializálták őket, hogy a kerékpározás az aduász, se a kreszt nem kell ismerni, se nem kell a kreszben megkövetelt műszaki követelményeknek megfelelni, és meg sem lehet őket feddni érte, mert nyomuk sincs, hisz nem fér el a rendszám. Meg amúgyis is csak a lakott területen belül maradt (ami jogilag igaz is, csak közvilágítás sincs, ő sem látszik, nem is látja hova megy...)


Mert a kerékpáros elhajtott... Mert nem kell papíroznia. Teljesen hamis érvelés, torzítja az érzékelésedet az, hogy más az időbeli lefutása a kettőnek.
A világítás nélkül közlekedő kerékpárost büntetik ma is. Tudom, mert láttam ilyen a saját szememmel.
Ha egy kerékpárost 30-cal fellöknek, akkor az nem hajt el sehova...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 971
19 295
113
Ezt azért nem tudom értelmezni, mert csúcsidőben a város minden pontján kb. én megyek el az autók mellett. Sőt, volt hogy szombaton (!) a Gellérthegyről sétáltam haza és sétálva együtt értem át egy kocsival az Erzsébet hídon...
Azt is be kélne látni, hogy a kerékpár nem mindenkinek alternatíva. A tömegközlekedés lehetne, ha értelmesen fejlesztenének rajta.

Sokan nem képesek annyira koncentrálni, hogy ne ön és közveszélyesen vegynek részt a közúti közlekedésben. Elég hülye van így is az utakon. Hogy a komfort, szervi gondok, miegymást ne is említsük.
 
M

molnibalage

Guest
De ha harminccal jövő kerékpáros fellöki páromat az Erzsébet hídon, mert nem tud elslisszanni a sétálók közt, rá és rámesik, majd felpattan és elhajt...
A járda ott olyan széles, hogy még a nyári csúcsturista szezonban is lötyögnek rajta az emberek. Ehhez nagyon hülyének és bénának kell lenni.
Azt is be kélne látni, hogy a kerékpár nem mindenkinek alternatíva. A tömegközlekedés lehetne, ha értelmesen fejlesztenének rajta.

Sokan nem képesek annyira koncentrálni, hogy ne ön és közveszélyesen vegynek részt a közúti közlekedésben. Elég hülye van így is az utakon. Hogy a komfort, szervi gondok, miegymást ne is említsük.
Sosem mondtam, hogy mindenkinek az.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 971
19 295
113
A világítás nélkül közlekedő kerékpárost büntetik ma is. Tudom, mert láttam ilyen a saját szememmel.
Ha egy kerékpárost 30-cal fellöknek, akkor az nem hajt el sehova...
Én sajnos nem láttam még ilyet. Olyat se, hogy a hibás világítású/kivilágítatlan autós büntetnék. Azért is ütnék... Nincs 2000 forintja izzókra? (Vagy relékre apró, bontott világítás vezérlő ECU-ra kb 10 rongy, ha régi kocsi, és szétment? Rossz csatlakozónál bontott kábelkorbácsra 5000?) Új autónál vigye el garanciába megcsinálják, max az izzót kell kifizetnie, a többi nem fogyó rész tuti garanciás.

Én konkrétan 3-5 botütésre ítélném a közúton kivilágítatlanul közlekedőket.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
M

molnibalage

Guest
Én sajnos nem láttam még ilyet. Olyat se, hogy a hibás világítású/kivilágítatlan autós büntetnék. Azért is ütnék... Nincs 2000 forintja izzókra? (Vagy relékre apró, bontott világítás vezérlő ECU-ra kb 10 rongy, ha régi kocsi, és szétment? Rossz csatlakozónál bontott kábelkorbácsra 5000?) Új autónál vigye el garanciába megcsinálják, max az izzót kell kifizetnie, a többi nem fogyó rész tuti garanciás.

Én konkrétan 3-5 botütésre ítélném a közúton kivilágítatlanul közlekedőket.

A világítást milyen módszerrel ellenőrzik a kocsiknál? Mert láttam már olyat,hogy a tompítottnál akkora fényerő difi volt a két lámpa között, hogy a gyengébb gyakorlatilag láthatóságot még szolgálta, de bevilágítást gyakorlatilag nem produkált.

A rendőr szemre mondja azt, hogy "nem jó"?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A világítást milyen módszerrel ellenőrzik a kocsiknál? Mert láttam már olyat,hogy a tompítottnál akkora fényerő difi volt a két lámpa között, hogy a gyengébb gyakorlatilag láthatóságot még szolgálta, de bevilágítást gyakorlatilag nem produkált.

A rendőr szemre mondja azt, hogy "nem jó"?

Mindig az út külső oldalán levő van távolabbra kalibrálva.
Ezért ha olyan helyre mész (vagy olyan helyről jön az autó) ahol az út másik oldalán közlekednek akkor "szempillákat" kellene ragasztani a fényszórókra, hogy ne üsse ki a szembe közlekedők szemét.
Másik eset amikor ezer éves autóban elfárad a lámpabúrát tartó pöcök és hátrabukik az egész, a sofőr meg örül milyen jól lát, szembejövő meg szinte megvakul.

3596200_ec0471545bcc9fd0fd8a02b72a49b95e_wm.jpg


Amíg az út belső oldalán levő fény világít addig a rendőr nem szokott pattogni, maximum ha látja, hogy már úgy indul el a sofőr otthonról (mert azt már nem tehetné meg).
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ezekhez képest a kerékpáros mennyivel is járul hozzá? Legalább egy kötelező műszaki vizsga (lámpák, fényvisszaverők, hatósági jelzés megléte) lenne, és kötelező felelősség biztosítás lenne a kerékpárosoknak is... Addig szerintem kuss a nevük

Ez megoldhatatlan.
Elképzeltem, ahogy az anyukák viszik a nyuszimotort műszakiztatni.
Van olyan ismerősöm, akit oldalról megtört egy BMW. Kitöltötték a papírokat, mindenki ment a dolgára. A procedúra megindulása után derült ki, hogy 2 éve nincs az autón semmilyen biztosítás. Becslések szerint még mindég több mint 100 000 ilyen autó szaladgál most is az utakon.

De ha harminccal jövő kerékpáros fellöki páromat az Erzsébet hídon, mert nem tud elslisszanni a sétálók közt, rá és rámesik, majd felpattan és elhajt...

Nem is mehetne a járdán, kivéve, ha az úttesten valami miatt nem megoldható a közlekedése. Ha oda kényszerül akkor max 10 km/h és nem zavarhatja a gyalogos közlekedést. A bringás megy fel a gyalogosok közé, neki kell alkalmazkodni.
Tessék ezt megérteni autósként is. Azért kacsázunk az úton, mert nem mehetünk a járdán és azért nem megyünk a legszélén, mert az ajtó zóna baromi veszélyes terület.
Az lenne a normális, hogy ahol valóban van bringás közlekedés, ott bizony legyen a gyalogosoktól és az autóktól is elszeparált biciklis út.


A szabályok megvannak, az, hogy nincsenek betartatva az egy másik dolog.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 971
19 295
113
Ez megoldhatatlan.
Elképzeltem, ahogy az anyukák viszik a nyuszimotort műszakiztatni.
Példa: Csak lakó-pihenő övezeten (20-as/30-as zóna) kívüli használathoz kelljen. Nyuszimotorral ne menjen 50-es vagy gyorsabb útra inkább a csemete.
A rendőr megállít, ha a világítás van, de nemműködik, vagy a fék nem működik, akkor kapsz egy büntit, és műszakiztatásra beutalót. Ha műszakin már jó, akkor részét vagy egészét el lehet engedni a büntinek. Ki lehet olyan szabályozást találni, ami működőképes, csak kell elég mennyiségű, és motiváltságú, hozzáállású rendőr is.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Nem is mehetne a járdán, kivéve, ha az úttesten valami miatt nem megoldható a közlekedése. Ha oda kényszerül akkor max 10 km/h és nem zavarhatja a gyalogos közlekedést. A bringás megy fel a gyalogosok közé, neki kell alkalmazkodni.
Tessék ezt megérteni autósként is. Azért kacsázunk az úton, mert nem mehetünk a járdán és azért nem megyünk a legszélén, mert az ajtó zóna baromi veszélyes terület.
Az lenne a normális, hogy ahol valóban van bringás közlekedés, ott bizony legyen a gyalogosoktól és az autóktól is elszeparált biciklis út.
A szabályok megvannak, az, hogy nincsenek betartatva az egy másik dolog.
Én kb. a nagyhangú sofőröktől a következőt látom.
  • Ha betartom a szabályokat az a baj, mert amiatt nem tud haladni.
  • Ha az úton megyek az a baj.
  • Akkor is, ha szélén, ami gyakorlatilag sokszor balesetveszélyes, mert olyan szar állapotban van a gépjármű forgalom miatt.
  • Ha a köcsög bringás letakarodik az útról és járdán megy, az a baj.
  • Mondja, hogy menjek a buszsávban, mondom ez nem olyan buszsáv, ahova be vagyok engedve. Ja, hogy az őt nem érdekli...
Egyeseknek semmi sem jó.
Nem vicc, találkoztam olyan balfasszal, aki kerek perc a képembe üvöltötte a város közepén, hogy ez AUTÓút és pont.
Igen,és az ilyen vezet...
Azt hiszi, hogy az az aszfaltozott terület csakis az ó megszentelt gépjárművé....
Meg, mint kedvenc horváth andrásunk, aki bevallja, hogy szándékosan meg 70 = 85-tel, de ő aztán a környezetvédelem híve.

Ez a kemény, nem a vídia...
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Példa: Csak lakó-pihenő övezeten (20-as/30-as zóna) kívüli használathoz kelljen. Nyuszimotorral ne menjen 50-es vagy gyorsabb útra inkább a csemete.
A rendőr megállít, ha a világítás van, de nemműködik, vagy a fék nem működik, akkor kapsz egy büntit, és műszakiztatásra beutalót. Ha műszakin már jó, akkor részét vagy egészét el lehet engedni a büntinek. Ki lehet olyan szabályozást találni, ami működőképes, csak kell elég mennyiségű, és motiváltságú, hozzáállású rendőr is.

Ehhez a biciklis mizériához képest sokkal nagyobb gond a fent említett biztosítás nélküli, műszakin okosban áttolt, télen nyári gumival alibiző, slickre kopott 20 éves kirepedezett gumin guruló, vasra kopott fékekkel közlekedő, kikötött katalizátoros, 3 totálkárosból összeépített fospisztolyok tömege az utakon.

Ha zavarnak a bringások, annyit kell tenni, hogy normálisan kialakított biciklis utakért kell verni az asztalt. Nem, az út szélére felfestett sárga bringa ikon nem normálisan kialakított biciklis út, ha a járdára van festve akkor sem.

Európa biciklis úthálózata
43658071_1987039438005801_8662303674246103040_n.jpg

vughterweg02.jpg


Rossz.
https://www.google.hu/maps/@47.5028...4!1sHEqKqWicIUYRClPgKN5YMw!2e0!7i16384!8i8192

Ugyanez jól megoldva. Semmivel sem kerül többe.
19357606524_40cccd70be_o-1.jpg

onewaycycletrack_3d.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Teljes térkép alapján egy szinten vagyunk USA-val :D


https://www.opencyclemap.org/
Ez nem igazán vágom, hogy hogyan hoztad ki.
A nagyítás ugyanaz. NYC vs BP.

XtucGN7.png


GvcbWrf.png


De ez is brutális, hogy a cseheknél mi van. Nézzétek meg ott is a nagyobb városokat vs. Mo. Itthon gyakorlatilag nincs bringás infrastuktúra. Sehol.

Brno vs hasonló magyar várost érdemes összevetni. Mondjuk egy van csak Debrecen...
dTecZTq.png
 
M

molnibalage

Guest
Országot írtam, ne ragadj ki egy-egy számodra kedvező példát.
Nyilvánvaló, hogy USA-ban országos szintű bringaút nincs a távolságok és a népsűrűség miatt. Végig a városi bringázás volt a téma. Ezen a téren lófasz nincs Bp-n, se semelyik nagyobb magyar városban még amerikai szemmel sem, ahol ezzel foglalkoznak. A csehek meg a szomszédaink...

Egyébként meg az USA egyes területein azonos zoom-on nézve is több bringaút van. Segítsek vagy megtalálod magad is? Pont félúton legyen a zoom slider és hajrá.

Ennyi erővel az USA és Mo. vasúti hálózatát is összehasonlíthatnád...
Értelmetlen.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nyilvánvaló, hogy USA-ban országos szintű bringaút nincs a távolságok és a népsűrűség miatt. Végig a városi bringázás volt a téma. Ezen a téren lófasz nincs Bp-n, se semelyik nagyobb magyar városban még amerikai szemmel sem, ahol ezzel foglalkoznak. A csehek meg a szomszédaink...

Ennyi erővel az USA és Mo. vasúti hálózatát is összehasonlíthatnád...
Értelmetlen.

Abban is jobbak vagyunk :D
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ennyi erővel az USA és Mo. vasúti hálózatát is összehasonlíthatnád...

Érdekesség.
Kint élő cimbi meséli, hogy a day cabozás nagyon megszaladt az elmúlt években. A szar tagolt vasútjuk ellenére is, 800 mérföld felett ha van rá lehetőség, nagyon megéri a vasút. 1 árutonna-mérföld day cab/vonat esetén harmadába kerül, mint távolsági kamionnal.
A legtöbb sofőr szereti, mert otthon alszanak az asszony mellett, valamennyivel kevesebbet keresnek, de amiatt, hogy nem hetekig élnek a kamionban az alacsonyabb kiadások miatt így is jobban megéri.
A vállalkozók szeretik, mert a kamion 30-40 k dollárral alacsonyabb összegbe kerül, olcsóbb fenntartani.
A dolog lényege, hogy rövid 150-170 mérföld távolságokat futnak a vasút és a környező cégek között, abból viszont naponta akár hármat is. Egy ilyen kanyarért el lehet kérni akár 600 dollárt is.

maxresdefault.jpg

111979599-sept-13-2013-california-usa-freight-train-carries-truck-trailers-under-mountain-near-needles-califor.jpg

 
M

molnibalage

Guest
Érdekesség.
Kint élő cimbi meséli, hogy a day cabozás nagyon megszaladt az elmúlt években. A szar tagolt vasútjuk ellenére is, 800 mérföld felett ha van rá lehetőség, nagyon megéri a vasút. 1 árutonna-mérföld day cab/vonat esetén harmadába kerül, mint távolsági kamionnal.
A legtöbb sofőr szereti, mert otthon alszanak az asszony mellett, valamennyivel kevesebbet keresnek, de amiatt, hogy nem hetekig élnek a kamionban az alacsonyabb kiadások miatt így is jobban megéri.
A vállalkozók szeretik, mert a kamion 30-40 k dollárral alacsonyabb összegbe kerül, olcsóbb fenntartani.
A dolog lényege, hogy rövid 150-170 mérföld távolságokat futnak a vasút és a környező cégek között, abból viszont naponta akár hármat is. Egy ilyen kanyarért el lehet kérni akár 600 dollárt is.

maxresdefault.jpg

111979599-sept-13-2013-california-usa-freight-train-carries-truck-trailers-under-mountain-near-needles-califor.jpg

Azt jól látom, hogy van olyan utánfutó, aminek vastúi közlekedésre alkalmas kerekei vannak?
Azokat cipeli vagy ráemelik azokra az utánfutót?
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 035
32 483
113
  • Tetszik
Reactions: molnibalage