...
én is "beraktam" a CPI-t az 1300-as ̶L̶a̶d̶á̶m̶b̶a̶ Zsiguliba és a sűrítési viszony növelés után (sikkőszörüléskor kicsit leszedettem még, úgyse volt már 86-os benzin), Azt tudta mint egy "ezer-ötös, és annyit fogyasztott mint egy 1200-es. Pedig kapott egy "turbó-lemezt kis fojtásnak, hogy ne egyen többet a + dinamika miatt. "Visszavettem" a fogyasztásból, amit nyertem a hatékonyabb motorral.
Azóta Diesel-hívő lettem, de voltak "sikereim" a középiskola utáni éveimben a "Zsigával"/Ladával.
Leszámítva, hogy a gázolaj a sátán üzemanyaga, ahogy Molni írta: BIG LIKE!
Mondhatni ugyanazt az utat jártuk be: Amikor beszereltem a CPI-1280-at, a motor azonnal ugrott, ahogy te is írod,úgy harapott, mintha 1800-as lett volna. (Én minden négyütemű benzines KGST autóba kötelezően beszereltettem volna) Igaz, én eleve 98-ast tankoltam bele (eleve 94-est kért gyárilag a motor), ráadásul az a széria volt (1988) az erősen változó minőségben gyártott típusból, amelyik bár azonnal "elcsapta" a szelephézagokat, ha megforgattad a motort, viszont baromira bírta a nagy előgyújtást, egyáltalán nem volt csörgésre hajlamos. Pl.a 89-es már pont fordítva volt ezekkel a jellemzőkkel.
Mindig kényes voltam a precíz beállításra; az akkor még 125p-vel (mi mással?) igazgatói sofőr egykori repülőgépmotor szerelő idősebb kollégám belém sulykolta, hogy a típus motorja kifejezetten kényes a precíz beállításra, s valóban így volt; pl. a legkisebb úszóbeverődésre is konkrétan megduplázódott a fogyasztása.
Én is visszavettem a fogyasztásból, nekem a "turbo-lemez" nem vált be. Ugye átszereltem a kipufogórendszert, viszont az így már túl sokat fojtó hátsó dob helyére sima cső került (így sokkal csendesebb lett, s újra könnyedén pörgött fel a motor)
Az úszószintet vettem le a lehető legkisebbre. Már nem ugrott "feleslegesen", de még nem torpant, így lett a fogyasztás olyan jó. A gyertyák ( 0.9-es gyertyahézag) így szürkésfehérek lettek, de továbbra sem csörgött be!
Olaszországi út 93-ban négy személy + tele csomagtartó osztrák, olasz benzinnel 6.7l/100km fogyasztás. (A mai fiataloknak mondom, hogy az ötvenes években tervezett keresztöblítéses motornak a röviden áttételezett hajtáslánccal, a Szejm (Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
) épületével megegyező légellenállású karosszériájával ez a fogyasztás a hihetetlen kategóriájába tartozott. (A vezetett füzetem ma is megvan)
Mai eszemmel már nem venném vissza az úszószintet
, de akkor még a bevásárlói kosárban csúnyán fájóbb volt az üzemanyag ára. (Most meg más)