Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Ötven hibrid villamos motorvonat érkezhet
Húsz 200 és harminc 150 ülőhelyes új, zéró emissziós hibrid (kettős, 25 kV AC felsővezetékes és akkumulátoros üzemű) villamos motorvonat beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást a MÁV-START. A tervek szerint az ötven jármű fokozatos ütemezéssel érkezne: 2023-2024-ben húsz 200 ülőhelyes, 2024-2029 között pedig további harminc 150 ülőhelyes motorvonat beszerzése történik meg - olvasható a társaság közleményében.

"az első ütemben beszerezni kívánt 20 jármű fele a 29-es vonalon közlekedne. A másik kezdőprojekt a Budapest–Lajosmizsei vonal lehetne."

A teljes cikk itt:
https://www.origo.hu/gazdasag/20200511-otven-hibrid-villamos-motorvonat-kozbeszerzes.html
Sajnos így egy évig nem tudom mi lesz a most villamosított balatoni vonalon. Meg ez így remélem nem fixálja hogy ne legyen végi madzag Tapolcáig.

Ez is nagyon jó hír:
http://iho.hu/hir/vasutepito-nagyge...KG0Eu_4TK1UwKjIYyiS12oYJl8sqlr0MPKTovaGbHDyYw
Persze kétszer ennyi kellene ezekből, de nagyon jó kezdet ez!
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999 and zeal
T

torsen

Guest
W

Wilson

Guest
'88-ban kint voltam a Ringen az első Superbike VB magyar futamán. (Egy 350CZ-n mentünk ki, ketten) Ment a sok szúnyog, visítottak, üvöltöttek, (japcsik sor4-ek) aztán jött egy férfias dübörgés... Az első verseny Ducati, amit hallottam. Azóta szerelmes vagyok beléjük.

Megértem iszonyatosan jó a hangjuk:)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 047
113
... :) én is "beraktam" a CPI-t az 1300-as ̶L̶a̶d̶á̶m̶b̶a̶ Zsiguliba és a sűrítési viszony növelés után (sikkőszörüléskor kicsit leszedettem még, úgyse volt már 86-os benzin), Azt tudta mint egy "ezer-ötös, és annyit fogyasztott mint egy 1200-es. Pedig kapott egy "turbó-lemezt kis fojtásnak, hogy ne egyen többet a + dinamika miatt. "Visszavettem" a fogyasztásból, amit nyertem a hatékonyabb motorral. :rolleyes:

Azóta Diesel-hívő lettem, de voltak "sikereim" a középiskola utáni éveimben a "Zsigával"/Ladával.
Leszámítva, hogy a gázolaj a sátán üzemanyaga, ahogy Molni írta: BIG LIKE!


Mondhatni ugyanazt az utat jártuk be: Amikor beszereltem a CPI-1280-at, a motor azonnal ugrott, ahogy te is írod,úgy harapott, mintha 1800-as lett volna. (Én minden négyütemű benzines KGST autóba kötelezően beszereltettem volna) Igaz, én eleve 98-ast tankoltam bele (eleve 94-est kért gyárilag a motor), ráadásul az a széria volt (1988) az erősen változó minőségben gyártott típusból, amelyik bár azonnal "elcsapta" a szelephézagokat, ha megforgattad a motort, viszont baromira bírta a nagy előgyújtást, egyáltalán nem volt csörgésre hajlamos. Pl.a 89-es már pont fordítva volt ezekkel a jellemzőkkel.
Mindig kényes voltam a precíz beállításra; az akkor még 125p-vel (mi mással?) igazgatói sofőr egykori repülőgépmotor szerelő idősebb kollégám belém sulykolta, hogy a típus motorja kifejezetten kényes a precíz beállításra, s valóban így volt; pl. a legkisebb úszóbeverődésre is konkrétan megduplázódott a fogyasztása.
Én is visszavettem a fogyasztásból, nekem a "turbo-lemez" nem vált be. Ugye átszereltem a kipufogórendszert, viszont az így már túl sokat fojtó hátsó dob helyére sima cső került (így sokkal csendesebb lett, s újra könnyedén pörgött fel a motor)
Az úszószintet vettem le a lehető legkisebbre. Már nem ugrott "feleslegesen", de még nem torpant, így lett a fogyasztás olyan jó. A gyertyák ( 0.9-es gyertyahézag) így szürkésfehérek lettek, de továbbra sem csörgött be!
Olaszországi út 93-ban négy személy + tele csomagtartó osztrák, olasz benzinnel 6.7l/100km fogyasztás. (A mai fiataloknak mondom, hogy az ötvenes években tervezett keresztöblítéses motornak a röviden áttételezett hajtáslánccal, a Szejm (Sejm Rzeczypospolitej Polskiej) épületével megegyező légellenállású karosszériájával ez a fogyasztás a hihetetlen kategóriájába tartozott. (A vezetett füzetem ma is megvan)
40665.jpg


Mai eszemmel már nem venném vissza az úszószintet:rolleyes:, de akkor még a bevásárlói kosárban csúnyán fájóbb volt az üzemanyag ára. (Most meg más)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 047
113
Találkoztam egy napos(!) műszaki vizsgával bíró autóval, amelyiknek a bal hátsó merev fékcsöve el volt vágva és vissza volt hajlítva, elkalapálva, hogy ne folyjon (a féknyomás meg meg egy galaktikus féreglyukon jutott el a bal hátsó fékmunkahengerig) a hátsó torziós rugó el volt törve, kb 30 fokos kormáynholtjáték (rúdfejeket a Szentlélek tartotta egyben) A motorikus állapot meg... Egy nap alatt mennyit tud romlani egy autó műszaki állapota! Vannak még csodák!

Más: Az autó, mint tartós fogyasztási cikk: műanyag (szálerősítéses duromer, bármit jelentsen is az, a duroplasztot ismerjük a Trabantból) vezérműtengely ház, bennszülött (cserélhetetlen) vezérműtengellyel. Javíts b+, ha tudod! ugye, hogy nem tudod! Dobd el!
https://www.ict.fraunhofer.de/de/presse_mediathek/pressemitteilungen/2020/2020-05-04.html

Hogy kollégámat idézzem: Az nice...
 
M

molnibalage

Guest
Nem kell a Fogaskerekű, mert csak nosztalgiázni jó? Évekig használtam rendes közlekedésre, és messze nem csak én. Nem kell a Libegő, mert nincs rá érdeklődés? Az egyórás sor jó időben, hétvégén, az vajon kevés?

A vasút leállítása és busszal pótlása meg... Majd ti megmondjátok.

https://index.hu/belfold/2020/05/12/tarlos_osszevonna_a_mav-ot_es_a_volanbuszt/
Agyonverhetné már valaki ezt a kretént. A Fogaskerekű meghosszabbítsa pont, hogy indokolt, hogy villamosként legyen a hálózat része és elérje a szükséges végpontokat.
Az M2 és HÉV összekötésének kihagyása az, ahol kb. én magam tenném meg.

Az átszállás nélküli közeledés a modern, ez meg sétálásra és átszállásra kényszerít egy csomó ember. Ez kb. 5-10 perc veszteség egy irányba.

Faszkalap.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A MÁV, mint kötöttpályás, izolált közlekedés helyett a traktorok, lassújárművek és ingázók között araszoló gázolajzabáló volánbusz zseniális megoldás.

Az M2-HÉV összekötés egy olyan triviális dolog, hogy épeszű ember nem érti, idáig miért nem jött létre. Eleve miért nem így készül?!
Én ezzel kezdeném, de ezt már nagyon sokszor leírtam. 150 méterre egymástól két kötött pályás, nagy távolságokat összekötő, sok utast szállító, de eltérő rendszerű, össze nem érő vasútvonal, az egy nettó agyrém.
 
M

molnibalage

Guest
A MÁV, mint kötöttpályás, izolált közlekedés helyett a traktorok, lassújárművek és ingázók között araszoló gázolajzabáló volánbusz zseniális megoldás.

Az M2-HÉV összekötés egy olyan triviális dolog, hogy épeszű ember nem érti, idáig miért nem jött létre. Eleve miért nem így készül?!
Én ezzel kezdeném, de ezt már nagyon sokszor leírtam. 150 méterre egymástól két kötött pályás, nagy távolságokat összekötő, sok utast szállító, de eltérő rendszerű, össze nem érő vasútvonal, az egy nettó agyrém.
A fickó valahol a pattintott kőkorszakban él.
A ""megszűnőben az érdeklődés iránta" a libegő résznél is padlód fogtam. Amikor utoljára feltekertem oda tavaly, úgy kb. 100+ méteres sor állt...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 608
36 998
113
Nem kell a Fogaskerekű, mert csak nosztalgiázni jó? Évekig használtam rendes közlekedésre, és messze nem csak én. Nem kell a Libegő, mert nincs rá érdeklődés? Az egyórás sor jó időben, hétvégén, az vajon kevés?

A vasút leállítása és busszal pótlása meg... Majd ti megmondjátok.

https://index.hu/belfold/2020/05/12/tarlos_osszevonna_a_mav-ot_es_a_volanbuszt/

A vasúti szárnyvonalak bezárása és busszal pótlása az kb. 50 éve elindult (2010 után politikai okokból fordult vissza egy időre), és gazdaságilag nem is racionális fenntartani őket. A fogaskerekű lassú, messze van a legtöbb megállója azoknak, akik rendes közlekedésre használnák. Észszerűbb lenne venni pár elektromos buszt a hegyi járatokra.
Szerintem. A libegőre lehet, hogy sokan várnak jó időben, de nem tudom mennyi idő alatt térülne meg, ha elbontják és újraépítik. Ne értsd félre, nekem is hiányozna, bár nem ültem rajta vagy 30 éve. A fogaskerekűt meg max. kirándulóknak, a hegyre feltekerni nem tudó vagy lusta kerékpárosoknak érdemes fenntartani. Bár utóbbiaknak ott lesz egyre inkább alternatívaként a villamos rásegítésű bicikli.
 
M

molnibalage

Guest
A fogaskerekű lassú, messze van a legtöbb megállója azoknak, akik rendes közlekedésre használnák. Észszerűbb lenne venni pár elektromos buszt a hegyi járatokra.
Ezért hosszabbítják meg a tervek szerint, jó reggelt. Meg kapna új járművet. A SZK tértől Normafáig járna. És az sem érdekli, ha havasak az utak.

A fogaskerekűt meg max. kirándulóknak, a hegyre feltekerni nem tudó vagy lusta kerékpárosoknak érdemes fenntartani
Ez sem sikerült megérteni. Ha lenne dedikált kerékpárszállító kocsi is az újon, akkor azok, akik fent laknak lefelé leguruglnak és felfelé meg felviszi őket.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
A MÁV-Volán összevonás egy halom vasútvonal bezárását eredményezné, ami ellen anno a FIDESZ úgy tiltakozot...

Tarlós is akkor okos, amikor már kívülről nézi a dolgokat.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Nem kell a Fogaskerekű, mert csak nosztalgiázni jó? Évekig használtam rendes közlekedésre, és messze nem csak én. Nem kell a Libegő, mert nincs rá érdeklődés? Az egyórás sor jó időben, hétvégén, az vajon kevés?

A vasút leállítása és busszal pótlása meg... Majd ti megmondjátok.

https://index.hu/belfold/2020/05/12/tarlos_osszevonna_a_mav-ot_es_a_volanbuszt/
Hát, azért az ide kommentelő autóslobbi tagok most örülhetnek. Bicikli fikázás nem tudom miért nincsen benne, feledékeny már az öreg.
(aki, a közlekedési szemléletétől eltekintve nekem egy szimpatikus faszi volt)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and FilcTroll
T

Törölt tag 1711

Guest
A MÁV-Volán összevonás egy halom vasútvonal bezárását eredményezné, ami ellen anno a FIDESZ úgy tiltakozot...

Tarlós is akkor okos, amikor már kívülről nézi a dolgokat.

Mert a napi 2 pár Bz-ért fenttartott vonalaknak van értelme?
Személyzet mehetne fontosabb helyekre is bohóckodás helyett.

Nem kivülről nézi, MÁV vezetőségében ül.