2015/16-ban tanultam és élvezet semmi nem volt benne. Azért csináltam, hogy legyen jogsi.
Igen, szabadság, csak nagy ára van.
Nekem sem, amíg nem volt előttem egy tötymörgő C merci, és szólt az oktató, hogy előzzem már meg, aztán tiltásig el nem forgattam a superbet
, amire csak annyit mondott, hogy na, így kell ezt...
Városban nem érzed azokat oldalirányú gyorsulásokat, amik egy kicsit dinamikusabb vezetést nagyon élvezetessé tesznek (a vezetőnek
az utasok nem annyira szeretik, de apám sokat vitt szerpentinezni anno a Trabival minket, és lefele nagyon jó móka volt, a kaptatás kellett csak kivárni
).
Az is tényező, hogy azok a kocsik, amiken az oktatás megy, azok nem kezdenek el trombitálni, prüszkölni a zenélősre hangolt mechanikájukkal. Apám LPG-sített öreg Suzukiját vezetni egészen más (olyan semmilyen), mint az én azonos korú kis Alfámat. (A Suzuki váltója sokkal jobb amúgy
, de a gázüzem az amúgy kb azonos tolóerő/tömeg arányát lerontja, apám meg szívbajt kap, ha 3000 fölé forgatom, pedig a 3000 feletti fordulatok is ki vannak fizetve
)
Aztán ott van az MX-5-ön amit cimbi vett: hihetetlen érdekes, izgalmas mechanikus élmény amikor a vált az ember, és a váltó belsejét szinte ki tudja tapintani, mert nem bowdenekkel van a váltókartól az erő elvíve a váltóműhöz, hanem közvetlen abból van kivezetve a váltó. Minden gázadás, minden rezdülés érezhető a váltón.
Nagyon élvezetes tud lenni a vezetés, olyan mint (terep)futni vagy kerékpározni, amikor a tudat automatába kapcsol szinte, teljesen érzi az ember a megoldandó feladatot. A ügyességi számítógépes játékok (pl Super Hexagon) tudnak hasonló érzések lenni, az agy azonos részeit mozgatják meg ezek a tevékenységek.
Épp ezért veszélyes is amúgy, mert ebből van a speed-rage, meg az elalvó sofőrök, szóval ésszel kell, de meditatív élmény tud lenni pl. egy vidéki kis utakon vezetés (amikor nem a kátyúk kerülgetésére kell koncentrálni), de akár az üres városon jó tempóban átsuhanás is. Mindjárt kedvet kapok hozzá, és megyek egy kört