Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
https://index.hu/belfold/2020/05/16/uj_villamos_jarhat_a_baross_ter_es_a_jaszai_mari_ter_kozott/

Én ezt nem értem. Ok, hogy Nagyvárad térről így átszállás nélkül el lehet jutni a Nyugati tájára, de a 2-es vonal kapacitása erősen korlátozott. A Népszínház utca felé jár villamos és 24-es vonaláról elérhető. Sokkal célszerűbbnek tűnik arra egy betétjárat és 4-6 vonala ÉS egy másik metró elérhető. Töredék idő alatt.

Meg ide vezet, ha a hálózat leépül. Bocsánat, leépítik...
Ha a Népszínház utcából kijárna a 4-6 vonalára villamos, akár a 4-6 kárára, akkor...

----------
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2020/05/16/igy_tartatjak_be_a_sebesseghatarokat_a_vilagban/
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2020/05/15/igy_tartatjak_be_europaban_a_sebesseghatarokat/
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Hát a komp az olyan amilyen, at csak a közút meghosszavvítása a víze, úgyhogy elmegy. Viszont ezek olyan hajók, amik nem hajók, inkább személyvonat-kocsik vagy buszok vízen! Ámbár még egy buszból is többet látni ki mint ezekből! Beszáll az ember a kirándulóhajóra, sétahajóra (legalábbis azt hiszi), aztán nézheti a mellső falat, mert elől teljesen zárt, semmit se látni kifelé előre!! Meg ha jól látom színezett füst-üvegek, nehogy már a Balatonról valamit is természetes, eredeti színben lásson a hülye kiránduló, turista?!! Szóval ezek nekem nagyon nem tetszenek, lehet hogy modern, de a palloshoz képest a méreg-injekció is az, mégse kívánkozom rá ...
Úgy nézem, az elejük füstüveg, a felső szintjük meg nyitott oldalról. Valamilyen szélpajzs elöl biztos kell, a Balcsin még nyáron sem minden nap rezzenéstelen strandidő van. Egy kis szembeszél a tavon, plusz a menetszél, és máris nem olyan kellemes a felső szinten. Ha meg esik, a menetszél is elég ehhez.

Sztem ezek korszerű vízibuszok, ahogy mondtad is. Aki kirándulni megy, vagy titanicosan akar romantikázni az orrban, annak továbbra is ott a nosztalgiaflotta. Szépek és népszerűek azok a hajók, de közlekedni nem annyira jók. Nagyon sok nyaralóforgalmat el lehetne terelni a tóra az utakról, ha lenne relatív gyors hajóforgalom a fontosabb balatoni célpontok között.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Áthozom ide, hogy ne a Magyar Haderő lehetségest romboljuk vele.

Akkor Te Sharm El Seik-be vonattal mész?
Ne légy ennyire demagóg! Azt mondtam összemérhető, nem azt, hogy olcsóbb. Azért összemérhető, mert a földi, tengeri általában hosszabb, mindenképpen lassabb. Arrafelé meg még veszélyesebb is. Emiatt minden körülményt figyelembe véve döntik el, hogy mit, hogyan szállítanak. Tehát összemérik, és sokszor a légi utat választják, mint Te is Egyiptomba, pedig sokkal olcsóbb lenne vasúton, hajóval (ja, nem).

A személyszállítást ne hasonlítsd a teherszállításhoz. Minél hosszabb ideig tart annál több extra igény merül fel. Ezek helybe/munkaerőbe/energiába kerülnek, amiket csak a jegyárakból tudsz kitermelni. Ha egy tengerjáró hajóra be lehetne hajtogatni 40 000 embert, akiknek csak WC meg bécsi szeletes zsemle lenne az igénye, akkor néhány rongyos dollár lenne egy 2 hetes tengeri út.

A repülővel történő teherszállítást nem azért választjuk, mert versenyképes az ára a többi formával, hanem azért, mert a pici darabszám és az infrastrukturális hiányosságok miatt nincs más opciónk.
Nem nagyon vannak normális utak Magyarország és Irak között, sínek sem. Egy 1000 járműre tervezett tengeri hajó nem fog töredékéért üzemelni, mert mi csak 30 gépet akarunk kivinni. Nekünk ez csak akkor opció, ha valamelyik, nagy mennyiségben járműveket mozgató ország hajóján meg tudunk venni 30 helyett.

Ez igy hulyeseg, pont Amerikaban. Truckkal nem mesz el Camp Lejeune-bol (NC) Afganisztanba, vasuton plane, a hajonak meg messze nem igy nez ki a ktg, attol fugg, milyen hajo, mekkora/merre kell kerulnie, hogyan oszlik meg a ktg stb.

Átlag, tudod értelmezni ezt a szót?
Ki mondta, hogy teherautóval vagy vonattal mennek Afganisztánba?
Ellenben vonattal (ha van rá lehetőség, ha nincs akkor trailer) leviszik a kikötőbe, ott bevágják egy hajóba és irány valami Közel keleten található biztonságos kikötő. Innen felmegy lábon vagy jön a KRG alkalmazásában napi öt dollárt kereső Haji a 30 éves Mercedes teherautóval és ő viszi.

Our Sealift Program (PM5) program provides high-quality, efficient and cost-effective ocean transportation for the Department of Defense and other federal agencies during peacetime and war. More than 90 percent of U.S. war fighters' equipment and supplies travels by sea.

"A lot of people ask 'Why ships?'" Lieutenant Meier said. "The answer is that ships can carry more, do it cheaper and free up our cargo planes for other missions."

page1-2587px-Military_Sealift_Command_ships_%282016%29.pdf.jpg


https://www.bts.gov/content/average-freight-revenue-ton-mile

És most jó lenne, ha adnál valami kézzel fogható adatot is. Mondjuk valami olyasmi hitelességgel mint amit kaptál.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Mert veszélyes lenne, ha a vezető helyett egy gép nyúlna bele az irányításba.
Egy motoron folyamatosan egyensúlyozni kell. Át kell helyezni a testsúlyt kanyarodáskor és a sebesség megváltoztatásakor is. Pl. az sem mindegy, hogy a kezemmel éppen támaszkodok, vagy kapaszkodok. Előre meg kell tervezni és el kell kezdeni a mozdulatokat, különben instabil lesz a gép.

Asszem annyi változást terveznek a motoroknál, hogy az új vasaknál 100 le lesz a max teljesítmény. (Nem értek vele egyet, mert a korlátlan autópályákon és a pályanapokon azért jól jön a nagyobb teljesítmény, de ez van.)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 880
15 325
113
Amúgy @zeal, egy motor mennyire szervízigényes egy kocsihoz képest? Fékek, meghajtás periodikus cseréi, random hibák mennyire jellemzőek?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Napi WTF:


Máris enyhítenek a németek⁉️

Még csak bő két hete, április 28-án léptek hatályba az új StVO szabályok Németországban, de úgy látszik, bizonyos szabályokat máris felül kell vizsgálni. Az indok: a közlekedők szerint egyes előírások túl drákóinak bizonyultak. A kritika középpontjában alapvetően a vezetési tilalom kérdésköre áll. A módosítások alapján ugyanis egy hónap járművezetéstől való eltiltást kap az, aki lakott területen belül a megengedett legnagyobb sebességet legalább 21 km/h-val, lakott területen kívüli úton pedig legalább 26 km/h-val túllépi. Azaz, ha városban valaki 50 km/h helyett 72 km/h-val vezeti gépkocsiját, egy hónapra ugrik a jogsija. A masszív kritika terjedésére minden bizonnyal elősegítőleg hatott, hogy az eltelt bő két hétben igencsak megszaporodott azoknak a száma, akiknek a vezetői engedélye veszélybe került. Ennek a szabálynak az esetleges enyhítése került a napokban a BMVI (Szövetségi Közlekedési, és digitális Infrastruktúra Minisztérium) asztalára. Egyes szakértők, valamint az ADAC (Német Autóklub) szerint az új szabály valóban „aránytalanul szigorú”, ezért azt enyhíteni kell, míg mások ennek ellenkezőjét állítják, mondván, hogy „az emberi élet elsődleges, és a közlekedésbiztonságnak a legnagyobb prioritást kell élveznie. Érdeklődve várjuk a fejleményeket!
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Amúgy @zeal, egy motor mennyire szervízigényes egy kocsihoz képest? Fékek, meghajtás periodikus cseréi, random hibák mennyire jellemzőek?

Bár nem nekem szól, de beledumálok.

Ez ugyanúgy nagyban függ attól, hogy milyen konstrukcióról és tulajdonosról beszélünk, mint autó esetén. Nem csak arra gondolok, hogy ki gyártja, hanem arra is, hogy valami egy túrára optimalizált nyomatékos gép erősen túlméretezve, vagy egy maximumig kihegyezett pár évvel ezelőtt még csak a versenypályákon létező szörnyeteg.

Meghajtás esetén, rögtön ott a kérdés, kardán, szíj, vagy lánc.
A lánc a leginkább gondozást igénylő, cserében itt a legkisebb az átviteli veszteséged. Egy jó lánc is 20 k km környékén el tud érni a végéhez, miközben megeheti a lánckerekeket is.
Egy szíj sokkal kevesebb törődést igényel, általában hosszabb az élettartama is, cserébe valamelyest nagyobb a vesztesége mint a láncnak, ha cserélni kell, akkor bonyolultabb, ha szakad, megszorul viszont sokkal biztonságosabb.
Kardán a legigénytelenebb, viszont itt a legnagyobb a meghajtás vesztesége. Ha megkotlik valami, akkor horror árak + a fél motort szét kell bombázni. Ráadásnak időnként ebben illene olajat cserélni, amit sokan nem szoktak betartani.

SprocketWear-1.jpg



Igazából amire oda kell figyelni, azok az olyan dolgok amiket a karosszéria hiánya miatt jobban érnek az időjárási tényezők. Éri a benzincsövet az UV, kapja az esővizet a blokk stb..
mF0XizV24m3lRA7gjIvdeOojUkfq7l6sZ85X9c99vzPkSm0-RTDwPzTMbBgS4F7_T01m38v-lx9gY18EI5vedteSdSoQzB1f

Teleszkópban olyan 30-40 ezrenként szokta kérni a gyártó az olajcserét.

Ha folyadék hűtéses géped van, akkor érdemes a hűtőre figyelni. Jellemzően a hűtő az első kerék mögött van, meg is tud sérülni, meg rohadni tud benne a kosz. Hűtőfolyadékot 2-3 évente érdemes cserélni.
Léghűtés igénytelenebb, hosszában elhelyezett V elrendezés esetén viszont gond lehet, hogy az első hengert jobban hűti a menetszél, annak hőjét ráviszi a hátsó henger hűtőbordáira.
Részben ennek is köszönhetőek a több henger esetén alkalmazott más megoldások is.
Keresztben berakott sorhat a Hondától.
honda-cbx-inline-six.jpg

V2 keresztben
Moto_Gallery_5.jpg

BMW Boxer
11712a701b15650ee3ab1297f8831a7b.jpg


Fék esetén gond lehet a fékcső kirepedezése, 2 évente célszerű lenne a fékfolyadék cserélése is a vizesedés miatt. Tárcsa, betét ugyanúgy használat függő, mint egy autó esetében.

Crossmotor esetén érdemes üzemórában számolni, egy gyakran poros környezetben használt túra-enduronak az előírtnál gyakrabban ránézni a légszűrőjére.

Amiből még gondok szoktak adódni, hogy a motorok jellemzően ősszel le vannak rakva és fél évet állnak. Ezért célszerű például az első tavaszi használat előtt egy olajcsere, akkor is, ha nem futotta ki a ciklust. Víz felgyűlik az olajban amiből a hosszú állás alatt nem tudott semennyi kipárologni, hiszen az olaj a 4-5 hónap alatt nem volt üzem meleg. Sokan szokták járatni ezért a motort télen is, terhelés nélkül viszont nem nagyon ér semmit. Akkumulátorra érdemes ilyenkor figyelni, nem nagy dolog néha elővenni a töltőt és adni neki egy kis delejt. Téli elrakás előtt érdemes lemosni, lekezelni, léteznek szerek amik a műanyag/gumi/bőr kiszáradását, öregedését nagyon jól tudják csökkenteni. Nyilván az, ha üres tankkal vagy mocskosan telel és ebből adódnak gondok, már nem igazán a gép hibája.
236556d1259568052-fuel-tank-rust-removal-electrolysis-rust-proofing-pic01.jpg
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Amúgy @zeal, egy motor mennyire szervízigényes egy kocsihoz képest? Fékek, meghajtás periodikus cseréi, random hibák mennyire jellemzőek?
Jó kérdés. :)

Egy átlag motor kevesebbet megy mint egy autó, és ahogy Papi is írta, eleve csak 6-8 hónap a szezon, meg csak akkor veszik elő, ha jó az idő. Aki így hobbiként és csak szezonálisan motorozik, az ritkán szokott műszaki problémákkal találkozni, mert még a télen megkapja a gép a törődést, amivel a következő évig ki is húzza. Random hibák ezért nincsenek, kivétel persze ha a használt piacon mellényúl az ember...
Talán egy olajcsere beeshet a szezon közepén, mert az autókhoz képest picit gyakrabban kell cserélni, de az sem fáj annyira, mert kevesebb kell belőle. Egy izzócsere sem olyan bonyolult, mint egy modern autónál. Ha nem töröd össze, akkor nem fog meglepetés érni a költségeknél. Például sokszor azonnal láthatóak a hibák. Az első olajcseppet észreveszed a teleszkópszáron, ahogy az első pici rozsdafoltot is a vázon, és az ilyen hibák többségét saját magad ki tudod javítani. Egész jó móka darabokra szedni, felújítani és lefesteni egy motort. Ugyanezt egy autóval azért nem próbálnám meg.

A szerviz óradíja hasonló mint egy autónál, (persze a munka könnyebb és hamarabb végeznek vele), de megéri inkább otthon bütykölni. Sokat lehet így spórolni.

50cc, kétütemtől indul a kínálat robogókból. Ezek szerviz- és üzemanyagköltsége konkrétan zsebpénz kategória. Ha a kínai megbízhatóságnál jobbat akarsz, akkor dupla pénzért lehet márkás gépeket is venni, újat kábé olyan 6-8 kilóért.
Aztán minél komolyabb a gép, annál több törődést igényel. Az erősebb motorok gyorsabban eszik a gumit és a láncot is. Egy képes egy hétvégén lenullázni egy szettet. Féket inkább csak a sportgépek eszik.
Az átlag motor ma egy 15+ éves, 400-750 cc-s, használt, legendásan megbízható japán vas, 2 vagy 4 hengerrel és karburátorral. (Ezekben már azért van akkora teljesítmény, hogy adrenalinfüggőséget okozzanak. :cool:) Az árak - hála a nagy eladott darabszámnak - sokkal alacsonyabbak, mint a német, az olasz vagy a brit paripák árai. Az alkatrészekre ugyanez igaz, vagyis kisebb a fenntartási költség. A terepgépek a rugalmas műanyag elemeikkel jól bírják az eséseket, de a többi motor már nem annyira. Ha esetleg összetöröd, akkor hamar gazdasági totálkáros lesz, ezzel is bővítve a használt alkatrészek piacát.

Egyre több e-robogót lehet kapni a piacon (egyre nagyobb hatótávval), és a komolyabb motorok között is több az elektromos. Ezek fenntartási költségei is alacsonyabbak lesznek. Ki tudja, talán a jövőben újra menő lesz a motorozás a fiatalok között. :rolleyes:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 352
10 752
113

Már az autós aktív biztonsági rendszerektől is feláll a szőr a karomon:
Bár az ember távolról sem tökéletes, de olyan összetett helyzetelemzést gép (még) nem tud, mint az ember.
Igen, tudna, de akkor annyi és annyiféle szenzor kéne (szenzorfúzió ugye), meg a közlekedő járművek közötti totális kommunikáció, ami jelenleg irreális.
A jelenlegi rendszerek nagyon kevés forrásból nyerik az információikat.
Csak három példa hirtelen:
Sávon tartó funkció. Na vazze, pont Magyarországon, ahol mindig is erős hagyománya volt a felfestések elhanyagolásának...
Vészfékező rendszer: a rendszer eldönti, hogy satufék, pedig pont gázzal, erőből, erőteljes irányváltással lehetne biztonságosan kivédeni a váratlanul felbukkanó akadályt. (Pl. Kitolató autós). Van arra elég infója a környezetből, hogy a satufék a legoptimálisabb megoldás!?
Tél, fagypont körüli hőmérséklet, nedves útviszonyok. Mit tesz az ember? Felvesz egy biztonságosnak vélt tempót, pl. látva azt, hogy az előtte levő forgalom is biztonsággal tudja ezt a sebességet. Igen; van olyan, hogy aztán minden előttem levő bezúg az árokba egy szélátfúvásos, lefagyott, patak feletti hídon megcsúszva, s már nekem sincs időm érdemben fékezni. Ettől - is - vagyunk emberek, hogy kockázatot vállalunk. Így van télen is friss kenyere a vidéki(városi) embernek, mert az élelmiszer szállító gépkocsivezető vállalja a kockázatot, hogy a hóban is kiviszi a boltokba.

Mit tenne az önvezető autó mínusz pár fokban nedvesnek tűnő útfelületen?
Mivel a biztonság az első, ezért bevállalna egy 1-5 km/h órás sebességet az adott körülmények között. Te meg mehetnél haza éjszaka az önvezető autóddal a 30 kilométerre lakó vidéki szüleidtől 3 km/h óra sebességgel. Hiszen első a biztonság...

Suzuki megijed a szalagkorláttól:
Érdemes elolvasni, ledöbbentett:
https://totalcar.hu/magazin/velemen...arnyekra_vetodni_az_automata_veszfekes_autok/
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Jó kérdés. :)

Egy átlag motor kevesebbet megy mint egy autó, és ahogy Papi is írta, eleve csak 6-8 hónap a szezon, meg csak akkor veszik elő, ha jó az idő. Aki így hobbiként és csak szezonálisan motorozik, az ritkán szokott műszaki problémákkal találkozni, mert még a télen megkapja a gép a törődést, amivel a következő évig ki is húzza. Random hibák ezért nincsenek, kivétel persze ha a használt piacon mellényúl az ember...
Talán egy olajcsere beeshet a szezon közepén, mert az autókhoz képest picit gyakrabban kell cserélni, de az sem fáj annyira, mert kevesebb kell belőle. Egy izzócsere sem olyan bonyolult, mint egy modern autónál. Ha nem töröd össze, akkor nem fog meglepetés érni a költségeknél. Például sokszor azonnal láthatóak a hibák. Az első olajcseppet észreveszed a teleszkópszáron, ahogy az első pici rozsdafoltot is a vázon, és az ilyen hibák többségét saját magad ki tudod javítani. Egész jó móka darabokra szedni, felújítani és lefesteni egy motort. Ugyanezt egy autóval azért nem próbálnám meg.

A szerviz óradíja hasonló mint egy autónál, (persze a munka könnyebb és hamarabb végeznek vele), de megéri inkább otthon bütykölni. Sokat lehet így spórolni.

50cc, kétütemtől indul a kínálat robogókból. Ezek szerviz- és üzemanyagköltsége konkrétan zsebpénz kategória. Ha a kínai megbízhatóságnál jobbat akarsz, akkor dupla pénzért lehet márkás gépeket is venni, újat kábé olyan 6-8 kilóért.
Aztán minél komolyabb a gép, annál több törődést igényel. Az erősebb motorok gyorsabban eszik a gumit és a láncot is. Egy képes egy hétvégén lenullázni egy szettet. Féket inkább csak a sportgépek eszik.
Az átlag motor ma egy 15+ éves, 400-750 cc-s, használt, legendásan megbízható japán vas, 2 vagy 4 hengerrel és karburátorral. (Ezekben már azért van akkora teljesítmény, hogy adrenalinfüggőséget okozzanak. :cool:) Az árak - hála a nagy eladott darabszámnak - sokkal alacsonyabbak, mint a német, az olasz vagy a brit paripák árai. Az alkatrészekre ugyanez igaz, vagyis kisebb a fenntartási költség. A terepgépek a rugalmas műanyag elemeikkel jól bírják az eséseket, de a többi motor már nem annyira. Ha esetleg összetöröd, akkor hamar gazdasági totálkáros lesz, ezzel is bővítve a használt alkatrészek piacát.

Egyre több e-robogót lehet kapni a piacon (egyre nagyobb hatótávval), és a komolyabb motorok között is több az elektromos. Ezek fenntartási költségei is alacsonyabbak lesznek. Ki tudja, talán a jövőben újra menő lesz a motorozás a fiatalok között. :rolleyes:

Amit sokan nem kalkulálnak bele, az a ruha-sisak-csizma-kesztyű, védőfelszerelések ára. Ez tud lenni még vastagabb tétel egy relatív olcsó motornál is és ezek is időnként elhasználódnak. Még esés nélkül is. Használatuk meg erősen javallott, nagyon spórolni sem célszerű rajtuk.
 
  • Tetszik
Reactions: papi and zeal