Az emberi hülyeséget csak az tudja kiküszöbölni, ha nem az ember fog vezetni. Ettől a vezetéstámogató rendszerek még hasznosak.
A 150-el fák között száguldó barom érzékeli, hogy gond van ezért beleáll a fékbe és vígan belecsúszik a tölgyfába.
A 150-el fák között száguldó barom érzékeli, hogy gond van ezért beleáll a fékbe, ekkor működésbe lép az ABS, a kerekek nem blokkolnak, megmarad a tapadás és vele az irányíthatóság, így a barom megússza a kalandot egy csokis kárpittal.
Repüljünk vissza picit az időben.
Nagybátyám a rendszerváltás körül aszinkron váltós Liaz turbóval járt sokáig, '93 körül átrakták egy valahonnan használtan megvett ~10 éves Styer 91-re. Pár hónap használat után mondja, gyerek, ha valakinek van jogsija ezt el tudja vezetni, semmivel sem bonyolultabb mint egy autót. Istenem hol volt az egy mai modern teherautóhoz képest.
Ma egy átlagosan felszerelt teherautóban ott a sávtartó vagy legalább a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, távolságtartó tempomat, klíma, automata sebességváltó, szervokormány, ABS, ESP, automatikus vészfék, guminyomásra figyelmeztető rendszer.
Terjedőben a holttér figyelő, táblafelismerő, fáradtság érzékelő rendszerek, sőt nagyon úgy néz ki, hogy az IR is be fog kerülni az autókba a közeljövőben.
De mondok neked más példát is.
A terepjárósok egy része köpködi az elektronikus rendszereket, pedig az igazság, hogy egy ESP alapú rendszer bizony olyan dolgokat tud, amihez 30 éve még 500 kiló vasra volt szükség. Ilyenkor jönnek azzal, hogy az legalább tartós volt. Persze, a törött kardántengelyekkel, lefogazott differenciálművekkel, széthulló féltengelyekkel. Cserébe baromi drága a gép a sok beépített vas miatt és mindenhova cipeled az 500 kilót.
Engem egy BMW R80/R100 alapú bobber kísért néha. 10-15 éve lett volna jó, akkor gombokért lehetett kapni a típust, mára a rozzant darabokért is elkérnek 2 millió forint körüli összegeket.
Valami hasonló stílus. Matt OD matt fekete kombóban erősen koptatva.