Na én a 147-esbe tempomatot fogok szerintem bütykölni utólag (Nem nehéz, cimbi megcsinálta bontott tempomattal, csak a vezérlő kart nem rakták be, minden más benne van alapból a kocsiban), mert az hiányzik a pályázáskor. Persze az adaptív lenne a legjobb, néha bedugulok, és olyankor nem adja az élmény, de amikor ez a kocsi készült az még csak vízió volt. Amelyik kategóriában megvalósítható lett volna, ott úgyis sofőr vezet volt a hozzáállás szerintem A félautomata Selespeed váltó pedig anno innovatív volt, de az hozza az olaszos megbízhatóság/szervízigényt, és itthon nincs is sok használt alkatrész a piacon.Megvallom, hiába van tempomat a Golfban alapból öt év alatt egyszer sem használtam. Sávtartó, vészfék, holttérfigyelő nincs is. Inkább ragaszkodok a jobb láb-kézi váltó-két szép szememet a tükrökbe trióhoz, az engem éberebben is tart meg jobban szeretem ha én irányítom hogyan menjen. Igaz még fiatal vagyok, emiatt jobban bírom még a strapát, szóval ez nem egy általános minta. Átlagos körülmények közt aki jobb sofőr annak hasznos kiegészítő funkciók, a hétvégi autósoknak szintúgy, viszont kezdőktől minél távolabb. Hamis biztonságérzetet adnak, ami akkor fog leesni, mikor tényleg cselekedni kell, és az automatika belátható időn belül ezt nem fogja tudni megtenni 99%-os biztossággal. Meg nem is szerez a kollega rutint ha a rendszer a kisebb helyzetekből rendre kiszedi.
A tolatóradar lenne még jó, de abból az utólag beépítettek gagyik, problémásak.
A holttérfigyelő nem tudom, hogy jó lenne-e, mindig hátranézek. Lehet, hogy praktikus lenne amúgy, nem vezettem eleget olyan autót, amiben van, hogy ezt értékelni tudjam.
Amit egy talán 2019-es golfban láttam, és hiányzik: tolatásnál a tükröket átállítja, hogy lásd a padkát. Legalábbis a szándék ez volt, fordítva volt valami a kódban, úgyhogy az ég felé állította az egyik oldalon De feltételezem, hogy ezt majd javítják egy frissítéssel, ez apróság, az ötlet pedig nagyon jó.
Amúgy szerintem épp szerez rutint, ha a rendszer helyreteszi, csak kell visszajelzés, hogy tudja, hogy hülyeségre készült. A felhasználói élményen sok múlik.Meg nem is szerez a kollega rutint ha a rendszer a kisebb helyzetekből rendre kiszedi.
Van amiben meg nem érdemes/reális rutint szerezni, csinálja mindig az automatika (pl ABS. az ilyen: ne kelljen mindenkinek rally-versenyző tapasztalattal bírnia a fék kezelésében, a gép fordítsa le a szándékot/parancsot az út és mozgásviszonyokra.). A vészfékasszisztens ügyében is kicsit erre hajlok.
Mit értesz műszaki oldal és mit értesz informatika alatt? Szerintem az informatika is műszaki terület.Az egyik fő gondom, hogy életemben nem találkoztam még olyan emberrel, aki műszaki és informatikai oldalon egyaránt felkészült volt. Hogyan fejlesszünk algoritmust ha a peremfeltételek is ködösek
Hogyan fejlesszünk oylan algoritmust, amire hetek vitái alatt sincs egyértelmű jó megoldás, bírónként mást mást fognak ítélni? Honnan tudná a gép, aminek választania kell eyg idős ember és egy babakocsi elütése közt, hogy a gyerek down kóros, az öreg ember pedig hamarosan kifejleszti a rák ellenszerét? Honnan tudná ezt egy emberi sofőr? Kell-e felkészülni ilyen helyzetekre? A mai polkorrekt világban szabad-e egyáltalán ilyen döntést meghozni, és kimondani? (Van egy véleményem szegény beteg Zente gyerek ügyéről is. Azért ha már elköltöttéka zt a sok pénzt rá, remélem valami rendes életre képes lesz).
Szerintem ez túl van misztifikálva, és a gép idővel nagy átlagban jobb és gyorsabb döntést lesz képes hozni az autóvezetés specializált feladatában, mint az ember. (több évtized szerintem, nem látni még a mesterséges intelligencia kutatásokban azt, hogy mi adna elég jó megoldást)
De ez nem csak egy algoritmus, ehhez kulturális ismeretek is kellenek, és a gépnek azt is értenie kell. Vezetés során sokszor a körülményekből, mások viselkedéséből spekulálok, hogy vajon milyen a megszokottól eltérő eseményt sugallhat előre amit látok? Román rendszámú autó trailer 130-al a pályán? Csak nem egy halálkaraván? Jobb lesz megelőzni, vagy alaposan lemaradni, és nem érdekel, ha 130 fölé kell gyorsítani és gyorshajtok... Sövény? Csak nem lesz egy nyílás kopott felfestésű zebrával, aminek a tábláját benőtte a lomb, ahonnan gyerekek ugorhatnak elő körülnézés nélkül? Afganisztánban vezetsz, és egy döglőtt kecskét látsz az út mellett? Csak nem egy IED? stb. stb..