Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 119
33 265
113
(bírom ezt a gumit!) Király a Bömös, meg minden hosszában forgó fötengelyes motor. Mikor gázzal meg elvétellel tudsz dönteni... Ez a stílus nekem is bejön, tetszenek a scramblerek, de nekem pár éve beakadásom a nagy egyhengeres (500ccm+). Egy havertól egyszer kölcsön kaptam egy Yamaha SR500-t egy hónapra. Hát nem rakéta, de egy életérzés. Viszont melegen berúgni egy varázslás volt. Keresni a varázsszemen a berugási helyzetet, utána imádkozni hogy ne törje vissza a lábad. Úgyhogy inkább SRX6-osokat nézegettem (egyrészt önindítós, másrészt az sr500-al is az a helyzet, hogy átment kultmotorba, aranyáron vannak), de még (!) nem vettem. Pöff, pöff, pöff és megvan 10km!
Ha nagy egyhengeres érdekel, Suzuki LS 650? Igaz más műfaj, de legalább olcsóbban és nagyobb választékban elérhető itthon is. Elég szép átépítések vannak fent a neten róla. A mobile.de-n is van, hogy egy ezressel olcsóbban vannak 10 évvel fiatalabbak.
Szerintem a maga letisztultságában gyönyörű az LS blokkja.
 
T

torsen

Guest
Ha nagy egyhengeres érdekel, Suzuki LS 650? Igaz más műfaj, de legalább olcsóbban és nagyobb választékban elérhető itthon is. Elég szép átépítések vannak fent a neten róla. A mobile.de-n is van, hogy egy ezressel olcsóbban vannak 10 évvel fiatalabbak.
Szerintem a maga letisztultságában gyönyörű az LS blokkja.

Igen szép az a blokk, de nekem nem jön be ez a cruiser/chopper vonal. Inkább a café racer/scrambler. A Suzukinak volt régen egy nagy lövése a DR Big, igaz az meg cross/enduro (amit el tudnék képzelni) de ráülnék, hogy mit művel a 800ccm/1henger.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 119
33 265
113
Igen szép az a blokk, de nekem nem jön be ez a cruiser/chopper vonal. Inkább a café racer/scrambler. A Suzukinak volt régen egy nagy lövése a DR Big, igaz az meg cross/enduro (amit el tudnék képzelni) de ráülnék, hogy mit művel a 800ccm/1henger.
Gyárilag nem jön be nagyon nekem sem, pedig alapban szimpatikusak egyes chopper építési irányzatok.
Felvidéken árulnak egy elég szép cafe racerre átépítettet, igaz valami 5600 ajróért.
Nem tudom, hogy most miként áll az átépítések legalizálása, meg mennyire vonz az ilyen, de azért vannak igen nem gyári példák:
3ae3d7d3b7b0549b49a51e52b9ed5c1b.jpg

ryca-savage-custom-26.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 020
113
Az emberi hülyeséget csak az tudja kiküszöbölni, ha nem az ember fog vezetni. Ettől a vezetéstámogató rendszerek még hasznosak.

A 150-el fák között száguldó barom érzékeli, hogy gond van ezért beleáll a fékbe és vígan belecsúszik a tölgyfába.
A 150-el fák között száguldó barom érzékeli, hogy gond van ezért beleáll a fékbe, ekkor működésbe lép az ABS, a kerekek nem blokkolnak, megmarad a tapadás és vele az irányíthatóság, így a barom megússza a kalandot egy csokis kárpittal.
Na ez a baj, meghalnia kéne: Darwin díj.
Kiemelés tőlem.

Na jelentem ahogy megjött a jó idő és enyhülnek a szabályok a sok vákuumagyú kiszabadult az utakra és mintha nem is Veszprémben, hanem valahol Voronyezsben lennék. Ennyi fogyatékost 20 kilométeren belül én még nem láttam. Az egy dolog, hogy az audis/kabrió béjemvés kollégák hátulról akarnak meghágni mikor még a vak is látja, hogy kamiontól nem lehet előzni plusz záróvonal van drágám. 140-el a kétsávos úton a 60-as tábla előtt? Miért ne. Sebaj neki sietni kell, mert péntek van.
Viszont azok, akik a beláthatatlan kanyarokban juszt is előznek azokat tényleg hátravinni és agyonlőni, mert mást nem érdemelnek. Megyek nyugodtan egy kanyarnál, aminél pluszban szintbéli eltérés is van (végképp beláthatatlan) és 3 méteren múlt, hogy ne csattanjak egy ilyen sort előző kollégával. Mert tényleg csak max egy kilométer aztán ott van egy hosszú egyenes szakasz több kilométer hosszan, de neki a csökött agyáig az nem jutott el. Na ilyennél lehet automata vészféked meg minden elektronika, de ha nincs reflex és nem reagálsz instant (bónusz a szimultán anyázva dudába tenyerelés) ott csattansz. Legszebb amúgy, hogy a hülyéje pont a véda előtt hozta le a mutatványát, csak épp pont nem látott rá az oszlop.
Vagy tíz éve vezettem egy alkalommal a 8-as főúton. Hát nem voltam nyugodt. Ahhoz képest a vad Borsod maga volt a nyugodtság.

Na ezt nem hangsúlyoztam ki eléggé (vagy egyáltalán), így (abszolút építő jellegű) kritikára adtak okot a vezetéstámogató rendszereket említő hozzászólásaim.

"Ezt" alatt azt értem, amikor a vezetéstámogató és biztonsági rendszereknek köszönhetően az alapból felelőtlen egyének (ezek kiszűrésére vonatkozott a PÁV-os hozzászólásom), illetve mindannyiunk (tegye fel a kezét az, aki soha nem vállalt még túlzott kockázatot, nem ragadta el a hév akárcsak egy pillanatra, ami után azt mondta - akár évekkel később - hogy ezt de jó, hogy megúsztam, ezt nem kellett volna, manapság már máshogy reagálok egy ilyen szituációra, stb.) megúsznak rendre, megúszunk ritka alkalmakkor szituációkat, amiket a régebbiektől biztonságosabb, korszerűbb autóknak köszönhetnek, köszönhetünk.
Ez ugyanis helytelen következtetést, hamis biztonságérzetet szül - pont az alkalmatlanoknál.

Példa: Az egyik ismerősöm hétszer törte össze a saját autóját röpke 10 év alatt (úrvezető, városi jaszkarizás), ebből két saját hibás, mással történő ötközés. Elég csúnya balesetek voltak (lerepülés Felsőhámorba, 100 feletti tempó városban). A többsége ennek híroldalra érdemes volt...
A PÁV IV-en indulat vezéreltnek minősítették, pár (nem tudom pontosan) évig be volt vonva a jogsija. Saját elmondása szerint casco-t nem kötnek vele...

Ez a személy többszörösen nem élne, ha ezeket a baleseteket még a 70-es, 80-as évek konstrukcióival követte volna el. (S nem; nem jogosít fel a korszerűbb technika - az áldozatok nem lettek kevésbé sérülékenyek, törékenyek, halandóbbak.)
Manapság is úgy vezet, mint egy dúvad (200LE).
Miért?
Mert (ezek szerint) túl keveset feküdt kórházban, nem nyomorodott meg és le, s írjuk le: Nem halt meg a többi közlekedő biztonsága érdekében idejekorán.
Nem az a kérdés, hogy lesz e balesete, hanem, hogy mikor lesz a következő.
Mert nem a megfelelő következtetéseket vonta le, - a mérnökök munkájának köszönhetően - szerintem úgy érzi mindent megúszhat.
Hiszen az eddigi szerencséje ezt bizonyítja. Cáfold meg! Nem tudod, hiszen olyan baleseteket úszott meg kis sérüléssel, élve, amikbe leginkább belehalni szoktak.

Ezt az embertípust (szerencsére a gkv.-k kisebb, de félelmem, hogy egyre nagyobb hányada) a vezetőasszisztensek rossz irányba terelik, bátorítják.
Amiket leművelnek, azt egy szolid, a hétköznapi közlekedésre tökéletesen elég tömeg/teljesítmény arányú, átlagos futóművű járművel kevésbé mernék megtenni.


Hosszú időtartamú vezetések:
Ezt már sokszor leírtam, mot a példa kedvéért írom le:
Munkámból (borsodi kórház intézni valói Budapesten és 60 km-es környékén) kifolyólag elég sokszor vezettem reggel hattól sokszor este 8-ig, 10-ig egy szekér rugózású Renault Traficot.
Ez általában 13-16 mindig változó (összesen 250) cím GPS nélkül. A "rekord" 24 cím. Laborminták szállítása, műszerek beszerzése, javítása, anyagbeszerzés, hivatalok, stb.

https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test/

Mikor este hazaértem, otthon még megnéztem, hogy hány éves vagyok. Általában 60-75 éves voltam ekkor.
Szombat délután, kipihenten 27-33...Amúgy valósan 43-48 voltam.

Most 50 éves vagyok és "kellemetlen" krónikus betegségem van. 39 és 51 év közötti időket mértem az előbb.
Ti most hány évesek vagytok? (De őszintén!:hadonaszos:)

S akkor a kérdés: A vezetéstámogató asszisztensek azonkívül, hogy kímélnek, gyakorlatilag pihentetnek, nem csábítanak olyan hosszú vezetésre, amikor már hirtelen romlik le a teljesítmény? (Kivéve természetesen, ha van éberségfigyelő.)


Ui: Hálát adok a sorsnak, hogy egy kis sebességű ráfutásos balesetnél nem volt több. (A télen, hegyi úton, buta hátsókerekes Mk3-as Transitokkal, hússzal-harminccal út szélére sodródásokat nyilván nem számolom, a kórházi működést biztosítás ad egy feladattudatot)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 020
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Ma minden hülye az utakon volt... 5 baleset mellett mentem el amíg a szomszéd városba elgurultam, ahol az áruházi parkolóban totálkárra tört kisautót (talán yaris lehetett egykor) trélereztek épp...

A legdurvább viszont az M0 felhajtón a BMW és 25 éves Merci kisbusz Frontális ütközés volt (annak nézett ki ahogy elhajtottam a helyszínelés mellett), mivel ott nincs szembesáv, az a szalagkorlát túloldalán megy! Kb 200m-el odébb egy másik (ezzel lehet, hogy összefüggő) balesetet helyszínelt egy másik rendőrcsapat...

Úgy tűnt, mintha a kék kisbusz megfordult volna és lefele hajtott volna, a BMW meg lendületesen az 50-esben beleszállt volna... Olyan íven az út is kitakarta, de ugye nem jöhet arról semmi...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Ma minden hülye az utakon volt...

Tolatás körforgalomban...ha nem látom el sem hiszem!
Az M0-M5 lehajtónál amikor a kanyarból egy rohamosan tolató SUV volt előttem, ijesztően közel, úgy satuztam, hogy arra sem volt időm, hogy megijedjek, hogy hátulról kilapítanak-e. Ez nem ma volt, de hihetetlen mi folyik... Szerencsére nem lett baleset. Viszont azóta bármit el tudok hinni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and hunter85

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 020
113
de már rohamosan őszülök :S Persze inkább ősz, mint kopasz.

Nekem meg mindenki azt rója fel, hogy mi az, hogy nem őszülök!?
Viszont lassan elmehetnék római katolikus papnak.:confused:



Most mérve 5x: 40, 20, 24, 24, 31
Az elsőnél nem tudtam pontosan mire számítsak, az útjelző táblákat néztem, ezért lehetett szignifikánsan lassabb.
Lássuk be, valahol az első is korrekt érték, hiszen pont a váratlan eseményt, az arra adott reakciót mutatja. (Idős korban ugye sokszor pont ez nem megy, ez se...)
A számsor többi része szerintem már inkább az idegrendszer általános állapotát illetve az akuális fáradtságot tükrözi.

Sajnos a legelső eredményemre nem emlékszem.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 062
31 596
113
Vagy tíz éve vezettem egy alkalommal a 8-as főúton. Hát nem voltam nyugodt. Ahhoz képest a vad Borsod maga volt a nyugodtság.
Engem kb a mózeskosaras kortól kezdve hordtak a nyolcason, szóval szinte külön idegpálya égett be minden egyes kanyarra, veszélyes helyre de még így is mindig ér meglepetés. Valljuk be találékony az ember, de a hülyék méginkább és egyre több van belőlük. Mikor még abszolút friss jogsisként egy török kamion előzése közben kezdte el rámhúzni Jumurdzsák (valószínűleg halál fáradtan) a kormányt na ott jött az első ilyen lecke. Nyáron az igazán durva, mikor a balatoni forgalom szabadul ránk és tényleg minden őrült a rántott húsos hűtőládával ott nyomja a kamikaze üzemmódot. 2 centi helyért padlógázva előzés aztán röhögve állok mellé a lámpánál negyed óra múlva, hogy na Pityuka megérte tiplizni? Szerintem a mostani is hasonló lehetett, de igazán elkéne néha egy PKM a tetőre. Ha meg nem a sofőrök, akkor a drága vadvilág próbál keresztbe tenni, múltkor is egy este alatt Vuk egyszer, Bambi kétszer akart húskonzervvé manifesztálódni a motorháztetőmön. Viszont mikor egy Mi-8 repül el a fejem felett, na az kárpótol mindenért :D
S akkor a kérdés: A vezetéstámogató asszisztensek azonkívül, hogy kímélnek, gyakorlatilag pihentetnek, nem csábítanak olyan hosszú vezetésre, amikor már hirtelen romlik le a teljesítmény? (Kivéve természetesen, ha van éberségfigyelő.)
Megvallom, hiába van tempomat a Golfban alapból öt év alatt egyszer sem használtam. Sávtartó, vészfék, holttérfigyelő nincs is. Inkább ragaszkodok a jobb láb-kézi váltó-két szép szememet a tükrökbe trióhoz, az engem éberebben is tart meg jobban szeretem ha én irányítom hogyan menjen. Igaz még fiatal vagyok, emiatt jobban bírom még a strapát, szóval ez nem egy általános minta. Átlagos körülmények közt aki jobb sofőr annak hasznos kiegészítő funkciók, a hétvégi autósoknak szintúgy, viszont kezdőktől minél távolabb. Hamis biztonságérzetet adnak, ami akkor fog leesni, mikor tényleg cselekedni kell, és az automatika belátható időn belül ezt nem fogja tudni megtenni 99%-os biztossággal. Meg nem is szerez a kollega rutint ha a rendszer a kisebb helyzetekből rendre kiszedi.
Ma minden hülye az utakon volt...

Tolatás körforgalomban...ha nem látom el sem hiszem!
Akkor nem csak felém állították alacsonyra Isten állatkertjében a kerítést
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Autómata meg vezetéstámogatást annyira nem várom. Az egyik fő gondom, hogy életemben nem találkoztam még olyan emberrel, aki műszaki és informatikai oldalon egyaránt felkészült volt. Hogyan fejlesszünk algoritmust ha a peremfeltételek is ködösek (elkerülhetetlen balesetnél; pl. elkerülési távon belül fékhiba... kit öljön meg az autómatika, autóst, gyalogost, időset, gyereket, utast?). A másik a szabotázsvédelem; hálóba kötve növelhető a biztonság. Ez oké, de ha megcsalom az asszonyt és ő egy zsíróshajú programozóval megbérgyilkoltat, az gáz. Zavarvédelem is aggályos... Jön egy x1-es fler és már a mostani cnc gépek is szerszámot tudnak tőrni... Elfogadom, hogy ez a jövő és kevesebb halott lesz az utakon (talán), de akkor is lesz emberi hülyeség, csak lehet az már a szoftverben is ott lesz.