Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ez egy jó videó az EU "95 grammos" elmebajos szabályozásáról:
Azért csak belekerült egy a németeknek kedvező enyhítés. Nevetséges ez a SUV szabály; de úgy egészében is a törvény megnyomorítja az európai autóipart és kereskedelmet.

Ameddig a fejlett ipari államok alapvetően a 300 gCO2/kWh felett vagy messze felette termelnek áramot, addig a villanyautó 0g emissziósnak vétele kb. a nettó baromság kategóriája. A világon összesen 3 db fejlett ipari állam állít elő áramot olyan tisztán és olcsón, hogy a villanybuzulásnak bármi értelme legyen, ez Franciaország, Norvégia és Svédország. Ebből kettő atomenergia nagyhatalom.

A világ nagy része és a gyök2 plebs meg atomenergia ellenes, mert műszaki és természettudományos analfabéta.

A céges hibridautókat sokan fel sem töltik = semmiféle emisszió csökkenés nincs.

Innen szép nyerni...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 596
36 973
113
Peugeot, VW és Nissan (Renault) is Kenyában építi az első afrikai autógyárát (úgy néz ki megérte Kínának beruházni az infrastruktúrába, most övék lehet a logisztikából befolyó pénz jelentős része).
Olvastam olyat is, hogy amennyiben sikeresen megindul az afrikai népesség tömeges munkába állítása teljesen elszívhatja a gyárakat Európából.

És azokat az autókat hová szándékoznak eladni? EU-ban ugyanazokat a szabályokat kell teljesíteniük.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 122
33 273
113
És azokat az autókat hová szándékoznak eladni? EU-ban ugyanazokat a szabályokat kell teljesíteniük.
Gondolj bele, csak önmagában Nigériában fele annyian élnek, mint az EU-ban; Etiópia, Egyiptom 100-100. És folyamatosan növekvő lakosság. Lehet, hogy ma még alacsonyabb vásárlóerővel bírnak, de sokkal kevésbé igénytelenebb, sokkal olcsóbban előállítható modelleket tudnak eladni, amiken nem biztos, hogy kisebb hasznot tudnak elkönyvelni, különösen, hogy pl. az EU-ban ezer eurókat kell úgy befizetni, hogy abból semmi haszna nincs a gyártónak.
Ezzel van egy Unio, aminek a lakossága elöregszik, egyre több igényt támaszt a termék felé, de nem biztos, hogy azokat meg is fizeti, illetve ha megfizeti akkor is nehezedik a gyártás. És még van egy ilyen sarcolás is.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 596
36 973
113
Gondolj bele, csak önmagában Nigériában fele annyian élnek, mint az EU-ban; Etiópia, Egyiptom 100-100. És folyamatosan növekvő lakosság. Lehet, hogy ma még alacsonyabb vásárlóerővel bírnak, de sokkal kevésbé igénytelenebb, sokkal olcsóbban előállítható modelleket tudnak eladni, amiken nem biztos, hogy kisebb hasznot tudnak elkönyvelni, különösen, hogy pl. az EU-ban ezer eurókat kell úgy befizetni, hogy abból semmi haszna nincs a gyártónak.

Eddig is gyártottak Afrikában ezek az említett cégek az ottani piacra, sok típust sokkal tovább, mint Európában.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 122
33 273
113
A világ nagy része és a gyök2 plebs meg atomenergia ellenes, mert műszaki és természettudományos analfabéta.
Ez nem analfabétaság, hanem ego. Az ember hajlandó e elfogadni, hogy nem ért mindenhez. Amihez meg nem ért ne mondja meg a tutit és sarkalatos véleményt -ami nem egyenlő a nem hozzászólással.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ameddig a fejlett ipari államok alapvetően a 300 gCO2/kWh felett vagy messze felette termelnek áramot, addig a villanyautó 0g emissziósnak vétele kb. a nettó baromság kategóriája. A világon összesen 3 db fejlett ipari állam állít elő áramot olyan tisztán és olcsón, hogy a villanybuzulásnak bármi értelme legyen, ez Franciaország, Norvégia és Svédország. Ebből kettő atomenergia nagyhatalom.

A világ nagy része és a gyök2 plebs meg atomenergia ellenes, mert műszaki és természettudományos analfabéta.

A céges hibridautókat sokan fel sem töltik = semmiféle emisszió csökkenés nincs.

Innen szép nyerni...

Volt itt linkelve valós szennyezés német áramra vetítve, legtisztábbak a gázos autók voltak, utána városi kisautók, villany asszem top 10-ben nem is volt, tesla model 3 a hyundai i30 1.6 dízel szintjén volt a 30. hely környékén.

A jövőben már valós fogyasztás alapján lesznek számolva az autók, megszűnik az automatikus 0 emission, meg csalós pár km-es mérések.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 020
113
Engem kb a mózeskosaras kortól kezdve hordtak a nyolcason, szóval szinte külön idegpálya égett be minden egyes kanyarra, veszélyes helyre de még így is mindig ér meglepetés. Valljuk be találékony az ember, de a hülyék méginkább és egyre több van belőlük. Mikor még abszolút friss jogsisként egy török kamion előzése közben kezdte el rámhúzni Jumurdzsák (valószínűleg halál fáradtan) a kormányt na ott jött az első ilyen lecke. Nyáron az igazán durva, mikor a balatoni forgalom szabadul ránk és tényleg minden őrült a rántott húsos hűtőládával ott nyomja a kamikaze üzemmódot. 2 centi helyért padlógázva előzés aztán röhögve állok mellé a lámpánál negyed óra múlva, hogy na Pityuka megérte tiplizni? Szerintem a mostani is hasonló lehetett, de igazán elkéne néha egy PKM a tetőre. Ha meg nem a sofőrök, akkor a drága vadvilág próbál keresztbe tenni, múltkor is egy este alatt Vuk egyszer, Bambi kétszer akart húskonzervvé manifesztálódni a motorháztetőmön. Viszont mikor egy Mi-8 repül el a fejem felett, na az kárpótol mindenért :D

Megvallom, hiába van tempomat a Golfban alapból öt év alatt egyszer sem használtam. Sávtartó, vészfék, holttérfigyelő nincs is. Inkább ragaszkodok a jobb láb-kézi váltó-két szép szememet a tükrökbe trióhoz, az engem éberebben is tart meg jobban szeretem ha én irányítom hogyan menjen. Igaz még fiatal vagyok, emiatt jobban bírom még a strapát, szóval ez nem egy általános minta. Átlagos körülmények közt aki jobb sofőr annak hasznos kiegészítő funkciók, a hétvégi autósoknak szintúgy, viszont kezdőktől minél távolabb. Hamis biztonságérzetet adnak, ami akkor fog leesni, mikor tényleg cselekedni kell, és az automatika belátható időn belül ezt nem fogja tudni megtenni 99%-os biztossággal. Meg nem is szerez a kollega rutint ha a rendszer a kisebb helyzetekből rendre kiszedi.

Akkor nem csak felém állították alacsonyra Isten állatkertjében a kerítést

A páromnak volt ma egy jó megszólalása.
De előtte:
Elég (túl) sokat látni olyan szitukat, amikor az autós lassít, rosszabb esetben meg is áll párhuzamos közlekedés belső/külső sávjában, mert eszébe jut, hogy pont a másik sávból kéne fordulnia MOST jobbra/balra. Lehet, hogy nem is neki jutott eszébe, hanem az utasa juttatta eszébe (hátravinni; leköhögni).
S ahelyett, hogy a forgalom sebességének ritmusába besimulva befűzné magát (mert képben van pillanatnyi helyzettel) a másik sávba és ideális esetben azokat akár nem is zavarva befordulna a qrvafontos akciós termékért, ehelyett megakasztja jobb esetben az egyik sávot, de ügyesebbek mind a kettőt. Hogy akár tovább menve visszaautózna biztonságosan, azt már nem is merem említeni, mint opciót.
Miért lassít/áll meg?
Mert nincs képben a mellette/mögötte levő forgalommal. Tojnak rá, csak lesnek (na jó; néznek) ki a fejükből előre, mintha nézni kéne és nem látni - vagy rosszabb esetben a telefonjukon nézik a brókerük legújabb milliárdos tőzsdei ajánlatát - miért; mi más annyira fontos üzenet lehet!?

...Látszik, hogy dobozos teherautókat is szoktam vezetni, mert ott muszáj rendszeresen nézni az oldalsó tükröket (az írás hangnemével ellentétben én amúgy úgy élem meg, hogy soha nem vagyok elég figyelmes).

Egykori fodrásznőm pökhendin kérdezett vissza, hogy minek figyeljem a tükörben a mögöttes forgalmat, nézzenek ők előre!
Próbáltam szelíden a hirtelen megjelenő villogó mentő/tűzoltóautó mennél gyorsabb és gördülékenyebb elengedését említeni, de arra is csak az volt a vállrándítós válasz, hogy akkor megállok (sokszor a legrosszabb, amit tehet), oszt' elmegy mellettem!
Mit nem mondjak, jól felhúztam magam rajta.
Még Budapesten elég jól kezelik a (gyakran) megjelenő megkülönböztető jelzést használókat, de Miskolcon!?

Autó ellen beoltott, 33 évesen friss jogsis "kissógor" autóján a külső tükrök látómezőjének felében a kocsi oldalát lehetett látni, mert az oktató így tanította. (Oktatót - meg sok másért - hátravinni, leköhögni).
Teljesen megrökönyödött, amikor mondtam neki, hogy a saját autódnak éppencsak nem is kell látszani - a melletted/mögötted levőt kell látni!
- De akkor, hogy fogok elférni?
- Ha az elejével elfértél, a végével is elfogsz, ez nem bútorszállító Toyota Dyna...
- De ha látnom kell, mert betolatnék?
- Megbiccented picit a fejed?:D
- :eek:

Ott tartunk most, hogy csak a tükör negyedét foglalja el a saját autója, már ez is haladás...


Hogy jön ez a holttér figyelőhöz?
Ahelyett, hogy odafigyelnénk a forgalomban, egy (sűrű forgalomban állandóan) villogó LED-el tudjuk le a dolgot.

Na és akkor mit is mondott a kis feleségem?

Az asszisztens rendszerek elszoktatnak (a témában szakmailag jártasabbaknak:)), elszoktathatnak a gondolkodásról, az odafigyelésről, a - teszem hozzá - (soha nem lehet eléggé) óvatosságról.

Mint például a mobiltelefon még a fontosabb telefonszámok észben tartásáról is. (Tegye fel a kezét az a legalább 50 éves fórumtárs, aki fiatalon nem tudott fejből legalább tíz telefonszámot, most meg a sajátján kívül tud még legalább kettőt!).
Természetesen ma már felesleges tudni a telefonszámokat. De a forgalomban közlekedés nem szórakozás:
Hanem veszélyes üzem.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
A céges hibridautókat sokan fel sem töltik = semmiféle emisszió csökkenés nincs.
Sőt... Feleslegesen hurcol fél tonna ballasztot.

Mindeközben a televízióban a toyota hibrid reklám: tölteni sem kell, mert öntöltő. Meg nulla emiszióval elektromosan autózhatsz... Biztos sokak fejében nem áll össze, hogy ezek ellentmondanak így, és nincs perpetuum mobile...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez így nagyon finom fogalmazás. Inkább az Európában levedlett gépeket vitték át Afrikába.

Jaja, van egy afrikai kamionos dokufilm ahol a tulaj megmondja, hogy teljesen mindegy új kamiont vesz, vagy 10 évest, pár éven belül úgyis kinyírják a helyi utak.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Most már megéri az elektromos autó?

Feltehetjük úgy is a kérdést, megéri-e a kabrió, megtérül-e valaha a lenyitható tető, megéri-e SUV-val menni a gyerekért az óvodába, ér-e 14 millió forinttal többet egy Mercedes kényelme, mint egy Dacia szolgáltatásai, milyen anyagi előnyei vannak egy Porschénak, hogyan lehet forintosítani egy hat másodperces 0-100 km/órás gyorsulást, megéri-e a felárat egy új autó egy nyolcévessel szemben, ami ugyanúgy elvisz dolgozni és vissza, sőt egyáltalán van-e értelme autót venni, ha mehetsz metróval esetleg kerékpárral dolgozni?
...
... kihasználják a szervizek, hogy az akkugarancia miatt muszáj márkaszervizbe hordani az elektromos autókat. Hiába alig kell valamit csinálni rajtuk, egyáltalán nem olcsóbb a szervize, mint egy benzines autónak, amiben olajat, szűrőket és sok minden mást is kell cserélni évente.
...
Míg két és fél éve az elektromos autók early adopterek hobbiautói voltak, az azóta történt változások miatt már sok embernek alternatívát jelenthetnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
T

Törölt tag 4082

Guest
Most már megéri az elektromos autó?

Feltehetjük úgy is a kérdést, megéri-e a kabrió, megtérül-e valaha a lenyitható tető, megéri-e SUV-val menni a gyerekért az óvodába, ér-e 14 millió forinttal többet egy Mercedes kényelme, mint egy Dacia szolgáltatásai, milyen anyagi előnyei vannak egy Porschénak, hogyan lehet forintosítani egy hat másodperces 0-100 km/órás gyorsulást, megéri-e a felárat egy új autó egy nyolcévessel szemben, ami ugyanúgy elvisz dolgozni és vissza, sőt egyáltalán van-e értelme autót venni, ha mehetsz metróval esetleg kerékpárral dolgozni?
...
... kihasználják a szervizek, hogy az akkugarancia miatt muszáj márkaszervizbe hordani az elektromos autókat. Hiába alig kell valamit csinálni rajtuk, egyáltalán nem olcsóbb a szervize, mint egy benzines autónak, amiben olajat, szűrőket és sok minden mást is kell cserélni évente.
...
Míg két és fél éve az elektromos autók early adopterek hobbiautói voltak, az azóta történt változások miatt már sok embernek alternatívát jelenthetnek.
Még mindig ugyanott vagyunk. Van egy autónk, amit gyorstöltőn (ami nincs minden sarkon) akár fél óra alatt is fel tudunk tölteni, és ez milyen remek is. Hiszen igaz ugyan, h egy töltéssel nem csinálunk meg egy Szeged Budapest oda visszát, de hát nem is megyünk oda, csak a városba. De ott meg milyen jó is, h csak este felrakjuk tölteni. Tényleg, igaz, otthon tölteni csak elég kevesen tudják, de most ez miért baj, hát benzinkutat sem találsz minden háztartásban. (Jó, mondjuk 20 l benzinnel, egy nem kicsit szomjas kocka lada is elmegy 200 kmet, az meg még Szibériában is benzinkút range, de ha épp az őserdőbe készülsz max bedobsz két 20as kannát, és...) De nem baj, mert városi autónak akkor is jó. Persze hazaestem este, épp nem volt töltő, de hív a nagymama,h el kéne menni még orvoshoz vele, mert szutykul van. Aztán bemenni vásárolni. Nem baj, majd irány a gyorstöltő, és fél óra alatt fel is töltöttük. Jó, hát ugyanez a szitu a városi kisautóval 2,5 perc tankolás. De hát na, azt most ne is számoljuk. Ráadásul azzal el lehet menni Horvát tengerpartra nyaralni, és közben nem kell 3 órát tölteni? Hát de úgyis csak évi egyszer kétszer...
Azaz a Linux az asztalin, és a Windows mobil problémaja. Hát de átlagos használatra jó, és elég. Ja, csak kb senki nem tisztán átlagosan használja a cuccokat. És amikor választani kell aközött, h am általában jó, de amúgy nem akkor a kisebb kompromisszumost választja? (Most azt hagyjuk is, hogy durva állami támogatással számolunk, miközben az vagy van, vagy nincs, de ha azzal számolunk az egyiknél, akkor illene számolni a másiknál is. Avagy van 3 gyereke valakinek, akkor ugye olyan autót vesz amibe beférnek. Arra pedig mán belsőégésű motornál is van támogatás) Aztán a szervízköltség... Jó poén addig számolni az egyiket, amíg nem kell akut cserélni, csak mihelyst kell kiderül, h abból az árból nem csak kettős tömegű lendkerék, hanem a teljes motor cserélhető, és még újra is festik az autót. Vagy akkor vegyünk úk autót, mert az úgy móka, és kacagás. De akkor milyen környezetvédelem? Egy rohadt áram zabáló szaratov hűtőnél is valami 10+ év mire a gyártási energiafogyasztást visszahozzná a legmodernebb mai hűtő, de nem baj, dobjuk csak ki, mert sokat fogyaszt. (És nem, ez nem azt jelenti, hogy most is szaratovot kell venni, ez azt jelenti, hogy környezetvédelmileg NEM indokolt a cseréje 2 évente)
Összegezve hánynom kell a villabyautó propagandától.