Húú vazze akkor én vagyok az igazi eretnek Molni szerint mert 3 sluszkulcs van a komódon most is ! LOL
Született vaknak nem lehet elmagyarázni a napfelkelte szépségeit !
Született vaknak nem lehet elmagyarázni a napfelkelte szépségeit !
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezek szerint akkor az USAF-nél is egyre alacsonyabban van a léc...
Mármint, egy szélsőliberális blog, ami annyit se tesz a magyarok pénzügyi kultúrájáért mint a generalisszimusz? Jellemző pl a költségvetéses, ahol egy mondattal elintézi azt, h az USA egészségügyi rendszere úgy szemét ahogy van. Nehogy kifejtsük a dolgot, de ez itt off, így én se fogom.Ez ippeg nem egy villanyautó propaganda oldal, hanem (alighanem az egyetlen) valaki aki a magyarok pénzügyi kultúrájáért valamit is tesz.
Eccerűen csak csinált egy gazdasági számítást a jelenlegi kedvezményeket figyelembe véve, és az jött ki, hogy második városi autónak már lassan (még pont nem) megéri.
Akinek a pénztárcájába/élethelyzetébe/életszemléletébe nem fér bele egy második autó fenntartása, annak felesleges elolvasnia.
Akinek kell semmilyen, sőt,Miféle spórolás egy második autó megvétele...?????
Ez az a helyzet, ahol a villanyautó semmire sem jó. Mert egyszerűen baromi jól hangzik, h há 2 perc felrakni otthon a töltőre, de nem sok mindenki teheti meg.Van olyan élethelyzet, hogy KELL második autó egy családban.
Ez a tipikus ingatáv. Nem iszonyat sok. Akinek ennél kevesebb ott kőkeményen felmerül, hogy minek autó?Ez több, mint napi 24 km, ami 2x12 és ez az év 250 napja. Ez tehát nem minimális, hanem iszonyatosan sok.
Tipikusan bevásárlás olyan, amit egy 5 fős családban baromira nem oldasz meg autó nélkül. De félre ne értsd, egyetértek nagyrészt.Felül meg arról volt szó, hogy néha kellhet. Ha ez a néha mondjuk ez a néha mondjuk heti két nap, és a -6 hét a szabadság és nemzeti ünnepek miatt, akkor kijön évi 92 nap és 24 km-re felszorozva ezt kicsit vakarom a fejem a "megtérülésen".
Ami azért terjed, mert az elcseszett környezetvédelmi előírásokba kisebb kg/kibocsájtás mellett nem, vagy csak irreálisan drágán férne be a kisautó.Tipikus 2 tonnás városi SUV
Ez több, mint napi 24 km, ami 2x12 és ez az év 250 napja. Ez tehát nem minimális, hanem iszonyatosan sok. Mert ez kb. minden munkanap. Mondom, túl sok embert ismerek, aki napi 5-5 vagy 10-10 km-et autóznak a város peremén és belül.
Felül meg arról volt szó, hogy néha kellhet. Ha ez a néha mondjuk ez a néha mondjuk heti két nap, és a -6 hét a szabadság és nemzeti ünnepek miatt, akkor kijön évi 92 nap és 24 km-re felszorozva ezt kicsit vakarom a fejem a "megtérülésen".
És ahogy mondtam, a legsúlyosabb kérdést fel sem tette, amit bezzeg más posztjában igen, hogy megy a gyárba előadni közösségival, busszla és csóri munkás meg kocsival jár.
Most akkor döntse el mindenki hogy kocsira vagy másra költ. Mert lehet kocsira is költeni, csak akkor másra nem jut. Ezzel totálisan nem foglakozik senki. Mintha az autónak csak másik autó lehetne alternatívája...
Én pl. bringával jártam oda, ahova bátyus kocsival. Persze neki cége fizette. És lefogytam 8 kilót és került kb. semmibe. Igen, tudom agglegény voltam, de amikor vita van, akkor hirtelen mindenki családos építési vállalkozó lesz..
10 literes? Mi ez b*meg? Lada? A közeli barát és munkatárs 90%-ban városban megy. Nincs 7,5 literes fogyasztása sem.
Tipikus 2 tonnás városi SUV
Amire jó pl: hajnalban ki a reptérre, hogy ne kelljen a reptéri parkoló előrefoglalással, stb. foglalkozni.
Akkor is, a helyzet ugyanaz. Ilyen mentalitású ember hogyan fér oda? A parancskövetés ennyiben merül ki?Ha az airman a rendfokozata, akkor egy közlegényről van szó, nem pilótáról.
Hol írtam azt hogy spórolás?
Annyit írt a Kiszámoló, hogy második autónak (2.5 millás adófizetői hozzájárulással) már lassan megéri, igazából még mindig nem, de már lassan közeledik az a pont.
Kifejezetten rühellem a SUV-okat. Mellesleg azok biztosan nem jönnek ki ennyiből, ha nem diesel.
Sosem próbáltam még, felesleges macera, az pont az a helyzet ahol kivitetem magam taxival vagy shuttleval, visszafelé meg megkérek valakit, hogy csorogjon be a 2-es terminálra amíg beszállok. Vagy én megyek ki másért.
Azért lássuk már be a 70000 km az kb. a hivatásos sofőr szintje.Évi 6000km-es futás az lófütty, a magyar átlag ennek a kb. a duplája, de van egy ismerős aki amikor vett kocsit egy év alatt 70.000-et tett bele (vidéken bizniszelt, na az extrém sok). Ogretank is valami rettentet mennyiséget pályázott össze ha jól emlékszem.
És ezeket milyen gyakran teszi meg egy átlagpolgár? Ez egy évben nincs 4000 km sem.Nézzük a valóságot. Szolnok, reptár, tegnap körbefotózni a Messzert, megnézni Csőrikét meg az F-104-eseket, 250 km körül oda vissza. Egy horvát nyarálás kocsival 1500 km és akkor nem mentél még egy métert sem helyben. Egy balcsi kör 200 km. Pécsi tábla 450 km oda-vissza egy alkalom.
Melyik városban? Bp-n a haladási átlagsebesség nincs 20 km sem tudtommal átlagos forgalmat nézve, ha nem 0 forgalmú éjszakai esetet nézek.Nálam volt, hogy egy hét alatt beletoltam 1000 km-et városban, volt, hogy egy hétig vagy kettőig állt a kocsi, mert nem kellett, aztán mentem vele 2000 km-t külföldön, és közben mindenhova eljutottam, ahova el akartam.
Itt ÚJ kocsiról volt szó. A magyar flotta átlagéletkora meg 13--14 év.Ez a te elméleted, a valódi életben még érdekes módon senkitől sem hallottam olyat, hogy jajj, de borzasztó szar döntés volt, hogy vett/fenntart egy kocsit. Egy kocsi fenntartása, mint minden az életben, pénzbe kerül, de nem vészesen sokba, ezért engedhet meg magának kocsit a gyári munkás is. Átlagos keresetű ismerősök is megváltásnak élték meg mobilitásban és életminőségben, amikor kocsit vettek, azóta is lelkesen járnak le a balcsira a telekre minden második hétvégén, és ott vidáman tekernek bicajjal.
Eddigi a karrierem során úgy 15 féle céges kocsiban ültem városban. A luxus autótól kezdve a lepattanat 15 éves szarig. Egyik se tudtam a 10 liter közelébe se tornázni magát. Bakker, még a Skoda 120L-ünk sem evett ennyit asszem istentudja hány évesen.Gondolom akkor valami kisméretű kocsival jár és/vagy dízellel. Nem vagy nagyon tisztában egy kocsi fogyasztásával, ez egy teljesen átlagos 2 literes benzines szedán városi fogyasztása, persze kis bugival.
Itt megint azt érzem, hogy neked a városi puttyogó lehet, hogy mást jelent, mint nekem. Bár a Skoda Octaviát a 600 literes csomagtartójával senki nem hallottam még városi puttyogónak hívni...Értelmezhető méretű kocsik ma sem fogyasztanak kevesebbet, persze a kis városi puttyogó ellehet 6 literrel is, de ott másban lesz a kompromisszum, vezess le azzal 6-8 órát... láttam ilyet, amikor kiszálltak a kis Renault Clióból, olyan mondatok hangzottak el, hogy egy obsitos alföldi huszár is elpirult volna
Hát, én is vezettem már vagy tízféle céges autót a daewoo lanostól a skoda octavián át a renault trafficig. Az octaviát kivéve bármelyikból kitaposok tízliteres átlagfogyasztást . De ha nagyon kell, télen és forró nyárban rövid utakkal, városban az ignist is kilenc literre tudom hozni...Eddigi a karrierem során úgy 15 féle céges kocsiban ültem városban. A luxus autótól kezdve a lepattanat 15 éves szarig. Egyik se tudtam a 10 liter közelébe se tornázni magát.
Sajnos igaz. S akkor neked van érzéked a vezetéshez.Hát, én is vezettem már vagy tízféle céges autót a daewoo lanostól a skoda octavián át a renault trafficig. Az octaviát kivéve bármelyikból kitaposok tízliteres átlagfogyasztást . De ha nagyon kell, télen és forró nyárban rövid utakkal, városban az ignist is kilenc literre tudom hozni...
Az előző hozzászólásom abszolút téged igazol....Eddigi a karrierem során úgy 15 féle céges kocsiban ültem városban. A luxus autótól kezdve a lepattanat 15 éves szarig. Egyik se tudtam a 10 liter közelébe se tornázni magát. Bakker, még a Skoda 120L-ünk sem evett ennyit asszem istentudja hány évesen...
Városban tanultam vezetni, városi forgalomban. Közelében nem volt a fogyasztás 10 liternek. Hétvégén meg aztán főleg. De volt, hogy délután 5-kor mentem vezetni úgy, hogy a Keletinél indultam. Volt, hogy 25 perc volt eljutni a népligeti felüljáróig...Az előző hozzászólásom abszolút téged igazol..
Hja, a régi "szép" idők, amikor még nem volt M0, de legalább a nagykörút tele volt dinamikusan mozgó Zsukokkal, Nysakkal, pótos IFA-val, VOZIFA-val, stb., meg a KGST személy powermachine-okkal.Városban tanultam vezetni, városi forgalomban. Közelében nem volt a fogyasztás 10 liternek. Hétvégén meg aztán főleg. De volt, hogy délután 5-kor mentem vezetni úgy, hogy a Keletinél indultam. Volt, hogy 25 perc volt eljutni a népligeti felüljáróig...
Az európai környezetvédelmi szabályok azonban már nem teszik lehetővé dízelhajtású vasúti járművek beszerzésének támogatását közösségi forrásból. S mivel nem minden vonalat lehet, illetve érdemes villamosítani, ezért a kisforgalmú mellékvonalakat nem villamosítják, így az ott közlekedő vonatok jelenleg dízelüzeműek lehetnek.
Hány tonna akksi lesz ezekben...?https://m.origo.hu/gazdasag/2020052...erelvenyek-futnak-majd-a-mellekvonalakon.html
Legalább zöld.
Mármint lokálisan, mert globálisan szép nagyot odab*sz.
+nem véletlenül jár bz azokon a vonalakon...
Hány tonna akksi lesz ezekben...?
Nem csak város van a világon.Nem értem ezt a megéri. Minek kell egy MÁSODIK autó? Magát az igényt nem értem. Ha egy család nem megy kétfelé, akkor nem igazán vágom, hogy ez a közösségi autómegosztás árait hol verné le valaha is...
Ennél még a taxi is olcsóbbnak tűnik.
Egy villamos kocsi induló árából hány ezer km taxi jön ki városban ?
Nem csak város van a világon.
A második autó szükség, kényszer sokaknál.