Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 597
36 975
113
Hja, a régi "szép" idők, amikor még nem volt M0, de legalább a nagykörút tele volt dinamikusan mozgó Zsukokkal, Nysakkal, pótos IFA-val, VOZIFA-val, stb., meg a KGST személy powermachine-okkal.o_O

Ő mintha azt mondta volna, hogy jóval később tanult vezetni annál a korszaknál. Én is a 2000-es években tettem csak le a jogsit, jóval később, mint a legtöbb ismerősöm.
(Mondjuk bizonyos szempontból talán jobb, hogy kihagytam a '90-es években vezetést, szerintem ahhoz képest sokat javult a közlekedési morál, még ha a videók, hírek vagy akár mostani személyes tapasztalatok alapján nem is úgy tűnik egyeseknek, pl. kíváncsi vagyok mit mondott volna Molni, ha a '90-es években próbált volna kerékpározni Bp-en).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 028
113
Ő mintha azt mondta volna, hogy jóval később tanult vezetni annál a korszaknál. Én is a 2000-es években tettem csak le a jogsit, jóval később, mint a legtöbb ismerősöm.
(Mondjuk bizonyos szempontból talán jobb, hogy kihagytam a '90-es években vezetést, szerintem ahhoz képest sokat javult a közlekedési morál, még ha a videók, hírek vagy akár mostani személyes tapasztalatok alapján nem is úgy tűnik egyeseknek, pl. kíváncsi vagyok mit mondott volna Molni, ha a '90-es években próbált volna kerékpározni Bp-en).

A rendszerváltás táján voltam gépkocsivezető Budapesten sorkatonaként.
Nekem - gyakorlatilag "nyers" jogsis miskolcinak - eleve sokkoló volt a budapesti közlekedés tempója, nagysága, sokfélesége, összetettsége.
Még vidéken is (gyakorlatilag ugye nem voltak autópályák) "halálos iramban" volt a közlekedés az országutakon: A mai szemmel döbbenetesen rövidre végáttételezett hajtásláncú kocsikkal gyáva nyúl játék volt az előzések megélése - mindenkinek...
A szelekció fegyverei a márkák voltak (Skodával Ladát soha stb.), a biztos előzés tudatát a szereléshez, beállításhoz értés és/vagy egy értő szerelő jelentette, na meg a vakmerőség.
Ha valakinek nyugati autója volt (legyen az csak egy, akkor már minimum 7 éves Golf I.-es), az már az autóskártyás Lola-T volt:
Mindent vitt.
61864_492665_1000x700.jpg.jpg

Budapesten még nem ismerték a cipzár elvet, sőt!!! (a fém lökhárítók mindent elbírtak...), a Hősök terénél, a Népköztársaság útja délnyugati végén a több sávra balra bekanyarodás sikerének az egyetlen esélye a kereszteződésbe bennragadás volt már piros jelzésnél.
Az M3-as bevezetőn a sebességet az adott autó - még nagyjából üzembiztos - utazó végsebessége jelentette. (A város amúgy még tele volt kockaköves burkolattal, mint pl. Dózsa György út. kábé ilyen minőségben:
https://www.google.hu/maps/@47.5478...4!1sRW5JA4JtXy7BmdTsbBIvaw!2e0!7i16384!8i8192
Pl. az MN., akarom mondani MH. Irinyi Gépkocsiszinből a sorkatonákat konzíliumba - mert szerinte fáj a haja - a Honvéd kórházba szállító UAZ mentőnél ez (hideg motorral becsatlakozás a forgalomba) 5000 km-es motorélettartamot jelentett a következő generálig.
Még érzem az orromban a mosóbenzinnel üzemelő kétüteműek (nem lambdaszondával vezérelt hármashatású katalizátoros) illatát...
93'ban az augusztus huszadikai tűzijáték után a már Andrássy úton a dugóban állva nem tudtuk eldönteni, hogy mikor könnyezünk és fulladozunk kevésbé: Feltekert vagy letekert ablakokkal.

Az akkori közlekedési kultúra ég és föld volt a maival összehasonlítva - messze az utóbbi javára!

Akkor Budapesten élők: Rosszul emlékszem?
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
A rendszerváltás táján voltam gépkocsivezető Budapesten sorkatonaként.
Nekem - gyakorlatilag "nyers" jogsis miskolcinak - eleve sokkoló volt a budapesti közlekedés tempója, nagysága, sokfélesége, összetettsége.
Még vidéken is (gyakorlatilag ugye nem voltak autópályák) "halálos iramban" volt a közlekedés az országutakon: A mai szemmel döbbenetesen rövidre végáttételezett hajtásláncú kocsikkal gyáva nyúl játék volt az előzések megélése - mindenkinek...
A szelekció fegyverei a márkák voltak (Skodával Ladát soha stb.), a biztos előzés tudatát a szereléshez, beállításhoz értés és/vagy egy értő szerelő jelentette, na meg a vakmerőség.
Ha valakinek nyugati autója volt (legyen az csak egy, akkor már minimum 7 éves Golf I.-es), az már az autóskártyás Lola-T volt:
Mindent vitt.
61864_492665_1000x700.jpg.jpg

Budapesten még nem ismerték a cipzár elvet, sőt!!! (a fém lökhárítók mindent elbírtak...), a Hősök terénél, a Népköztársaság útja délnyugati végén a több sávra balra bekanyarodás sikerének az egyetlen esélye a kereszteződésbe bennragadás volt már piros jelzésnél.
Az M3-as bevezetőn a sebességet az adott autó - még nagyjából üzembiztos - utazó végsebessége jelentette. (A város amúgy még tele volt kockaköves burkolattal, mint pl. Dózsa György út. kábé ilyen minőségben:
https://www.google.hu/maps/@47.5478...4!1sRW5JA4JtXy7BmdTsbBIvaw!2e0!7i16384!8i8192
Pl. az MN., akarom mondani MH. Irinyi Gépkocsiszinből a sorkatonákat konzíliumba - mert szerinte fáj a haja - a Honvéd kórházba szállító UAZ mentőnél ez (hideg motorral becsatlakozás a forgalomba) 5000 km-es motorélettartamot jelentett a következő generálig.
Még érzem az orromban a mosóbenzinnel üzemelő kétüteműek (nem lambdaszondával vezérelt hármashatású katalizátoros) illatát...
93'ban az augusztus huszadikai tűzijáték után a már Andrássy úton a dugóban állva nem tudtuk eldönteni, hogy mikor könnyezünk és fulladozunk kevésbé: Feltekert vagy letekert ablakokkal.

Az akkori közlekedési kultúra ég és föld volt a maival összehasonlítva - messze az utóbbi javára!

Akkor Budapesten élők: Rosszul emlékszem?
Nekem nem tűnt ennyire pokolinak :D De sok igazság van a leírásodban. Talán volt is akkoriban egy ugrás az autók mennyiségében, megjelentek a lízinglehetőségek, jöttek a lomok nyugatról, mindenki autólázban égett. Parkolási zűrök, fizetős övezetek, és persze Demszky-karók meg a többi vívmány. :)
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Passz, tetőre dobálják rá a légkondi mellé, úgyhogy túl sok nem lehet.
Gyakorlati hatótávja ~80km ami pont használhatatlanná pl. a 10-es vonalon ahol utas is lenne rá.
Mondjuk az ára is aranyos, mi 4,8 millió €-ért vettük a hagyományos Flirt-öt, Gysev Flirt 3-at ~6 millióért, olaszok 8,6 millióért a dízelt, az akkusból meg 10,9 millió € a németek által rendelt kisebb (150 fős) verzió.
Ez amúgy olyan aranyos. Pont ugyanaz, mint az autóknál. A látszat. Hát lássuk má be, a tajgatraktor (tudom az nem bz)olyan füstfelhővel indul be. Igaz ugyan, hogy utána elviszi fél Szegedet egy fordulóval, és ha per kopf nézzük a kibocsájtást az kb elhanyagolható, de hát mozdonymenetben is mennyit fogyaszt. Szóval tüntessük el, menjen helyette akkumlátoros izé... Az, hogy amúgy szar, vagy 3 teljes akukészletet ki fog szedni a 30 éve alatt, az kit érdekel. Hát mindent is villamosítani. Azt is amit nem lehet. Sőt sztem menjünk tovább, csináljunk akus tehermozdonyokat is. Aztán verjük a mellünk, h mindent kamionra nyomtunk át, mer hát a mozdonyok nem tudnak ződek lenni akuumlátorral. És eszünk be sem jut, hogy lehet a közúti szállítás fontos, de a vasúti szállítás is az. És még egy nem remot Tajgatraktor is viszonylag lazán elviszi azt a 4000 tonnát. De mi akkor majd nagyon zöldek leszünk, és kiváltjuk 100 kamionnal. Azt az egy mozdonyt.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Ez amúgy olyan aranyos. Pont ugyanaz, mint az autóknál. A látszat. Hát lássuk má be, a tajgatraktor (tudom az nem bz)olyan füstfelhővel indul be. Igaz ugyan, hogy utána elviszi fél Szegedet egy fordulóval, és ha per kopf nézzük a kibocsájtást az kb elhanyagolható, de hát mozdonymenetben is mennyit fogyaszt. Szóval tüntessük el, menjen helyette akkumlátoros izé... Az, hogy amúgy szar, vagy 3 teljes akukészletet ki fog szedni a 30 éve alatt, az kit érdekel. Hát mindent is villamosítani. Azt is amit nem lehet. Sőt sztem menjünk tovább, csináljunk akus tehermozdonyokat is. Aztán verjük a mellünk, h mindent kamionra nyomtunk át, mer hát a mozdonyok nem tudnak ződek lenni akuumlátorral. És eszünk be sem jut, hogy lehet a közúti szállítás fontos, de a vasúti szállítás is az. És még egy nem remot Tajgatraktor is viszonylag lazán elviszi azt a 4000 tonnát. De mi akkor majd nagyon zöldek leszünk, és kiváltjuk 100 kamionnal. Azt az egy mozdonyt.

A zsákvonalakon kívül mindent villamosítani szeretnének, az összes vonalat. Azaz csak rövid szakaszok maradnának ahol üzemzavar, vagy karbantartás miatt épp nincs feszültség a vezetékben. És ha ésszerű marad a Máv akkor tartalékban meghagyják a jó állapotú dízeleket, ha valamiért éppen szünetelne az áramszolgáltatás bizonyos vonalakon. A kis zsákvonalak meg többnyire oda-vissza sincsenek 80km-ek oda meg elég lesz személyszállításra ezek az akkus csodák. Teherszállításban meg a zsákvonalakon maradnak a dízelek. De azok már közlekedés %-ban nem tesznek ki sokat.

És megoldaná a modernizálást a vonatok terén, mert a jó állapotú dízelek mennek a mellékvonalakra, a új villanymotorosok meg kiváltják őket a villamosított vonalakon.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
A zsákvonalakon kívül mindent villamosítani szeretnének, az összes vonalat. Azaz csak rövid szakaszok maradnának ahol üzemzavar, vagy karbantartás miatt épp nincs feszültség a vezetékben. És ha ésszerű marad a Máv akkor tartalékban meghagyják a jó állapotú dízeleket, ha valamiért éppen szünetelne az áramszolgáltatás bizonyos vonalakon. A kis zsákvonalak meg többnyire oda-vissza sincsenek 80km-ek oda meg elég lesz személyszállításra ezek az akkus csodák. Teherszállításban meg a zsákvonalakon maradnak a dízelek. De azok már közlekedés %-ban nem tesznek ki sokat.

És megoldaná a modernizálást a vonatok terén, mert a jó állapotú dízelek mennek a mellékvonalakra, a új villanymotorosok meg kiváltják őket a villamosított vonalakon.

Azért feteszem a kérdést, egy őskövület Szergej mennyi idő alatt pöfög el annyi dízelolajat, mint amennyi egy ilyen akupakk ökológiai lábnyomával egyenértékű? Csak mert ez valahogy mindig kimarad a számolásokból...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Azért feteszem a kérdést, egy őskövület Szergej mennyi idő alatt pöfög el annyi dízelolajat, mint amennyi egy ilyen akupakk ökológiai lábnyomával egyenértékű? Csak mert ez valahogy mindig kimarad a számolásokból...

Passz. De a villamosított vonalakon ugye nem akkut használ, ott nem veszít a kapacitásából. Ha csak áramkimaradás esetén használják akkor az az akku kitart amíg a mozdony kb. (de 30-évet biztos, ha nincs nagyon használva és jó minőségű na meg típusú) Erre is lett anno a koncepció kitalálva, hogy szükség esetén áthidalásra, de alapvetően hálózatról, áramszedővel menjen. A hálózatról üzemelő villanymotoros mozdony a villanymotor tulajdonságából fakadóan kisebb veszteséggel üzemel mint a robbanó motor. Ezért éri meg villamosítani a vonalakat. Csak a kisforgalmú mellékvonalakon vagy zsákvonalakon érdemes dízelben gondolkodni.

Csak Magyarországon nem lett sose befejezve a villamosítása a szükséges vonalaknak. Ezzel a lépéssel én azt remélem sikerül végre megvalósítani. De a dízelek sem fognak végleg eltűnni, csak átkerülnek oda, ahol azok lesznek indokoltak. Kevesebb lesz belőlük, de ésszerűsödik a hálózat na meg költséghatékonyabbá is válik.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Passz. De a villamosított vonalakon ugye nem akkut használ, ott nem veszít a kapacitásából. Ha csak áramkimaradás esetén használják akkor az az akku kitart amíg a mozdony kb. (
Jó, de akkor minek? Vigyünk magunkkal 10-20-30 tonna pluszt azért, hogy egy esetleges áramkimaradás esetén a mozdony tovább tudjon menni? 10 évente egyszer. Csak mert felsővezeték szakadás esetén úgyis fekve marad a mozdony.
A hálózatról üzemelő villanymotoros mozdony a villanymotor tulajdonságából fakadóan kisebb veszteséggel üzemel mint a robbanó motor. Ezért éri meg villamosítani a vonalakat.
Igen, és a villamosított vonalakon menjen is villanymozdony. De ne hibrid, meg akármi, hanem villanymozdony.
Csak a kisforgalmú mellékvonalakon vagy zsákvonalakon érdemes dízelben gondolkodni.
Igen, de oda meg elszúrt uniós sötétzöldség miatt nem azokat szerzünk be, hanem hibrid csodákat, amik vagy végigmennek, vagy nem, de ha nem legalább biztos ott is ragadnak.
Kevesebb lesz belőlük, de ésszerűsödik a hálózat na meg költséghatékonyabbá is válik.
Csak azt mond meg mitől? Egy belsőégésű motornál végülis mindegy, hogy az eredetileg 10 perces inditó áramot adni képes akuumlátor már csak 3 percet tud. Mert annyi idő alatt még hidegindítással is beindul. De ugyanez a "remek" akkus mozdonynál azt jelenti, h nem 80 hanem 20 kmet megy. És már 60 kmnél is cserélni kell. Szóval nagyon max 10 évet tud az aku. Szóval 10 évente kidobunk 10 tonna litiumot, csak mert józsi a vadőr úgy döntött hogy ez ződ? Mindezt egy csak utasforgalomban használható zsákvonali mozdony miatt, aminek az utaskapacitása kb 2 csuklós busz? Miközben, egy üzemanyagfaló szergej is kb hozza ezt az ökológiai lábnyomot?
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Jó, de akkor minek? Vigyünk magunkkal 10-20-30 tonna pluszt azért, hogy egy esetleges áramkimaradás esetén a mozdony tovább tudjon menni? 10 évente egyszer. Csak mert felsővezeték szakadás esetén úgyis fekve marad a mozdony.

Igen, és a villamosított vonalakon menjen is villanymozdony. De ne hibrid, meg akármi, hanem villanymozdony.

Igen, de oda meg elszúrt uniós sötétzöldség miatt nem azokat szerzünk be, hanem hibrid csodákat, amik vagy végigmennek, vagy nem, de ha nem legalább biztos ott is ragadnak.

Csak azt mond meg mitől? Egy belsőégésű motornál végülis mindegy, hogy az eredetileg 10 perces inditó áramot adni képes akuumlátor már csak 3 percet tud. Mert annyi idő alatt még hidegindítással is beindul. De ugyanez a "remek" akkus mozdonynál azt jelenti, h nem 80 hanem 20 kmet megy. És már 60 kmnél is cserélni kell. Szóval nagyon max 10 évet tud az aku. Szóval 10 évente kidobunk 10 tonna litiumot, csak mert józsi a vadőr úgy döntött hogy ez ződ? Mindezt egy csak utasforgalomban használható zsákvonali mozdony miatt, aminek az utaskapacitása kb 2 csuklós busz? Miközben, egy üzemanyagfaló szergej is kb hozza ezt az ökológiai lábnyomot?

Az, hogy ésszerűen a villamosított vonalról teljes töltéssel küldöd le, hogy vissza tudjon térni rá. De tudsz a végállomáson is tölteni. Nem ragad ott sehol, csak ésszel kell csinálni. Amúgy meg a villanymozdonyban is van akku, na nem akkora de van. 10 tonna plusz meg nem tétel egy 3000 tonnát vinni képes mozdony esetében, ha szükség van rá. Én nem azt mondom, hogy még az aszfaltútra is hibrid mozdonyt tegyünk, de ahol ésszerű és indokolt ott legyen.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Én nem azt mondom, hogy még az aszfaltútra is hibrid mozdonyt tegyünk, de ahol ésszerű és indokolt ott legyen.
Jó, és hol a francba van olyan hely, ahol ésszerű és indokolt?
10 tonna plusz meg nem tétel egy 3000 tonnát vinni képes mozdony esetében,
Csak az a mozdony ami 3000 tonnát tud vinni a büdös életben nem fog akuumlátorról menni. Vagy ha igen nem 10 tonna, hanem vagy 200 tonna kell ahhoz a 80 kmhez.
Van olyan mozdony, ami dízel-akkumulátoros meghajtású?
Dízel-elektromos hajtás van, elég sok mozdonynál. Nálunk a Szergej, és a NoHAB a két ismert képviselő.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and alali77
T

Törölt tag 1711

Guest
A zsákvonalakon kívül mindent villamosítani szeretnének, az összes vonalat. Azaz csak rövid szakaszok maradnának ahol üzemzavar, vagy karbantartás miatt épp nincs feszültség a vezetékben. És ha ésszerű marad a Máv akkor tartalékban meghagyják a jó állapotú dízeleket, ha valamiért éppen szünetelne az áramszolgáltatás bizonyos vonalakon. A kis zsákvonalak meg többnyire oda-vissza sincsenek 80km-ek oda meg elég lesz személyszállításra ezek az akkus csodák. Teherszállításban meg a zsákvonalakon maradnak a dízelek. De azok már közlekedés %-ban nem tesznek ki sokat.

És megoldaná a modernizálást a vonatok terén, mert a jó állapotú dízelek mennek a mellékvonalakra, a új villanymotorosok meg kiváltják őket a villamosított vonalakon.

Mi a tökömnek batár nagy Flirt olyan vonalakra ahol 10-20 utas jut egy vonatra.
Akkor verjünk el inkább pár milliárdot Bz-k klimásítására, új wc-kre, meg mild hibrid rendszerre. Annak értelme is lenne.
Villamosítást meg annyira toljuk, hogy anno Pápa úgy nyerte meg a NATO repteret, hogy villamosított vasútnal lesz, de végül ejtették a dolgot, mert gazdaságilag nem éri meg.

A büdös nagy helyzet az, hogy nyugaton a vasút inkább leépül nem fejlődik, USA-ban a zöldterroristák már szezonálisan aktív vonalakat is bezáratnak, hogy bicikliútat építsenek az ágyazaton.
Ahol tényleges fejlődés van az a kelet, Oroszország/Kína/India.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Mi a tökömnek batár nagy Flirt olyan vonalakra ahol 10-20 utas jut egy vonatra.
Akkor verjünk el inkább pár milliárdot Bz-k klimásítására, új wc-kre, meg mild hibrid rendszerre. Annak értelme is lenne.
Villamosítást meg annyira toljuk, hogy anno Pápa úgy nyerte meg a NATO repteret, hogy villamosított vasútnal lesz, de végül ejtették a dolgot, mert gazdaságilag nem éri meg.

A büdös nagy helyzet az, hogy nyugaton a vasút inkább leépül nem fejlődik, USA-ban a zöldterroristák már szezonálisan aktív vonalakat is bezáratnak, hogy bicikliútat építsenek az ágyazaton.
Ahol tényleges fejlődés van az a kelet, Oroszország/Kína/India.

És Kína ide szeretné a közép európai elosztóközpontját. Ennek keretében készül a Budapest-Belgrád vonal is.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
És Kína ide szeretné a közép európai elosztóközpontját. Ennek keretében készül a Budapest-Belgrád vonal is.

És ezért kell mellékvonalra Flirt?

Tegyük hozzá, hogy csak uniós forrásból nem lehet dízelt venni sajátból/államiból bármit. Maszeknak meg eleve nem parancsol az eu, van amelyik tompítatlan kipufogóval használja a 60 éves roncsait.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Aztán verjük a mellünk, h mindent kamionra nyomtunk át, mer hát a mozdonyok nem tudnak ződek lenni akuumlátorral. És eszünk be sem jut, hogy lehet a közúti szállítás fontos, de a vasúti szállítás is az. És még egy nem remot Tajgatraktor is viszonylag lazán elviszi azt a 4000 tonnát.

Európai elmebaj. A tehervonat az pfúúúj.

2-format2020.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Európai elmebaj. A tehervonat az pfúúúj.

2-format2020.jpg
Egész egyszerűen a baj az, hogy a világ nem tudja, hogy mi a túrót csináljon.
  • Kitalálták ez a just in time nevezetű ökörséget, hogy ne kelljen raktár.
  • Csak így point to point szállítás kell, am csak teherautó/kaminonnal megy. Akár 2000-3000 km távolságba is. Mert a vasútra várás nem fér bele.
  • A tehervonatok Európában nagyrészt éjszaka mehetnek csak, mert itt a személyszállítás dominál. A jenkiknél pont fordítva van. A teherszállítás dominál és megtűrik a személyszállítást, fizetnek a hálózatért, de nem azok kapnak sokszor prioritást = késések. A jenkiknél a NY-Was. corridort leszámítva lényegében bizonyos minimum szolgáltatás fenntartása és állami támogatás van. Csak emiatt van az, hogy a holtidő iszonyatos és a kitérésekkel együtt a spróolás kérdőjeles.
  • Csak akkor most kitalálják, környezetvédelem címén, hogy akkor a képen látható felsővezeték kellene, ami lényegében vasút redundanca + még drágább teherautó.
Nem lehet, hogy csak a just in time faszságot kéne felejteni? Mert azért lássuk be, a legtöbb raktár egy filléres épület minimális épületgépészettel. Ehelyett lényegében egyesével dízelekkel mozgatott gumikerekes vasúti kocsik róják az utakat...
...és az első komolyabb gikszer alatt összedől az egész. Lásd COVID-19

OFF

A repcsiknél is a point to point győzött a hub modell helyett, csak az égre nem kell utakat felépíteni, "csak" reptér kell. Azok meg voltak.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
És Kína ide szeretné a közép európai elosztóközpontját. Ennek keretében készül a Budapest-Belgrád vonal is.
Ami a legjobb biznisz,már nem nekünk akiknek az elitjét megvették a kínaiak kilóra szerb mellé, hanem Kínának, akik:
-kapnak egy nekik kellő vasútvonalat
-keresnek a hitelen
-keresnek az építkezésen
-lekötelezik az egyik magyar politikai oldalt