Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Még mindig ugyanott vagyunk. Van egy autónk, amit gyorstöltőn (ami nincs minden sarkon) akár fél óra alatt is fel tudunk tölteni, és ez milyen remek is. Hiszen igaz ugyan, h egy töltéssel nem csinálunk meg egy Szeged Budapest oda visszát, de hát nem is megyünk oda, csak a városba.

Vicces volt ez után az agyhalál után olvasni :D

K2IExxs.png
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082
T

Törölt tag 1945

Guest
...
Összegezve hánynom kell a villabyautó propagandától.

Ez ippeg nem egy villanyautó propaganda oldal, hanem (alighanem az egyetlen) valaki aki a magyarok pénzügyi kultúrájáért valamit is tesz.
Eccerűen csak csinált egy gazdasági számítást a jelenlegi kedvezményeket figyelembe véve, és az jött ki, hogy második városi autónak már lassan (még pont nem) megéri.
Akinek a pénztárcájába/élethelyzetébe/életszemléletébe nem fér bele egy második autó fenntartása, annak felesleges elolvasnia.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Ez ippeg nem egy villanyautó propaganda oldal, hanem (alighanem az egyetlen) valaki aki a magyarok pénzügyi kultúrájáért valamit is tesz.
Eccerűen csak csinált egy gazdasági számítást a jelenlegi kedvezményeket figyelembe véve, és az jött ki, hogy második városi autónak már lassan (még pont nem) megéri.
Akinek a pénztárcájába/élethelyzetébe/életszemléletébe nem fér bele egy második autó fenntartása, annak felesleges elolvasnia.


A villanyótózás engem is érdekelt és talán még most is érdekel de a számok nagyon ellene beszélnek ! Hagyjuk a környezetvédelmi lózungokat mert azok pont úgy sántítanak mint az összes globális faxság .
Szóval a lényeg anyának cserés lassan a D corsa de most már rájött , kéne egy nagyobbacska kecske de mi is legyen az ? Hála a jó égnek nem kapta el a SUV vírust . Nálam most bíza a szívó benzinesek lesznek a nyerők (ceed , í30/í40 talán ASX) . Eszembe se jut a villanyos mert qrvára túlárazott , a hybrid meg bonyolúlt . De mondjuk pont ez a véleményem a CDI és kis turbós benzinesekről is !
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
M

molnibalage

Guest
Ez ippeg nem egy villanyautó propaganda oldal, hanem (alighanem az egyetlen) valaki aki a magyarok pénzügyi kultúrájáért valamit is tesz.
Eccerűen csak csinált egy gazdasági számítást a jelenlegi kedvezményeket figyelembe véve, és az jött ki, hogy második városi autónak már lassan (még pont nem) megéri.
Akinek a pénztárcájába/élethelyzetébe/életszemléletébe nem fér bele egy második autó fenntartása, annak felesleges elolvasnia.
Miféle spórolás egy második autó megvétele...?????
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Miféle spórolás egy második autó megvétele...?????

Hol írtam azt hogy spórolás?
:eek:
Annyit írt a Kiszámoló, hogy második autónak (2.5 millás adófizetői hozzájárulással) már lassan megéri, igazából még mindig nem, de már lassan közeledik az a pont.
 
M

molnibalage

Guest
Hol írtam azt hogy spórolás?
:eek:
Annyit írt a Kiszámoló, hogy második autónak (2.5 millás adófizetői hozzájárulással) már lassan megéri, igazából még mindig nem, de már lassan közeledik az a pont.
Nem értem ezt a megéri. Minek kell egy MÁSODIK autó? Magát az igényt nem értem. Ha egy család nem megy kétfelé, akkor nem igazán vágom, hogy ez a közösségi autómegosztás árait hol verné le valaha is...
Ennél még a taxi is olcsóbbnak tűnik.

Egy villamos kocsi induló árából hány ezer km taxi jön ki városban ?
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Nem értem ezt a megéri. Minek kell egy MÁSODIK autó? Magát az igényt nem értem. Ha egy család nem megy kétfelé, akkor nem igazán vágom, hogy ez a közösségi autómegosztás árait hol verné le valaha is...
Ennél még a taxi is olcsóbbnak tűnik.

Egy villamos kocsi induló árából hány ezer km taxi jön ki városban ?

Akinek a pénztárcájába/élethelyzetébe/életszemléletébe nem fér bele egy második autó fenntartása, annak felesleges elolvasnia.

Van olyan élethelyzet, hogy KELL második autó egy családban.
Ekkor lehet kérdés, hogy második autónak megéri-e egy 2.5millával megdobott elektromos, vagy még mindig jobb anyagilag egy benzines.
Erre írtam, hogy már majdnem jobb egy elektromos, de még mindig csak majdnem.
 
M

molnibalage

Guest
Akinek a pénztárcájába/élethelyzetébe/életszemléletébe nem fér bele egy második autó fenntartása, annak felesleges elolvasnia.

Van olyan élethelyzet, hogy KELL második autó egy családban.
Ekkor lehet kérdés, hogy második autónak megéri-e egy 2.5millával megdobott elektromos, vagy még mindig jobb anyagilag egy benzines.
Erre írtam, hogy már majdnem jobb egy elektromos, de még mindig csak majdnem.
A cikksorozat fel sem vetette azt, hogy ha csak pénzről van szó, akkor esetleg lehet tömegezni vagy jó időben bringázni is? Vagy esetleg taxi. Egy 7 millás kocsi vételárából úgy mennyi taxi jön ki?

Milyen gyakran fordulhat elő, hogy kell a két autó? Ezt sem nézte meg.
Vagy közösségi autóhasználat (bérlés?) Semmi olyan alternatíva nincs figyelembe véve, aminek a kezdeti költsége lényegében 0 vagy ahhoz közeli.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
A cikksorozat fel sem vetette azt, hogy ha csak pénzről van szó, akkor esetleg lehet tömegezni vagy jó időben bringázni is? Vagy esetleg taxi. Egy 7 millás kocsi vételárából úgy mennyi taxi jön ki?

Milyen gyakran fordulhat elő, hogy kell a két autó? Ezt sem nézte meg.
Vagy közösségi autóhasználat (bérlés?) Semmi olyan alternatíva nincs figyelembe véve, aminek a kezdeti költsége lényegében 0 vagy ahhoz közeli.

A Körúton kívül is van ám élet, bármilyen hihetetlen is ez.
;)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
A cikksorozat fel sem vetette azt, hogy ha csak pénzről van szó, akkor esetleg lehet tömegezni vagy jó időben bringázni is? Vagy esetleg taxi. Egy 7 millás kocsi vételárából úgy mennyi taxi jön ki?

Milyen gyakran fordulhat elő, hogy kell a két autó? Ezt sem nézte meg.
Vagy közösségi autóhasználat (bérlés?) Semmi olyan alternatíva nincs figyelembe véve, aminek a kezdeti költsége lényegében 0 vagy ahhoz közeli.

Látom kezdődik elölről a sokat lefutott kör...

A taxira 15-45 percet várni kellhet simán. Saját autóra nem. Közösségi autó nem áll a ház előtt mindig.
Előző munkahelyem és otthonom közt alsó hangon 5400 Ft a főtaxi kalkulátor szerint. Ez kétszer: 11000 HUF munkanaponta, akkor ez 20 napra, 11 hónapon át éves szinten: 2420000. Tegyük fel, hogy az ovi-suli-munkahely mind ezen a vonalon van. Nem kell várakozási díjat fizetni a taxira, stb. Sok taxizás kijön 7,5 millióból, de nem biztos, hogy olyan kényelmes ám.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 597
36 974
113
Magyarországon egy hétmillás autó nem épp középosztálybeli kategória (azaz erősen felső középosztály az már, aki ilyet megengedhet magának, középosztálybeli család újautót max. Dacia Dustert vesz), szóval rossz példa.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ezt a közösségi autózás témát kb harmadszorra negyedszerre tárgyaljuk ki, ki lett számolva, minimális futásteljesítmény mellett sem éri meg, max annak aki héba-hóba párszor az évben autózna városban.
 
M

molnibalage

Guest
A Körúton kívül is van ám élet, bármilyen hihetetlen is ez.
;)
Körúton kívül élek...

Látom kezdődik elölről a sokat lefutott kör...

A taxira 15-45 percet várni kellhet simán. Saját autóra nem. Közösségi autó nem áll a ház előtt mindig.
Előző munkahelyem és otthonom közt alsó hangon 5400 Ft a főtaxi kalkulátor szerint. Ez kétszer: 11000 HUF munkanaponta, akkor ez 20 napra, 11 hónapon át éves szinten: 2420000. Tegyük fel, hogy az ovi-suli-munkahely mind ezen a vonalon van. Nem kell várakozási díjat fizetni a taxira, stb. Sok taxizás kijön 7,5 millióból, de nem biztos, hogy olyan kényelmes ám.
Igaz. De akkor most döntsük már el, hogy idő vagy pénspórolásról van szó. A kettő együtt nem megy. Akkor mindenki válasszon igény szerint. De valahol azért kicsit fejvakarós, hogy autó vs autó. Az, hogy PÉNZT mivel lehet spórolni MÁS módon, fel sem merült.

Ezt a közösségi autózás témát kb harmadszorra negyedszerre tárgyaljuk ki, ki lett számolva, minimális futásteljesítmény mellett sem éri meg, max annak aki héba-hóba párszor az évben autózna városban.
Definiáljuk már számokkal ezt a "minimális" dolgot.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
6000 km, asszem ennyit mentem egyik évben, amikor kiszámoltam.

Ha azt veszem, hogy ennek a fele város, ott legyen az átlagsebesség 20 km/h, az 150 óra, azaz 9000 perc. 66 Ft-os percdíjjal számolva ez 594.000 forint per év, és akkor még nem hagytam el a várost.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
... erre a 3000 km-re számoljunk ellenpéldát egy saját tulajdonú kocsival.

Használjunk 10 literes városi átlagfogyasztást, az 300 liter benzin, 350/lityóval számolva 105.000 forint.

Biztosítás, éves olajcsere, ilyesmik legyen mondjuk 100.000 Forint.

205.000 forint, de legyen 300.000 mondjuk az apro kiadást is beleszámolva.

Még mindig a felénél vagyok, mintha valaki más vette volna meg, tartja üzemben és pakolja rá a saját működési költségeit (nem gyűjtik be magukat azok a kocsik sem, és nem mennek el szervízbe) valamint a tisztes hasznát.
 
M

molnibalage

Guest
6000 km, asszem ennyit mentem egyik évben, amikor kiszámoltam.

Ha azt veszem, hogy ennek a fele város, ott legyen az átlagsebesség 20 km/h, az 150 óra, azaz 9000 perc. 66 Ft-os percdíjjal számolva ez 594.000 forint per év, és akkor még nem hagytam el a várost.
Ez több, mint napi 24 km, ami 2x12 és ez az év 250 napja. Ez tehát nem minimális, hanem iszonyatosan sok. Mert ez kb. minden munkanap. Mondom, túl sok embert ismerek, aki napi 5-5 vagy 10-10 km-et autóznak a város peremén és belül.

Felül meg arról volt szó, hogy néha kellhet. Ha ez a néha mondjuk ez a néha mondjuk heti két nap, és a -6 hét a szabadság és nemzeti ünnepek miatt, akkor kijön évi 92 nap és 24 km-re felszorozva ezt kicsit vakarom a fejem a "megtérülésen".

És ahogy mondtam, a legsúlyosabb kérdést fel sem tette, amit bezzeg más posztjában igen, hogy megy a gyárba előadni közösségival, busszla és csóri munkás meg kocsival jár.

Most akkor döntse el mindenki hogy kocsira vagy másra költ. Mert lehet kocsira is költeni, csak akkor másra nem jut. Ezzel totálisan nem foglakozik senki. Mintha az autónak csak másik autó lehetne alternatívája...

Én pl. bringával jártam oda, ahova bátyus kocsival. Persze neki cége fizette. És lefogytam 8 kilót és került kb. semmibe. Igen, tudom agglegény voltam, de amikor vita van, akkor hirtelen mindenki családos építési vállalkozó lesz...

... erre a 3000 km-re számoljunk ellenpéldát egy saját tulajdonú kocsival.

Használjunk 10 literes városi átlagfogyasztást, az 300 liter benzin, 350/lityóval számolva 105.000 forint.

Biztosítás, éves olajcsere, ilyesmik legyen mondjuk 100.000 Forint.
10 literes? Mi ez b*meg? Lada? A közeli barát és munkatárs 90%-ban városban megy. Nincs 7,5 literes fogyasztása sem.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Ezt a közösségi autózás témát kb harmadszorra negyedszerre tárgyaljuk ki, ki lett számolva, minimális futásteljesítmény mellett sem éri meg, max annak aki héba-hóba párszor az évben autózna városban.
Amire jó pl: hajnalban ki a reptérre, hogy ne kelljen a reptéri parkoló előrefoglalással, stb. foglalkozni.