6000 km, asszem ennyit mentem egyik évben, amikor kiszámoltam.
Ha azt veszem, hogy ennek a fele város, ott legyen az átlagsebesség 20 km/h, az 150 óra, azaz 9000 perc. 66 Ft-os percdíjjal számolva ez 594.000 forint per év, és akkor még nem hagytam el a várost.
Ez több, mint napi 24 km, ami 2x12 és ez az év 250 napja. Ez tehát nem minimális, hanem iszonyatosan sok. Mert ez kb. minden munkanap. Mondom, túl sok embert ismerek, aki napi 5-5 vagy 10-10 km-et autóznak a város peremén és belül.
Felül meg arról volt szó, hogy néha kellhet. Ha ez a néha mondjuk ez a néha mondjuk heti két nap, és a -6 hét a szabadság és nemzeti ünnepek miatt, akkor kijön évi 92 nap és 24 km-re felszorozva ezt kicsit vakarom a fejem a "megtérülésen".
És ahogy mondtam, a legsúlyosabb kérdést fel sem tette, amit bezzeg más posztjában igen, hogy megy a gyárba előadni közösségival, busszla és csóri munkás meg kocsival jár.
Most akkor döntse el mindenki hogy kocsira vagy másra költ. Mert lehet kocsira is költeni, csak akkor másra nem jut. Ezzel totálisan nem foglakozik senki. Mintha az autónak csak másik autó lehetne alternatívája...
Én pl. bringával jártam oda, ahova bátyus kocsival. Persze neki cége fizette. És lefogytam 8 kilót és került kb. semmibe. Igen, tudom agglegény voltam, de amikor vita van, akkor hirtelen mindenki családos építési vállalkozó lesz...
... erre a 3000 km-re számoljunk ellenpéldát egy saját tulajdonú kocsival.
Használjunk 10 literes városi átlagfogyasztást, az 300 liter benzin, 350/lityóval számolva 105.000 forint.
Biztosítás, éves olajcsere, ilyesmik legyen mondjuk 100.000 Forint.
10 literes? Mi ez b*meg? Lada? A közeli barát és munkatárs 90%-ban városban megy. Nincs 7,5 literes fogyasztása sem.