Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 849
18 962
113
Megvallom, hiába van tempomat a Golfban alapból öt év alatt egyszer sem használtam. Sávtartó, vészfék, holttérfigyelő nincs is. Inkább ragaszkodok a jobb láb-kézi váltó-két szép szememet a tükrökbe trióhoz, az engem éberebben is tart meg jobban szeretem ha én irányítom hogyan menjen. Igaz még fiatal vagyok, emiatt jobban bírom még a strapát, szóval ez nem egy általános minta. Átlagos körülmények közt aki jobb sofőr annak hasznos kiegészítő funkciók, a hétvégi autósoknak szintúgy, viszont kezdőktől minél távolabb. Hamis biztonságérzetet adnak, ami akkor fog leesni, mikor tényleg cselekedni kell, és az automatika belátható időn belül ezt nem fogja tudni megtenni 99%-os biztossággal. Meg nem is szerez a kollega rutint ha a rendszer a kisebb helyzetekből rendre kiszedi.
Na én a 147-esbe tempomatot fogok szerintem bütykölni utólag (Nem nehéz, cimbi megcsinálta bontott tempomattal, csak a vezérlő kart nem rakták be, minden más benne van alapból a kocsiban), mert az hiányzik a pályázáskor. Persze az adaptív lenne a legjobb, néha bedugulok, és olyankor nem adja az élmény, de amikor ez a kocsi készült az még csak vízió volt. Amelyik kategóriában megvalósítható lett volna, ott úgyis sofőr vezet volt a hozzáállás szerintem :) A félautomata Selespeed váltó pedig anno innovatív volt, de az hozza az olaszos megbízhatóság/szervízigényt, és itthon nincs is sok használt alkatrész a piacon.

A tolatóradar lenne még jó, de abból az utólag beépítettek gagyik, problémásak.
A holttérfigyelő nem tudom, hogy jó lenne-e, mindig hátranézek. Lehet, hogy praktikus lenne amúgy, nem vezettem eleget olyan autót, amiben van, hogy ezt értékelni tudjam.

Amit egy talán 2019-es golfban láttam, és hiányzik: tolatásnál a tükröket átállítja, hogy lásd a padkát. Legalábbis a szándék ez volt, fordítva volt valami a kódban, úgyhogy az ég felé állította az egyik oldalon :D De feltételezem, hogy ezt majd javítják egy frissítéssel, ez apróság, az ötlet pedig nagyon jó.

Meg nem is szerez a kollega rutint ha a rendszer a kisebb helyzetekből rendre kiszedi.
Amúgy szerintem épp szerez rutint, ha a rendszer helyreteszi, csak kell visszajelzés, hogy tudja, hogy hülyeségre készült. A felhasználói élményen sok múlik.

Van amiben meg nem érdemes/reális rutint szerezni, csinálja mindig az automatika (pl ABS. az ilyen: ne kelljen mindenkinek rally-versenyző tapasztalattal bírnia a fék kezelésében, a gép fordítsa le a szándékot/parancsot az út és mozgásviszonyokra.). A vészfékasszisztens ügyében is kicsit erre hajlok.

Az egyik fő gondom, hogy életemben nem találkoztam még olyan emberrel, aki műszaki és informatikai oldalon egyaránt felkészült volt. Hogyan fejlesszünk algoritmust ha a peremfeltételek is ködösek
Mit értesz műszaki oldal és mit értesz informatika alatt? Szerintem az informatika is műszaki terület. :)

Hogyan fejlesszünk oylan algoritmust, amire hetek vitái alatt sincs egyértelmű jó megoldás, bírónként mást mást fognak ítélni? Honnan tudná a gép, aminek választania kell eyg idős ember és egy babakocsi elütése közt, hogy a gyerek down kóros, az öreg ember pedig hamarosan kifejleszti a rák ellenszerét? Honnan tudná ezt egy emberi sofőr? Kell-e felkészülni ilyen helyzetekre? A mai polkorrekt világban szabad-e egyáltalán ilyen döntést meghozni, és kimondani? (Van egy véleményem szegény beteg Zente gyerek ügyéről is. Azért ha már elköltöttéka zt a sok pénzt rá, remélem valami rendes életre képes lesz).
Szerintem ez túl van misztifikálva, és a gép idővel nagy átlagban jobb és gyorsabb döntést lesz képes hozni az autóvezetés specializált feladatában, mint az ember. (több évtized szerintem, nem látni még a mesterséges intelligencia kutatásokban azt, hogy mi adna elég jó megoldást)


De ez nem csak egy algoritmus, ehhez kulturális ismeretek is kellenek, és a gépnek azt is értenie kell. Vezetés során sokszor a körülményekből, mások viselkedéséből spekulálok, hogy vajon milyen a megszokottól eltérő eseményt sugallhat előre amit látok? Román rendszámú autó trailer 130-al a pályán? Csak nem egy halálkaraván? Jobb lesz megelőzni, vagy alaposan lemaradni, és nem érdekel, ha 130 fölé kell gyorsítani és gyorshajtok... Sövény? Csak nem lesz egy nyílás kopott felfestésű zebrával, aminek a tábláját benőtte a lomb, ahonnan gyerekek ugorhatnak elő körülnézés nélkül? Afganisztánban vezetsz, és egy döglőtt kecskét látsz az út mellett? Csak nem egy IED? stb. stb..
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 764
14 707
113
Egy érdekes video arról, hogy mennyire nagy a szórás a különböző gyártók gyalogosfelismerő rendszerei között.

Mint ahogyan a kocsik más tulajdonságaira os igaz, van amelyik ótvar, és van amelyik jól és megbízhatóan működik.

Nem lehet őket egy halmazban kezelni, de erről már a teszt intézetek külön jelentéseket is adnak (NCAP honlapján pl. megnézhető).

Az úgy tűnik visszatérő motívum, hogy a Ford, Hyundai és a Kia ilyen rendszerei pl. nem sokat érnek.

Amik általában jókat kapnak - Nissan, Toyota, Mercedes, Honda, Audi.

A Volvo, BMW, VW meg olyan vegyes - hol jó, hol rossz eredményeket produkál.

 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 764
14 707
113

Úristen hogy hazudik már megint.

Az egészet az elejétől ő baszta el azzal, hogy egy ‘elég jó’ rendszer helyett egy végtelenül tolbonyolított, ‘okoseszközös’ rendszert erőltetett, aztán (szöges ellentétben azzal amit állít) megbíztak egy olyan német céget az egésszel akiknek konkrétan zéró tapasztalata volt az egésszel.

https://tldr.444.hu/2018/03/12/mar-...nikus-jegyrendszert-holott-meg-el-sem-keszult

16 milliárdot tapsolt el ez a hülyegyerek a semmire, de persze más a hibás, mert utóbb ‘félremenedzselték’. Persze.

https://444.hu/2020/02/05/16-milliardba-kerulhet-a-semmi-ami-az-e-jegyrendszerbol-lett

Az a baj, hogy az alapokat ő és a csapata találta ki, és az egész koncepció rossz volt és homokra épült, utólag iszonyatos pofátlanság másra menni. Amikor kirúgták, a koncepciót, a kivitelezőt már ők választották ki, a szerződéseket megkötötték, innentől kezdve sok mozgástér nem volt..
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Úristen hogy hazudik már megint.

Az egészet az elejétől ő baszta el azzal, hogy egy ‘elég jó’ rendszer helyett egy végtelenül tolbonyolított, ‘okoseszközös’ rendszert erőltetett, aztán (szöges ellentétben azzal amit állít) megbíztak egy olyan német céget az egésszel akiknek konkrétan zéró tapasztalata volt az egésszel.

https://tldr.444.hu/2018/03/12/mar-...nikus-jegyrendszert-holott-meg-el-sem-keszult

16 milliárdot tapsolt el ez a hülyegyerek a semmire, de persze más a hibás, mert utóbb ‘félremenedzselték’. Persze.

https://444.hu/2020/02/05/16-milliardba-kerulhet-a-semmi-ami-az-e-jegyrendszerbol-lett

Az a baj, hogy az alapokat ő és a csapata találta ki, és az egész koncepció rossz volt és homokra épült, utólag iszonyatos pofátlanság másra menni. Amikor kirúgták, a koncepciót, a kivitelezőt már ők választották ki, a szerződéseket megkötötték, innentől kezdve sok mozgástér nem volt..
Olyan cuki, ahogy egyszer hiteltelen számodra a 444, de ha érdeked úgy kívánja, akkor meg nem.
Neked a Vitzéy utálatod valami fétis? [fejvajarás]

Biztos az is az ő hibája, hogy az utódai annyira impotensek, hogy azóta sem sikerült talán a Keletinél a Futár bővítését megcsinálni, 5,5 évvel azután, hogy ő elment...
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 764
14 707
113
Látom a cikkben rögzített tényeket nem tudod cáfolni. ;)

Amúgy cuki ez a Vitézy fétised, ahogy folyamatosan tolod az arcunkba az öntömjénző propiját, de az a helyzet hogy rajtad kívűl már mindenki rájött, hogy ez a faszi egy elszabadult pszichopata, aki önmenedzselésből és kommunikációból jeles, de egyébként meg baromira nem ért semmihez, minden nagyobb projektjét elcseszte eddig (Bubi, buszok kiszervervezése horror költségekkel, Elkúrt koncepciójú bkk jegyrendszer, közlekedési múzeum, amiből a nagy ígéretek után egy sitthegy valósult meg).

Talán nem véletlen, hogy mindenhonnan kirúgják. Az egyedüli érdeme, hogy erős politikai hátszele van, és emellett teljesen gátlástalanul tolja át a hibáiért a felelősséget másokra.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 849
18 962
113
Nekem meg mindenki azt rója fel, hogy mi az, hogy nem őszülök!?
Viszont lassan elmehetnék római katolikus papnak.:confused:




Lássuk be, valahol az első is korrekt érték, hiszen pont a váratlan eseményt, az arra adott reakciót mutatja. (Idős korban ugye sokszor pont ez nem megy, ez se...)
A számsor többi része szerintem már inkább az idegrendszer általános állapotát illetve az akuális fáradtságot tükrözi.

Sajnos a legelső eredményemre nem emlékszem.
Most "reggel" frissen, több napi alváshiányt ledolgozva 5-ből 3x "not sure if you are a human being", 19, 20. Méghogy káros az a sok számítógépes játék!
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
M

molnibalage

Guest
Látom a cikkben rögzített tényeket nem tudod cáfolni. ;)

Amúgy cuki ez a Vitézy fétised, ahogy folyamatosan tolod az arcunkba az öntömjénző propiját, de az a helyzet hogy rajtad kívűl már mindenki rájött, hogy ez a faszi egy elszabadult pszichopata, aki önmenedzselésből és kommunikációból jeles, de egyébként meg baromira nem ért semmihez, minden nagyobb projektjét elcseszte eddig (Bubi, buszok kiszervervezése horror költségekkel, Elkúrt koncepciójú bkk jegyrendszer, közlekedési múzeum, amiből a nagy ígéretek után egy sitthegy valósult meg).

Talán nem véletlen, hogy mindenhonnan kirúgják. Az egyedüli érdeme, hogy erős politikai hátszele van, és emellett teljesen gátlástalanul tolja át a hibáiért a felelősséget másokra.
Ja persze...
A VEKE-vel meg csinált egy olyan éjszakai buszközlekedési rendszer, ami mai napig megvan.
Miért is nem a szakemberek csinálták meg? Mi a faszt csináltak a BKV-nél kérdem én? Hm...?
A VEKE számolgatott ki mindent, hogy ugyanabból a pénzből mennyivel több jön ki. Azóta van a várost átszelő éjszakai közlekedési hálózat. Ha a BKV-ra várntak volna, akkor lehet, hogy mai napig nem lenne...
Emiatt került aztán ő oda, ahova.

De kérdem én, ha ő a béna, akkor 2014 óta miért nincs semmi érdemi előrelépés? Sőt, helyenként az addig felhúzott infrastruktúra rohad csak le. Még az üzemeltetésre is szarnak. Mióta vége a Vitézy érának az 1-es villamos hosszabbításán kívül gyakorlatilag nem történt semmi. Ja, de a metró felújítást, ami csúszik...
De persze biztos az is az ő hibája...
Vagy az is, hogy a fonódó észak Budán azért lassú, mert az a forgalomszervezési változtatás, amit meg kellett volna csinálni, azóta is basztak, nehogy már szegény szabálytalankodó autóknak és sofőrjeiknek rossz legyen. Az is biztos az ő hibája...

Áh, sóhajt, legyint...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
T

Törölt tag 4082

Guest
Ja persze...
A VEKE-vel meg csinált egy olyan éjszakai buszközlekedési rendszer, ami mai napig megvan.
Miért is nem a szakemberek csinálták meg? Mi a faszt csináltak a BKV-nél kérdem én? Hm...?
A VEKE számolgatott ki mindent, hogy ugyanabból a pénzből mennyivel több jön ki. Azóta van a várost átszelő éjszakai közlekedési hálózat. Ha a BKV-ra várntak volna, akkor lehet, hogy mai napig nem lenne...
Emiatt került aztán ő oda, ahova.

De kérdem én, ha ő a béna, akkor 2014 óta miért nincs semmi érdemi előrelépés? Sőt, helyenként az addig felhúzott infrastruktúra rohad csak le. Még az üzemeltetésre is szarnak. Mióta vége a Vitézy érának az 1-es villamos hosszabbításán kívül gyakorlatilag nem történt semmi. Ja, de a metró felújítást, ami csúszik...
De persze biztos az is az ő hibája...
Vagy az is, hogy a fonódó észak Budán azért lassú, mert az a forgalomszervezési változtatás, amit meg kellett volna csinálni, azóta is basztak, nehogy már szegény szabálytalankodó autóknak és sofőrjeiknek rossz legyen. Az is biztos az ő hibája...

Áh, sóhajt, legyint...
Vitézy volt az első és utolsó bkv vezető aki rendszerben gondolkodott. Utálják is érte.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Na ez a baj, meghalnia kéne: Darwin díj.

Igen, ebben az esetben igaz, csak ha fák közöttet meg a tölgyet kicseréljük városra és babakocsis anyukára akkor megint más a képlet.

Példa: Az egyik ismerősöm hétszer törte össze a saját autóját röpke 10 év alatt (úrvezető, városi jaszkarizás), ebből két saját hibás, mással történő ötközés. Elég csúnya balesetek voltak (lerepülés Felsőhámorba, 100 feletti tempó városban). A többsége ennek híroldalra érdemes volt...
A PÁV IV-en indulat vezéreltnek minősítették, pár (nem tudom pontosan) évig be volt vonva a jogsija. Saját elmondása szerint casco-t nem kötnek vele...

Az a baj, hogy ő sanszosan ugyanezt csinálná ezerkecskével vagy egy 1.3 miautonk Swiftel is. Itt sokkal nagyobb gond az, hogy miután pávon kiszúrták, hogy gond van, volt több hülyesége miatt bekövetkező baleset, nem tiltották el örökre a vezetéstől.
A kokós cserbenhagyós picsát is eltiltották, aztán jogsi nélkül beállva szedték ki a kékek a kocsiból. Ha jól emlékszem most kapott örökös eltiltást a vezetéstől, ha nincs a kis második akciója, akkor a sitt után megint legálisan vezethetett volna.
De Buci is megúszta a részegen-belőve balesetet 5 szaros évre elvett jogsival.
Viccország. Nem értem, miért gondolják azt, hogy a vezetés alapjog és súlyos kihágás esetén miért ne lehetne örökre elvenni a jogosítványt.
Nagyon sokáig lehetne ezt görgetni, közte akár olyan témákat is feszegetve, mint a vezetésre már teljesen alkalmatlanná váló öregek automatikus jogsi hosszabbítását, vagy a mindenféle gyakorlat, oktatás, tapasztalat nélkül 300+ lóerős hátsó kerék meghajtású kocsikkal kezdő hülye gyerekeket stb..


de nekem pár éve beakadásom a nagy egyhengeres (500ccm+). Egy havertól egyszer kölcsön kaptam egy Yamaha SR500-t egy hónapra. Hát nem rakéta, de egy életérzés.

Haver ugyanezért imádja a 690 Dukeot. Kis tömege miatt egy igazi kis kanyarvadász, a motort meg forgatni kell, hogy legyen ereje.

Igen szép az a blokk, de nekem nem jön be ez a cruiser/chopper vonal. Inkább a café racer/scrambler. A Suzukinak volt régen egy nagy lövése a DR Big, igaz az meg cross/enduro (amit el tudnék képzelni) de ráülnék, hogy mit művel a 800ccm/1henger.

Husqvarna Vitpilen 701 1 henger, 693 ccm, 75 hp, 166 kg, KTM blokk, megegyezik az aktuális 690 Dukeval.
68864.jpg

Svartpilen 701
68873.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and torsen
M

molnibalage

Guest
Viccország. Nem értem, miért gondolják azt, hogy a vezetés alapjog és súlyos kihágás esetén miért ne lehetne örökre elvenni a jogosítványt.
Mert ennyire sikeres agymosást hajtottak végre az egész világos a motorizációval. Hogy autó = szabadság és ezt nemhogymán el lehessen venni bárkitől...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 831
113
A holttérfigyelő nem tudom, hogy jó lenne-e, mindig hátranézek. Lehet, hogy praktikus lenne amúgy, nem vezettem eleget olyan autót, amiben van, hogy ezt értékelni tudjam.
Mutter céges kocsijában volt alapból beépítve, veszély esetén felvillant a visszapillantónál egy lámpa, hogy achtung ne menj ki, mert oldalba kapnak. Viszont a hátranézős módszer ugyanezt az eredményt produkálja, szóval megint egyenfüggő kinek mi a praktikusabb.
Amit egy talán 2019-es golfban láttam, és hiányzik: tolatásnál a tükröket átállítja, hogy lásd a padkát. Legalábbis a szándék ez volt, fordítva volt valami a kódban, úgyhogy az ég felé állította az egyik oldalon :D De feltételezem, hogy ezt majd javítják egy frissítéssel, ez apróság, az ötlet pedig nagyon jó.
Na igen az a rükverces tükör egy áldás tud lenni ha működik, de nálam is néha benyomta a kaputtot. Egy időben ment, aztán vagy fél évig meghalt majd megint magától rendbejött és azóta nincs is vele baj. Illetve a korábbi verzió még csak a jobb tükröt állítja, valszeg a kód onnan van csak nem sikerült átírni :D
 
T

torsen

Guest
Igen, ebben az esetben igaz, csak ha fák közöttet meg a tölgyet kicseréljük városra és babakocsis anyukára akkor megint más a képlet.



Az a baj, hogy ő sanszosan ugyanezt csinálná ezerkecskével vagy egy 1.3 miautonk Swiftel is. Itt sokkal nagyobb gond az, hogy miután pávon kiszúrták, hogy gond van, volt több hülyesége miatt bekövetkező baleset, nem tiltották el örökre a vezetéstől.
A kokós cserbenhagyós picsát is eltiltották, aztán jogsi nélkül beállva szedték ki a kékek a kocsiból. Ha jól emlékszem most kapott örökös eltiltást a vezetéstől, ha nincs a kis második akciója, akkor a sitt után megint legálisan vezethetett volna.
De Buci is megúszta a részegen-belőve balesetet 5 szaros évre elvett jogsival.
Viccország. Nem értem, miért gondolják azt, hogy a vezetés alapjog és súlyos kihágás esetén miért ne lehetne örökre elvenni a jogosítványt.
Nagyon sokáig lehetne ezt görgetni, közte akár olyan témákat is feszegetve, mint a vezetésre már teljesen alkalmatlanná váló öregek automatikus jogsi hosszabbítását, vagy a mindenféle gyakorlat, oktatás, tapasztalat nélkül 300+ lóerős hátsó kerék meghajtású kocsikkal kezdő hülye gyerekeket stb..




Haver ugyanezért imádja a 690 Dukeot. Kis tömege miatt egy igazi kis kanyarvadász, a motort meg forgatni kell, hogy legyen ereje.



Husqvarna Vitpilen 701 1 henger, 693 ccm, 75 hp, 166 kg, KTM blokk, megegyezik az aktuális 690 Dukeval.
68864.jpg

Svartpilen 701
68873.jpg
Husquarna, KTM...ki vagyok én Mészáros Lőrinc? :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 760
113
Én még 30 év alatt vagyok, de engem még az ESP is zavar!
A mostani kocsimnál egyszer avatkozott közbe, akkor is f@szságot csinált, ellenem dolgozott. Megcsúszott a kocsi hátulja télen a körforgalomban, erre bekapcsolt az a sz@r és elkezdte alul kormányzással leküldeni a kocsit az útról. Én meg hiába kormányoztam ellen, meg nyomtam a gázt, ő felül bírált, elvette a gázt és fékezett.
Első kerék hajtású kocsival voltam, simán ellenkormányzással és gázadással kijöttem volna a helyzetből, de az elektronika megoldotta, hogy veszélyes legyen a szitu.
Szerencsére ki lehet kapcsolni , de nem szoktam. Félek, hogyha balesetem lesz és látják, hogy ki volt kapcsolva akkor rám verik, hogy én vagyok a hibás.

De van családban start-stop-os, tolatóradaros, holttér figyelős minden hülyeséggel felszerelt "modern" kocsi is. Sógorom úgy indul vele, hogy mindent kikapcsol, mert halálra idegesítik ezek az elektronikus vackok. Amikor vezettem engem a parkoló radar kergetett az őrületbe. Nyomorult egy rendszer, sípol minden szarra. Mire beállsz vele két kocsi vagy két kerítés közé addigra kiborulsz a hangjától. Ki is kapcsolom én is, amikor elindulok valahova azzal a kocsival.
Régebben egy másik start-stop-os kocsi is volt a családban, az majdnem kinyírta apámat. Ki akart kanyarodni az útra, kiment a kocsi eleje, de még elengedett valakit így egy pillanatra megállt. Erre mire indult volna leállt az autó. Vagy egy másodperc mire újra indult, nem volt kellemes így beragadni a sáv felére. Meg ugye a dízeleknek aztán nagyon jó ha állandóan leállítgatod őket.....

De tovább megyek, aki fékezett már nagy hóban, homokban vagy földúton az tudja, hogy az ABS se mindig hasznos. Jelentősen növeli a féktávot.
A kipörgés gátló nem rossz dolog, de nem lenne rá szükség, ha nem lennének spúrok a gyártók, és raknának a kocsiba rendes mechanikus önzáró difit. Ég és föld a különbség.

Én inkább azon a véleményen vagyok, hogy nem erre a sok vacakra van szükség, hanem olyan emberekre akik tudnak felelősség teljesen vezetni. Szörnyű ami az utakon megy. Nézem én is a BP-i autósok videókat. Azokból a szitukból egyet sem oldott volna meg az elektronika.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 513
15 749
113
Veér István: majdnem megijedtem (az informatikus is műszaki), de láttam a smileyt ;) Informatikus kollégám nem képes megérteni, hogy a smartja utascellája hiába marad ép, ha kocc közben 120 g-vel lassul, mert 25 cm-t deformálódik :) Ezért.
Yamaha MT-n ült valaki itt? Vagy inkább cafe vonal?
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
Én még 30 év alatt vagyok, de engem még az ESP is zavar!
A mostani kocsimnál egyszer avatkozott közbe, akkor is f@szságot csinált, ellenem dolgozott. Megcsúszott a kocsi hátulja télen a körforgalomban, erre bekapcsolt az a sz@r és elkezdte alul kormányzással leküldeni a kocsit az útról. Én meg hiába kormányoztam ellen, meg nyomtam a gázt, ő felül bírált, elvette a gázt és fékezett.
Első kerék hajtású kocsival voltam, simán ellenkormányzással és gázadással kijöttem volna a helyzetből, de az elektronika megoldotta, hogy veszélyes legyen a szitu.
Szerencsére ki lehet kapcsolni , de nem szoktam. Félek, hogyha balesetem lesz és látják, hogy ki volt kapcsolva akkor rám verik, hogy én vagyok a hibás.

De van családban start-stop-os, tolatóradaros, holttér figyelős minden hülyeséggel felszerelt "modern" kocsi is. Sógorom úgy indul vele, hogy mindent kikapcsol, mert halálra idegesítik ezek az elektronikus vackok. Amikor vezettem engem a parkoló radar kergetett az őrületbe. Nyomorult egy rendszer, sípol minden szarra. Mire beállsz vele két kocsi vagy két kerítés közé addigra kiborulsz a hangjától. Ki is kapcsolom én is, amikor elindulok valahova azzal a kocsival.
Régebben egy másik start-stop-os kocsi is volt a családban, az majdnem kinyírta apámat. Ki akart kanyarodni az útra, kiment a kocsi eleje, de még elengedett valakit így egy pillanatra megállt. Erre mire indult volna leállt az autó. Vagy egy másodperc mire újra indult, nem volt kellemes így beragadni a sáv felére. Meg ugye a dízeleknek aztán nagyon jó ha állandóan leállítgatod őket.....

De tovább megyek, aki fékezett már nagy hóban, homokban vagy földúton az tudja, hogy az ABS se mindig hasznos. Jelentősen növeli a féktávot.
A kipörgés gátló nem rossz dolog, de nem lenne rá szükség, ha nem lennének spúrok a gyártók, és raknának a kocsiba rendes mechanikus önzáró difit. Ég és föld a különbség.

Én inkább azon a véleményen vagyok, hogy nem erre a sok vacakra van szükség, hanem olyan emberekre akik tudnak felelősség teljesen vezetni. Szörnyű ami az utakon megy. Nézem én is a BP-i autósok videókat. Azokból a szitukból egyet sem oldott volna meg az elektronika.

A terepjárón kifejezetten hátrány mindig rakatok bele egy kapcsolót amivel én döntök !
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 849
18 962
113
Veér István: majdnem megijedtem (az informatikus is műszaki), de láttam a smileyt ;) Informatikus kollégám nem képes megérteni, hogy a smartja utascellája hiába marad ép, ha kocc közben 120 g-vel lassul, mert 25 cm-t deformálódik :) Ezért.
Ja, hogy neked a tonercserélő segédmunka az informatika? :) Mindent értek!
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Azért csak belekerült egy a németeknek kedvező enyhítés. Nevetséges ez a SUV szabály; de úgy egészében is a törvény megnyomorítja az európai autóipart és kereskedelmet.

Peugeot, VW és Nissan (Renault) is Kenyában építi az első afrikai autógyárát (úgy néz ki megérte Kínának beruházni az infrastruktúrába, most övék lehet a logisztikából befolyó pénz jelentős része).
Olvastam olyat is, hogy amennyiben sikeresen megindul az afrikai népesség tömeges munkába állítása teljesen elszívhatja a gyárakat Európából.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros