A mai nap kreténje...
Nem megy, de nehogy már elmenjenek mellette...
Tudom; kivitelezhetetlen, meg nincs hozzá akarat, hihetetlen nagy lenne az ellenállás (ahogy ma áll a magyar lakosság a tudományokhoz, meg a megalapozott, évtizedek óta kidolgozott vizsgálati eljárásokhoz...), de sajna be kéne vezetni a kötelező - akár egyszerűsített - PÁV vizsgálatot első körben
minden új, jogosítványért jelentkezőnek, s
minden orvosit megújítónak. (De legalább egy rohadt reflexidőt kéne mérni. Már fáradtan is olyan tud lenni a romlása, mintha 20 évvel idősebb lennél, nemhogy ténylegesen.)
Nekem PÁV III. van idestova 30 éve. Ha még jól tudom, akkor csak az I.-est és a II.-est kell(?) ötévente megújítani.
Van D jogosítványom, de csak15 személyest vezettem vagy húsz évig, "nagy" buszt meg magamtól nem akartam soha vezetni a vizsgán kívül, az egy újabb lélektani lépcső fejben és felelősségben.
Ami megmaradt bennem - ha ugye jól emlékszem - az a következő kérdés volt akkor a pszichológiai teszten, valahogy így hangzott:
Elkésik a munkahelyéről (ennek ugye következménye lesz), hogyan cselekszik ezzel szembesülve?
A következő válaszok voltak kb.:
1, Belerúg az üvegezett bejárati ajtóba
2, Megpofozza a portást
3, Ráborítja az asztalt a főnökre
Én az első megoldást választottam.
Évekkel később megkérdeztem egy igazságügyi neurológust (hja, nekem könnyű volt, mert vagy 15 évig minden nap szállítottam), hogy melyik volt a helyes válasz?
Az első, mert az agresszió nem személy ellen irányul.
Sok embert kérdezgettem azóta, hogy ők hogyan válaszolnának, s meglepően sokan azt válaszolták, hogy ez hüjeség (sic!), erre nem lehet jól válaszolni, ők ezt a kérdést biztosan válasz nélkül hagynák!
Csak sajna ez is rossz reakció, mert a döntésképtelenséget mutatja. Egy 30 tonnás teherautóval tudni kell dönteni a rossz és még rosszabb megoldások közül; az nem megoldás, hogy becsukom a szemem és passzívan elengedem a kormányt...
Ami még szomorúbb, hogy sokan a kettes vagy a hármas megoldást választották felcsillanó szemmel, hetykén.
Na ezzel szerintem csak az a baj, hogy esély van rá, hogy éles helyzetben is így fog dönteni...
Erre ugye itt vannak a belinkelt videók.
Anno vagy harminc éve (is) nicknevem ellenére
egy gátlásos, konfliktuskerülő gyerek voltam (az okok és előzmények nem erre az oldalra tartoznak), s igencsak megszeppenve és szkeptikusan utaztam el vonattal Budapestre a PÁV vizsgálatra B.A.Z. megyéből - ellentétben a sok nagypofájú, menő, a hírhedt borsodi éjszakai életben otthonosan mozgó, MHSZ-es tgk.tanfolyam társaimmal.
A videójátékokat sem szerettem, ez amúgy igencsak hátrány volt a teszten, s el is fáradtam végül rendesen, alig vártam, hogy felüljek a Miskolcra tartó vonatra s aludjak. Bezzeg a többiek! Simán ment vazz.! Irány a budapesti kocsmák világa!
Magam voltam a legjobban meglepődve, amikor megjöttek az értékelések: A nagypofájú srácok sorra megbuktak, én meg viszonylag kevés többedmagammal megkaptam az alkalmasságot.
A régi KGST járgányok nagyrészt és a legendákkal ellentétben nem tűrték a brahit, a megfontolatlanságot: Rögtön büntettek, hiszen nem igazán volt tartalékuk stabilitásban és üzemi paraméterek határainak túllépésében. Sem.
Mi van ma? Nagy teljesítményű, rugalmas motorok, strapabíró erőátvitelek, a végsőkig stabil futóművek, erősen terhelhető fékek, ABS, ESP, légzsákhegyek stb.
Látszólag büntetlenül lehet
mindent is művelni.
(Adnék én mindenkinek Skoda 105-öst, Barkast, meg Roburt! Meg tudnák, hogy hol lakik Horkai!
)
A videók és a baleseti statisztikák a bizonyítékai, hogy a mai autók (sok)tonnás fegyverek a nárcisztikus meg frusztrált autósok kezelésében.
A munkaadók nem követelnek PÁV-ot (Ma már kórházi gkv. sofőr is lehet bárki egy sima B-vel; ha én most itt elkezdenék sztorizni, ezentúl nem mernétek közel menni egy nem OMSZ-os betegszállítóhoz, meg kórházi anyagszállítóhoz a forgalomban)
... a furgonok úrvezetői tombolnak az utakon, az átlagtól pénzügyileg sikeresebbek (tehát mindenhez is jobban értenek és kiválasztottabbak) a SUV-jaikkal, meg egyéb "prémium" acélkonstrukcióikkal (20 év múlva ugyanúgy bontó pozitívak) magasról tesznek a szabályokra, meg a többiekre.
A többi meg kegyetlenül frusztrált, mert nem tudja feldolgozni, hogy a belét is kidolgozhatja, akkor is a szétnyíló társadalmi olló rossz ágán süllyed tovább a ganajba.
Szinte csoda, hogy van még normális autós is a forgalomban.
Na küldhetitek a profilozót...
Apropó! Akartok beszélgetni a kerékpárosokról, meg a banyatankos nyugalmazottakról, a fülhallgatós - okoskütyüs, a jogosítványszerzés ellen egy életre beoltott mai fiatalokról ?