Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Hát, azért az ide kommentelő autóslobbi tagok most örülhetnek. Bicikli fikázás nem tudom miért nincsen benne, feledékeny már az öreg.
(aki, a közlekedési szemléletétől eltekintve nekem egy szimpatikus faszi volt)
Mitől volt az? Egy arrogánsz fasz, aki folyamatosan belepofázott abba, amiről láthatólag fingja nincs.
Az, hogy két azonos nyomtávú vasutat, ami farkasszemet néz egymással nem összekötni akkora faszság, hogy arra szavak nincsenek.
Mintha egy autósnak azt mondanád, hogy a jó autó az olyan, hogy egy baszott nagy parkoló egyik felén kiszáll a kocsiból, majd sétál 5-6 percet és vár 3-4-et indulásig, hogy egy azonos kocsiba átszállva utazzon tovább.

Vagy minek kell megkérdezni...? Kb. annyi relevanciája van véleményének, mint a popó magazin főszerkesztőjének az amerikai űrprogram irányához...
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
Mert a napi 2 pár Bz-ért fenttartott vonalaknak van értelme?
Személyzet mehetne fontosabb helyekre is bohóckodás helyett.
Nem azt mondtam, hogy van értelme. Csak, hogy anno minden volt a regnáló kormány, csak rendes ember nem, a vidék megölője, stb., a FIDESZ meg a megmentő szerepében tetszelgett. Pedig biztos tudták már akkor is, hogy gazdaságtalan.
Tarlós se merte volna a kampány elején ezeket leírni. Hiába ésszerű valami, ha fel kell áldozni a szavazatok oltárán. Csak utána nekem nem hiteles okosnak lenni.
Egyik oldalról sem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 355
36 270
113
Mitől volt az? Egy arrogánsz fasz, aki folyamatosan belepofázott abba, amiről láthatólag fingja nincs.
Az, hogy két azonos nyomtávú vasutat, ami farkasszemet néz egymással nem összekötni akkora faszság, hogy arra szavak nincsenek.
Mintha egy autósnak azt mondanád, hogy a jó autó az olyan, hogy egy baszott nagy parkoló egyik felén kiszáll a kocsiból, majd sétál 5-6 percet és vár 3-4-et indulásig, hogy egy azonos kocsiba átszállva utazzon tovább.

Vagy minek kell megkérdezni...? Kb. annyi relevanciája van véleményének, mint a popó magazin főszerkesztőjének az amerikai űrprogram irányához...

Az az összekötés egy jó időre elúszott, amikor az akkori városvezetés nem támogatta a metróállomás átépítésekor és az új metrókocsik beszerzésekor. Egyébként meg a nyomtáv egy dolog csak, te is tudod, más áramnem, más biztosítóberendezések stb. stb. Még a rossz oldalon is közlekedik jelenleg a hév... szerintem a közösperonos átszállást kellett volna megcsinálni a metró és a hév között, ahhoz csak úgy kellett volna megépíteni az új végállomást és átvinni a síneket az örs másik oldalára.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 728
66 239
113
Ezeket a dolgokat tőlünk nyugatabbra és keletebbre (igen, még az oroszoknál is!) kevesebb polémiával és több építkezéssel úgy oldják meg, hogy az ilyen vasútvonalak - láss csodát! - valahogy összeérnek. Akkor is, ha korábban nem.
Itt meg politikai kérdést szül még az is (most nem fonak9 kommentjére gondoltam), hogy milyenek az áramnemek, meg a melyik oldalon megy a HÉV és melyiken a metró.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
A vasúti szárnyvonalak bezárása és busszal pótlása az kb. 50 éve elindult (2010 után politikai okokból fordult vissza egy időre), és gazdaságilag nem is racionális fenntartani őket. A fogaskerekű lassú, messze van a legtöbb megállója azoknak, akik rendes közlekedésre használnák. Észszerűbb lenne venni pár elektromos buszt a hegyi járatokra.
Szerintem. A libegőre lehet, hogy sokan várnak jó időben, de nem tudom mennyi idő alatt térülne meg, ha elbontják és újraépítik. Ne értsd félre, nekem is hiányozna, bár nem ültem rajta vagy 30 éve. A fogaskerekűt meg max. kirándulóknak, a hegyre feltekerni nem tudó vagy lusta kerékpárosoknak érdemes fenntartani. Bár utóbbiaknak ott lesz egyre inkább alternatívaként a villamos rásegítésű bicikli.
A fogason sok városi biciklis jár fel a hegyre, én is így közlekedtem évekig. Ez a gyalog utasokkal együtt kb. ki is tölti a kapacitásokat hétközben (csúcsidőben is 20 percenként jár, uh megtelik). A Libegő meg szemre príma állapotban van, de felújítani sem lenne rakétatudomány. Az oszlopok stabilan állnak és láthatóan karban vannak tartva, a drótkötél meg a villanymotorok cserélhetők, ha kell. Nem akaron elbagatellizálni, de ennél komolyabb műszaki kihívásokat is megoldottak a mérnökök és munkások, logarléccel-tussal és kéziszerzámokkal.
 
M

molnibalage

Guest
Ezeket a dolgokat tőlünk nyugatabbra és keletebbre (igen, még az oroszoknál is!) kevesebb polémiával és több építkezéssel úgy oldják meg, hogy az ilyen vasútvonalak - láss csodát! - valahogy összeérnek. Akkor is, ha korábban nem.
Itt meg politikai kérdést szül még az is (most nem fonak9 kommentjére gondoltam), hogy milyenek az áramnemek, meg a melyik oldalon megy a HÉV és melyiken a metró.
A "halasztható az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása" résznél is akkorát kurvaanyáztam, hogy belezengett a lakás.
Ez tényleg fasz. Az egész lakótelep azért épült oda, ahol van, mert a metró be volt ígérve, mert úgy lett volna értelme. Negyven, N-E-G-Y-V-E-N kibaszott éve. Helyette meg lehet villamoson zötykölődi. De negyven év után is halasztható... Úgy, hogy alsó hangon két nagy lakótelepet is érintene a vonal...

1623660_696122717074815_2053435944_n_1390944908.jpg


Aztán még van pofája olyant benyögni, hogy rohad a lánchíd. Apapfej, 2/3 narancsos 10 éve és hány év főpolgiság? De úszó VB-re és tömeg számára nem elérhető létesítmény az van. A híd meg rohad.

Kész, ez az ember szívlapátot érdemel. Nem mást. A költségét szívesen állom a lapátnak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest
Mitől volt az? Egy arrogánsz fasz, aki folyamatosan belepofázott abba, amiről láthatólag fingja nincs.
Az, hogy két azonos nyomtávú vasutat, ami farkasszemet néz egymással nem összekötni akkora faszság, hogy arra szavak nincsenek.
Mintha egy autósnak azt mondanád, hogy a jó autó az olyan, hogy egy baszott nagy parkoló egyik felén kiszáll a kocsiból, majd sétál 5-6 percet és vár 3-4-et indulásig, hogy egy azonos kocsiba átszállva utazzon tovább.

Vagy minek kell megkérdezni...? Kb. annyi relevanciája van véleményének, mint a popó magazin főszerkesztőjének az amerikai űrprogram irányához...

Ezek nem Tarlós elképzelései csak a Fidesznek kellett egy ismert és Budapesthez köthető jól ismert politikus, akinek a nevében a budapesti közvélemény előtt megszondáztathatják ezeket az elképzeléseket.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
És az sem érdekli, ha havasak az utak.
Mondjuk ez egyre kevésbé gyakori

Szerintem. A libegőre lehet, hogy sokan várnak jó időben, de nem tudom mennyi idő alatt térülne meg, ha elbontják és újraépítik.
Ez olyan városképi dolog is. Ha jobban integrálnák a közlekedésbe mondjuk a lenti végállomását, és kapna némi PR-t, akkor lehetne turista attrakció, mint Barcelonában a különféle libegők.
halasztható az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása
Az bazmeg bármeddig halasztható. Jobb is, hogy nem költöztem Káposztásra... Pedig számomra van egy kis nosztalgiája a helynek, és vannak jó tulajdonságai is.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll
M

molnibalage

Guest
Ezek nem Tarlós elképzelései csak a Fidesznek kellett egy ismert és Budapesthez köthető jól ismert politikus, akinek a nevében a budapesti közvélemény előtt megszondáztathatják ezeket az elképzeléseket.
Gratulálok, ahhoz ha a narancsos bandának nettó faszságokat kell szondáztatnia és ezek a hülyeségek egyáltalán felmerülnek.
A faszom ki van azzal, hogy közlekedés fejlesztésből és ÜZEMELTETÉSBŐL politikát csinálnak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77
W

Wilson

Guest
Gratulálok, ahhoz ha a narancsos bandának nettó faszságokat kell szondáztatnia és ezek a hülyeségek egyáltalán felmerülnek.
A faszom ki van azzal, hogy közlekedés fejlesztésből és ÜZEMELTETÉSBŐL politikát csinálnak.

Bizony ezt jól látod a Fidesznél mindent áthat a politika.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 754
5 053
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200511-otven-hibrid-villamos-motorvonat-kozbeszerzes.html
"Húsz 200 és harminc 150 ülőhelyes új, zéró emissziós hibrid (kettős, 25 kV AC felsővezetékes és akkumulátoros üzemű) villamos motorvonat beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást a MÁV-START. A tervek szerint az ötven jármű fokozatos ütemezéssel érkezne: 2023-2024-ben húsz 200 ülőhelyes, 2024-2029 között pedig további harminc 150 ülőhelyes motorvonat beszerzése történik meg - olvasható a társaság közleményében."
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 728
66 239
113
Ok, akkor még várok. Szegény szüleim már nem érték meg. Hogy érzékeljük, ez mégis mennyi idő, anno még ők voltak sokadmagukkal a vadiúj lakótelep tipikus fiatal kisgyermekes beköltözői, akiknek ezt beígérték, hogy hamarosan kész lesz. Demszky 1990-ben ideiglenesen levette a napirendről, de úgy, hogy azóta is építési terület a metró nyomvonala, be egészen a vasútállomásig.

Ezzel az ideiglenességgel lassan elérik az egykoron hazánkban állomásozók szintidejét.
 
M

molnibalage

Guest
Ok, akkor még várok. Szegény szüleim már nem érték meg. Hogy érzékeljük, ez mégis mennyi idő, anno még ők voltak sokadmagukkal a vadiúj lakótelep tipikus fiatal kisgyermekes beköltözői, akiknek ezt beígérték, hogy hamarosan kész lesz. Demszky 1990-ben ideiglenesen levette a napirendről, de úgy, hogy azóta is építési terület a metró nyomvonala, be egészen a vasútállomásig.

Ezzel az ideiglenességgel lassan elérik az egykoron hazánkban állomásozók szintidejét.
Nem lassan, elérték. Tudtommal az felszíni rész M3 tervezésének lezárása óta az építési tilalom alatt áll. 1976 óta van készen, ami 44 éve volt. De előtte terveztek is, tehát legyen 46+.
1945-1990 az 45 év volt.

Mondjuk a vágóhídi ideiglenes HÉV végállomás mellett labdába nem rúg. 1887, ha jól emlékszem...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 175
10 620
113
https://www.napi.hu/magyar_vallalat...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Ez igaz, a Bubi működési módja felett elhaladt az idő, én használtam amíg kaptam cafeteriában éves bérletet és 6000 forinttal volt több Bubi bérlettel. Azóta nem veszek bérletet csak néha jegyet és szinte teljesen bringával járok. (meg többet autózom kicsivel)
De a számítások gecik.
MÁV
200 mrd ft/év (erre adatot csak öt évest találtam, akkor 160 milliárd volt) / 150 millió utas (nagyon durván pozitív szemléletben) -> 1333 ft/utazás állami támogatásból) – „teljesárú jegy” esetén. Ezt növeli a szoc.pol. árkieg.
Egy átlagos vasúti utazás ~46 km, így egy km támogatása ~ 29 ft.
Vagyis be kell zárni a MÁV-ot.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
M

molnibalage

Guest
https://www.napi.hu/magyar_vallalat...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Ez igaz, a Bubi működési módja felett elhaladt az idő, én használtam amíg kaptam cafeteriában éves bérletet és 6000 forinttal volt több Bubi bérlettel. Azóta nem veszek bérletet csak néha jegyet és szinte teljesen bringával járok. (meg többet autózom kicsivel)
De a számítások gecik.
MÁV
200 mrd ft/év (erre adatot csak öt évest találtam, akkor 160 milliárd volt) / 150 millió utas (nagyon durván pozitív szemléletben) -> 1333 ft/utazás állami támogatásból) – „teljesárú jegy” esetén. Ezt növeli a szoc.pol. árkieg.
Egy átlagos vasúti utazás ~46 km, így egy km támogatása ~ 29 ft.
Vagyis be kell zárni a MÁV-ot.
A Bubi nagy baja, hogy későn érkezett. Kb. akkor lenne kompetitív ma, ha elektromos rásegítéses lenne vagy villany rolleres. Megjegyzem mióta járvány van, gyakorlatilag eltűntek a rolleresek is... Kb. egy hónapig egyetlen egy eszközt vagy azt használót sem láttam. Most egy hét alatt sikerült azért hármat.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Az M2-HÉV összekötés egy olyan triviális dolog, hogy épeszű ember nem érti, idáig miért nem jött létre. Eleve miért nem így készül?!

Tervezték, de azért tegyük hozzá amikor az M2 kiért az Örs vezér térre (1970), ott még a nagy büdös semmi van, a város legszéle, épphogy épülnek az ottani lakótelepek. Utána falu meg Gödöllő, ahogyan ma is, de agglomerációs kiköltözési hullám és ingázók még sehol, ami indokolná hogy egyben legyen a két vonal. Aztán úgy maradt.