Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 260
113
Meg persze sok múlik a felfüggesztésen is, hogy egy kanyarban azt érzed, hogy fel fogsz mindjárt dőlni, vagy azt, hogy ezt vehettem volna szűkebben is, tapadunk jól... A közlekedő edény kategóriás racionális autók az előbbi kategóriába szoktak esni. Az valóban csak a hasznos, de nem élvezetes dolog vezetni.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Off-road forever !

20160121-162107.jpg


Hmm L200 ♥️


Millenium Falcon ! LOL
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
M

molnibalage

Guest
Ennek kéne változnia... A korral elvileg újabb szabadnapok járnak. 25. évnél 1, utána 3 évenként még 1, 45 éves korig.
Aztán meg ugye gyermekek után is jár, idővel remélhetőleg jut neked olyan is!
Nem értetted meg...
Érdemben nem befolyásolja, hogy hányszor tudsz elmenni. Inkább csak azt, hogy hosszabb időre.
A gyerekeseknél meg a betegség és minden más meg viszi is el, egyetlen munkatársamnál sem láttam, hogy ettől többet nyaraltak volna.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 260
113
Nem értetted meg...
Érdemben nem befolyásolja, hogy hányszor tudsz elmenni. Inkább csak azt, hogy hosszabb időre.
A gyerekeseknél meg a betegség és minden más meg viszi is el, egyetlen munkatársamnál sem láttam, hogy ettől többet nyaraltak volna.
Egy hosszú hétvégét simán lehet +1 nappal csinálni, amikor ha elmégy, az épp egyel több pihenés lesz, mint ha nem. A gyerek nyilván más tészta, de gyerekkel is lehet pihenni. Kicsit az is a baja sok embernek, hogy egyből megaprojektet szervez. Az autó épp az ilyen hosszúhétvégés belföldi kalandokat segíti elő különösen. Ahova repülni kell, oda felesleges.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 260
113
Valaki, akinek még nem volt nyerességes üzlete, de mégis mrdokat keresett? Igen, ő a modern kor ikonja. Szomorú látni, h IKBhez képest, hova zűlött a világ...
Mégis sikeresebb mindnyájunknál... A PayPal amúgy elég nyereséges, és a SpaceX is sikernek néz ki, jobb jövőt jósolok neki mint a Tesla-nak.. A Tesla-ban is sok érték van, bár nem annyi, mint a részvényeiben. Középtávon szerintem felvásárolja valamelyik nagy.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Akkor kalkulácskázzál már az én évi 100 000km-mel ! Imádok vezetni ! A vonat nem megy háztól házig ! A MÁV-nak dolgozunk ne akarj meggyőzni a vonatocskázásról ! Az elővárosinak meg a városi tömegköznek van értelme de jelenleg a személyvonat felett eljárt az idő ! Az autó az szabadság és ezt csak az érti aki ténylegesen használja !

Dehogy járt el felette, csak nálunk megragadt 1960-ban.
china-lunar-new-year-travel-trains.jpg

Európa egy pöttöm földrész 750 millió lakossal...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 352
10 747
113
A mai nap kreténje...
Nem megy, de nehogy már elmenjenek mellette...

Tudom; kivitelezhetetlen, meg nincs hozzá akarat, hihetetlen nagy lenne az ellenállás (ahogy ma áll a magyar lakosság a tudományokhoz, meg a megalapozott, évtizedek óta kidolgozott vizsgálati eljárásokhoz...), de sajna be kéne vezetni a kötelező - akár egyszerűsített - PÁV vizsgálatot első körben minden új, jogosítványért jelentkezőnek, s minden orvosit megújítónak. (De legalább egy rohadt reflexidőt kéne mérni. Már fáradtan is olyan tud lenni a romlása, mintha 20 évvel idősebb lennél, nemhogy ténylegesen.)
Nekem PÁV III. van idestova 30 éve. Ha még jól tudom, akkor csak az I.-est és a II.-est kell(?) ötévente megújítani.
Van D jogosítványom, de csak15 személyest vezettem vagy húsz évig, "nagy" buszt meg magamtól nem akartam soha vezetni a vizsgán kívül, az egy újabb lélektani lépcső fejben és felelősségben.
Ami megmaradt bennem - ha ugye jól emlékszem - az a következő kérdés volt akkor a pszichológiai teszten, valahogy így hangzott:
Elkésik a munkahelyéről (ennek ugye következménye lesz), hogyan cselekszik ezzel szembesülve?
A következő válaszok voltak kb.:
1, Belerúg az üvegezett bejárati ajtóba
2, Megpofozza a portást
3, Ráborítja az asztalt a főnökre
Én az első megoldást választottam.
Évekkel később megkérdeztem egy igazságügyi neurológust (hja, nekem könnyű volt, mert vagy 15 évig minden nap szállítottam), hogy melyik volt a helyes válasz?
Az első, mert az agresszió nem személy ellen irányul.

Sok embert kérdezgettem azóta, hogy ők hogyan válaszolnának, s meglepően sokan azt válaszolták, hogy ez hüjeség (sic!), erre nem lehet jól válaszolni, ők ezt a kérdést biztosan válasz nélkül hagynák!
Csak sajna ez is rossz reakció, mert a döntésképtelenséget mutatja. Egy 30 tonnás teherautóval tudni kell dönteni a rossz és még rosszabb megoldások közül; az nem megoldás, hogy becsukom a szemem és passzívan elengedem a kormányt...
Ami még szomorúbb, hogy sokan a kettes vagy a hármas megoldást választották felcsillanó szemmel, hetykén.
Na ezzel szerintem csak az a baj, hogy esély van rá, hogy éles helyzetben is így fog dönteni...
Erre ugye itt vannak a belinkelt videók.

Anno vagy harminc éve (is) nicknevem ellenére:D egy gátlásos, konfliktuskerülő gyerek voltam (az okok és előzmények nem erre az oldalra tartoznak), s igencsak megszeppenve és szkeptikusan utaztam el vonattal Budapestre a PÁV vizsgálatra B.A.Z. megyéből - ellentétben a sok nagypofájú, menő, a hírhedt borsodi éjszakai életben otthonosan mozgó, MHSZ-es tgk.tanfolyam társaimmal.
A videójátékokat sem szerettem, ez amúgy igencsak hátrány volt a teszten, s el is fáradtam végül rendesen, alig vártam, hogy felüljek a Miskolcra tartó vonatra s aludjak. Bezzeg a többiek! Simán ment vazz.! Irány a budapesti kocsmák világa!

Magam voltam a legjobban meglepődve, amikor megjöttek az értékelések: A nagypofájú srácok sorra megbuktak, én meg viszonylag kevés többedmagammal megkaptam az alkalmasságot.:eek:

A régi KGST járgányok nagyrészt és a legendákkal ellentétben nem tűrték a brahit, a megfontolatlanságot: Rögtön büntettek, hiszen nem igazán volt tartalékuk stabilitásban és üzemi paraméterek határainak túllépésében. Sem.

Mi van ma? Nagy teljesítményű, rugalmas motorok, strapabíró erőátvitelek, a végsőkig stabil futóművek, erősen terhelhető fékek, ABS, ESP, légzsákhegyek stb.
Látszólag büntetlenül lehet mindent is művelni.
(Adnék én mindenkinek Skoda 105-öst, Barkast, meg Roburt! Meg tudnák, hogy hol lakik Horkai!:hadonaszos:)

A videók és a baleseti statisztikák a bizonyítékai, hogy a mai autók (sok)tonnás fegyverek a nárcisztikus meg frusztrált autósok kezelésében.
A munkaadók nem követelnek PÁV-ot (Ma már kórházi gkv. sofőr is lehet bárki egy sima B-vel; ha én most itt elkezdenék sztorizni, ezentúl nem mernétek közel menni egy nem OMSZ-os betegszállítóhoz, meg kórházi anyagszállítóhoz a forgalomban)
... a furgonok úrvezetői tombolnak az utakon, az átlagtól pénzügyileg sikeresebbek (tehát mindenhez is jobban értenek és kiválasztottabbak) a SUV-jaikkal, meg egyéb "prémium" acélkonstrukcióikkal (20 év múlva ugyanúgy bontó pozitívak) magasról tesznek a szabályokra, meg a többiekre.
A többi meg kegyetlenül frusztrált, mert nem tudja feldolgozni, hogy a belét is kidolgozhatja, akkor is a szétnyíló társadalmi olló rossz ágán süllyed tovább a ganajba.
Szinte csoda, hogy van még normális autós is a forgalomban.

Na küldhetitek a profilozót...

Apropó! Akartok beszélgetni a kerékpárosokról, meg a banyatankos nyugalmazottakról, a fülhallgatós - okoskütyüs, a jogosítványszerzés ellen egy életre beoltott mai fiatalokról ?:D:D:D
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 560
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200515-bahart-hajo-terv.html
"Megérkeztek a BAHART új hajóflottájának prototípustervei, elkészült a műszaki dokumentáció, és láthatjuk, hogyan fog kinézni az új komp, az új katamaránok és a BAHART zászlóshajója, mutatja be a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) honlapja. A nagyívű, 2030-ig tartó fejlesztés célja, hogy a BAHART európai színvonalú hajózási feladatokat tudjon ellátni."
Pöpec:)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200515-bahart-hajo-terv.html
"Megérkeztek a BAHART új hajóflottájának prototípustervei, elkészült a műszaki dokumentáció, és láthatjuk, hogyan fog kinézni az új komp, az új katamaránok és a BAHART zászlóshajója, mutatja be a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) honlapja. A nagyívű, 2030-ig tartó fejlesztés célja, hogy a BAHART európai színvonalú hajózási feladatokat tudjon ellátni."
Pöpec:)
Erre de rég várunk! Mi rokonsági okokból sokat vagyuk a Balatonon, és mindig arra vágytunk, hogy ne kelljen már autózgatni a két part között. Most sem muszáj persze, csak most kissé nehézkes hajóval közlekedni. De majd talán most. Illetve 10 év múlva.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 745
4 495
113
A kormány még két éve döntött arról, támogatja a nyaralóhajó-turizmust. Az ilyen hajók bérbeadására, valamint használatára, a vezető elméleti és gyakorlati oktatására vonatkozó szabályok most jelentek meg a Magyar Közlönyben. Ez a hatósági ügyintézés szempontjából nemzetgazdaságilag kiemelt jelentőségű beruházás.

A nyaralóhajó vezetésére egy tanfolyam elvégzésén kívül más képesítés nem szükséges. A Magyar Közlönyben jelent meg az egyes hajózási hatósági eljárásokkal kapcsolatos kormányrendeletek módosításáról szóló jogszabály, amely részletesen szabályozza a nyaralóhajózást. A meghatározás így szól: a nyaralóhajó bérbeadása olyan turisztikai célú szolgáltatást nyújtó hajózási tevékenység, amelynek során a hajózási engedéllyel, valamint a hajózási hatóság egyedi engedélyével rendelkező hajózási vállalkozás a nyaralóhajót üzemelteti és bérbe adja.

A cikk további része itt:
http://iho.hu/hir/irany-a-bodrog-nyaralohajot-mindenkinek-200515
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200515-bahart-hajo-terv.html
"Megérkeztek a BAHART új hajóflottájának prototípustervei, elkészült a műszaki dokumentáció, és láthatjuk, hogyan fog kinézni az új komp, az új katamaránok és a BAHART zászlóshajója, mutatja be a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) honlapja. A nagyívű, 2030-ig tartó fejlesztés célja, hogy a BAHART európai színvonalú hajózási feladatokat tudjon ellátni."
Pöpec:)
Hát a komp az olyan amilyen, at csak a közút meghosszavvítása a víze, úgyhogy elmegy. Viszont ezek olyan hajók, amik nem hajók, inkább személyvonat-kocsik vagy buszok vízen! Ámbár még egy buszból is többet látni ki mint ezekből! Beszáll az ember a kirándulóhajóra, sétahajóra (legalábbis azt hiszi), aztán nézheti a mellső falat, mert elől teljesen zárt, semmit se látni kifelé előre!! Meg ha jól látom színezett füst-üvegek, nehogy már a Balatonról valamit is természetes, eredeti színben lásson a hülye kiránduló, turista?!! Szóval ezek nekem nagyon nem tetszenek, lehet hogy modern, de a palloshoz képest a méreg-injekció is az, mégse kívánkozom rá ...