Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 581
20 985
113
Azt hiszem itt merült fel,hogy drasztikusan le kell építeni a személyautók értelmetlen és kihasználahatatlan képesséit(feleslegesen nagyok,gyorsak stb).Na itt az első példa
https://hvg.hu/cegauto/20200427_Volvo_180_maximum_sebesseg
A Volvo már régóta ezt a vegán arculatot tolja, nagyon biztonságos, nagyon megbízható, nagyon ... Lesznek olyan márkák, akikben lehet majd bízni a jövőben is ;) A németeknél szerintem maradnak a korlátozás nélküli pályaszakaszok, és a korlátozás nélküli német autók.
 
T

Törölt tag

Guest
Ezt hogyan kell csinálni?Amúgy vicces olvastam másik topikban molni ezzel kapcsolatos hozzászólását és nekem is feltűnt,hogy vagy 2 hete akarja a fészbuk,hogy megvegyek egy olyan cipőt amit amúgy már megvettem. :D

ui.:Szegény Marknak valamiből etetni kell a pulit szóval akkor sem fogom törölni ha tudom, hogy hogyan kell. :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

?fbc - vel kezdődő részt törlöd
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 028
99 469
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 581
20 985
113
Gumicsont

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

Bulvársajtós részletek:

Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség.
[...]
Javasolt a lakott területen belül lévő fő- és tömegközlekedési utakon a sebességet egységesen 50 km/órára csökkenteni, még a különszintű csomópontokkal rendelkező szakaszokon is, mivel az emelt sebességű szakaszok fokozott területi elválasztó hatást, balesetveszélyt, zaj- és levegőszennyezést jelentenek, írják.

M3 bevezetőn, Szentendrei úton, Budaörsi úton várom majd a gyalogosok által visszavett tereket, meg hogy csinálja ez vissza azok az utak városrész elválasztó hatását.
A javaslat azt is kifejti, hogy a belvárosba tartó közúti forgalom lehetőségeinek szűkítésével (általános forgalom- és sebességcsökkentés, a parkolásszabályozás) egyidejűleg szükséges a belvárosba vezető nagy sugárutak keresztmetszetének átalakítása, a felesleges, túlméretezett közúti kapacitások csökkentése, a közösségi közlekedés előnyben részesítésével (buszsávok kialakítása), a gyalogos közlekedés feltételeinek javításával és a megosztott mobilitási megoldások („shared mobility”) támogatásával.
Szűkebb utakon lassabban... Végülis, ha az agglomerációba kiköltözöttek munkaerőpiacról leválasztása a cél, vagy a városba visszaköltöztetésük, hogy kiszorítsák a szociális lakóhelyet kereső baristákat, az is megoldás... Vagy a cégek kijebb mennek a belvárosból. Ezzel a vasúti közlekedéssel (hisz a buszokat is érinti a lassítás) nem fogja kapacitással bírni ezt a tervet a "közösségi" közlekedés. Shared mobility rollerek ide vagy oda.

Persze semmi konkrétum, néha az a gyanúm, hogy az Index Karigeri ellen van, mert már hergel ellene, pedig még csak egy elé rakott terv az egész.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 581
20 985
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
Szeretne valami nagyszabásút és progresszívet, amit aztán lesöpörnek, vagy megpróbálja, és nem sikerült, de hiába 10 millió fasisztával nem lehet zöldforradalmat csinálni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 581
20 985
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
A 30-as övezetek bővítséének látnám értelmét, pl. a környékünkön a panelek közt sok helyen lenne értelme. Valami fura okból itt nincs 30-as zóna (vagy a tábla nincs kint sehol? Waze néhány utcára random 30-at mond).

Az utcák, egérutak egyirányúsítása is jó ötlet lehet, ésszel csinálva. Vannak itt olyan utcák, amik papíron kétirányúak, de a parkoló autók miatt nem fér el szemből két autó.

A 70-es utak lelassítása, és kapacitás csökkentése viszont csak egy dologra jó: az agglomerációban élő képzett munkaerő külföldre költözését motiválni. (Én pl. a város határán élek, és már innen is pokol a tömegközlekedés néha, és igaziból ha nem tudok vidékről távdolgozni, akkor igaziból másik Mordorban is lehetek ehelyett, ahol többet fizetnek ;))
 
M

molnibalage

Guest
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
A finneknél is csináltak hasonlót és sok más és tavaly 0 ember halt meg közúti balesetekben. De annak mértékét nem ismerem, hogy pontosan mit csináltak.
https://www.smartcitiesworld.net/ne...n-fatalities-in-helsinki-traffic-in-2019-5002

A cikkből nem derül ki számomra példákkal, hogy mi a főútvonal és mi a "nem főút".

Persze bele lehet ragadni posványba és hagyni mindent, ahogy van...
A városlakó alá meg tolják amit tolnak, meg 70-es tempó út mellett állva minden, csak nem csendes.

Kicsit finomhangolni kéne azt, de az alapötlet nem mission impossible. Csak nem kőagy mentalitás kéne hozzá. És elfogadni azt, hogy a város nem azért van, hogy valaki azt gondolja, hogoy 70-nel száguoldozhat benne, mert NEKI kényelmes. Ami valójában a sok gyorshajtó és trafikimaxoló miat 80+ km/h.

A 30-as övezetek bővítséének látnám értelmét, pl. a környékünkön a panelek közt sok helyen lenne értelme. Valami fura okból itt nincs 30-as zóna (vagy a tábla nincs kint sehol? Waze néhány utcára random 30-at mond).

Az utcák, egérutak egyirányúsítása is jó ötlet lehet, ésszel csinálva. Vannak itt olyan utcák, amik papíron kétirányúak, de a parkoló autók miatt nem fér el szemből két autó.

A 70-es utak lelassítása, és kapacitás csökkentése viszont csak egy dologra jó: az agglomerációban élő képzett munkaerő külföldre költözését motiválni. (Én pl. a város határán élek, és már innen is pokol a tömegközlekedés néha, és igaziból ha nem tudok vidékről távdolgozni, akkor igaziból másik Mordorban is lehetek ehelyett, ahol többet fizetnek ;))

A belváros egy rakás utcájában 50-es tempóval mennek az emberek, ahol a parkoló autók vagy a járda mellett van 20 centi. Embertelen. És persze szart sem látni a zebrára lépő emberből sem, mert a parkoló autók takarnak. Mert csakazértis becsűrünk még oda 1 autót...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 581
20 985
113
A finneknél is csináltak hasonlót és sok más és tavaly 0 ember halt meg közúti balesetekben. De annak mértékét nem ismerem, hogy pontosan mit csináltak.
https://www.smartcitiesworld.net/ne...n-fatalities-in-helsinki-traffic-in-2019-5002

A cikkből nem derül ki számomra példákkal, hogy mi a főútvonal és mi a "nem főút".

Persze bele lehet ragadni posványba és hagyni mindent, ahogy van...
A városlakó alá meg tolják amit tolnak, meg 70-es tempó út mellett állva minden, csak nem csendes.

Kicsit finomhangolni kéne azt, de az alapötlet nem mission impossible. Csak nem kőagy mentalitás kéne hozzá. És elfogadni azt, hogy a város nem azért van, hogy valaki azt gondolja, hogoy 70-nel száguoldozhat benne, mert NEKI kényelmes. Ami valójában a sok gyorshajtó és trafikimaxoló miat 80+ km/h.



A belváros egy rakás utcájában 50-es tempóval mennek az emberek, ahol a parkoló autók vagy a járda mellett van 20 centi. Embertelen. És persze szart sem látni a zebrára lépő emberből sem, mert a parkoló autók takarnak. Mert csakazértis becsűrünk még oda 1 autót...
Mert a belvárosban lakók ingyen parkolnak... és az agglomerációban lakókat hibáztatják a problémáért. Aki a belvárosban él, annak sem jár alanyi jogon az ingyen parkolás, ahogy az oda ingázónak sem. ;) Hisz ott van nekik a kiváló tömegközlekedésük, ami miatt olyan jó a városban élni! És ott eleve minden közel van, nem kell úgysem semmiért messze menni ;)
 
M

molnibalage

Guest
Mert a belvárosban lakók ingyen parkolnak... és az agglomerációban lakókat hibáztatják a problémáért. Aki a belvárosban él, annak sem jár alanyi jogon az ingyen parkolás, ahogy az oda ingázónak sem. ;) Hisz ott van nekik a kiváló tömegközlekedésük, ami miatt olyan jó a városban élni! És ott eleve minden közel van, nem kell úgysem semmiért messze menni ;)
Semmit nem írtál, amivel nem értek egyet.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 717
2 506
113
Legyen már egy kis csapatás is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 141
32 233
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
Szűkítsük be az utcákat na meg lassítsunk is a tempón, majd csodálkozunk, hogy kurva nagy dugók lesznek mindenfele. Még többet fog állni a jónép a dugóban meg szidnak mellé minket. Ja és ha meg állunk a dugóba mert nincsen csak egy-egy sáv akkor hova is kerül a kipufogógáz? Jah hát izé. Édes Istenem én tényleg veszek a végén egy kivénhedt T-55-t, hogy ezt fogd meg Gerike...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 581
20 985
113
Szűkítsük be az utcákat na meg lassítsunk is a tempón, majd csodálkozunk, hogy kurva nagy dugók lesznek mindenfele. Még többet fog állni a jónép a dugóban meg szidnak mellé minket. Ja és ha meg állunk a dugóba mert nincsen csak egy-egy sáv akkor hova is kerül a kipufogógáz? Jah hát izé. Édes Istenem én tényleg veszek a végén egy kivénhedt T-55-t, hogy ezt fogd meg Gerike...
Jó lesz ez, remélem a cégek remélem mennek vidékre ;)
 
M

molnibalage

Guest
Szűkítsük be az utcákat na meg lassítsunk is a tempón, majd csodálkozunk, hogy kurva nagy dugók lesznek mindenfele. Még többet fog állni a jónép a dugóban meg szidnak mellé minket. Ja és ha meg állunk a dugóba mert nincsen csak egy-egy sáv akkor hova is kerül a kipufogógáz? Jah hát izé. Édes Istenem én tényleg veszek a végén egy kivénhedt T-55-t, hogy ezt fogd meg Gerike...
Az engedélyezett nagy sebesség káros hatása a "pumpálás". Kapaszkodj meg az összességében kisebb csúcssebesség mellett a forgalom egyenletesebb tud lenni = kisebb dugó.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 581
20 985
113
Az engedélyezett nagy sebesség káros hatása a "pumpálás". Kapaszkodj meg az összességében kisebb csúcssebesség mellett a forgalom egyenletesebb tud lenni = kisebb dugó.
Ez a lámpák beállításán múlik. Szentendrein pl. konkrétan piroshullámba vannak a lámpák hangolva a városba befelé menet. Nem a 70-es tempó a gond.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.

Ezekből épül a következő 2/3...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Tudom,hogy hogyan működik de igazaból meg sosem figyeltem tudatosan így nagyon eszre sem vettem.

Pedig egyszerű, ha rámész a hirdetés mellett a ... ikonra, lesz egy olyan opció hogy ‘miért látom a hirdetést’. Ott megjelenik hogy milyen érdeklődési kör alapján céloztak meg a hirdetéssel. Plusz amit messengeren chatelsz.

Havernak ajánlottam chaten pát hete AT fülhallgatót a kommersz gagyi helyett, mit ad Isten, ma tolta is az arcomba az aquás AT füles akciót.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor ezzel értelmes mennyiségű töltés (10 kWh) veszteség nélkül (azt is gondolom ki kell fizetni...) 1300 HUF. Ezzel el lehet menni kb. 55 km-re nagyon idealizált esetben, ha nem kell fűteni, hűteni és 0 km autópálya. 20 kWh kell kb. a 100 km-hez. Az 80*20+500 = 2300 HUF / 100 km üzemanyag költség.
Ez utóbbi is 115 Ft/kWh.

Ma nincs 300 HUF/liter sem a benzin. Autópálya tempó mellett a céges autó Paksra menet evett 6 litert/100 km. Ez 1800 HUF. Még 400 Ft-os benzinár mellett is kb. 0 üzemanyag költség spórolás van, ha nem tölthető otthon a kocsi.

És autópályán kívüli átlagos idealizált fogyasztást mértem autópálya tempóhoz...

Az igen, drágább áramot tankolni még akkor is, ha messzebbre mész...


Na ez akkor hatásfok nélkül 0.83 kWh/perc --> 1 kWh = 96 HUF/kWh.


No comment.
Hogyhogynem, amikor a töltők ára és lehetséges megtérülésről írtam számokat, akkor a villanypápák kb. ignorálni tudták. Na, most a valóság pofáncsap...
Ja, és ezek a számok úgy jönnek ki, hogy itthon Európában az egyik legolcsóbb az áram...
Németországban a kisfogyasztói áramár a magyar kb. háromszorosa...

Ezekből épül a következő 2/3...
Az anélkül is maradna...
Viszont sajnos pont ez a probléma. Az átlag gyök2 ennyire gyökér. Foggal körömmel ragaszkodik ahhoz, hogy neki jár az, hogy száguldozzon a városban. Vastagbőrős.

Az agglomerációban lakó elviselné, hogy előtte száguldozzanak 85-tel? Nem.
Akkor milyen alapon gondolja, hogy neki alanyi jogon jár az, hogy a Üllőin vagy a Vácin tolja neki 80-nal...? Ezt válaszolja meg már valaki...
 
M

molnibalage

Guest
Karácsony a gyorsutakon 70-ről 50-re csökkentené a sebességhatárt Budapesten, a nem főutakon pedig egységesen 50-ről 30-ra
"A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének"
https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/
70-ről 50-re nagyon helyes, 30 viszont már mellélövés, csak a légszennyezést és a frusztrációt növeli. Inkább traffipax-ok és exponenciálisan emelkedő büntetések kellenének, hogy betartsa a parasztja az 50-et.
Egész egyszerűen nem derül ki belőle,hogy ez pontosan mit jelentene melyik útszakaszon. Legalább egy munkaközi térképet kiadhatnának erről, hogy véleményezni lehessen.

Az alapötlettel semmi baj nincs. A finomhangolással már annál inkább. Itthon mintha a lassú átmeneti megoldásokat nem szeretné senki. Nem értem miért. A behajtási korlátozás és dugódíjat is tesztelték, pl. svédeknél is. Megcsinálták, asszem fél évig. Aztán visszaállították a korlátozás nélküli rendszer és mikor látszott, hogy a régi szar, akkor lett dugódíj. Véglegesen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.