Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 456
13 884
113
A max. 100 km/h az miért kérdéses ingázásra...?
Autópályán olyan forgalom van, hogy Bp-től kifelé hétvégén nem tudsz normálisan 130-as tempót menni.
Ha meg nem pályázol, akkor ennél gyorsabban amúgy sem mehetsz.
A legtávolabbról ingázót, akit ismertem az Kiskunlacházáról tolta Árpád hídig.
ennyiért nagyon sokan vennék nálunk is hatvanból simán bejárhatsz vele bp-re dolgozni az azért ritka szerintem (Verese, Gödöllő vagy Lepencére) király lenne. de a biztonsági normák meg a gyártoink érdeke nem engedheti meg ők meg ilyet " olcsón" nem gyártanak.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 456
13 884
113
Csak tapasztalatból, 100km/h -val már a 11-es Szentendre utáni szakaszán is feltartanám az embereket. Na jó el lehet tötyögni a belső sávban. Meg egy ilyen kis dobozban amúgy se mennék szívesen sokkal. Végülis csak arra kell vigyázni, hogy minden nap feltöltsd.
na értem én hogy bármit lehet írni de 100 az nem mindnennap és nem hétköznap nappali sebesség nekem mindennap ez az út megvan,80-90 szélső belső az meg ahogy sikerül
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
"Környezetvédelem"...

237782101_381324256682938_3219643608983812532_n.jpg

Melyikkel mennél le szívesebben Horvátországba? ;)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 315
35 002
113
T

Törölt tag 4082

Guest
Erről mindig az jut eszembe amikor a haverom esküvőjén kiszállt az örömapa egy Clióból 12 órás út után. Embert még nem hallottam úgy káromkodni. :D





Megnéztem kb. 22 óra alatt lennék Splitben. Átszállás Bécsben és Grazban. :D
Ez amúgy a legnagyobb bajom az egésszel. Összehasonlításképpen Prága 7 óra vonattal. Full rendezett, étkezőkocsis szerelvények. Autóval ha nem állsz meg 5 óra. Cserébe végigserezem az utat :)
Ez pedig környezetvédelem. Az hogy csak autval éri meg lemenni meg nem.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

Nem én, a gugli akar. Hétfőn meg nincs vonat.

Ez amúgy a legnagyobb bajom az egésszel. Összehasonlításképpen Prága 7 óra vonattal. Full rendezett, étkezőkocsis szerelvények. Autóval ha nem állsz meg 5 óra. Cserébe végigserezem az utat :)

Voltam Prágában vonattal, busszal, mindennel. A vonat is jó fárasztó, persze ha annyi a terv hogy kimegyünk és már a vonaton bebaszunk akkor ‘tökéletes’.

Ez pedig környezetvédelem. Az hogy csak autval éri meg lemenni meg nem.

Mint mondtam ha annyi a terv, hogy lemegyünk, bebaszunk oszt visszajövünk akkor tökéletes a vonat meg a busz. Bizonyos igényszint felett (pl. nem akarsz csoporthoz igazodni, nem csak bebaszni mész, mozogni is akarsz a környéken, egy-kettő-sok gyerekkel, kutyával, családdal mész), akkor már kevésbé.

Egyébként meg lófaszt környezetvèdelem, virtue signalling. Jobb híján.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

… amúgy a legdurvább az hogy a legolcsóbb vonatjegy árából (48 Euros kedvezmenyes jegy éjszaka, 5 török kamionsofőrrel vegyes hálóban…) is kijön egy tank benzin, amivel simán lejutok Splitig. Fele annyi idő alatt, akkor amikor én akarok. Ha többen megyünk, akkor meg töredék költséggel.

Reálisan a jegy ára normális körülmények között utazva meg inkább 100 Euró felé közelít..

Nem tudom hogy csinálja a vasút, hogy a tömeges személyszállítás ennyire nem versenyképes az egyénivel nem csak időben, kényelemben, hanem még költsègben sem.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Én pár km-nél messzebb nem megyek a határtól autóval akármennyivel lenne olcsóbb.
Nagynénémék Renault-ját megfújták Pisa-ban, anyósomékat feltörték Bécsben míg vásároltak...
Vonat+hátizsák oszt hadd szóljon. Ma már 5 perc szállást foglalni mobilon ott ahol éppen utolér az este...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 315
35 002
113
… amúgy a legdurvább az hogy a legolcsóbb vonatjegy árából (48 Euros kedvezmenyes jegy éjszaka, 5 török kamionsofőrrel vegyes hálóban…) is kijön egy tank benzin, amivel simán lejutok Splitig. Fele annyi idő alatt, akkor amikor én akarok. Ha többen megyünk, akkor meg töredék költséggel.

Reálisan a jegy ára normális körülmények között utazva meg inkább 100 Euró felé közelít..

Nem tudom hogy csinálja a vasút, hogy a tömeges személyszállítás ennyire nem versenyképes az egyénivel nem csak időben, kényelemben, hanem még költsègben sem.
Igen,autóvalrövidebb csak a vonat esete megy amikor amúgy se mászkálnál hanem aludnál, és reggel érkezel meg amikor az autóvál elindulnál ha így nézed a vonatal hamarabb odaérsz. és nem leszel hulla fátadt a vezetés miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Szakmailag nincs a toppon a Bence, de mégis osztja az észt. Ráadásul emberileg sem egy mintapéldány. Ugyanakkor kialakult nála is a "aki beszól nekem, az irigy" féle influenszer gondolkodás. Spoilerben összeszedtem pár dolgot, ami relatíve leírja az ürgét:

Nézettségért megváltoztatja a véleményét:
215278963_5997744200265504_7137073226810584175_n.jpg


Kifinomult stílus:
170488631_4082174728472024_8633781138250593875_n.jpg


Itt az a történet, hogy valaki beírt egy vasutas haláláról egy kommentet. Erre a Bence írt, amiért ráförmedtek. Kitörölte a kommentjét és utána írta az ez alatti írást.
165309866_10220173039410709_4108613872103011149_n.jpg


165002427_3764987456887715_6841746870479884093_n.jpg


Itt a trehányság miatti félretájékoztatás megy, amely már kb a védjegye az ürgének:
149823392_4023998360967882_6899030886181037537_n.jpg


No komment:
144426271_846469069510369_8742524643194828606_n.jpg


Amikor egy rövid cikkben válaszolnak az videójára.

Akkor az emlékezetes "Mária robot emlékhely".

Egy másik videóban pedig egy mellékvonali menetrendet nem tudott kiolvasni a haverjával. Igen, 2 pár vonatos menetrendet. Természetesen nem vágta ki a végleges változatból. Majd az állomás közepén megáll is ilyet szól: Ez a vonal itt kétvágányos attól a ponttól a másik látható pontig, amúgy végig egy vágányos.

Akkor a másik eset, ami egész jól leírja a csávót:
Belepofázik olyan dolgokba, amihez nem ért, de rohadt büszke lesz magára.

Újabban már kezdi nyitogatni a szárnyait a követőire hivatkozva. Most a tatai Avalon projekthez csinált videót, amelyben kiáll a jelenlegi állapotok mellett. Igaz az után, hogy felülről leszóltak, és lefújták szállodát. (Ha igaz, amit csiripelnek a madarak, akkor lakóparkot fognak ott felhúzni, amelybe már nem szólhatnak bele a lakosok.)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Amúgy ha vonattal utaznál éjszaka, megveszed a legolcsóbb ülőjegyet, előremész az alvófülkékhez, 20€/drágának tűnő bor, meg egy kérdés, hogy van-e szabad fülkéje.

99%, hogy lesz.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 837
39 332
113
A Tesla részvényei lezuhantak, miután az NHTSA bejelentette az Autopilot hivatalos vizsgálatát minden modell esetében 2014-től 2021-ig
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Szakmailag nincs a toppon a Bence, de mégis osztja az észt. Ráadásul emberileg sem egy mintapéldány. Ugyanakkor kialakult nála is a "aki beszól nekem, az irigy" féle influenszer gondolkodás. Spoilerben összeszedtem pár dolgot, ami relatíve leírja az ürgét:

Nézettségért megváltoztatja a véleményét:
215278963_5997744200265504_7137073226810584175_n.jpg


Kifinomult stílus:
170488631_4082174728472024_8633781138250593875_n.jpg


Itt az a történet, hogy valaki beírt egy vasutas haláláról egy kommentet. Erre a Bence írt, amiért ráförmedtek. Kitörölte a kommentjét és utána írta az ez alatti írást.
165309866_10220173039410709_4108613872103011149_n.jpg


165002427_3764987456887715_6841746870479884093_n.jpg


Itt a trehányság miatti félretájékoztatás megy, amely már kb a védjegye az ürgének:
149823392_4023998360967882_6899030886181037537_n.jpg


No komment:
144426271_846469069510369_8742524643194828606_n.jpg


Amikor egy rövid cikkben válaszolnak az videójára.

Akkor az emlékezetes "Mária robot emlékhely".

Egy másik videóban pedig egy mellékvonali menetrendet nem tudott kiolvasni a haverjával. Igen, 2 pár vonatos menetrendet. Természetesen nem vágta ki a végleges változatból. Majd az állomás közepén megáll is ilyet szól: Ez a vonal itt kétvágányos attól a ponttól a másik látható pontig, amúgy végig egy vágányos.

Akkor a másik eset, ami egész jól leírja a csávót:
Belepofázik olyan dolgokba, amihez nem ért, de rohadt büszke lesz magára.

Újabban már kezdi nyitogatni a szárnyait a követőire hivatkozva. Most a tatai Avalon projekthez csinált videót, amelyben kiáll a jelenlegi állapotok mellett. Igaz az után, hogy felülről leszóltak, és lefújták szállodát. (Ha igaz, amit csiripelnek a madarak, akkor lakóparkot fognak ott felhúzni, amelybe már nem szólhatnak bele a lakosok.)
Pár vonatos videóját, ami érdekelt megnéztem, nem forszíroztam annyira a srác után. Kösz, hogy így összeszedted.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Vhogy átsiklottam efölött.
Félistennek hiszi magát és utaspanaszokat közvetít a fő-fő-főnökség felé.

Aztán jön végig a láncon a kérdőrevonás, ahol kb. már félúton tudják mekkora faszság, de továbbadják, mert nem akarnak kínos válaszon gondolkozni amiben elmagyarázzák, miért nem kellene névtelen levelek meg 80+ éves vénasszonyok képzelgései miatt meghurcolni a melósokat olyan dolgok miatt, mint ki engedte meg, hogy bedeszkázzanak egy 20+ éve szeméttárolóként használt pottyantós wc-t, vagy a váróterem éjjel 1-kor bezár ezért az 1:40-es vonattal érkező temérdek utas nem tudja megnézni a menetrendet...