Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Akkor ezentúl nem kell stresszelnie, majd pihenhet és merenghet a cellában...

Ez is érdekes.


"Egyetlen autó sem állt meg segítségnyújtás céljából, de gyalogosok közül is csak egyvalaki ment oda velem együtt."

Hát igen.
Bár hozzátenném lehet, hogy egyesek elítélhető módon úgy gondolták, hogy egy pirosba hajtó egyénen mit segítsenek..
Mondjuk az is lehet, hogy simán éppen rosszul lett a sofőr, bár ennek esélye csekély.
Sohasem lehet tudni jártam már úgy, hogy pont akkor értem oda egy baleset helyszínére amikor az ütközésben érintettek éppen akkor kászálódtak ki az összetört kocsikból és a baleset okozója egyre csak azt ismételgette eléggé zavart módon ,hogy nem tudja mi történt és fogalma sincs,hogy mit keres itt ez az autó,először arra gondoltam,hogy csak így próbálja elhárítani a felelősséget, de aztán kiérkeztek a mentők és az orvos megállapította,hogy sokkos állapotban volt az illető, úgyhogy én azóta mindig nagyon óvatosan alkotok véleményt első blikkre az ilyen esetekről.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Sohasem lehet tudni jártam már úgy, hogy pont akkor értem oda egy baleset helyszínére amikor az ütközésben érintettek éppen akkor kászálódtak ki az összetört kocsikból és a baleset okozója egyre csak azt ismételgette eléggé zavart módon ,hogy nem tudja mi történt és fogalma sincs,hogy mit keres itt ez az autó,először arra gondoltam,hogy csak így próbálja elhárítani a felelősséget, de aztán kiérkeztek a mentők és az orvos megállapította,hogy sokkos állapotban volt az illető, úgyhogy én azóta mindig nagyon óvatosan alkotok véleményt első blikkre az ilyen esetekről.

Én se emlékszek a mai napig mi történt amikor a bmw belénk csattant.
Csak annyit, hogy az ügyész megbüntetett, mint vétkest, de a kártörténetembe nem került bele, úgyhogy minimum gyanús az egész.

Másrészt tegnap kb. 2 méterről néztem végig ahogy egy nő beletolat lehúzott ablakkal egy mögötte álló fekete kombiba, amiből kiabáltak és dudáltak, hogy álljon meg, mikor csattantak hirtelen jött a visítozás "nem láttam, hogy ott van, hogy került oda", mikor lekiabáltam, hogy egész végig ott állt akkor már "azt hittem rég elment" stb.
Mivel áruházi parkolóban történt gyorsan megadta magát és jött a mosolygós bocsi, nyali-fali...
 
M

molnibalage

Guest
Mai 32 km-es tekerésem alatt a következőket láttam...

A Vágóhíd utcából átmentve keresztbe a szembejövőn sávon akartak balra fordulni.
Az első elnézte, a második meg ment utána, mint a birka...
Tudatos közlekedés rulez. Ez alapján a sofőrök egy része a szakadékba is belehajtana vagy egy tóba, ha más is arra megy...


Aztán itt csak a záróvonalon gondolta meg magát vagy jött rá a furgonos, hogy merre kell menni és ment be a körforgalomba... Ahol én voltam éppen... Sebaj...

Itt egy vén furgonos meg a belsőből vágta ki magát jobbra fordulás céljába. Satufék, anyázás... Ez csak a bringaútról láttam.

Itt szemből akart egy kistehert megelőzni egy félalkesznek látszó hülye, kb a kocsi 2/3-a kinézett a teher mögül, de hát nem lehetett előzni, mert jöttek mögöttem, meg én. Engem majdnem elcsapva. Mert márpedig menni azt kell. Nehogy már 15 másodperccel később érjen a célhoz...

Itt szinte mindenki szűkre veszi a szemből jövetelt, de hogy a saját sávom szélén két fasz szinte elsodort...

Itt zöld lámpánál simán nem adták meg az elsőbbségemet és szemből. Vált zöldre, indulok el, majd satufék, mert egy fasz jön lendületből és nehogy már fékezzen a szívem.

Ez alig 10 km alatt a vágóhíd utcától idáig.
Közlekedni öröm...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 648
113
Mai 32 km-es tekerésem alatt a következőket láttam...

A Vágóhíd utcából átmentve keresztbe a szembejövőn sávon akartak balra fordulni.
Az első elnézte, a második meg ment utána, mint a birka...
Tudatos közlekedés rulez. Ez alapján a sofőrök egy része a szakadékba is belehajtana vagy egy tóba, ha más is arra megy...


Aztán itt csak a záróvonalon gondolta meg magát vagy jött rá a furgonos, hogy merre kell menni és ment be a körforgalomba... Ahol én voltam éppen... Sebaj...

Itt egy vén furgonos meg a belsőből vágta ki magát jobbra fordulás céljába. Satufék, anyázás... Ez csak a bringaútról láttam.

Itt szemből akart egy kistehert megelőzni egy félalkesznek látszó hülye, kb a kocsi 2/3-a kinézett a teher mögül, de hát nem lehetett előzni, mert jöttek mögöttem, meg én. Engem majdnem elcsapva. Mert márpedig menni azt kell. Nehogy már 15 másodperccel később érjen a célhoz...

Itt szinte mindenki szűkre veszi a szemből jövetelt, de hogy a saját sávom szélén két fasz szinte elsodort...

Itt zöld lámpánál simán nem adták meg az elsőbbségemet és szemből. Vált zöldre, indulok el, majd satufék, mert egy fasz jön lendületből és nehogy már fékezzen a szívem.

Ez alig 10 km alatt a vágóhíd utcától idáig.
Közlekedni öröm...

Én eddig akárhányszor megfogadtam a tippmixen 200 forinttal valami tuti papírforma meccset ( mondjuk (FC Bayern München-Csenyéte 1,05:4.5 oddsal), mindig a Csenyéte nyer.:eek::confused:

Én már elengedtem ezt a tippmix dolgot. ;)
 
M

molnibalage

Guest
Mai 32 km-es tekerésem alatt a következőket láttam...

A Vágóhíd utcából átmentve keresztbe a szembejövőn sávon akartak balra fordulni.
Az első elnézte, a második meg ment utána, mint a birka...
Tudatos közlekedés rulez. Ez alapján a sofőrök egy része a szakadékba is belehajtana vagy egy tóba, ha más is arra megy...


Aztán itt csak a záróvonalon gondolta meg magát vagy jött rá a furgonos, hogy merre kell menni és ment be a körforgalomba... Ahol én voltam éppen... Sebaj...

Itt egy vén furgonos meg a belsőből vágta ki magát jobbra fordulás céljába. Satufék, anyázás... Ez csak a bringaútról láttam.

Itt szemből akart egy kistehert megelőzni egy félalkesznek látszó hülye, kb a kocsi 2/3-a kinézett a teher mögül, de hát nem lehetett előzni, mert jöttek mögöttem, meg én. Engem majdnem elcsapva. Mert márpedig menni azt kell. Nehogy már 15 másodperccel később érjen a célhoz...

Itt szinte mindenki szűkre veszi a szemből jövetelt, de hogy a saját sávom szélén két fasz szinte elsodort...

Itt zöld lámpánál simán nem adták meg az elsőbbségemet és szemből. Vált zöldre, indulok el, majd satufék, mert egy fasz jön lendületből és nehogy már fékezzen a szívem.

Ez alig 10 km alatt a vágóhíd utcától idáig.
Közlekedni öröm...
Buszoztam is ma egyet.



Várakozás alatt kifelé egy kocsi záróvonalon átlépve előzte az induló buszt.
Felszállás után észak felé meg minket előzött meg egy kocsi, a busz erősen befékezett, hogy ne legyen reccs. Mázli, hogy mindenki ült...
(Sajnos a rendszámot már elfelejtettem, pedig hazafelé még emlékeztem rá.)

5 perc alatt két ilyen fasz...

(És innen egy köpésnyire van az, ahol a Dr. Herpy sorozat halálos balesete volt...)
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Sohasem lehet tudni jártam már úgy, hogy pont akkor értem oda egy baleset helyszínére amikor az ütközésben érintettek éppen akkor kászálódtak ki az összetört kocsikból és a baleset okozója egyre csak azt ismételgette eléggé zavart módon ,hogy nem tudja mi történt és fogalma sincs,hogy mit keres itt ez az autó,először arra gondoltam,hogy csak így próbálja elhárítani a felelősséget, de aztán kiérkeztek a mentők és az orvos megállapította,hogy sokkos állapotban volt az illető, úgyhogy én azóta mindig nagyon óvatosan alkotok véleményt első blikkre az ilyen esetekről.
Hát én két lehetőséget látok a videón:
  • a sofőr úgyvolt vele, hogy nehogymá' meg kelljen állni 30 másodpercet, mikor bejött a sárga és szimplán arra fokúszált, hogy mikor lesz piros (ki is kellett ügetni a szélső sávba, mert a „faszmajom előtte már tiporja a féket még a zöldnél, meg már amúgyis haránt ment az autó egy kicsit”). Mert a piros eleje az még épp a zöld vége inkább ilyen helyzetekben.
    Aztán annyira szugerálta a lámpát, hogy egyszerűen nem vette észre a pubit, aki szintén hamarabb startolt el, mint kellett volna...
    (ilyenkor még javában terpeszt a piros kiscsávó az ő lámpáján, de általában lehet „élben” látni az autósok lámpáján a fényváltást. És ha már nekik piros van, akkor ott úgyse jöhet át senki, úgyhogy zsa...)
    Legalábbis az a momentum nekem nagyon erre utal, hogy a gyalogos már a bal oldali fényszórónál van (Nagyjából ez az a pillanat, hogy végigfut a sofőr agyán: nnna elhagytuk a lámpát, még épp sárga volt, ami tulajdonképpen zöld, szóval a jóIsten engöm mögáldott. Nnade mostmár nézzünk egy kicsit előre is, hátha van ott valami érdekes.... néhány tized másodperc múlva : baz+ öngyilkos az út közepén, mikor nekem még teliződ van... ééés---> ) , amikor ----> ránt a figura jobbra egyet a kormányon, aztán jön az oszlop...

  • vagy még az lehet, hogy valami roppant érdekes volt a telcsin, vagy más jópofaságon... Nehéz láb... felnézünk: baz+, piros. Előttem 30 méterrel a tag két lábbal tapossa féket, itt meg még kilencvenet mutat az óra... jéé, mennyi üres hely van ott jobbra, meg amúgyis már majdnem keresztbe megyek az úton, jó is lesz így... na zsír nem csattantunk, itt ezen a menekülősávon még átrobogunk, azt utána ráérek kicsit becsokizni... „Miapicsa ... a gyerek mit keres az út közepén????,... na akkor még egy kicsit jobbra... király ez is megmaradt, majd legközelebb körbenéz, biztos keresztbe állt benne a ropi ...
    Aztán oszlop és csatt...
Persze az is előfordulhat, hogy pont ekkor ért fel a vérrög és KO a fél agynak, csak nem nagy a valószínűsége.
 
W

Wilson

Guest
Hát én két lehetőséget látok a videón:
  • a sofőr úgyvolt vele, hogy nehogymá' meg kelljen állni 30 másodpercet, mikor bejött a sárga és szimplán arra fokúszált, hogy mikor lesz piros (ki is kellett ügetni a szélső sávba, mert a „faszmajom előtte már tiporja a féket még a zöldnél, meg már amúgyis haránt ment az autó egy kicsit”). Mert a piros eleje az még épp a zöld vége inkább ilyen helyzetekben.
    Aztán annyira szugerálta a lámpát, hogy egyszerűen nem vette észre a pubit, aki szintén hamarabb startolt el, mint kellett volna...
    (ilyenkor még javában terpeszt a piros kiscsávó az ő lámpáján, de általában lehet „élben” látni az autósok lámpáján a fényváltást. És ha már nekik piros van, akkor ott úgyse jöhet át senki, úgyhogy zsa...)
    Legalábbis az a momentum nekem nagyon erre utal, hogy a gyalogos már a bal oldali fényszórónál van (Nagyjából ez az a pillanat, hogy végigfut a sofőr agyán: nnna elhagytuk a lámpát, még épp sárga volt, ami tulajdonképpen zöld, szóval a jóIsten engöm mögáldott. Nnade mostmár nézzünk egy kicsit előre is, hátha van ott valami érdekes.... néhány tized másodperc múlva : baz+ öngyilkos az út közepén, mikor nekem még teliződ van... ééés---> ) , amikor ----> ránt a figura jobbra egyet a kormányon, aztán jön az oszlop...

  • vagy még az lehet, hogy valami roppant érdekes volt a telcsin, vagy más jópofaságon... Nehéz láb... felnézünk: baz+, piros. Előttem 30 méterrel a tag két lábbal tapossa féket, itt meg még kilencvenet mutat az óra... jéé, mennyi üres hely van ott jobbra, meg amúgyis már majdnem keresztbe megyek az úton, jó is lesz így... na zsír nem csattantunk, itt ezen a menekülősávon még átrobogunk, azt utána ráérek kicsit becsokizni... „Miapicsa ... a gyerek mit keres az út közepén????,... na akkor még egy kicsit jobbra... király ez is megmaradt, majd legközelebb körbenéz, biztos keresztbe állt benne a ropi ...
    Aztán oszlop és csatt...
Persze az is előfordulhat, hogy pont ekkor ért fel a vérrög és KO a fél agynak, csak nem nagy a valószínűsége.
Én arra próbáltam célozni,hogy az első pillanatban szerintem nem érdemes ítéletet mondani, mert sohasem lehet tudni,hogy mi állhat a dolog hátterében.Persze abban egyetértek veled, hogy az ilyen esetek nagy részében szimpla figyelmetlenség, vagy nemtörődömség áll a dolog hátterében
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93
Ez így OK? Fognak működni a gyűrődő zónák...?

Persze, hogy jó az. Hölgy vezető, garázsban tárolt, sérülésmentes. Nem kell ezen sokat kukackodni. ;)
Ha mégsem jött be, akkor bocsesz, gondolom.
Egyébként szerintem hasonló témában már a totalcaron is voltak cikkek, ahol szintén ezt hozták fel problémaképpen, miszerint így már nem várható az a védelem, amire eredetileg tervezték. Talán több autó is volt, amit a hahu-n hirdettek és valamiért a firkászok utánamentek, utána tudtak menni a történetének és kiderült, hogy a szép, megkíméltnek látszó járgány egy kohószökevény.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Jó ez az emberiség, beszélünk értékrendekről, toleranciáról, társadalmi felelősség-vállalásról, aztán az első embertársunk, akivel találkozunk úgy b@sz át a palánkon, hogy csak úgy nyekkenünk :)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez így OK? Fognak működni a gyűrődő zónák...?

Videóról ez meglehetősen tisztességes melónak néz ki. Mikor bent fúrkál a csávó, akkor a gyári ponthegesztéseket fúrja ki. Gyakorlatilag a sérült hátsó elemeket leszedi és újakra cseréli. A nyúlványt visszavágja addig, ameddig meg volt ütve, újat hegeszt fel.
Összességében ez közel sem akkora para, mint mondjuk az osztrákból behozott, 10 évesen a sótól levelesre rohadt aljú, "kifogástalan állapotú" autó.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Persze, hogy jó az. Hölgy vezető, garázsban tárolt, sérülésmentes. Nem kell ezen sokat kukackodni. ;)
Ha mégsem jött be, akkor bocsesz, gondolom.
Egyébként szerintem hasonló témában már a totalcaron is voltak cikkek, ahol szintén ezt hozták fel problémaképpen, miszerint így már nem várható az a védelem, amire eredetileg tervezték. Talán több autó is volt, amit a hahu-n hirdettek és valamiért a firkászok utánamentek, utána tudtak menni a történetének és kiderült, hogy a szép, megkíméltnek látszó járgány egy kohószökevény.

Videóról ez meglehetősen tisztességes melónak néz ki. Mikor bent fúrkál a csávó, akkor a gyári ponthegesztéseket fúrja ki. Gyakorlatilag a sérült hátsó elemeket leszedi és újakra cseréli. A nyúlványt visszavágja addig, ameddig meg volt ütve, újat hegeszt fel.
Összességében ez közel sem akkora para, mint mondjuk az osztrákból behozott, 10 évesen a sótól levelesre rohadt aljú, "kifogástalan állapotú" autó.

Anno Toyota-t pont egy ilyen cégnek adtam el, igaz olyan szinten szét volt verve már a baleset előtt is, hogy azért imádkoztam még egy évet bírjon ki a váltómű aztán megy a roncstelepre.
De nekik pont az a profiljuk, hogy bajoroktól, osztrákoktól törött autókat hoznak be, kiglancolják aztán új rendszámmal idős orvos házaspártól származó autó eladó...
Talán vmi Német & Németh kft volt, de fogadni nem mernék rá.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Ez így OK? Fognak működni a gyűrődő zónák...?

Mikor a volt kocsinkba pirosnál belerongyolt hátulról a fával megdurrantott teher, akkor a szakszervízben is teljesen újraépítették a hátulját. Valószínűleg ugyan így. Utána még mi használtuk utána, meg ahova került ki tudja meddig. (Céges autó volt.) Nem is látszott rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez így OK? Fognak működni a gyűrődő zónák...?

Ahogy @papi is leírta, gyakorlatilag mindenből gyárit raktak fel, eléggé gyárinak tűnő technológiával.
A lényeg a húzatópadban rejlik.
A profi műhelyek rendelkeznek a gyári referencia értékekkel, így oda tudják húzatni (és olyan szögbe) a jármű fő pontjait, ahol annak lennie kell.
A sérült lemezek cseréje meg már nagyjából újgyakorlat.
Mivel a hossztartó a gyűrődésért felelős fő szerkezeti elem, és azt en bloc újra hegesztették, így abban már nem lehet hiba.
Viszont, ha egy ilyen minőségi melót kell letolni, az már erősen karcolja a megéri/neméri meg határvonalat.
Ok, hogy itt felgyorsítva láthattál egy folyamatot, de ebbe nagyon komoly munkaóra került bele. Mind karosszéria, mind egyébb szerelési szinten (a komplett festésről nem.is beszélve!!!). Valószínűleg a komplett futómű is cserélve lett, mint ahogy a kipufogó rendszer is.
Idehaza egy ilyen bulit nagyon hamar totálkárra vennének. A távolkeleti helyszínen valószínűleg olcsóbb rezsióradíjjal még belefért. Épphogy!
Mondjuk talán az is segített, hogy a kocsi hátsó egynegyede tűnt el....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Szerintem is nagyon tisztességesen elvégzett karosszériásmunka ez. Nem csak kihúzta, kilapálta, hanem teljesen zsír új (gyári?) elemeket pakolt fel rá, rendesen heggesztve, vágva amit kell.

A külső karosszéria egyébként is egy fluff, erős túlzással egy formázott csokinyulas sztaniolpapír hogy meg tudj két gyartó termékét meg tudd különböztetni, az igazi erő elnyelők nem ott vannak, hanem azok szép hossztartók, amiket cseréltek is.

A költség mondjuk kemény lehetett, de amikot a szalonból kigurulva hátulról beléd durrant a bárdi futár mert épp a csajának sms-ezett a furgont vezető 20 éves srác srác, akkor megérheti…
 
M

molnibalage

Guest
"Környezetvédelem"...

237782101_381324256682938_3219643608983812532_n.jpg
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem is nagyon tisztességesen elvégzett karosszériásmunka ez. Nem csak kihúzta, kilapálta, hanem teljesen zsír új (gyári?) elemeket pakolt fel rá, rendesen heggesztve, vágva amit kell.

Régebben követtem a videóikat, olyan kókány munkákat adnak ki a kezükből amit még Lakatos Renátó önképzett tuningmester is megirigyelne.