L-159 Alca (Aero, Csehország)

Nem értem ez az A-10 körüli mítoszt.

Már a '80-as évek végi szovjet csapatlévédelem is lábremegetetős neki TGP, SDB és JDAM nélkül. Túlélőképességről szó nincs. Amikor megalkották, akkor 23 mm-es Silka volt. Ma 30-35 mm-es ágyúk vannak. Az Osza és Tor rakéta akkora, hogy garantáltan nem éli túl az semmi vagy legfeljebb egyszámjegyű százalék. A túlélőképesség ma azt jelenti, hogy ne találjanak el... Csak próbáld ez kiviteleznei egy csiglassú, finomam szólva nem túl acélos manőverező képességű - rakéták szemszögéből nézve - gép ellen úgy, hogy már COIN környezetben is kettős érzékelős Igla is előfordul.
Hányszor és mikor került szembe szovjet/orosz szintű légvédelemmel az USA utoljára élesben?!! Létezésük óta kínosan vigyáz mindkét nagyhatalom, hogy nehogy élesben egymásra kelljen lövöldözniük - és ezért van még mindig A-10 meg Szu-25 is mindkét oldalon!! Már régen nem egymás, hanem mások ellen!!!! Vegyétek már észre, ti mindig csak egymás elleni nagyhatalmi háborúban tudtok gondolkodni, de ha ilyen lesz azt úgyse ezek fogják eldönteni. Viszont amíg nincs ilyen nagyhatalmi nagy BUMM, addig sok feladatra jók ezek a gépek és olcsóbban sok másnál...
 
Olyan ellenfél ellen, aki erre képtelen volt. Kb., mintha a jelen magyar haderő ellen kellene összhaderőnemi erőfeszítés...

Hányszor és mikor került szembe szovjet/orosz szintű légvédelemmel az USA utoljára élesben?!! Létezésük óta kínosan vigyáz mindkét nagyhatalom, hogy nehogy élesben egymásra kelljen lövöldözniük - és ezért van még mindig A-10 meg Szu-25 is mindkét oldalon!! Már régen nem egymás, hanem mások ellen!!!! Vegyétek már észre, ti mindig csak egymás elleni nagyhatalmi háborúban tudtok gondolkodni, de ha ilyen lesz azt úgyse ezek fogják eldönteni. Viszont amíg nincs ilyen nagyhatalmi nagy BUMM, addig sok feladatra jók ezek a gépek és olcsóbban sok másnál...
Az USA nem, de USA gyártású eszközök többször is, bár csak export szovjet cucc ellen. Volt, amikor a szovjet cuccok jól szerepeltek.
 
Az Aereo Vodochody bejelentette az ALCA továbbfejlesztett változatát az F/A-259-est
p1728460.jpg

http://www.janes.com/article/81774/farnborough-2018-aero-reveals-f-a-259-light-attack-jet
Röviden:
- a fejlesztés az IAI-vel közösen;
- új erősebb hajtómű (F124-GA-100)
- színes NVG kompatibilis multifunkcionális kijelzős műszerfal;
- datalink (!!)
- AESA radar térképező és mozgó célpont azonosító képességgel;
Magánvélemény: SDB és egyéb precíziós fegyverzet szállításra, CAS-ra tökéletes...

Úgy látom az "új" típusok esetében a típusjelzés helyiértékek exponenciálisan nőnek.

L-29 -> L-39 -> L-59 -> L-159 -> F/A-259
 
Felszállt az ALCA új kétüléses változata a L-159T2
https://defence-blog.com/aviation/c...anced-jet-trainer-conducts-maiden-flight.html
image.jpg


- új avionika és MFD-k mindkét műszerfalon,
- módosított üza. rendszer a nagynyomású utántöltéshez,
- maradt a Grifo radar és az önvédelmi rendszer,

Ha már vesznek valamiket a Gripen elé (és nem Hawkot) akkor remélem ez lesz az egyik (a másik meg valami turboprop)..
 
Na ebből már csak rosszul jöhetek ki, anyám mindig mondta, hogy ne igyak annyit.
A guggolós az iraki ?
 
"Czech Air Force deployment to Leeuwarden

Exact dates are not known yet, but in November 2019 the Vzdušné síly armády České republiky (Czech Air Force) will deploy L-159T training aircraft to Leeuwarden air base (the Netherlands).

The Čáslav based 213.vlt (V cviková Letka, training squadron) will take three dual seat L-159s to Leeuwarden and possibly the new L-159T2, which is originally a single seat aircraft. Main objective will be night flying training."
 
"Aero Delivered Last Overhauled L-159T1 to the Czech Air Force

The Czech Air Force took over from domestic manufacturer AERO Vodochody AEROSPACE a.s. the last of five L-159T1 two-seat aircraft after PP2000 maintenance. Now, the 21st Tactical Air Force Base Čáslav has a total of eight two-seat advanced training and light combat L-159 aircraft: five L-159T1+ and three L-159T2 aircraft delivered in the spring of this year."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"Here is the annual camouflage of the L-159 ALCA aircraft from the AERO Vodochody workshop for 20 years of operation. Do you like it? During that time, our pilots flew about 39,000 hours and more than 100 of them took turns behind the stick...
Today 6070 flew from us to Čáslav. The weather was nice, so we can share great photos from photographer Petr Soukop.
And why was this camouflage chosen? It is identical to the Pandur armor and is intended to symbolize the greater emphasis of the L-159 on their function of close air support to ground units."


119732233_4395490097159102_3234776209712758737_o.jpg


119642119_4397040867004025_6942952963287817139_o.jpg


119662031_4397041147003997_7539128287401965094_o.jpg


119635237_4397041947003917_5890570643795623119_o.jpg
 
16 gépet fognak javitani, ebből ha jól értem 8 cseh. Egy kis zsebpénz az AV-nak.
https://www.armadninoviny.cz/aero-v...159-po-predepsanych-pracich-pp16.html#diskuze

"Az együléses L-159 repülőgépek javításának szerződését összesen 1,6 milliárd koronáért írták alá 2019-ben a brünni IDET szakkiállításon. "Most adjuk át az első kész repülőgépet, jelenleg további 8 repülőgépünk van a fejlesztés különböző szakaszaiban, és egy újabb L-159-esnek ez év végén érkeznie kellene Aeroba javításra. A repülőgépek 2022 végéig rendszeres időközönként közlekednek, hogy biztosítsák az L-159 flotta működőképességét és Csehország védelmi képességét "- mondta Jan Štechr, Aero Vodochody MRO alelnöke."

Az előírt munka mellett az Aero Vodochody számos fejlesztést is nyújt az L-159 repülőgépen. Ide tartoznak például az NVG éjjellátó szemüveg használatának módosítása, azaz a kabin adaptálása, valamint a repülőgép belső és külső világító készletének (helyzetjelző, ütközésgátló és kialakulási lámpák) felszerelése. Az Aero együttműködik a cseh hadsereggel annak érdekében, hogy a szolgálatában repülő összes L-159-es a közeljövőben kompatibilis legyen az NVG-vel.

További javulás az ESIS eszköz telepítése, azaz az elektronikus készenléti eszközrendszer, egy tartalék elektronikus kijelző, amely képes több más tartalék eszközt és jelzőt kicserélni, és a pilótának megadhatja a szükséges információkat a helyzetről, a sebességről, a légnyomásról, a sebességről, az emelkedésről és az ereszkedésről vagy az ereszkedésről. tanfolyam a hagyományos műszerek meghibásodása esetén.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
16 gépet fognak javitani, ebből ha jól értem 8 cseh. Egy kis zsebpénz az AV-nak.
https://www.armadninoviny.cz/aero-v...159-po-predepsanych-pracich-pp16.html#diskuze

"Az együléses L-159 repülőgépek javításának szerződését összesen 1,6 milliárd koronáért írták alá 2019-ben a brünni IDET szakkiállításon. "Most adjuk át az első kész repülőgépet, jelenleg további 8 repülőgépünk van a fejlesztés különböző szakaszaiban, és egy újabb L-159-esnek ez év végén érkeznie kellene Aeroba javításra. A repülőgépek 2022 végéig rendszeres időközönként közlekednek, hogy biztosítsák az L-159 flotta működőképességét és Csehország védelmi képességét "- mondta Jan Štechr, Aero Vodochody MRO alelnöke."

Az előírt munka mellett az Aero Vodochody számos fejlesztést is nyújt az L-159 repülőgépen. Ide tartoznak például az NVG éjjellátó szemüveg használatának módosítása, azaz a kabin adaptálása, valamint a repülőgép belső és külső világító készletének (helyzetjelző, ütközésgátló és kialakulási lámpák) felszerelése. Az Aero együttműködik a cseh hadsereggel annak érdekében, hogy a szolgálatában repülő összes L-159-es a közeljövőben kompatibilis legyen az NVG-vel.

További javulás az ESIS eszköz telepítése, azaz az elektronikus készenléti eszközrendszer, egy tartalék elektronikus kijelző, amely képes több más tartalék eszközt és jelzőt kicserélni, és a pilótának megadhatja a szükséges információkat a helyzetről, a sebességről, a légnyomásról, a sebességről, az emelkedésről és az ereszkedésről vagy az ereszkedésről. tanfolyam a hagyományos műszerek meghibásodása esetén.
Mind cseh! Van nekik ez a 16 egyulésses L-159, amelyeknek most nyolc évvel meg lesz hoszabbítva az élettartalmuk, és még nyolc kétúléses kiképzo gépuk két variánsba (L-159T1+ és L-159T2).