Ez az NG olyasmi, mint a Gripen NG. A lehető legolcsóbban életben tartani a gyártósort. Azonban a Gripen NG-vel ellentétben itt már nem túl korszerű a gép aerodinamikája. Hiába az új és könyebb, de erősebb szárny, az erősebb hajtómű, a konkurens M346 vagy a Jak-130-as gyakorlatban képes úgy repülni bizonyos sebességtartományokban, mint a 4-4.5 generációs gépek, ezzel szemben itt se LERX, se felhajtóerőt termelő törzs, se komoly mechanizáció nincs. És valószínű a vízszintes vezérsík is külön magassági kormánnyal készül. Persze így jóval olcsóbb az egész, de a piacon nem mindenhol a pénz fog számítani. És ahol nem a pénz a legelső, ott a fenti két típus viszi el a győzelmet és a mindennél fontosabb referenciát. 3000 legyártott Alba jól hangzik, de azért az mégse most volt.