Légvédelemi radarok működéséről általában

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
"Az oroszok szintén a hírek alapján egyedileg képesek évi pár darabot legyártani, "

Igazából az orosz légerő szu-30 su-35 gépei egy műrepülő csapat ami csak repnapokon kápráztatja a jó népet manőverezésükkel.
A VOSTOK gyakorlaton is csak drága sportrepülők voltak.
Hiába manőverez jól, az f-4 is elverte a mig-21 gépeket
Red flag szerű gyakorlatot szoktak legalább csinálni ?
Majd ha leszednek valamikor egy nyugati 4 gen gépet az orosz légerő na akkor lehet mondani hogy tudnak valamit.
Addig is légiharc képességeik egy nagy kérdőjel
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Addig is légiharc képességeik egy nagy kérdőjel

Nugtai gépekkel sem támadtak meg mostanában komoly ellenfelet, aminek van rendes légiereje és jólképzett pilótái. 30 évvel ezelőtti, akkoris butított, rosszul karbantartott gépek ellen, amiket szarul képzett, kevés repórával rendelkező motiválatlan arabok vezettek, mindezt tízszeres vagy százszoros USA / NATO túlerővel... elég hülyén nézett volna ki, ha egy modern nyugati gép rosszul teljesít. Mintha egy rögbicsapat nekiállna elverni egy fogyatékos ovodást. Valószínüleg sikerül nekik, de ez nem bizonyít semmit olyan téren, hogy egy komoly enneféllel szemben mire mennének, amíg ki nem próbálják.

A Red Flag gyakorlatok biztosan érdekesek, de kétlem, hogy mindent felkapcsolva, amíg éppen le nem törik a szárny, mindent kihoznának pilótából és gépből egyaránt. Nem teszik tönkre a gépet ilyenkor, nem is fedik fel minden kártyájukat és meglepődnék, ha nem lenne a forgatókönyv előre megírva.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Egy 4+ gen vadászgépet manőverezéssel igen nehezen teszel tönkre.
Volt rá példa, hogy túlhajtották a gépet és sérült a sárkány, igaz az nem 4+ gép volt. De ahogy a mostani Eurofighteres történetben látszik, a gépeknek lehetnek gyenge pontjai.
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

Lehet kötözködni de az tény,hogy sokkal bonyolultabb fly-by-vire programokat írnak mint bárki más a világon,de ez nem azt jelenti,hogy pl az amik ne tudnának a SZU-30MKI-hez írni egy fly-by-wire programot csak azt,hogy nekik nincs szükségük ilyen bonyolultságú programra mert nincs hozzá hardverjük.

Mitől lenne tény...? Csak azért, mert nekik is van TVC-s gépük?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 715
28 832
113
A MiG-21 főleg első típus változatai, az F-13 és PF abban az időben (60-as évek) nagyon jó manőverező képességűek voltak, főleg az F-4 Phantom-hoz képest. A vietnami pilótákkal az volt a baj, hogy a nagyobb terheléseket nem jól bírták a termetüknél fogva.
 

yukapoppsimon

Member
2014. január 31.
76
0
6
A MiG-21 főleg első típus változatai, az F-13 és PF abban az időben (60-as évek) nagyon jó manőverező képességűek voltak, főleg az F-4 Phantom-hoz képest. A vietnami pilótákkal az volt a baj, hogy a nagyobb terheléseket nem jól bírták a termetüknél fogva.

Köszönöm.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 428
113
molnibalage

TVC-s gépből az F-22 van az amiknak ahol a vektorálás csak függőlegesen történik és nincs kacsaszárny sem ezzel szemben az MKI-n van kacsaszárny és kvázi 3D-s a vektorálhatóság.Ez a két dolog együtt bonyolultabb FBW-t igényel.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
vietnami pilótákkal az volt a baj, hogy a nagyobb terheléseket nem jól bírták a termetüknél fogva.
Úgy tudtam, hogy az alacsony termetűek bírják jobban a terhelést, mert kisebb magasságig kell a szív felpumpálja a vért. Inkább a gyengébb izomzat lehet a ludas, de nem a termet.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A MiG-21 főleg első típus változatai, az F-13 és PF abban az időben (60-as évek) nagyon jó manőverező képességűek voltak, főleg az F-4 Phantom-hoz képest. A vietnami pilótákkal az volt a baj, hogy a nagyobb terheléseket nem jól bírták a termetüknél fogva.

Azt sem árt hozzá tenni, hogy vietnám elején a legtöbb ami pilótának nem sok köze volt a közelharchoz sem elméletben sem gyakorlatban.
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

TVC-s gépből az F-22 van az amiknak ahol a vektorálás csak függőlegesen történik és nincs kacsaszárny sem ezzel szemben az MKI-n van kacsaszárny és kvázi 3D-s a vektorálhatóság.Ez a két dolog együtt bonyolultabb FBW-t igényel.

Ez egyáltalán nem biztos. Ha meg kinen nagyobb a című játékot akarod játszani, akkor úgyis a V-22 Osprey győz... Repülőgép és helikopter is és van tranziens átmenet. Upsz..
 
2013. december 7.
934
4
18
Roni:

az indiai Szuhojok gyakorlatoztak amerikai F-15-ökkel és az F-15-ösök szívtak. A google a barátod. (indian air force Su-30 against F-15) legalábbis néhány esetben.

a lényeg hogy a mai AESA radar nem csak radar hanem egy multifunkciós műszer, amely kommunikációra is alkalmas (klasszikus adó-vevő ként), EW-re is (pl más sugárzók jeleinek mérésére és zavarására/utánzására) bizonyos frekvencia korlátok között, RWR is.
Ha megvannak az adó vevő modulok és mindegyiket egyenként számítógép vezérli csak szoftver kérdése hogy milyen feladatokra programozzák.
Ettől kezdve minden radargyártó ráhajt az LPI jellegű tulajdonságokra.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Az oroszok a földi telepítésű,felderítő, rávezető lokátorokat tekintve nem hiszem, hogy jóval levannak maradva az amik mögött, mivel ott a jóval kisebb szélsőséges körülmények között működő elektronikai alkatrészek is megfelelnek.

Azoknál szerintem is jóval kisebb a lemaradás, sőt, akár még az sem kizárt, hogy az amik előtt járnak itt-ott.

Azt azért elég túlzó kijelentésnek találom, hogy az orosz lokátorok azért nem látják az ami lokátorokat, mert sokkal fejletlenebbek.

Nem csak ezért nyilván. De nem kis szerepet játszhat, hogy repfedélzeti mikroelektronika terén le vannak maradva.



Mert nem is vagyok benne biztos, hogy igény van erre. A Ticon és AB osztályon levők akkor PESA vagy AESA radarok? Hát a Patrioté? Utána kellene néznem.

Az AN/SPY-1 még PESA, mint ahogy a Patriot radarja is. Majd az AN/SPY-3 lesz AESA, ezt a Ford-ok, meg a Zumwalt-ok kapják meg először. Patriotnál is majd csak lesz AESA.
http://investor.raytheon.com/phoenix.zhtml?c=84193&p=irol-newsArticle&ID=1947362



Szerintem az oroszok egy perccel sincsenek lemaradva az amiktól szoftver fejlesztésben csak nem tud az orosz ipar ipari mennyiségben olyan minőségű hardvert gyártani amihez szükség van a bonyolult szoftverre.Ezzel azt akarom kinyögni l,hogy ha lenne az oroszoknak egy APG-81 szintű radarjuk akkor lenne hozzá szoftver is de mivel nincs így szoftverre sincs szükség.

Ez szerintem is így van, szoftverben jók az oroszok, na de ha nincs, amin fusson, vagy amit vezéreljen, akkor nem sokra mennek vele...


molnibalage

Lehet kötözködni de az tény,hogy sokkal bonyolultabb fly-by-vire programokat írnak mint bárki más a világon,de ez nem azt jelenti,hogy pl az amik ne tudnának a SZU-30MKI-hez írni egy fly-by-wire programot csak azt,hogy nekik nincs szükségük ilyen bonyolultságú programra mert nincs hozzá hardverjük.

Azért őt ne felejtsük el. :)
http://www.nasa.gov/centers/dryden/history/pastprojects/Active/#.VDc1fhYkW-x
De ettől függetlenül igazad van, a ruszkiknak a megfelelő szoftverek megírása egész biztosan nem okozhat gondot.
 
M

molnibalage

Guest
az indiai Szuhojok gyakorlatoztak amerikai F-15-ökkel és az F-15-ösök szívtak. A google a barátod. (indian air force Su-30 against F-15) legalábbis néhány esetben.
Kicsit kezd uncsi lenni már ez a 2004-es történet. Nem fogom megint csontig legépelni a kezem, hogy mi is volt az...

Azért őt ne felejtsük el. :)
Hát igen. A NASA és a jenkik ugyanis valódi 3D-s vektorálással bíró hajtóműves gépet is építettek, míg a Szu-30MK szériánál nem valódi 3D van, mert a fúvócső csak függőlegesen mozog, csak elforgatva van beépítve, hogy oldalirányú erő is keletkezzen. Ja, és mindenzt jóval az agyonajnározott oroszok előtt csinálták. Nem egy, hanem több gépen is, mert volt ez és az X-31 és az F-16MATV is. Aztán F-22-őn lett csak és jóval egyszerűbb TVC. Kettőt lehet találni, hogy miért. Azért, mert az ár érték aránya borzalmas, nem éri meg a rá fordított összeget.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 428
113
molni

Nem arról van szó,hogy kinek mióta van hanem arról,hogy kinek van jelenleg ilyen modern programfejlesztő képessége.