Lengyel haderőfejlesztési program (2032) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 465
113
Raadasul a feladatkoruk jelentos reszet atvetek a dronok.
Ez csak és kizárólag a könnyű felderitő helikopterekre igaz,és semelyik másik helikopter kategóriára NEM igaz.
Ami azt illeti,a megfelelő teherbiró képességű modern felfegyverzett helikopterek lehetőségeit pont hogy kiterjesztették a dronok.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 921
2 581
113
Nem vettek elég kiképző szimulátort és helikoptert a flottához és emiatt könnnyű helkikoptereket vesznek hogy elég pilótát tudjanak képezni.
Csak hangosan gondolkodok (okoskodok)egy heli pilcsi kepzese nullarol 3-4 ev. Azt a 32 BH-t sem gyartanak le elobb. Ennyire nincs kapacitasuk hogy meg ebbe a 3-4 evbe sem fer bele az a cca 70-100 pilcsi kepzes?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 580
35 137
113
Ha jól olvastam bérelni fognak (?) 24 darab AIM-9L-t, aminek a bejelentése mondjuk úgy nem éppen aratott osztatlan sikert lengyel körökben
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 590
48 859
113
Ha jól olvastam bérelni fognak (?) 24 darab AIM-9L-t, aminek a bejelentése mondjuk úgy nem éppen aratott osztatlan sikert lengyel körökben
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha az ő haderő fejlesztésük "clown shit" akkor nézzenek már kicsit körbe máshol mi megy! :D

Amúgy azért szerezne be L-szériás Sidewindert, mert csak azt tudja kezelni a koreai gépük - egyelőre...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 435
104 642
113
Sztem ez érdekes írás

Lengyelország új generációs vadászgépeket keres. KF-21 a jelöltek listáján? Inkább egy médiajáték.​



Ireneusz Nowak, a lengyel légierő főfelügyelője az első lengyel, aki egy dél-koreai KAI KF-21 Boramae vadászgép hátsó ülésén repült hatnapos dél-koreai látogatása során. A lengyel küldöttség ellátogatott az FA-50-es repülőgépgyártó üzembe is, amely nemrégiben jelentős mérföldkövet ért el – sikeresen kilőtt egy dél-koreai Cheongryong cirkálórakétát.

Nowak tábornok június 24-én, hétfőn kezdte meg látogatását a Koreai Köztársaságban. Több nap leforgása alatt a dél-koreai légierő (ROKAF) tisztviselőivel megvitatta a lengyel FA-50-es repülőgép üzemeltetését és a lehetséges mélyebb együttműködést, például a kiképzés területén . Meglátogatta többek között a ROKAF 1. vadászrepülőgép-ezredét a gvangdzsui légibázison, ahol a lengyel pilótákat FA-50-es repülőgépeken képzik ki, valamint a Korea Aerospace Industries (KAI) szacheoni központját, ahol az FA-50-est gyártják.

Lengyelország 12 darab FA-50GF repülőgépet (amelyeket már leszállítottak) és 36 darab FA-50PL repülőgépet rendelt 2022-re. A vásárlás kritikákat váltott ki – az FA-50GF változat csak korlátozott harci képességekkel rendelkezik . A sokkal fejlettebb, amerikai PhantomStrike radarral felszerelt FA-50PL változat legalább 18 hónappal később érkezik meg az eredetileg tervezettnél. A repülőgépeket amerikai fegyverrendszerekkel fogják felszerelni, de az amerikai fél még nem adta ki a vonatkozó exportengedélyeket.

Az FA-50PL változat modern fegyverzetet kap, beleértve az AIM-9X rakétákat, az AMRAAM-ot és az újonnan tesztelt dél-koreai Cheongryong rakétát. Ez a jelenleg tesztelt, 1300 kg súlyú rakéta a Taurus rakéták vásárlása során beszerzett európai technológiák alapján készült. Tandem robbanófejjel rendelkezik, amely képes vasbeton és földalatti célpontok megsemmisítésére. A célpont átlagos köreltérése mindössze 1-2 méter.

A KF-21 esetében a Cheongryong rakéta több mint 500 km-es hatótávolsággal lesz elérhető. Az FA-50 esetében a kisebb hasznos teher (az FA-50 szárny alatti pilonja maximum 1000 kilogrammot képes szállítani) és a korlátozott üzemanyag-készlet miatt a hatótávolság körülbelül 350 km-re csökken. Az FA-50 két rakétát fog szállítani. Az irányítás műholdas és inerciális navigáció kombinációját használja, az utolsó fázisban egy infravörös érzékelő aktiválódik. A Cheongryong rakéta KF-21 repülőgépen történő tesztelése 2027-ben kezdődik, az első sorozatgyártású egységek 2028-ban kerülnek bevezetésre, a 200 darabos sorozatgyártás pedig 2031-re indul.

A Cheongryong rakéták FA-50-be integrálása (amelyet Dél-Korea finanszíroz) vonzó bővítést jelenthet az FA-50PL harci képességeinek Lengyelország számára. Ugyanez vonatkozik más dél-koreai fegyverekre is, mint például a KGGB (koreai GPS-vezérelt bomba) siklóbombákra vagy a hamarosan megjelenő hajóellenes rakétákra. Lengyelország jelenleg tárgyalásokat folytat akár 100 km-es hatótávolságú KGGB bombák beszerzéséről az FA-50PL-hez.

Nowak tábornok látogatása során repülést is végzett az új KF-21 Block I vadászgéppel (amely egyelőre nem többcélú vadászgép). Ezzel összefüggésben a dél-koreai média találgatásokba kezdett Lengyelország érdeklődéséről ezen repülőgépek megvásárlása iránt – a Lengyel Légierő további 32 többcélú vadászgép vásárlását tervezi. Nowak tábornok szerint Lengyelországnak legalább tíz taktikai századra (10 × 16 repülőgép), azaz összesen 160 többcélú szuperszonikus repülőgépre van szüksége.

Lengyelország jelenleg három F-16C/D századot (48 egységet, melyeket a tervek szerint F-16V szabványra fejlesztenek ) és egy 12 darab FA-50GF repülőgépből álló századot (jelenleg korlátozott fegyverzettel) üzemeltet. Két F-35A század (32 repülőgép) és három FA-50PL század (36 repülőgép) várhatóan 2030-ra érkezik meg. Az FA-50GF századot FA-50PL szabványra fejlesztik. Ez azt jelenti, hogy még egy századot – 32 repülőgépet – kell hozzáadni.

Bartłomiej Kucharski lengyel katonai újságíró és a ZBiAM.pl portál szerkesztője megerősítette, hogy Lengyelország érdeklődik további 32 repülőgép iránt az Armádní noviny számára, de szerinte a KF-21-es nincs a játékban : „Nowak tábornok eljegyzése kissé kínos, de nem csinálnék belőle drámát. Nem vonhatunk le elhamarkodott következtetéseket – semmi sem utal arra, hogy Lengyelország valóban meg akarná vásárolni a KF-21-est. Igen, a koreai média már régóta ír erről, de köztudott, hogy jelentősen eltorzítják a valóságot.”

Szerinte ez a múltbeli helyzet megismétlődése: „Koreában korábban is érkeztek jelentések a Boramae iránti lengyel érdeklődésről, bár tárgyalások soha nem zajlottak. A PGZ akkori elnöke, Chwałek csak annyit kijelentett, hogy ha Lengyelország valaha is érdeklődne, a PGZ örömmel csatlakozna a programhoz. Nowak tábornok repülését, amely inkább turisztikai látványosság volt, hasonlóan eltúlozzák, mint a lengyel érdeklődés állítólagos bizonyítékát.”

Kucharski hozzáteszi, hogy a lengyel légierőnek hosszabb távon több mint 32 új repülőgépre van szüksége, mivel az F-16-osok elöregednek, az F/A-50-esek pedig a modernizáció után is korlátozott képességekkel rendelkeznek majd: „Három típust fontolgatnak: egy újabb F-35A-t, Eurofightert vagy F-15-öst. Az F-35A logisztikai szempontból értelmes lenne – Lengyelország már megrendelte őket, és a flotta bővítése csökkentené az üzemeltetési költségeket. Az Eurofighter nagyon előnyös ipari ajánlattal rendelkezik. Az F-15, akárcsak az F-35, gesztus lehet az Egyesült Államok felé az amerikai ipar támogatásáért cserébe.”

„Mindkét repülőgép nagyszerű légi harci képességekkel rendelkezik – az F-15 hatalmas hatótávolsággal és hasznos teherrel rendelkezik, míg az Eurofighter valószínűleg a világ legjobb rakétáival, a Meteorral van integrálva. Hogy Lengyelország melyik típust választja, ma lehetetlen megmondani – mindkét ajánlatnak megvannak a maga előnyei.”


Kucharski szerint a lengyel légierő jövője sem világos:
„Lengyelország a múltban érdeklődést mutatott pilóta nélküli sugárhajtású repülőgépek vásárlása iránt, de a program valószínűleg elakadt. Nincs tervben semmilyen nemzetközi programhoz való csatlakozás egy új generációs repülőgép esetében – legyen az GCAP , SCAF/FCAS vagy a koreai. Bár a Boramae messze nem az ötödik generáció, a koreaiaknak nagy ambícióik vannak, és nemcsak a jelenlegi típus továbbfejlesztését tervezik, hanem utódját is.”

Ami magát a KF-21-est illeti, május 20-án a dél-koreai Védelmi Beszerzési Program Igazgatósága (DAPA) bejelentette, hogy a KAI gyár megkezdte a 20 darabos KF-21 Block I repülőgép közül az első végső összeszerelését – a kezdeti változat a levegő-levegő harcra összpontosított. Az első repülőgépet a tesztelés befejezése után 2026 második felében, az utolsót pedig 2028-ban szállítják ki a Dél-Koreai Légierőnek. A DAPA megrendelte a 20 darabos KF-21 Block I többcélú repülőgép második tételét is.

Eközben a brit Financial Times június 22-én tájékozott forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy Nagy-Britannia és a Rolls-Royce együttműködést ajánlott Dél-Koreának az 1930-as évekre tervezett KF-21EX (III. blokk) többcélú változatának új sugárhajtóműveinek fejlesztésében. A cél az amerikai General Electric F414-400K hajtóművek használatának bürokratikus és politikai korlátozásainak elkerülése.

Az Egyesült Arab Emírségek állítólag érdeklődik a KF-21 iránt. Indonézia ezzel szemben hivatalosan csökkentette pénzügyi hozzájárulását a KF-21 egy, a közös koreai-indonéz program keretében fejlesztendő változatának fejlesztéséhez. Bár Indonézia továbbra is érdeklődést mutat a KF-21 iránt, a megközelítése ingatag, és a hazai költségvetési és politikai kérdések is befolyásolják.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 435
104 642
113
Sztem ez érdekes írás

Lengyelország új generációs vadászgépeket keres. KF-21 a jelöltek listáján? Inkább egy médiajáték.​



Ireneusz Nowak, a lengyel légierő főfelügyelője az első lengyel, aki egy dél-koreai KAI KF-21 Boramae vadászgép hátsó ülésén repült hatnapos dél-koreai látogatása során. A lengyel küldöttség ellátogatott az FA-50-es repülőgépgyártó üzembe is, amely nemrégiben jelentős mérföldkövet ért el – sikeresen kilőtt egy dél-koreai Cheongryong cirkálórakétát.

Nowak tábornok június 24-én, hétfőn kezdte meg látogatását a Koreai Köztársaságban. Több nap leforgása alatt a dél-koreai légierő (ROKAF) tisztviselőivel megvitatta a lengyel FA-50-es repülőgép üzemeltetését és a lehetséges mélyebb együttműködést, például a kiképzés területén . Meglátogatta többek között a ROKAF 1. vadászrepülőgép-ezredét a gvangdzsui légibázison, ahol a lengyel pilótákat FA-50-es repülőgépeken képzik ki, valamint a Korea Aerospace Industries (KAI) szacheoni központját, ahol az FA-50-est gyártják.

Lengyelország 12 darab FA-50GF repülőgépet (amelyeket már leszállítottak) és 36 darab FA-50PL repülőgépet rendelt 2022-re. A vásárlás kritikákat váltott ki – az FA-50GF változat csak korlátozott harci képességekkel rendelkezik . A sokkal fejlettebb, amerikai PhantomStrike radarral felszerelt FA-50PL változat legalább 18 hónappal később érkezik meg az eredetileg tervezettnél. A repülőgépeket amerikai fegyverrendszerekkel fogják felszerelni, de az amerikai fél még nem adta ki a vonatkozó exportengedélyeket.

Az FA-50PL változat modern fegyverzetet kap, beleértve az AIM-9X rakétákat, az AMRAAM-ot és az újonnan tesztelt dél-koreai Cheongryong rakétát. Ez a jelenleg tesztelt, 1300 kg súlyú rakéta a Taurus rakéták vásárlása során beszerzett európai technológiák alapján készült. Tandem robbanófejjel rendelkezik, amely képes vasbeton és földalatti célpontok megsemmisítésére. A célpont átlagos köreltérése mindössze 1-2 méter.

A KF-21 esetében a Cheongryong rakéta több mint 500 km-es hatótávolsággal lesz elérhető. Az FA-50 esetében a kisebb hasznos teher (az FA-50 szárny alatti pilonja maximum 1000 kilogrammot képes szállítani) és a korlátozott üzemanyag-készlet miatt a hatótávolság körülbelül 350 km-re csökken. Az FA-50 két rakétát fog szállítani. Az irányítás műholdas és inerciális navigáció kombinációját használja, az utolsó fázisban egy infravörös érzékelő aktiválódik. A Cheongryong rakéta KF-21 repülőgépen történő tesztelése 2027-ben kezdődik, az első sorozatgyártású egységek 2028-ban kerülnek bevezetésre, a 200 darabos sorozatgyártás pedig 2031-re indul.

A Cheongryong rakéták FA-50-be integrálása (amelyet Dél-Korea finanszíroz) vonzó bővítést jelenthet az FA-50PL harci képességeinek Lengyelország számára. Ugyanez vonatkozik más dél-koreai fegyverekre is, mint például a KGGB (koreai GPS-vezérelt bomba) siklóbombákra vagy a hamarosan megjelenő hajóellenes rakétákra. Lengyelország jelenleg tárgyalásokat folytat akár 100 km-es hatótávolságú KGGB bombák beszerzéséről az FA-50PL-hez.

Nowak tábornok látogatása során repülést is végzett az új KF-21 Block I vadászgéppel (amely egyelőre nem többcélú vadászgép). Ezzel összefüggésben a dél-koreai média találgatásokba kezdett Lengyelország érdeklődéséről ezen repülőgépek megvásárlása iránt – a Lengyel Légierő további 32 többcélú vadászgép vásárlását tervezi. Nowak tábornok szerint Lengyelországnak legalább tíz taktikai századra (10 × 16 repülőgép), azaz összesen 160 többcélú szuperszonikus repülőgépre van szüksége.

Lengyelország jelenleg három F-16C/D századot (48 egységet, melyeket a tervek szerint F-16V szabványra fejlesztenek ) és egy 12 darab FA-50GF repülőgépből álló századot (jelenleg korlátozott fegyverzettel) üzemeltet. Két F-35A század (32 repülőgép) és három FA-50PL század (36 repülőgép) várhatóan 2030-ra érkezik meg. Az FA-50GF századot FA-50PL szabványra fejlesztik. Ez azt jelenti, hogy még egy századot – 32 repülőgépet – kell hozzáadni.

Bartłomiej Kucharski lengyel katonai újságíró és a ZBiAM.pl portál szerkesztője megerősítette, hogy Lengyelország érdeklődik további 32 repülőgép iránt az Armádní noviny számára, de szerinte a KF-21-es nincs a játékban : „Nowak tábornok eljegyzése kissé kínos, de nem csinálnék belőle drámát. Nem vonhatunk le elhamarkodott következtetéseket – semmi sem utal arra, hogy Lengyelország valóban meg akarná vásárolni a KF-21-est. Igen, a koreai média már régóta ír erről, de köztudott, hogy jelentősen eltorzítják a valóságot.”

Szerinte ez a múltbeli helyzet megismétlődése: „Koreában korábban is érkeztek jelentések a Boramae iránti lengyel érdeklődésről, bár tárgyalások soha nem zajlottak. A PGZ akkori elnöke, Chwałek csak annyit kijelentett, hogy ha Lengyelország valaha is érdeklődne, a PGZ örömmel csatlakozna a programhoz. Nowak tábornok repülését, amely inkább turisztikai látványosság volt, hasonlóan eltúlozzák, mint a lengyel érdeklődés állítólagos bizonyítékát.”

Kucharski hozzáteszi, hogy a lengyel légierőnek hosszabb távon több mint 32 új repülőgépre van szüksége, mivel az F-16-osok elöregednek, az F/A-50-esek pedig a modernizáció után is korlátozott képességekkel rendelkeznek majd: „Három típust fontolgatnak: egy újabb F-35A-t, Eurofightert vagy F-15-öst. Az F-35A logisztikai szempontból értelmes lenne – Lengyelország már megrendelte őket, és a flotta bővítése csökkentené az üzemeltetési költségeket. Az Eurofighter nagyon előnyös ipari ajánlattal rendelkezik. Az F-15, akárcsak az F-35, gesztus lehet az Egyesült Államok felé az amerikai ipar támogatásáért cserébe.”

„Mindkét repülőgép nagyszerű légi harci képességekkel rendelkezik – az F-15 hatalmas hatótávolsággal és hasznos teherrel rendelkezik, míg az Eurofighter valószínűleg a világ legjobb rakétáival, a Meteorral van integrálva. Hogy Lengyelország melyik típust választja, ma lehetetlen megmondani – mindkét ajánlatnak megvannak a maga előnyei.”


Kucharski szerint a lengyel légierő jövője sem világos:
„Lengyelország a múltban érdeklődést mutatott pilóta nélküli sugárhajtású repülőgépek vásárlása iránt, de a program valószínűleg elakadt. Nincs tervben semmilyen nemzetközi programhoz való csatlakozás egy új generációs repülőgép esetében – legyen az GCAP , SCAF/FCAS vagy a koreai. Bár a Boramae messze nem az ötödik generáció, a koreaiaknak nagy ambícióik vannak, és nemcsak a jelenlegi típus továbbfejlesztését tervezik, hanem utódját is.”

Ami magát a KF-21-est illeti, május 20-án a dél-koreai Védelmi Beszerzési Program Igazgatósága (DAPA) bejelentette, hogy a KAI gyár megkezdte a 20 darabos KF-21 Block I repülőgép közül az első végső összeszerelését – a kezdeti változat a levegő-levegő harcra összpontosított. Az első repülőgépet a tesztelés befejezése után 2026 második felében, az utolsót pedig 2028-ban szállítják ki a Dél-Koreai Légierőnek. A DAPA megrendelte a 20 darabos KF-21 Block I többcélú repülőgép második tételét is.

Eközben a brit Financial Times június 22-én tájékozott forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy Nagy-Britannia és a Rolls-Royce együttműködést ajánlott Dél-Koreának az 2030-as évekre tervezett KF-21EX (III. blokk) többcélú változatának új sugárhajtóműveinek fejlesztésében. A cél az amerikai General Electric F414-400K hajtóművek használatának bürokratikus és politikai korlátozásainak elkerülése.

Az Egyesült Arab Emírségek állítólag érdeklődik a KF-21 iránt. Indonézia ezzel szemben hivatalosan csökkentette pénzügyi hozzájárulását a KF-21 egy, a közös koreai-indonéz program keretében fejlesztendő változatának fejlesztéséhez. Bár Indonézia továbbra is érdeklődést mutat a KF-21 iránt, a megközelítése ingatag, és a hazai költségvetési és politikai kérdések is befolyásolják.

Azért a legendásan gyors és pontos koreai hadiipar is tud már 18+ hónapot csúszni.

Az amcsik még a legszorosabb szövetségesükkel is tudnak szívózni, így alig van engedelyezett fegyver az FA -50-hez. Ilyen ez ha amcsi üzleti érdekeket sértesz.

Ezért bérelnek rakétát?

KF-21-nél is cserélhetnek hajtóművet amcsiról britre??
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 287
38 754
113
"2025. július 2-án a dél-koreai Hyundai Rotem mérföldkőnek számító megállapodást kötött Lengyelországgal a K2 Black Panther harckocsik második szállítmányáról , megerősítve a NATO páncélozott hadviselési képességeit az átalakuló európai biztonsági dinamika idején, amint arról a Reuters is beszámolt . Ez a megállapodás Lengyelország védelmi kiadásainak növekedése közepette jött létre, válaszul Oroszország 2022-es ukrajnai inváziójára. A körülbelül 6 milliárd dollár értékű szerződés Dél-Korea eddigi legnagyobb egyszeri fegyverexportja, kiemelve a K2 stratégiai szerepét a NATO szélesebb körű elrettentési politikájában, valamint Szöul azon törekvését, hogy a világ négy legnagyobb fegyverexportőre közé kerüljön."

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113
Saab launches first Polish SIGINT ship

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 435
104 642
113
Mki Oroszország ellen fegyverkezik, de azért nemcsak én, ők is számolhatnak .:D
Miért kell ezer tank?
Mert 140%-os feltöltöttségre terveznek.

1.Mert 140%-os feltöltöttségre terveznek. Jelenleg 6 harckocsizázslóalj a cél . 264 Leopárd.

2. De nehezdandáronként két harckocsizóaljat akarnak, ezzel 9 harckocsizászlóaljra nő az igény. 396 Leopárd..

3. A NATO további 7 német dandárt követel. Nehéz, közepes, könnyű nem tisztázott.
Becslés. Ez további 4-6 harckocsizóalj. 396+176/264. Ez 572-660 Leoprad.

Összességében tehát a jelenlegi 6 harckocsizázslóaljból nem a tervezett 9, hanem 13-15 lesz. Ez 140%-os feltöptotteéggel akár 924 Leopardot is jelenthet. És itt megjöttünk az ezekhez. De a jelenlegi feluogradelt A4-ektől, akkor meg kell szabadulni.


Általánosságban elmondható, hogy a Bundeswehr a tervek megvalósítása után a tankok számát tekintve hasonló lesz a lengyel hadseregéhez.
A lengyel fegyveres erők
116 M1A1FEP,
250 M1A2SEPv3 és
180 K2 beszerzése, valamint egy további,
180 K2/K2PL-re vonatkozó szerződés
105 Leopard 2A5 és
128 Leopard 2PL beszerzése után
Osszesen 959 tankkal rendelkeznek majd,

a PT-91 és T-72 megmaradt darabjait nem számítva.

Lengyelország azonban további K2/K2PL tankokat kíván beszerezni a jelenleg tárgyalt szerződés befejezése után, annak teljes terjedelméig (1000 tank)

Kíváncsi lennék ők milyen struktúrába szervezik őket, illetve hova fogják pozicionalni az alakulatokat. Létszám, laktanya stb.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Roni

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113
Bluszcz – an innovative mine-laying vehicle developed in Poland

tlPom03zS7ZzN9n6esWxtGHWXM7hvOhBucEio0k0.stqe.jpg


 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 894
41 376
113
Kíváncsi vagyok, miből fogják finanszírozni?
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
2 252
4 649
113
Bluszcz – an innovative mine-laying vehicle developed in Poland

tlPom03zS7ZzN9n6esWxtGHWXM7hvOhBucEio0k0.stqe.jpg


Hát nem tudom, mennyire innovatív ez, ilyen aknaszorok voltak hh alatt keleten is, nyugaton is... Tán még valahol nekünk is megvan egy kettő.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113
Hát nem tudom, mennyire innovatív ez, ilyen aknaszorok voltak hh alatt keleten is, nyugaton is... Tán még valahol nekünk is megvan egy kettő.

"A jármű képes aknamezők telepítésére pilóta nélküli üzemmódban MN-123 páncéltörő aknákkal (Baobab-K és Kroton rendszerekben használják, és a Belma SA gyártja), amelyek jellemzője, hogy képesek több mint 60 mm vastag páncéllemezeket átlyukasztani. A kilövés egy 20 darab, egyenként 5 aknás aknakazettát tartalmazó hordozórakétáról történik. Így a PMN Bluszcz képes aknamezőket (manuális vagy automatikus üzemmódban) telepíteni 30-90 méteres sávban, az aknamező sűrűsége pedig programozható.
A kamerákkal (nappali és infravörös), adatcsere modullal és helyzetfelismerő rendszerrel felszerelt felszerelésnek köszönhetően valós idejű felderítést végezhet, aknamező-adatokat rögzíthet, és koordinátáit továbbíthatja a felettes rendszernek."


(A magyar fejlesztésről tudnál linkelni valamit a magyar hadiipari topikba?)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113
On July 11, the Armament Agency announced the signing of an agreement with Zakłady Sprzętu Precyzyjny "Niewiadów" Sp. z o.o. regarding the purchase and delivery of ISA-73 cannon shot imitators with a PG-15P launch charge.

The order, to be completed in 2026-27, includes 6,000 ISA-73s with PG-15P payload.

The ordered assortment is used to train soldiers in the operation of the automatic loading mechanism and firing the 73 mm 2A28 cannon, which is the armament of BWP-1 infantry fighting vehicles operated by the Polish Army.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
5 140
19 235
113
Meglepődnék ha ebből lenne valami. Az ICEYE nagyon megy, nincsenek pénzügyi gondjaik, van egy rakat külföldi megrendelő/partnere. Ugye a Lengyeleknek is adtak el jó penzért muholdakat. Volt szó arról, hogy 26-ban majd tőzsdére lépnek, akkor majd próbálkozhatnak a Lengyelek. Szerintem hülyeség is lenne előbb megállapodni egy részvénycsomagra akkor amikor ennyire keresett a cég. Majd a tőzsde beárazza, mert biztos több érdeklődő is lenne...

A lengyelek meg egyébként is kaptak direkt EU pénzt meg banki hitelt is hazai műholdas fejlesztésekre több száz milliós nagyságrendben..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Aladeen