Leopard 1 MBT (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 028
66 485
113
images%7Ccms-image-000013866.jpg

cms-image-000013868.jpg

cms-image-000013867.jpg


https://news.navy.gov.au/en/Jun2018...it-cuts-Leopard-Tank-in-half.htm#.X71gu81KgdU
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 850
113
Valaki tud valami koömolyabb típusismertetőt Leopatd 1 témában?Olyan kéne ahol rendesen ki vannak vesézve a korai A1 és A2 változatok.
 
W

Wilson

Guest

1965. szeptember 9. Az első legyártott "Leopard"​

1965. szeptember 9-én a müncheni Krauss-Maffei AG-nál a futószalagról legördült az első Leopard gyártósorról, amelyet átadtak az ügyfélnek. A képen látható az első harckocsiknak a csapatokhoz történő átadásának ünnepsége.

2.jpg


1.jpg

Mintegy 2700 vállalat vett részt a Leopard harcikocsi gyártásában. A főbb alkatrészeket, például a harckocsi testet (Blohm & Voss AG, Hamburg), a motort (Motoren- und Turbinen-Union Friedrichshafen GmbH), a sebességváltót (Zahnradfabrik Friedrichshafen AG) és a tornyot (Rheinmetall GmbH, Düsseldorf, valamint a Waggonfabrik és Fahrzemann & Cobau) szállította Krauss-Maffei AG sok más alkatrész és alkatrész mellett.
A Leopardból összesen 6485 példány készült.

Colonelcassad






ljcounter
001001.gif
lj-számláló
 
S

speziale

Guest
áthozom ide, hogy ne az M1- topikot szennyezzük vele...

sok mindenben nincs igazad...

Egy kis összehasonlítás. Leopard-1 vs T-54/55/62 vs M60A1. Mozgékonyság terén természetesen a Leopard a legjobb, bár nehéz terepen a szovjet típusok túltesznek rajta. Az M60 kb. egyenlő a szovjetekkel.
A T-62 lőutasításában felhívják a figyelmet, hogy a Leopard rendkívül mozgékony, de a stabilizátor hiánya miatt meg kell állnia tüzeléshez.

azt felejtsd el, hogy mobilitás terén bármi a közelében volt a Leopard-nak...
a gázlómélysége, függőlege akadály leküzdése, árokáthidalása sokkal jobb volt mint a T62-nek vagy az M60-nak.

de nemcsak erról van szó. Felfüggesztés/erőátvitel/lánctalp kialakításban a Leopard 1 mindent messze vert a '60-as években. Olvasd el ezt a CAT-os dokumentumot! A chieftan még 1985-ben is azzal szenvedett, hogy menet közben túl nagy volt a vibráció ezért a menetből tüzelés (a korszak színvonalán) gyenge volt. Nem csoda, hogy a Leopard2-őn összességében nem is nagyon változtattak ezeken...


nézd csak mit ír a tankograd a T62-ről:
nem másolom be az egészet:

"Because there is only one turn radius, an inexperienced driver can make the ride in a T-62 very jerky by pulling the levers to the "1" position for minor steering corrections or when making a large radius turn, as an inexperienced driver may pick up the habit of pumping the lever corresponding to the inner track between the "0" and "1" positions. ..." (ennyit arról mennyire intuitív a karokkal való irányíthatóság)

"By the early 1960's, both the geared steering system and the synchromesh gearbox were thoroughly outdated on account of the low steering precision and the penalty to acceleration speeds brought by the need to double declutch when shifting gears. Many Western tanks already had double differential or triple differential transmissions that shifted gears more quickly, and were capable of true neutral steering and offered a discrete turning radius on each gear setting, so that the steering precision is higher for any given gear setting. "

A páncélzatot és a tűzerőt érdemes együtt vizsgálni.

itt megint nem értünk egyet....a tűzerő sokkal több mint maga az ágyú meg a lőszer....egyébként egy ideig a leopard 1 fő páncéltörő lőszere a DM512 HESH gránát volt....
egyrészt ugye fontos a lőszer mennyiség...mivel ha több a lőszered és jobb a tűzvezetésed akkor lesz egy fontos taktikai előnyöd: megkezdheted olyan távról a cél leküzdését, ahol abszolút értelemben még nem olyan nagy a hit probabilty, de a jobb tűzvezetésed miatt a hit probabilty előnyöd jelentős a másikkal szemben...magyarán: a T62 2km-en már az apfsds-el is szar volt...és lehet, hogy 2km-en már a Leopard1 hit probability--je is csak 30% de az előnye itt már elég nagy...és ő megteheti, hogy "pazarolja" a lőszert, hiszen ha az 1500-2000 méter közti távon ellő 10-et akkor is több marad neki, mint a T62-nek

a tűzerő további elemei pedig ugye maga az egész felderítő/tűzvezető rendszer...erről már sokszor írtam...nézz utána mennyivel volt jobb ilyen téren a Leo1 mint a korszak hk-i...de kis segítség a CAT85-ön a német Leo1 (amiken ekkor még ugye nem volt lézertávmérő) csúnyán elp*csázták a lézer távmérős M60A3-kat vagy Chieftan-okat

és a tűzerő további fontos eleme maga a "target engagament process"...
nézd csak mit írnak az M60/Leo1 összevetésben:

"Unlike the American practice in which a high level of interaction between gunner and tank commander was necessary to engage a target, in the Leopard, the gunner bore responsibility for ranging and firing upon targets identified by the commander.
Consequently, the commander had little involvement in the engagement process, instead focusing his attention upon his vehicle’s overall operation. He possessed a 360-degree rotatable sight to facilitate situational awareness, and it also served as a secondary rangefinder."

folyt köv...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 763
113
áthozom ide, hogy ne az M1- topikot szennyezzük vele...

sok mindenben nincs igazad...



azt felejtsd el, hogy mobilitás terén bármi a közelében volt a Leopard-nak...
a gázlómélysége, függőlege akadály leküzdése, árokáthidalása sokkal jobb volt mint a T62-nek vagy az M60-nak.

de nemcsak erról van szó. Felfüggesztés/erőátvitel/lánctalp kialakításban a Leopard 1 mindent messze vert a '60-as években. Olvasd el ezt a CAT-os dokumentumot! A chieftan még 1985-ben is azzal szenvedett, hogy menet közben túl nagy volt a vibráció ezért a menetből tüzelés (a korszak színvonalán) gyenge volt. Nem csoda, hogy a Leopard2-őn összességében nem is nagyon változtattak ezeken...


nézd csak mit ír a tankograd a T62-ről:
nem másolom be az egészet:

"Because there is only one turn radius, an inexperienced driver can make the ride in a T-62 very jerky by pulling the levers to the "1" position for minor steering corrections or when making a large radius turn, as an inexperienced driver may pick up the habit of pumping the lever corresponding to the inner track between the "0" and "1" positions. ..." (ennyit arról mennyire intuitív a karokkal való irányíthatóság)

"By the early 1960's, both the geared steering system and the synchromesh gearbox were thoroughly outdated on account of the low steering precision and the penalty to acceleration speeds brought by the need to double declutch when shifting gears. Many Western tanks already had double differential or triple differential transmissions that shifted gears more quickly, and were capable of true neutral steering and offered a discrete turning radius on each gear setting, so that the steering precision is higher for any given gear setting. "



itt megint nem értünk egyet....a tűzerő sokkal több mint maga az ágyú meg a lőszer....egyébként egy ideig a leopard 1 fő páncéltörő lőszere a DM512 HESH gránát volt....
egyrészt ugye fontos a lőszer mennyiség...mivel ha több a lőszered és jobb a tűzvezetésed akkor lesz egy fontos taktikai előnyöd: megkezdheted olyan távról a cél leküzdését, ahol abszolút értelemben még nem olyan nagy a hit probabilty, de a jobb tűzvezetésed miatt a hit probabilty előnyöd jelentős a másikkal szemben...magyarán: a T62 2km-en már az apfsds-el is szar volt...és lehet, hogy 2km-en már a Leopard1 hit probability--je is csak 30% de az előnye itt már elég nagy...és ő megteheti, hogy "pazarolja" a lőszert, hiszen ha az 1500-2000 méter közti távon ellő 10-et akkor is több marad neki, mint a T62-nek

a tűzerő további elemei pedig ugye maga az egész felderítő/tűzvezető rendszer...erről már sokszor írtam...nézz utána mennyivel volt jobb ilyen téren a Leo1 mint a korszak hk-i...de kis segítség a CAT85-ön a német Leo1 (amiken ekkor még ugye nem volt lézertávmérő) csúnyán elp*csázták a lézer távmérős M60A3-kat vagy Chieftan-okat

és a tűzerő további fontos eleme maga a "target engagament process"...
nézd csak mit írnak az M60/Leo1 összevetésben:

"Unlike the American practice in which a high level of interaction between gunner and tank commander was necessary to engage a target, in the Leopard, the gunner bore responsibility for ranging and firing upon targets identified by the commander.
Consequently, the commander had little involvement in the engagement process, instead focusing his attention upon his vehicle’s overall operation. He possessed a 360-degree rotatable sight to facilitate situational awareness, and it also served as a secondary rangefinder."

folyt köv...

A Leopárd 1 szimplán nem harckocsi hanem páncélvadász.
Az 50's -60's évek szintjén sincs a Leopárd 1 páncélozva.
Innentől kezdve elég nehéz harckocsinak tekinteni....
A Leopárd 1 az egy jó páncélvadász. Ennyi.
Az, hogy a németek közepes tanknak hívnak egy nehéz harckocsit (Panther), vagy , hogy harckocsinak hívnak egy páncélvadászt (Leopárd 1) az az ő szellemi problémájuk. Szerintem.
(A Sprut-SD sem harckocsi attól, hogy jó tűzvezetése meg 125 mm-s ágyúja van)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 850
113
A Leopárd 1 szimplán nem harckocsi hanem páncélvadász.
Az 50's -60's évek szintjén sincs a Leopárd 1 páncélozva.
Innentől kezdve elég nehéz harckocsinak tekinteni....
A Leopárd 1 az egy jó páncélvadász. Ennyi.
Az, hogy a németek közepes tanknak hívnak egy nehéz harckocsit (Panther), vagy , hogy harckocsinak hívnak egy páncélvadászt (Leopárd 1) az az ő szellemi problémájuk. Szerintem.
(A Sprut-SD sem harckocsi attól, hogy jó tűzvezetése meg 125 mm-s ágyúja van)
A Sherman sem harckocsii vagy a T-34.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 425
44 141
113
A 45mm-es vagy a 64mm-es teknő frontpáncélra gondolsz? Mindkettő harmatgyenge volt. A torony egy fokkal erősebb volt, de a sem volt jól páncélozott.
Mihez képest? A korabeli közepes harckocsikhoz, mint a panzer 3/4, vagy az olasz/japán csodákhoz viszonyítva? Tudom hogy neked csak a panther létezett, de nem az volt a közepes harckocsi tömegében még a németeknél sem, hanem a PIII/IV.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ogretankHU