Leopard 1 MBT (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
azt felejtsd el, hogy mobilitás terén bármi a közelében volt a Leopard-nak...
a gázlómélysége, függőlege akadály leküzdése, árokáthidalása sokkal jobb volt mint a T62-nek vagy az M60-nak.
Így igaz. De nem is írtam, hogy általánosságban jobb lenne nála a T-62 vagy M60. Bizonyos szituációkban viszont jobbak. Pl. különösen nehéz terep. Ez a lánctalp kialakítása miatt van így. A szovjetek által alkalmazott lánctalpak kapaszkodóképessége terepen rendkívül jó. Ennek az ára a rövidebb élettartam, és aszfalton sem az igazi. A németek a Diehl lánccal másképp álltak hozzá a dolgokhoz. Nekik a legfontosabb a nagyon hosszú élettartam, és a jó teljesítmény kiépített utakon. Nehéz terepen a Diehl lánc nem a legjobb. Az sem segít, hogy a Leopard lánctalpa keskenyebb mint a szovjet típusoké.

"Because there is only one turn radius, an inexperienced driver can make the ride in a T-62 very jerky by pulling the levers to the "1" position for minor steering corrections or when making a large radius turn, as an inexperienced driver may pick up the habit of pumping the lever corresponding to the inner track between the "0" and "1" positions. ..." (ennyit arról mennyire intuitív a karokkal való irányíthatóság)
Hát nem tudom... Ez egy kicsit szubjektív téma. Lehet hogy vannak ilyen emberek is. De nekem a személyes tapasztalatom teljesen más. Amit ír a tankograd, az a jelenség létezik. Én 5 perc vezetés után rájöttem mit lehet ez ellen tenni (BLG-60). Nem rángatni kell a botot. Érzéssel. Van egy pont, ahol a kuplung kezd kioldani, de a kis fékszalag még nem fogja meg a bolygóművet. Olyan finoman lehet irányítani a gépet amennyire csak akarod. De egyébként írja is a tankograd, "inexperienced driver", magyarul tapasztalatlan vezetőre vonatkozik.

Mondjuk az biztos, hogy egy M60 vagy Leopard vezetése könnyebb az automata váltó miatt. De abban az időben nem számított olyan rossznak a T-54/55/62 sem. A Centurionnál biztosan egyszerűbb és kevésbé fárasztó volt a vezetésük.

egyébként egy ideig a leopard 1 fő páncéltörő lőszere a DM512 HESH gránát volt....
Erről tudnál valami forrást adni? Azt tudom, hogy a Kanonenjagdpanzernél is a kumulatív és a HESH volt a fő páncéltörő lőszer, de annak csak egy 90mm-es ágyúja volt. A 105-ös KE meg azért jóval erősebb annál...

A találati valószínűség terén APDS-el a Leopardnak van egy kis előnye. De HESH-el... kizárt. Az a gránát csigalassú. 730m/s. Mozgó célt eltalálni vele akár csak közepes távolságon is... sok szerencsét. Márpedig a T-55/62 a stabilizátor miatt leginkább mozgott.

a tűzerő további elemei pedig ugye maga az egész felderítő/tűzvezető rendszer...erről már sokszor írtam...nézz utána mennyivel volt jobb ilyen téren a Leo1 mint a korszak hk-i...de kis segítség a CAT85-ön a német Leo1 (amiken ekkor még ugye nem volt lézertávmérő) csúnyán elp*csázták a lézer távmérős M60A3-kat vagy Chieftan-okat
Erről a legkevésbé sem vagyok meggyőződve.
1, azt elismerem, hogy a Leopard-1 távmérője jobb volt mint az M60A1-é, és természetesen sokkal jobb mint a T-62-é. Ugyanakkor a 70-es évek elejéig ezt csak álló helyzetből tudta használni, nem volt stabilizátor. A T-62-nél ezt ellensúlyozta a nyíllövedék hatalmas torkolati sebessége és a lapos röppálya. Közepes távolságon a T-62 irányzójának egyáltalán nem is kellett foglalkoznia a távméréssel, vagy becsléssel. 2m magas cél esetén a pásztázott lőtávolság 1870 méter! A zsidók amúgy meglehetősen elégedettek voltak a 2A20 löveg pontosságával, többek közt ezért sem cserélték le a Tiran-6-osokban M68/L7-re.
2, 1975-től a Leopard minden előnyét semmivé tette a KDT-1 lézertávmérő és a TSSz irányzék. (azt a 250 A4-est hagyjuk)
3, A CAT sokkal inkább a harckocsizók képzettségéről szólt. A németek jó szereplése nem meglepő, egyrészt nagyon profik voltak (szerintem a NATO-n belül a legjobbak), másrészt... 1979-től kezdve a CAT-ra a Leo-1A4-et küldték. Innentől nincs min csodálkozni.

és a tűzerő további fontos eleme maga a "target engagament process"...
nézd csak mit írnak az M60/Leo1 összevetésben:
Igen, és ugyanez az előnye a T-62-nek is az M60-al szemben.
 
S

speziale

Guest
folyt köv...

A páncélzatot és a tűzerőt érdemes együtt vizsgálni.

A Leopard igen rosszul jön ki ebből a szempontból. Még a T-55 ósdi, II.Vh-t idéző páncélgránátjai is akár 2500m távolságból is át tudták törni a Leopard tornyát. Egy ilyen páncélgránát gyakorlatilag darabokra tépte volna a német típust. (érdemes megnézni mit művelt ez a jóval erősebben páncélozott, és strukturálisan sokkal masszívabb T-55-el!)
Az M60A1 rögtön egy jókora előnnyel indul, a T-55 szemből csak a kumulatív gránátot tudta volna használni ellene. A 70-es évek végén kapott először nyíllövedéket, ami a testet áttörhette (a tornyot nem). A T-62 már sokkal jobb eséllyel indult az amerikai típus ellen, de szemből a torony továbbra is probléma.

a védelemről..na igen...
azért ugye a védelem sem egészen abból áll, hogy mennyi RHA a páncél...a védelem rétegei:

1) felderíthetőség: itt a T62/Leo1/Amx30 voltak hasonló méretűek, viszont az M60 jóval nagyobb volt náluk...gondolom nem kell magyarázni, hogy álcázásban, terepfedezék kihasználásban stb. ez mennyit jelent...
Ráadásul a Leo1 parancsnokának 16szoros nagyítású periszkópja volt szemben az M60 10 és a T62 7szeres nagyításújával...így a "first look probabilty"-je igencsak a Leo1-nek volt a legjobb mind a T62 mind az M60-al szemben...ugyanakkor az M60/T62 relációban szerintem ez korántsem egyértelmű, mert a jóval nagyobbb sziluettet aligha kompenzálta a valamivel nagyobb periszkop zoom
márpedig a "first look" képesség megint olyan ami taktikai előnyhöz juttat
megjegyezném még, hogy a Leo1 speciális hőkibocsátást csökkentő festést kapott, és a kipufogó gázok is úgy voltak kivezetve, hogy keveredjenek a kinti levegővel...ez az adott korban nyilván inkább a levegőből való felderíthetőséget csökkentette

2) hit probability: itt tugye megint előjön a méret. Az M60 hasmagasság-roof top mérete 2,5méter szélessége lánctalpak nélkül 2,2m. Leo1: 1,85/2,15...a T62 kb a Leo1-hez hasonló...ez kb. 40%-kal nagyobb hatásos célfelület az M60-nál...a korabeli tűzvezetés pontossága mellett gondolom nem kell magyraázni, hogy ez mit jelent...tehát egy T62 sokkal nagyobb valószínűséggel talál el egy M60-at mint egy Leo1-t
továbbá 1 érdekesség ha már annyit beszélünk a hull down pozícióról...a T62 ágyújának síkja 1,7m magasan van. Ez azért fontos mert az ágyú síkjánál alacsonyabb célok ellen nem tud pásztázott lövést leadni...namost ehhez viszont a Leo1-nek kb. 60-70cm, az M60-nak viszont 1,3méteres hull down pozícióra van szükség...

3) na és akkor a páncél...egyrészt itt is túl kellene lépni az RHA-ban számított értékeken, és az effektív védelemről kellene beszélni...

mit jelent ez...hát pl. azt, hogy 1969-től megjelenő T64a 125mm-es lövedékeivel szemben a Leo1 és az M60 páncélzata pontosan ugyanannyit ért...
továbbá, persze rosszul hangzik, hogy a 100mm-es HVAP gránáttal ki lehetett lőni a Leo1-t...csakhogy az a bibi, hogy ehhez el is kellett találni...és azt tudjuk, hogy a szovjet tankok ekkoriban csak az apfsds lőszerrel voltak veszélyesek, mert egyébként szar volt a tűzvezetésük...a T62 Heat gránáttal 1500 méteren 20% alatti hit probabilty-t tudott..gyanítom a T55 még ennyit sem...
továbbá egy szovjet teszt alapján túldimenzionálod az M60 védelmét...azért mert a 3bm3 lekerekített feje elcsúszott az M60 erősen döntött páncélján...azonban a 3bm4 már 560bhn keménységű páncéltörő fejet kapott...és az 1960-as évek közepétől ott volt már a 3bm6...ezek a matek szerint is, és a US tradoc alapján a valóságban is találat esetén nagy, 80-90%-os valószínűséggel képesek voltak kilőni az M60-at 1500méteren


folyt köv...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 097
36 579
113
Mondjuk a T-34est a németek nem tudták frontból kilőni a tigrisig. Szóval nem nyert
Pz. III-as is átlőtte a T-34 páncéltestét 50-es löveggel 500-800 méter közötti távon.
Csak 1941-ben jelentett igazán "meglepetést", de akkor még alig volt belőle...
A Pz. IV Ausf. G L/48-as lövege is "tudott" 64mm-et átütni 2000 méterről.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 527
55 886
113
Mert mindenki tökön akarja lőni magát, és direkt szart vesz. Te is ezt csinálod, bemész a boltba és direkt szart veszel.

Rengeteg silány minőségű terméket adnak el a piacon.
Pl. Volkswageneket 1.2 TFSI motorral amik 60 ezret sem bírtak, vagy BMW+Mini+PSA-s kocsikat a BMW tervezte 1.6 Prince motorral, amin a garancia idő után a vezérlés lánca ledarálta a főtengelyt.... Mindegyik GTK-s hiba.
Mégis tömegek vettek ilyen kocsikat.
Szóval a szart igen is el lehet adni! Sőt, nagyon komoly áron!

Nekünk csak annyi bajunk van a Leopárd 1-el, hogy harckocsinak árulták , miközben egy páncélvadász. Annak mondjuk jó.
Ez olyan mintha neked krémsajtot adnék el, ami amúgy egy tök jó túró. Tejtermék mind kettő.... :D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 785
77 899
113
Rengeteg silány minőségű terméket adnak el a piacon.
Pl. Volkswageneket 1.2 TFSI motorral amik 60 ezret sem bírtak, vagy BMW+Mini+PSA-s kocsikat a BMW tervezte 1.6 Prince motorral, amin a garancia idő után a vezérlés lánca ledarálta a főtengelyt.... Mindegyik GTK-s hiba.
Mégis tömegek vettek ilyen kocsikat.
Szóval a szart igen is el lehet adni! Sőt, nagyon komoly áron!

Nekünk csak annyi bajunk van a Leopárd 1-el, hogy harckocsinak árulták , miközben egy páncélvadász. Annak mondjuk jó.
Ez olyan mintha neked krémsajtot adnék el, ami amúgy egy tök jó túró. Tejtermék mind kettő.... :D
Nem vagyok térítő, hidd csak el, hogy a legtöbb NATO tagállam direkt vett szart.
 
S

speziale

Guest
Így igaz. De nem is írtam, hogy általánosságban jobb lenne nála a T-62 vagy M60. Bizonyos szituációkban viszont jobbak. Pl. különösen nehéz terep. Ez a lánctalp kialakítása miatt van így. A szovjetek által alkalmazott lánctalpak kapaszkodóképessége terepen rendkívül jó. Ennek az ára a rövidebb élettartam, és aszfalton sem az igazi. A németek a Diehl lánccal másképp álltak hozzá a dolgokhoz. Nekik a legfontosabb a nagyon hosszú élettartam, és a jó teljesítmény kiépített utakon. Nehéz terepen a Diehl lánc nem a legjobb. Az sem segít, hogy a Leopard lánctalpa keskenyebb mint a szovjet típusoké.

ezek szerint nem hallottál arról, hogy a Leopard-nak cserélhetőek voltak a rubber pad-jai...ilyen X alakúra, nehéz terepre és hóba/jégre, stb:

3.png
 
S

speziale

Guest
A találati valószínűség terén APDS-el a Leopardnak van egy kis előnye. De HESH-el... kizárt. Az a gránát csigalassú. 730m/s. Mozgó célt eltalálni vele akár csak közepes távolságon is... sok szerencsét. Márpedig a T-55/62 a stabilizátor miatt leginkább mozgott.

a CAT85-ön HEAT, HESH és TPDS/T gránáttal lőttek...ez abszolút megegyezik a 60-as/70-es évek scenáriójával...90% feletti hit probabilty-vel
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 562
13 715
113
Mert mindenki tökön akarja lőni magát, és direkt szart vesz. Te is ezt csinálod, bemész a boltba és direkt szart veszel.

Sokak előszeretettel pellengérezik a Szovjet doktrinát, hogy gyűjtöttek maguknak milliós golyófogót T-55 / 62-esekkel, azokat előreküldik, a NATO is csak nagy nehezen, és lőszerkészletből kifogyva éli túl az első hullámot, és a második hullámban kipihenten érkező Szovjet-Orosz főerőkben a T-64A / T-72-esek / T-80/B-ikkel és T-62M-1-jeikkel már nem lesz köszönet.

Ezzel ellentétesen tudok kitalálni olyant, hogy a Németek valamiféle vad ötlet kapcsán feleslegesnek találták az értelmes páncélzatot a sajátjaikhoz, a lőszereik is gyengélkednek, de van "megoldás", dekoráljuk ki bokornak a Leó 1-est és majd oldalról próbálják kilőni az ellent, ellenben a Britek és Amik mindent megtettek a páncélvédettségért és túlélőképességért, és tűzerejük is volt.

German_Leopard_1_Reforger_1983.jpg


Ez 1980-ban, amikor még csak 1 éve létezett az Abrams és a Leó 2-es, 100 - 100-as példányszámban, a NATO-nak valós problémája volt ez.

Ne csak a Leopárd 1-est szidjuk, az AMX-30-as is hasonlóan rossz volt, a Franciák is hasonló elvet vallottak, mint a Németek, de annak volt HEAT gránátja ...

Amit más vonalon elkezdtünk, mint a fejlesztett Patton-ök, direkt ignorálod ? Vagy csak a Német vasak totál elvont istenítése megy, teljesen hanyagolva az esetleges hátulütőiket ?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 527
55 886
113
1 érdekesség ha már annyit beszélünk a hull down pozícióról...a T62 ágyújának síkja 1,7m magasan van. Ez azért fontos mert az ágyú síkjánál alacsonyabb célok ellen nem tud pásztázott lövést leadni...namost ehhez viszont a Leo1-nek kb. 60-70cm, az M60-nak viszont 1,3méteres hull down pozícióra van szükség...

What??? :eek:
Csak jelzem, hogy a T-62-s ágyújának is van negatív irányzási szöge. Ha nem 5 méterről akarsz kilőni csontig elásott harckocsikat akkor el fogod találni a T-62-vel is amire célzol.
Amúgy ez a hull down buziskodás ez addig működik amíg az álló tankjaidat meg nem szórják Graddal. (BM-21).
E mellet a T-62-s is beásható....


2) hit probability: itt tugye megint előjön a méret. Az M60 hasmagasság-roof top mérete 2,5méter szélessége lánctalpak nélkül 2,2m. Leo1: 1,85/2,15...a T62 kb a Leo1-hez hasonló...ez kb. 40%-kal nagyobb hatásos célfelület az M60-nál...a korabeli tűzvezetés pontossága mellett gondolom nem kell magyraázni, hogy ez mit jelent...tehát egy T62 sokkal nagyobb valószínűséggel talál el egy M60-at mint egy Leo1-t

2cd8ffbb3df54b81781477df16a78333.gif
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 562
13 715
113
Mindenki a magasságot számolgatja, közben nem tűnik fel, hogy a harckocsit bokornak is ki kell dekorálni, hogy a körvonalait teljesen megtörjék ?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 785
77 899
113
Sokak előszeretettel pellengérezik a Szovjet doktrinát, hogy gyűjtöttek maguknak milliós golyófogót T-55 / 62-esekkel, azokat előreküldik, a NATO is csak nagy nehezen, és lőszerkészletből kifogyva éli túl az első hullámot, és a második hullámban kipihenten érkező Szovjet-Orosz főerőkben a T-64A / T-72-esek / T-80/B-ikkel és T-62M-1-jeikkel már nem lesz köszönet.

Ezzel ellentétesen tudok kitalálni olyant, hogy a Németek valamiféle vad ötlet kapcsán feleslegesnek találták az értelmes páncélzatot a sajátjaikhoz, a lőszereik is gyengélkednek, de van "megoldás", dekoráljuk ki bokornak a Leó 1-est és majd oldalról próbálják kilőni az ellent, ellenben a Britek és Amik mindent megtettek a páncélvédettségért és túlélőképességért, és tűzerejük is volt.

German_Leopard_1_Reforger_1983.jpg


Ez 1980-ban, amikor még csak 1 éve létezett az Abrams és a Leó 2-es, 100 - 100-as példányszámban, a NATO-nak valós problémája volt ez.

Ne csak a Leopárd 1-est szidjuk, az AMX-30-as is hasonlóan rossz volt, a Franciák is hasonló elvet vallottak, mint a Németek, de annak volt HEAT gránátja ...

Amit más vonalon elkezdtünk, mint a fejlesztett Patton-ök, direkt ignorálod ? Vagy csak a Német vasak totál elvont istenítése megy, teljesen hanyagolva az esetleges hátulütőiket ?
Hol álltak rendszerbe ezek a fejlesztett páncélzatú Pattonok? Csókolom! Az USA-nak az ABRAMS volt az első rendszerbe állított nem homogén acél páncélzatú harckocsija.

"
Sokak előszeretettel pellengérezik a Szovjet doktrinát, hogy gyűjtöttek maguknak milliós golyófogót T-55 / 62-esekkel, azokat előreküldik, a NATO is csak nagy nehezen, és lőszerkészletből kifogyva éli túl az első hullámot, és a második hullámban kipihenten érkező Szovjet-Orosz főerőkben a T-64A / T-72-esek / T-80/B-ikkel és T-62M-1-jeikkel már nem lesz köszönet.

Ezzel ellentétesen tudok kitalálni olyant, hogy a Németek valamiféle vad ötlet kapcsán feleslegesnek találták az értelmes páncélzatot a sajátjaikhoz, a lőszereik is gyengélkednek, de van "megoldás", dekoráljuk ki bokornak a Leó 1-est és majd oldalról próbálják kilőni az ellent, ellenben a Britek és Amik mindent megtettek a páncélvédettségért és túlélőképességért, és tűzerejük is volt."

Erre meg nem is reagálok mert ez a totális hülyeség. A szovjetek nem így harcoltak volna és ők is álcázták volna a harckocsijaikat.
 
S

speziale

Guest
Erről a legkevésbé sem vagyok meggyőződve.
1, azt elismerem, hogy a Leopard-1 távmérője jobb volt mint az M60A1-é, és természetesen sokkal jobb mint a T-62-é. Ugyanakkor a 70-es évek elejéig ezt csak álló helyzetből tudta használni, nem volt stabilizátor. A T-62-nél ezt ellensúlyozta a nyíllövedék hatalmas torkolati sebessége és a lapos röppálya. Közepes távolságon a T-62 irányzójának egyáltalán nem is kellett foglalkoznia a távméréssel, vagy becsléssel. 2m magas cél esetén a pásztázott lőtávolság 1870 méter! A zsidók amúgy meglehetősen elégedettek voltak a 2A20 löveg pontosságával, többek közt ezért sem cserélték le a Tiran-6-osokban M68/L7-re.
2, 1975-től a Leopard minden előnyét semmivé tette a KDT-1 lézertávmérő és a TSSz irányzék. (azt a 250 A4-est hagyjuk)
3, A CAT sokkal inkább a harckocsizók képzettségéről szólt. A németek jó szereplése nem meglepő, egyrészt nagyon profik voltak (szerintem a NATO-n belül a legjobbak), másrészt... 1979-től kezdve a CAT-ra a Leo-1A4-et küldték. Innentől nincs min csodálkozni.
1) egyrészt el kellene akkor dönteni, hogy most M60/Leo1 vagy Leo1/T62 viszonyról beszélgetünk...illetve, hogy pontosan mikor

2) kellene valami forrás arra, hogy 1979-től csak A4-et küldtek a CAT-ra...ugyanis az, hogy 1979-ben azt küldtek az nem azt jelenti, hogy utána is, tekintetbe véve, hogy a németek cserélgették a csapatokat

3) a CAT85-ön mégis elverték lézer távmérő nélkül a lézer távmérős M60A3-kat és Chieftan mk5-ket..pedig ahogy írtam heat/hesh és tpds/t lőszerrel lőttek...és hát tudjuk, hogy az első 2-nél igencsak fontos a távmérés

4) azt egyébként jótékonyan elfelejted, hogy a Leo1-ek 1970-től kaptak thermal sleeve-t az ágyúra...ez nem tűnik nagy dolognak...a gyakorlatban meg:

"According to the article "Barrel Distortion and First-Round Hits" by Lieutenant Colonel David Eshel published in the January-February 1985 issue of the Armor magazine, firing in the rain has resulted in errors of up to 7 mils from barrel distortion, and by contrast, the maximum barrel distortion from solar heating occurs at 10 a.m in the morning and 4 p.m in the afternoon and the errors from heating and other external factors cumulatively induce an error of up to 1 mil. The installation of a thermal sleeve over the gun barrel will reduce the error when firing in the rain down to only 0.25 mils."
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 012
113
1200m-ig gond nélkül megvolt a Panzer IV-nek és a StuG III-nak a hosszú 75-ös löveggel. A torony messzebbről is.
Nem írt hülyeséget mert mind a 3 páncélos azon képessége , hogy kilője a T34-t 1942 nyarára esik ugyanis a Tigris is meg a PzIV F2 is meg a STUG III F ekkortól tudott harcmezőn találkozni a T34-el ! Tehát a Tigrisig nem volt olyan ami hatásos lett volna !
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kalormen and fip7