Igen, biztos műanyagból van, mert te a fotelből ezt mondod.
Az Abrams és a Leopárd 2-es páncélzati technológiája a Britektől származik, sem az Amerikaiak, sem a Németek nem találták fel maguknak.
Azelőtt próbálkoztak az MBT-70-essel, kudarc is lett, és a Britektől lett működő dolguk.
Already in 1968 the British FVRDE was working on a set of armor modules.
The glacis / upper front plate and noseplate of the Chieftain tanks was to be fitted with Burlington armor. This armor consisted of three plates in a spaced configuration with a combined weight of 0.75 tons. The addition of a burster plate increases the total weight of the additional armor to 1.05 tons. It was capable to withstand multiple hits.
In 1970 the British MoD considered Burlington/Dorchester armor as ready for use in a series production version of a tank. Following the rather disappointing results of investigating the feasibility to upgrade the existing Chieftain with Burlington armor, it was decided to develop a new tank based on already existing components.
Meanwhile the German - American project, the KPz-70 / MBT-70 was a failure due to unproven technology, the British pressured the United States to adopt Chobham armor. In order to prevent the further development of Burlington armor without British participation, the informations given to Germany were limited on a "need to know" basis, the same had been done earlier with the information released to the United States.
De a páncélzat az csak egy dolog, azt sok mással is lehet elrontani / vagy jól tovább vinni. Pl. a Németek görcsösen ragaszkodnak a sofőr melletti lőszertárolóhoz, még 2010-ben is, és jól van-e ? Ellenben a Britek már 1959-ben a Chieftain fejlesztése során hülyeségnek, elavultnak találták. És a Szovjeteknél is a T-64-es volt az ilyen váltás.
Már 1957-ben politikai döntés született Europa-Panzer néven, hogy Német gép lesz Európában, ha jó, ha rossz, és lett így Leopárd 1-es, pedig ahhoz képest az M60-as Patton maga volt a jóság, és a Chieftain meg a legerősebb gép.
Viszont a tények azt mutatják, hogy a bolygó nagy része nem így látja.
Attól, hogy valami elterjedt, nem biztos hogy jó.
A T-72-es is elterjedt, és az jó harckocsi vagy halálcsapda ?
A Leopárd 1-es az milyen konstrukció volt ?
A világ fegyverüzletei nem harcérték alapján működnek. Nem foglalkoznak a vevők a lényeges paraméterekkel, a korábbi tapasztalatokkal és nem tanulmányokból tájékozódnak. Helyette annál sokkal összetettebb politikai - gazdasági kérdések. Mit adnak el, el akarják-e adni, mennyi az ára, mennyi az ellentételezés + a lobbi, egy rakás diplomáciai egyeztetés, és a politikusoknak csúsztatott borítékok és visszaosztás. És a harcérték / műszaki szempont a legutolsó.
A politikusok, akik döntenek a beszerzésekről, azok nem tudják, hogy mi a különbség a harckocsi és az önjáró tüzérség között, és nem is értenek, és nem is érdekli őket. Az, hogy mi a drága, még az sem, a seregen kívül is megy az eszetlen pénzszórás, csak döntenek szimplán, hogy Európai Uniós / Amerikai / Szovjet / Orosz / Francia gépet akarunk venni. És csak nagyon ritkán kerülnek szóba a műszakiak, aminél valóban necces egy - két részegység.
Leopard 2-t kb húsz ország választotta, míg Abrams talán 7 ország
És hány ország volt, ahol tenderen győzött a Leopárd ? Miben Istencsászár, jobb az Abrams-nél ? Hogy nagyobbat repül a tornya, és felnyílnak a teknő hegesztései ?
A Leopárd 1-es rendszeresítők többségének kézenfekvő volt a Leopárd 2-es vétele. Sőt volt olyan, amely a Leopárd 1-esnek nem is akart utódot. És van, aki mindmáig azzal tolja.
Horribile dictu, az Ausztráloknál meg Abrams lett a Leó 1-es utódja
Szaúd-Arábia Leopard 2-re cserélné a tankjat.
Értem, hogy nagy a lelkesedés, a fanboyizmus, de nem ártana némi kapcsolat a valósággal. Igen, a Szaúdiak szerettek volna 600 Leó 2A6 / A7-est. És a deal aláírása helyett a Németek nyíltan és egyenesen megtagadták. És azóta lettek-e Szaúdi Leopárd 2-esek ? És vajon miért tagadták meg a deal-t ? Többféle válasz is elfogadható rá, hogy ne csak ugyanazokat a köröket fussuk.
A fegyverzetét utánozni sem bírják
Az M256 + M829 simán jobb, mint az Rh-120-as, sőt önállóan fejleszttek XM-291-est, autotöltővel is.
meghajtása mindenkinek kellene, csak szarabb van tőle.
Az Abrams gázturbinájával mi is a baj ? Opció annál is a dízel, mégsem váltottak 40 év alatt arra.
A számítások alapján páncélzata is jobb, vagy nem rosszabb, mint kortársaié.
Milyen számítások alapján ? Pontos összetétele a T-72B és T-80UD-ig ismerhetők, ott véget is ér a történet, Nyugaton meg az Alumínium Chieftain / Shir-2-es összetételét sem ismerjük, nemhogy a Leó 2-esét és Abrams-ét, csak a lemeztelenített vázakat. És a számítások is hogy vannak ? RHA-t lehet-e átváltani kompozitra ?
az M829-meg M256-os, német eredetű ágyúbol lehető ki.
Igen, megkapták az Rh-120-ast, letesztelték, azt mondták, köszönik szépen, de szar, nem kell, és csináltak sajátot, és lett is az M256-ös és M829-es.
Glenn Girona, former 19K M1 Armor Crewman at U.S. Army (1995-2004)
The M256 is designed to fire at much higher chamber pressure than the original, So the Abrams can fire German ammo safely (though not as accurately as our ballistic computers are set up with our different ammo in mind), the Leopard can fire a “Silver Bullet” (as the M829A2 came to be known) in an emergency but it is putting it’s recoil system and breech under much higher stress than designed for and the life span is unknown and could be disastrous if it fails.
Az M68A1 + M900 (105) is tudta azt, sőt jobban is, mint a 120-as Német.
A Brit - Ami 105-ös 3,000-ről beverte azt, amit az eredeti 120-as csak 2,000-ről tudott. Tényleg a Német a jobb
Ja, sem Abrams, sem Leclerc nincs gyártásban, mert a kutyának SEM kellenek.
Az Egyiptomiak 1,100 Abrams-et gyártottak le magunknak, miután az USA megosztotta a gyártástechnológiáját velük. A többieknek meg 60 - 200 Abrams-et passzoltak el a meglevő 10,000-ből.
Addig Leó 2-esből meg a 2,600-as Német + Holland flotta lett teljesen szétosztva.
És a Leclerc az meg 15 évvel az Abrams és Leó 2-es debütálása után gördült ki, prototípusként, és + 5 év az ivarérettséghez. Addigra telítődött volt a piac, de a Görögök érdeklődtek aziránt, nem döntötték el, hogy Németet vesznek, próbáltak az objektivitásra adni.
Mivel a tendereken nem szokásuk a harckocsiknak szétrobbanniuk, darabokra esniük, egyformán jónak találták a Leó 2 - Abrams - Leclerc hármast, és lett első körben Leó 2-es. Később Abrams-eket akartak beszerezni, de helyette Leó 1-es pimpelésnél tartanak.
Elszabadult a gyermekzsúr típusú lelkesedés, közhelyek, és súlyos tévhitek pufogtatása.
De oké, neked a Leó 2-es a szerelmed, én meg az Abrams-en és Leclerc-en kívül mást nem próbálnék Nyugati oldalon.