A Chieftain / Challenger-nek is repül / lelökődik a tornya, mert a teknőben, a torony alatt tárolják a cuccost.
A Chieftain / Challenger és a T-72 / T-80-as ésszerűen tovább is fejleszthető. Tessék ránézni a Challenger topicjára, hogy volt egy harckocsi, amit Challenger 2-esként képzeltek el, és lett a Challenger 2-es, amit rendszeresítettek, és kevés köze van az eredeti tervhez.
Oroszoknál és Ukránoknál is az ő hülyeségük, hogy toronyhátulos T-72-esek és T-80-asok helyett a modernizálási potenciállal bírók a szabad ég alatt rohadnak szét, és egy utolsó körre tyúkketrect tákolnak rá.
Nem a gép hibája, hogy így használják.
A Leopárd 2-esnél mit kezdenél a sofőr melletti tároló és a műszerezettség újrapozicionálásval ?
Korszakok között ugrálsz, nem az M60-as Patton vs Leó 2-esről van szó, hanem 1957-ről. Amikor az Europa-Panzer-ről volt szó 1957-ben, akkorra M60-as Patton protói elkészültek, tesztelgették, addig Leó 1-es az sehol nem volt, és 1961-ben debütált. A Leó 1-es 1967-ben debültált és rendszeresítették.
Az M60-as Patton még homogén acélosan is megbízható páncélvédettséget adott, az alváz és felfüggesztés bírja a pótpáncélozást, addig a Leopárd 1-es és az AMX-30-as azok téveszmék áldozatai.
De ha a Leó 2-est és az M60A3-as Patton-t is összehasonlítjuk, a Patton az öregsége ellenére tud fájdalmasakat harapni az M900-es szegényített urán nyíllövedékével, az simán jobb volt, mint a DM 33-as, afölött nehezen adnak el. És a 120-as is beszerelhető a Patton-be, és M829A2-est is tüzelhet.
Most komolyan, ilyen alapvető dolgokon értetlenkedünk ?