• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 641
77 601
113
Anélkül, hogy láttam volna a Leo2 A4 hidraulikus toronyforgató motorját, ki merem jelenteni, hogy nem igazán lehet benne olyan alkatrész amit ne lehetne legyártani viszonylag egyszerüen. Ezekben a motorokban nincs se mikrochip, se speciális titánium ötvözetű alkatrészek. Szóval a javításuk pusztán akarat és elhatározás kérdése. Csak hát az üzlet, ugye......
És ezt mégis miért tennék? Meg van az elektromos motor teljes támogatása mindenestől, ki a búbánat fizetne azért +pénzt, hogy kiépítse a KMW a nulláról újra a hidraulikus motor teljes ipari és egyéb háterét?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 438
120 952
113
Anélkül, hogy láttam volna a Leo2 A4 hidraulikus toronyforgató motorját, ki merem jelenteni, hogy nem igazán lehet benne olyan alkatrész amit ne lehetne legyártani viszonylag egyszerüen. Ezekben a motorokban nincs se mikrochip, se speciális titánium ötvözetű alkatrészek. Szóval a javításuk pusztán akarat és elhatározás kérdése. Csak hát az üzlet, ugye......
Amúgy a hidraulikus rendszerek cseréje a legénység túlélése miatt is fontos, mert talàlat esetén a nagy nyomással a küzdőtérbe vágódó hidraulika folyadék nem baráti cucc.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 872
9 850
113
És ezt mégis miért tennék? Meg van az elektromos motor teljes támogatása mindenestől, ki a búbánat fizetne azért +pénzt, hogy kiépítse a KMW a nulláról újra a hidraulikus motor teljes ipari és egyéb háterét?
Nyilván nem fognak kiépíténi semmit a KMW-nél. Na nem költségek miatt. Hanem mert az elektromos cuccokban van a biznisz. Ti azokat nem lehet így megjavítani, mint a fenti videóban teszik. Továbbá ha lenne alkatrész ellátás most is az A4-ekhez, akkor nem biztos, hogy kidobnák azokat az üzemeltetőik. De ha beüt a krah és kellene gyorsba 2000db mbt akkor azt vajon letudják gyártani a hiper-szuper elektromos alkatrészekkel?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 641
77 601
113
@fip7 az oroszok is már elektromosra cserélték a toronyhajtást ha minden igaz?
Nem, nem cserélték le, ugyanaz a 2E42-4 stabilizátor (és toronyforgató egyben) van a B3-ban is mint a T-90A-ban. A T-80BVM-ben vagy meghagyták a 2E42M-et (ami ugyancsak hidroelektronikus) vagy lecserélték a 2E42-4-re. A T-90M-ben van APU így logikus, hogy tisztán elektronikus legyen a stabbilizátor és a toronyforgatás de ennek még utánajárok.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 038
54 134
113
Anélkül, hogy láttam volna a Leo2 A4 hidraulikus toronyforgató motorját, ki merem jelenteni, hogy nem igazán lehet benne olyan alkatrész amit ne lehetne legyártani viszonylag egyszerüen. Ezekben a motorokban nincs se mikrochip, se speciális titánium ötvözetű alkatrészek. Szóval a javításuk pusztán akarat és elhatározás kérdése. Csak hát az üzlet, ugye......



ladagrant fizujában fogadnék rá,hogy a hidromotor,a szivattyú,és a vezérlőtömb fődarabjai ,nagyszériában gyártott,civil gépekben is megtalálhatóak,20 euróért megvehetőeknaz ebayon,alibabán,vagy szétszerelés után, az alkatrésszel besétálva egy felújító céghez,10 perc katalógus böngészés,méregetés után, megtalàlnák a megfelelő alkatrészt.

És ezt mégis miért tennék? Meg van az elektromos motor teljes támogatása mindenestől, ki a búbánat fizetne azért +pénzt, hogy kiépítse a KMW a nulláról újra a hidraulikus motor teljes ipari és egyéb háterét?



Egyre nagyon szar ez az leopard bolt nekem,minek építették le,amikor ezrével adtak el a4 eket,után kell rendelni,vagy be kell készletezni,vagy keresni egy másik gyártót,aki beszállít.
kibaszott lehúzás az egész, 35 éves tank nem öreg,főleg 25 év hh nélküli időszakban,a 40,50,60 éves civil gépekhez,járművekhez minden van,minimum utángyártott,de van.

Amúgy a hidraulikus rendszerek cseréje a legénység túlélése miatt is fontos, mert talàlat esetén a nagy nyomással a küzdőtérbe vágódó hidraulika folyadék nem baráti cucc.



Nem kellene a küzdőtérbe lennie nagynyomású résznek,az elemi logoka szerint,kívül, de minimum szeparálva kellene legyen a toronyfordító motor,amiben csak akkor van nyomás,ha éppen forgatja a tornyot,gondolom elektro-hidraulikus a rendszer,így elektromos vezetékek mennek a vezérlőtömbig a kezelő kezétől,vagy a ballisztikai kalkulátortól,amivel a mágnesszelepeket mozgatják,amik nyitják a nagyngyomású olaj útját.
Ha nem elekrto-hidraulikus,akkor is lennie kell egy pilot,vagy szervó hidraulika körnek,amiben max 40 bár van,és azon keresztül vezérlik a nagynyomású kört,2 okból, egyik,hogy bírja mozgatni a kezelő a karokat,az olajnyomás ellenében,illetve azért, mert a 40 bár az kb ártalmatlan,20 cemtiről már az inget sem üti át.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 641
77 601
113
ladagrant fizujában fogadnék rá,hogy a hidromotor,a szivattyú,és a vezérlőtömb fődarabjai ,nagyszériában gyártott,civil gépekben is megtalálhatóak,20 euróért megvehetőeknaz ebayon,alibabán,vagy szétszerelés után, az alkatrésszel besétálva egy felújító céghez,10 perc katalógus böngészés,méregetés után, megtalàlnák a megfelelő alkatrészt.





Egyre nagyon szar ez az leopard bolt nekem,minek építették le,amikor ezrével adtak el a4 eket,után kell rendelni,vagy be kell készletezni,vagy keresni egy másik gyártót,aki beszállít.
kibaszott lehúzás az egész, 35 éves tank nem öreg,főleg 25 év hh nélküli időszakban,a 40,50,60 éves civil gépekhez,járművekhez minden van,minimum utángyártott,de van.





Nem kellene a küzdőtérbe lennie nagynyomású résznek,az elemi logoka szerint,kívül, de minimum szeparálva kellene legyen a toronyfordító motor,amiben csak akkor van nyomás,ha éppen forgatja a tornyot,gondolom elektro-hidraulikus a rendszer,így elektromos vezetékek mennek a vezérlőtömbig a kezelő kezétől,vagy a ballisztikai kalkulátortól,amivel a mágnesszelepeket mozgatják,amik nyitják a nagyngyomású olaj útját.
Ha nem elekrto-hidraulikus,akkor is lennie kell egy pilot,vagy szervó hidraulika körnek,amiben max 40 bár van,és azon keresztül vezérlik a nagynyomású kört,2 okból, egyik,hogy bírja mozgatni a kezelő a karokat,az olajnyomás ellenében,illetve azért, mert a 40 bár az kb ártalmatlan,20 cemtiről már az inget sem üti át.
Azért mert a nincs olyan pontja a hidraulikus toronyforgató/stabilizáló berendezésnek ami jobb lenne mint a tisztán elektronikus. A németek meg nem abból indulnak ki, hogy valaki 40-50 évig modernizáció nélkül ugyanazon a színvonalon akarja üzembentartani a harckocsiját.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 038
54 134
113
Azért mert a nincs olyan pontja a hidraulikus toronyforgató/stabilizáló berendezésnek ami jobb lenne mint a tisztán elektronikus. A németek meg nem abból indulnak ki, hogy valaki 40-50 évig modernizáció nélkül ugyanazon a színvonalon akarja üzembentartani a harckocsiját.



Lehet, de biztos lenne olyan vevő is,akinek megteszi a hidraulikus is.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 470
55 552
113
Hiába németezel megint. Az a4-hez kifogynak az alkatrészek rohamtempóban. Ezt mondták a lengyelek, a finnek és azt osztrákok is. A németeknek abban volt a biznic, hogy minél többen modernizálják a gépeiket ezért fokozatosan leépítettek az A4 hez való alkatrész gyártást. A maradék készletek meg mindenkitől mennek Ukrajnába. Szóval innentől az A4-nek kifújt.

Magyarán teljesen jogosan németezek, a sváb haszonlesés legendás. E mellet még a törököket ideológiai alapon is szívatják.
Vagyis ott tartunk, hogy jogosan németezek.

(Khhm amúgy zárójelbe megjegyzem hogy az oroszok a hatalmas szövetséges szerbeknél beszünte az alkatrész ellátást mióta nèminemű szerb fegyver bukkant fel az ukránoknál, tudod ideológiai alapon :oops: )

Vagy azért mert a szerbek körbe vannak véve nem baráti országokkal és fizikailag nem nagyon lehet eljuttatni oda az alkatrészeket.
Vagy azért mert az orosznak is kell minden alkatrész a saját gépeibe ebben a háborúban.
Vagy ezen 3 ok kombinációja.

@fip7 az oroszok is már elektromosra cserélték a toronyhajtást ha minden igaz?

A T-90M-ben úgy tudom elektromechanikus.
Moduláris tornyoknál ez alapkövetelmény.
A régebbiek hidraulikusak, és nem is változtattak ezen tudtommal.

Egyre nagyon szar ez az leopard bolt nekem,minek építették le,amikor ezrével adtak el a4 eket,után kell rendelni,vagy be kell készletezni,vagy keresni egy másik gyártót,aki beszállít.
kibaszott lehúzás az egész, 35 éves tank nem öreg,főleg 25 év hh nélküli időszakban,a 40,50,60 éves civil gépekhez,járművekhez minden van,minimum utángyártott,de van.

Persze , hogy lehúzás. Minden ilyen német vagy közös német+francia cucc tömény lehúzás.
Minden termékük 3 szorosan túlárazott, lásd. Leopárd 1/2, Puma, Boxer, PZH 2000 vagy akár az EF vagy Tiger heli vagy az A400-as.
Ráadásul az igazi horror a karbantartási költségük. Nem véletlen, hogy röpködnek német haderőreformnál is a 10+ milliárd eurók erre-arra, aztán mégsem ér az egész egy kalap sz@rt sem.

Nem kellene a küzdőtérbe lennie nagynyomású résznek,az elemi logoka szerint,kívül, de minimum szeparálva kellene legyen a toronyfordító motor,amiben csak akkor van nyomás,ha éppen forgatja a tornyot,gondolom elektro-hidraulikus a rendszer,így elektromos vezetékek mennek a vezérlőtömbig a kezelő kezétől,vagy a ballisztikai kalkulátortól,amivel a mágnesszelepeket mozgatják,amik nyitják a nagyngyomású olaj útját.
Ha nem elekrto-hidraulikus,akkor is lennie kell egy pilot,vagy szervó hidraulika körnek,amiben max 40 bár van,és azon keresztül vezérlik a nagynyomású kört,2 okból, egyik,hogy bírja mozgatni a kezelő a karokat,az olajnyomás ellenében,illetve azért, mert a 40 bár az kb ártalmatlan,20 cemtiről már az inget sem üti át.

A hidraulika folyadék mérgező és tűzveszélyes. A tűzveszély miatt száműzik a modern tankokból.
Funkcióját tekintve nincs vele probléma. Biztonsági oka van a cserének az új típusoknál. Régi tankoknál nem szokás kicserélni.
Kivéve ha a németek kib@sznak veled és nincs hozzá alkatrész.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 470
55 552
113

Ők sem hallották annak idején Ronitól, hogy: "A robbanó reaktív páncél a gyengeség jele" :D

Ahogyan a mostani képeket nézem így a világ tankjairól a kérdés eldőlt. Az orosz+izraeli párosnak volt igaza, és ERA nélkül nincs megfelelő harckocsi védelem. Amikor ők elkezdtek ERA-zni sokan még nevettek, itt a fórumon is. Aztán szép lassan minden létező harckocsira fölkerült valamilyen formában, amint valódi háborúba kerültek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 641
77 601
113
Magyarán teljesen jogosan németezek, a sváb haszonlesés legendás. E mellet még a törököket ideológiai alapon is szívatják.
Vagyis ott tartunk, hogy jogosan németezek.



Vagy azért mert a szerbek körbe vannak véve nem baráti országokkal és fizikailag nem nagyon lehet eljuttatni oda az alkatrészeket.
Vagy azért mert az orosznak is kell minden alkatrész a saját gépeibe ebben a háborúban.
Vagy ezen 3 ok kombinációja.



A T-90M-ben úgy tudom elektromechanikus.
Moduláris tornyoknál ez alapkövetelmény.
A régebbiek hidraulikusak, és nem is változtattak ezen tudtommal.



Persze , hogy lehúzás. Minden ilyen német vagy közös német+francia cucc tömény lehúzás.
Minden termékük 3 szorosan túlárazott, lásd. Leopárd 1/2, Puma, Boxer, PZH 2000 vagy akár az EF vagy Tiger heli vagy az A400-as.
Ráadásul az igazi horror a karbantartási költségük. Nem véletlen, hogy röpködnek német haderőreformnál is a 10+ milliárd eurók erre-arra, aztán mégsem ér az egész egy kalap sz@rt sem.



A hidraulika folyadék mérgező és tűzveszélyes. A tűzveszély miatt száműzik a modern tankokból.
Funkcióját tekintve nincs vele probléma. Biztonsági oka van a cserének az új típusoknál. Régi tankoknál nem szokás kicserélni.
Kivéve ha a németek kib@sznak veled és nincs hozzá alkatrész.
Érdekes. A T-90M-ben nem lehúzás?
Értem én, hogy védeni akarod a sok gányolt orosz ócskavasat, de legalább ne ilyen pofátlan blődséggel, hogy funkcióját tekintve nincs vele probléma (főleg miután leírod, hogy mérgező meg tűzveszélyes). No meg az is szánalmas, hogy szerinted felesleges (bocsánat nem szokás) cserélni a régi tankoknál, hisz csak tűzveszélyes, mérgező és a hatékonysága is rosszabb. Nem kérlekszépen! Szokás cserélni, csak az oroszok csórók és ezért nem cserélik őket.

Tessék, itt az oroszok 2E58 elektronikus stabilizátora, valahogy nem az tűnik úgy mintha nem lenne különbség funkcióját tekintve (javaslom az utolsó bekezdést a figyelmedbe).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 470
55 552
113
Érdekes. A T-90M-ben nem lehúzás?

Az új és a régi között tudsz különbséget tenni vagy ez már nehéz számodra? o_O

Értem én, hogy védeni akarod a sok gányolt orosz ócskavasat, de legalább ne ilyen pofátlan blődséggel, hogy funkcióját tekintve nincs vele probléma (főleg miután leírod, hogy mérgező meg tűzveszélyes). No meg az is szánalmas, hogy szerinted felesleges (bocsánat nem szokás) cserélni a régi tankoknál, hisz csak tűzveszélyes, mérgező és a hatékonysága is rosszabb. Nem kérlekszépen! Szokás cserélni, csak az oroszok csórók és ezért nem cserélik őket.

Azt remélem vágod, hogy az M1 Abramsben is hidraulikus rendszer van, tudtommal a mai napig :rolleyes:
Szerintem ők is csórók. Ez lehet az oka. Véletlenül sem a stabil alkatrész ellátás a régi vasakhoz.

De mondok jobbat. Hozz nekem példát arra, hogy egy adott harckocsi típusban valaki tömegesen kicserélte a hidraulikus stabilizátort elektromosra. Nem gyártás közben, hanem utólag!
Várom a terjedelmes listát XD
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 641
77 601
113
Az új és a régi között tudsz különbséget tenni vagy ez már nehéz számodra? o_O



Azt remélem vágod, hogy az M1 Abramsben is hidraulikus rendszer van, tudtommal a mai napig :rolleyes:
Szerintem ők is csórók. Ez lehet az oka. Véletlenül sem a stabil alkatrész ellátás a régi vasakhoz.

De mondok jobbat. Hozz nekem példát arra, hogy egy adott harckocsi típusban valaki tömegesen kicserélte a hidraulikus stabilizátort elektromosra. Nem gyártás közben, hanem utólag!
Várom a terjedelmes listát XD
Pl a Leopard 2A5-re (vagy modernebbre) átalakított A4-eseknél mindenki. Pont ez az oka annak, hogy nincs alkatrész a régihez, nem gyártják. Tudod úgy gazdaságos mindenkinek üzemeltetni egy flottát, ha minél több a közös pont a flotta járművei közt. No meg arról ne is beszéljünk, hogy egy pusztán elektromos berendezés üzemeltetése, karbantartása és szervizelése is olcsóbb mint egy vegyes elektromos éshidraulikusé.
Ha A-ból építed át akkor az mióta új?
Ne tegyél fel keresztkérdéseket. Lehúzás, mert nyugaton van rá pénz az oroszoknak meg nincs.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 360
31 630
113
Az új és a régi között tudsz különbséget tenni vagy ez már nehéz számodra? o_O



Azt remélem vágod, hogy az M1 Abramsben is hidraulikus rendszer van, tudtommal a mai napig :rolleyes:
Szerintem ők is csórók. Ez lehet az oka. Véletlenül sem a stabil alkatrész ellátás a régi vasakhoz.

De mondok jobbat. Hozz nekem példát arra, hogy egy adott harckocsi típusban valaki tömegesen kicserélte a hidraulikus stabilizátort elektromosra. Nem gyártás közben, hanem utólag!
Várom a terjedelmes listát XD
IDF