• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 381
24 638
113
Te Úr Isten ekkora hülyeséget! Az orosz gyártók vannak a megrendelőkért. Erről azért megkérdezném azt az afrikai országot ahová a MIG 30 éves alkatrészekből összeszerelt SzMT-ket szállított le vadonat új gyártású repülőnek hazudva. De gondolom ezt jelenti az orosz néplélekben a mindent a vevőért hozzáállás.

Valamiert en ugy erzem, hogy ha mas es mas okbol kifolyolag is, de a nyugati vagy orosz gyartok dologban az egyik 19 a masik 1 hijan 20.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Valamiert en ugy erzem, hogy ha mas es mas okbol kifolyolag is, de a nyugati vagy orosz gyartok dologban az egyik 19 a masik 1 hijan 20.
Teljesen igazad van, csak nem kell pofátlanul mást hazudni, főleg nem úgy, hogy a nyugati gyártók azért nem próbálnak meg eladni 30 éves alkatrészekből készült gépet újként.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
De kurva idegesítôek tudtok lenni. :D

@fip7 , @dudi attól semmivel nincsenek hàtrébb vagy elôrébb a szuperfejlett nyugaton, hogy régi elektrohidraulikus vagy új elektromos stqbilizàtorhoz nincs alkatrész mert jelenleg úgy tûnik, hogy mindkettôhöz nincs. A hodraulikusar nem gyàtjàk màr, az elektromosat nem gyàrtjàk kellô mennyiségben, tehàt szar az egész. Olyan bullshit nyugati.

Ebbôl fakadóan @fip7 -nek tökre igaza van a nagy képet tekintve, mert ha màr az újhoz nem gyàrtanak elég alkatrészt, akkor legalàbb a régit sem gyàrtjàk valami ostoba nagyarcú egót kivetítve. De ez nem vàltoztat azon, hogy @dudi -nak meg igaza van ezen belül kicsiben, mert mindamellett, hogy tûz és mérgezés szempontjàból is elôrébb lépés a hidraulika hiànya, a szerkezete és a vezérelhetôsége és legfôképp a karbantartàsa is egyszerûbb.

Csak ugye amíg még Csehorszàgban is gyàrtanak 2E28-at a T-72-höz, a germanok otthonra sem elég Vincorion Heavy Stabilizer-t és ez bizony kurvàra szànalmas. Mert a teljes Leopard 2 klub(mennyire szetetnek elmerülni a bullshitelô szutykok a hangzatos nevekben) fogja megszívni ezt a szànalmassàgot, ha màr egyszer nagy mennyiségben alkalmazza ezt a rendszert vilàgszerte.

Szóval összegezve nincsen azzal semmi baj, hogy kilôtték a hidraulikus rendszert, mert kevés A4 (norvég, spanyol, lengyel, finn) és kevés A6 (finn) hasznàlja, az összes többi felhasznàló àtàllt az elektromosra ezzel meglépve egyben az A4-ek tovàbbi lehetséges modernizàciójànak egy fontos lépését is, hanem azzal van baj, hogy a nyugati bullshit megy leépült valósàggal az új rendszer alkatrészbàzisa esetén és ez bàrmennyire is kifinomult @dudi , ha baszarik, akkor be van szarva és elavult T-72 fogja leszopatni elavult 2E28-cal.

Mert a törekvés sem làtszik nyugaton, ahogy az sem, hogy az elavultat cserélné dömpingszerûen àtadva az ukrànoknak. Bizony pont Leopard 1-et is reaktivalnak, meg àtadnak pàr tucat Leopard 2-t ami helyett eddig rendeltek vagy 18 darabot? :D

Szóval azt hiszem @fip7 németezése igencsak helytàlló ez esetben azzal a kis ellenvetéssel amiben az elektromosra cserélést nem ésszerû szapulnia.
A Vincorion nem azért nem gyárt, mert nem tud, hanem mert nem rendel tőlük a BW. Lényegében üresjáratban mennek, remélve, hogy csak lesz megrendelés. A szállitási határidőket meg lassan években mérik, mégha ma is rendelnének tőlük....
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
És az USA az 1960-ban megjelent M60-hoz,
Csak ehhez a részhez szeretnék hozzászólni. Az amik is úgy adnak alkatrészt a régi szarokhoz, hogy a hidegháborús raktárkészletből meg leállított gépeikből bányásznak ki és ha szükséges, akkor újítanak fel alkatrészeket. Náluk erre van egy igen jól kitalált és alkalmazott rendszer, viszont ez is csak addig működőképes, ameddig ki nem húzzák szétbontásra az utolsó M60 harckocsikat a sivatagból.

 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Szerintem felesleges moralizálni ilyen, nettó üzleti döntéseken, minthogy az egyébként mindenféle jogi huzavonától sújtott Leo2 gyártói hogyan (nem) adnak alkatrésztámogatást a régi modellekhez.
Az orosz hadiiparhoz képest a német cégek sokkal önjáróbbak (legalábbis ilyen szempontból), ott ha egy excelből az esik ki, hogy egy programot leállítanak, akkor leállítják.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
Csak ehhez a részhez szeretnék hozzászólni. Az amik is úgy adnak alkatrészt a régi szarokhoz, hogy a hidegháborús raktárkészletből meg leállított gépeikből bányásznak ki és ha szükséges, akkor újítanak fel alkatrészeket. Náluk erre van egy igen jól kitalált és alkalmazott rendszer, viszont ez is csak addig működőképes, ameddig ki nem húzzák szétbontásra az utolsó M60 harckocsikat a sivatagból.

Impozáns.Megérnr egy pár rakétát...:)
De ezek is kicsiben garasaskodnak, aztân meg nagyban szórjâk a pénzt.
Valahol mondja, hogy 320 mio usd-t takaritottak meg az adófizetönek.Közben mibe került csak az afganisztáni kaland?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
csak nem kell pofátlanul mást hazudni,

Jah, jó lenne ha abbahagynád. ;)
Merkava III-ból azóta sikerült Merkava IV-et modernizálnod? :rolleyes:

Rendelj ma egy Golf 4-est a VW-től... :)

A példád úgy lenne helyes, hogy rendelj ma alkatrészt a a Golf 4-esedhez. És akár milyen hihetetlen, de kapsz hozzá.:D
Ha RM terméked van, akkor meg azt mondják, hogy nincs hozzá, vegyél új golfot, vagy a régéit építsd át az új hajtásláncával.
Bővebben is kifejtettem ezt tegnap, csak valamilyen úton módon eltűnt azóta :rolleyes:
Ahogyan az államtitkár karrier útja és az RM-s beszerzéseink összefüggése is....
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Csakhogy tisztázzuk! A T-72B-ből B3-ra és T-80BV-ből T-80BVM-re történő modernizáció az tökéletesen ugyanolyan modernizáció, mint T-90A-ról T-90M-re, Leopard 2A4-ről A5-re vagy Merkava Mk. III-ról Mk IV-re történő modernizáció. Az oroszok miután csórók ezeksorán a modernizációk során sem cseréltek stabilizátort, amire neked az az érved, hogy nem szokás régi típuson stabilizátort cserélni. Remélem érzed hogy hülyeségét beszélsz?
Ami pedig az A4-et illeti (tehát Leopard 2 A4 nagyjavítás A4-re), azért fejeződött be az A4 terméktámogatása, mert az egy kifutott termék és már nem gyártják 20 éve és a Leopard 2 járműparknak is csak kisebb részét alkotja ez a típusváltozat. Arról meg ne is beszéljünk, hogy semelyik A4 üzemeltetőnek nem olyan csóró, hogy ne tudná kifizetni az új stabilizátort ami nem mellesleg minimális befektetéssel növel harcértéket, növel biztonságot és csökkent karbantartásigényt.
A norvég leopardokban sem elektromos a torony forgatás. Az hogy lehet?
 
W

Wilson

Guest
Mert ők úgy gondolják, hogy ők vannak a vevőért és nem fordítva. És ha a vevő megtiszteli őket a bizalmukkal akkor kiszolgálják amíg csak lehet.
Ezt szerintem az orosz hadiiparral kapcsolatban nem ide, hanem a humorba kellett volna írnod, ezen még az indusok is halálra röhögték volna magukat, pedig a hadiiparuk trehányságban és megbízhatatlanságban köröket ver az oroszra.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Ezt szerintem az orosz hadiiparral kapcsolatban nem ide, hanem a humorba kellett volna írnod, ezen még az indusok is halálra röhögték volna magukat, pedig a hadiiparuk trehányságban és megbízhatatlanságban köröket ver az oroszra.

Jó lenne valami konkrétumot hallani, csak hát az még egyikőtöknek sem sikerült. Nem is lep meg....
Ha nem lenne igaz amit írtam, akkor nem az oroszok lennének az egyik legsikeresebb hadiparral rendelkező ország a külföldi megrendelések tekintetében. :rolleyes:
Érdekes módon náluk a T-62-höz sem gond alkatrészt biztosítani, vagy nem probléma nekik teljesen egyedi export modifikációk létrehozása (pld. Szu-30 család). Valahogy mindig kiszolgálják a vevői igényeket.
Ez meg rajtuk kívül eddig az USA-nak ment, és mostanában kínának.
Valahogy nem látom ezt a nyugat Európai cégeknél....
Mennyi új gyártású tankot adtak el a németek az utóbbi 30 évben? Mennyi lövész páncélost? Mennyi helikoptert és vadászgépet? Tudod amit önállóan gyártani sem képesek....
A számokat meg kell nézni és azok beszélnek. Az oroszok kiszolgálják a legvadabb vevői igényeket is, a gyártástól a modernizációig, és a 60 éves szarokhoz is adnak el alkatrészt mert van nekik.
Ezzel szemben lehet nézegetni a német had "ipart". Nah azt kellene humor topikba rakni, meg egy jót röhögni rajta ! ;)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Jó lenne valami konkrétumot hallani, csak hát az még egyikőtöknek sem sikerült. Nem is lep meg....
Ha nem lenne igaz amit írtam, akkor nem az oroszok lennének az egyik legsikeresebb hadiparral rendelkező ország a külföldi megrendelések tekintetében. :rolleyes:
Érdekes módon náluk a T-62-höz sem gond alkatrészt biztosítani, vagy nem probléma nekik teljesen egyedi export modifikációk létrehozása (pld. Szu-30 család). Valahogy mindig kiszolgálják a vevői igényeket.
Ez meg rajtuk kívül eddig az USA-nak ment, és mostanában kínának.
Valahogy nem látom ezt a nyugat Európai cégeknél....
Mennyi új gyártású tankot adtak el a németek az utóbbi 30 évben? Mennyi lövész páncélost? Mennyi helikoptert és vadászgépet? Tudod amit önállóan gyártani sem képesek....
A számokat meg kell nézni és azok beszélnek. Az oroszok kiszolgálják a legvadabb vevői igényeket is, a gyártástól a modernizációig, és a 60 éves szarokhoz is adnak el alkatrészt mert van nekik.
Ezzel szemben lehet nézegetni a német had "ipart". Nah azt kellene humor topikba rakni, meg egy jót röhögni rajta ! ;)
Azokat az export modifikációkat szinte 100%-ban a vevő fizette és pont a repülők esetében van tele nyugati elektronikával. Tudod a SZU-30MKI az indiaiaknak sem kellett csak EURÓPAI elektronikával.
De még a T-90M-ben B3-ban és BVM-ben is nyugati elektronika van...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Jó lenne valami konkrétumot hallani, csak hát az még egyikőtöknek sem sikerült. Nem is lep meg....
Ha nem lenne igaz amit írtam, akkor nem az oroszok lennének az egyik legsikeresebb hadiparral rendelkező ország a külföldi megrendelések tekintetében. :rolleyes:
Érdekes módon náluk a T-62-höz sem gond alkatrészt biztosítani, vagy nem probléma nekik teljesen egyedi export modifikációk létrehozása (pld. Szu-30 család). Valahogy mindig kiszolgálják a vevői igényeket.
Ez meg rajtuk kívül eddig az USA-nak ment, és mostanában kínának.
Valahogy nem látom ezt a nyugat Európai cégeknél....
Mennyi új gyártású tankot adtak el a németek az utóbbi 30 évben? Mennyi lövész páncélost? Mennyi helikoptert és vadászgépet? Tudod amit önállóan gyártani sem képesek....
A számokat meg kell nézni és azok beszélnek. Az oroszok kiszolgálják a legvadabb vevői igényeket is, a gyártástól a modernizációig, és a 60 éves szarokhoz is adnak el alkatrészt mert van nekik.
Ezzel szemben lehet nézegetni a német had "ipart". Nah azt kellene humor topikba rakni, meg egy jót röhögni rajta ! ;)
Amúgy india pont panaszkodik az alkatrészek miatt mostanában.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Azokat az export modifikációkat szinte 100%-ban a vevő fizette és pont a repülők esetében van tele nyugati elektronikával. Tudod a SZU-30MKI az indiaiaknak sem kellett csak EURÓPAI elektronikával.
De még a T-90M-ben B3-ban és BVM-ben is nyugati elektronika van...

Erről beszélünk. Ha a vevő kéri megoldják. Olyan gépet adnak amilyet csak akarsz.
Ehhez képest a germán egy hidroszivattyút sem tud adni, és ő mondaná meg, hogy neked mi kellene....
Hazánkban ez működött is. Nálunk lényegében a cég mondta meg, hogy mit akar a vevő.
De a világ többi részén ezt a szart nem adod el, látszik is az elmúlt 30 év darabszámain ;)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Erről beszélünk. Ha a vevő kéri megoldják. Olyan gépet adnak amilyet csak akarsz.
Ehhez képest a germán egy hidroszivattyút sem tud adni, és ő mondaná meg, hogy neked mi kellene....
Hazánkban ez működött is. Nálunk lényegében a cég mondta meg, hogy mit akar a vevő.
De a világ többi részén ezt a szart nem adod el, látszik is az elmúlt 30 év darabszámain ;)
El vagy tévedve! Európai haditechnikát a kutya sem kér más elektronikával, mert modern az európai is. Olyan persze van mint pl a Gripen, hogy alapból amerikai valami van benne pl a hajtómű, de olyan nincs, hogy a vevőnek külön kell összelegóznia a terméket, mert ami alapból benne van az szar.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
Jah, jó lenne ha abbahagynád. ;)
Merkava III-ból azóta sikerült Merkava IV-et modernizálnod? :rolleyes:



A példád úgy lenne helyes, hogy rendelj ma alkatrészt a a Golf 4-esedhez. És akár milyen hihetetlen, de kapsz hozzá.:D
Ha RM terméked van, akkor meg azt mondják, hogy nincs hozzá, vegyél új golfot, vagy a régéit építsd át az új hajtásláncával.
Bővebben is kifejtettem ezt tegnap, csak valamilyen úton módon eltűnt azóta :rolleyes:
Ahogyan az államtitkár karrier útja és az RM-s beszerzéseink összefüggése is....
1990-es Golf 1 van és nem lehet hozzá sok mindent kapni, még a bontóból sem, ráadásul ami van, jó drága is már.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
737
2 094
93
Jah, jó lenne ha abbahagynád. ;)
Merkava III-ból azóta sikerült Merkava IV-et modernizálnod? :rolleyes:



A példád úgy lenne helyes, hogy rendelj ma alkatrészt a a Golf 4-esedhez. És akár milyen hihetetlen, de kapsz hozzá.:D
Ha RM terméked van, akkor meg azt mondják, hogy nincs hozzá, vegyél új golfot, vagy a régéit építsd át az új hajtásláncával.
Bővebben is kifejtettem ezt tegnap, csak valamilyen úton módon eltűnt azóta :rolleyes:
Ahogyan az államtitkár karrier útja és az RM-s beszerzéseink összefüggése is....
Ez nem így van. Gyári alkatrészt már alig kapsz golf 4 hez. Amiket kapsz, azok harmadvonalas utángyártott vackok. Tankokhoz meg nincs Unix-ős alkatrész. A minap 2006 - os E91 BMW - hez akartam rendelni hátsó lámpára alkatrészt, és már nincs gyári!!!! Egy db hiányos alkatrészt látott a györi BMW - az online rendszerében Európában hozzá! Egy millioszámra gyártott 2006-os kombi BMW-hez!!!
 
W

Wilson

Guest
Jó lenne valami konkrétumot hallani, csak hát az még egyikőtöknek sem sikerült. Nem is lep meg....
Ha nem lenne igaz amit írtam, akkor nem az oroszok lennének az egyik legsikeresebb hadiparral rendelkező ország a külföldi megrendelések tekintetében. :rolleyes:
Érdekes módon náluk a T-62-höz sem gond alkatrészt biztosítani, vagy nem probléma nekik teljesen egyedi export modifikációk létrehozása (pld. Szu-30 család). Valahogy mindig kiszolgálják a vevői igényeket.
Ez meg rajtuk kívül eddig az USA-nak ment, és mostanában kínának.
Valahogy nem látom ezt a nyugat Európai cégeknél....
Mennyi új gyártású tankot adtak el a németek az utóbbi 30 évben? Mennyi lövész páncélost? Mennyi helikoptert és vadászgépet? Tudod amit önállóan gyártani sem képesek....
A számokat meg kell nézni és azok beszélnek. Az oroszok kiszolgálják a legvadabb vevői igényeket is, a gyártástól a modernizációig, és a 60 éves szarokhoz is adnak el alkatrészt mert van nekik.
Ezzel szemben lehet nézegetni a német had "ipart". Nah azt kellene humor topikba rakni, meg egy jót röhögni rajta ! ;)
Engem meg az nem lep meg , hogy mennyire elvakult vagy az oroszokkal szemben és szinte epegörcsöt kapsz még a német hadiipar a német haditechnika említésétől is...

Ha nem lennél ilyen elvakult akkor észrevennéd azokat a híreket is amelyben pl az indusok a teljesen kiszámíthatatlan, megbízhatatlan és drága orosz alkatrész utánpótlásra és támogatásra panaszkodnak.

A vicces az, hogy a ukrajnai orosz invázió miatt középtávon az orosz fegyverexport komoly problémákkal kell , hogy szembenézzen az meg. hogy a T-62 hozod fel példának, hogy savazd a nyugat-európai hadtech cégeket különösen "érdekessé" teszi az érvelésedet, ugyanis két teljesen más "filozófiát" akarsz összehasonlítani.