• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 069
50 123
113
Ki ne találkd már nekem, hogy az orosz gyártók nem látnak óriási üzletet a megrendelésekben? A különbség csupán annyi, hogy nyugaton nem szar lesz a végtermék. Ja meg nem lopják el az árát a komplett gyárnak KÉTSZER!!!
Szerinted a doktrínák és az abból levezetett követelmények, amelyek alapján haderőfejlesztéseket hajtanak végre, úgy 2022 óta az oroszoknál vagy a nYuGaToN állnak közelebb a valós (úgymint: harctéren validált) elvárásokhoz?

A KMW meg a RM ilyen circlejerking alapokon kialakult elképzelések alapján feljlesztenek, fantáziavilágra épülő PhD-s arcok pótcselekvéseként.

Nézd meg azt is, mondjuk egy orosz cégnél milyen tulajdonosi körök befolyásolják a döntéseiket, és ugyanezt egy random németnél.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 593
71 594
113
De kurva idegesítôek tudtok lenni. :D

@fip7 , @dudi attól semmivel nincsenek hàtrébb vagy elôrébb a szuperfejlett nyugaton, hogy régi elektrohidraulikus vagy új elektromos stqbilizàtorhoz nincs alkatrész mert jelenleg úgy tûnik, hogy mindkettôhöz nincs. A hodraulikusar nem gyàtjàk màr, az elektromosat nem gyàrtjàk kellô mennyiségben, tehàt szar az egész. Olyan bullshit nyugati.

Ebbôl fakadóan @fip7 -nek tökre igaza van a nagy képet tekintve, mert ha màr az újhoz nem gyàrtanak elég alkatrészt, akkor legalàbb a régit sem gyàrtjàk valami ostoba nagyarcú egót kivetítve. De ez nem vàltoztat azon, hogy @dudi -nak meg igaza van ezen belül kicsiben, mert mindamellett, hogy tûz és mérgezés szempontjàból is elôrébb lépés a hidraulika hiànya, a szerkezete és a vezérelhetôsége és legfôképp a karbantartàsa is egyszerûbb.

Csak ugye amíg még Csehorszàgban is gyàrtanak 2E28-at a T-72-höz, a germanok otthonra sem elég Vincorion Heavy Stabilizer-t és ez bizony kurvàra szànalmas. Mert a teljes Leopard 2 klub(mennyire szetetnek elmerülni a bullshitelô szutykok a hangzatos nevekben) fogja megszívni ezt a szànalmassàgot, ha màr egyszer nagy mennyiségben alkalmazza ezt a rendszert vilàgszerte.

Szóval összegezve nincsen azzal semmi baj, hogy kilôtték a hidraulikus rendszert, mert kevés A4 (norvég, spanyol, lengyel, finn) és kevés A6 (finn) hasznàlja, az összes többi felhasznàló àtàllt az elektromosra ezzel meglépve egyben az A4-ek tovàbbi lehetséges modernizàciójànak egy fontos lépését is, hanem azzal van baj, hogy a nyugati bullshit megy leépült valósàggal az új rendszer alkatrészbàzisa esetén és ez bàrmennyire is kifinomult @dudi , ha baszarik, akkor be van szarva és elavult T-72 fogja leszopatni elavult 2E28-cal.

Mert a törekvés sem làtszik nyugaton, ahogy az sem, hogy az elavultat cserélné dömpingszerûen àtadva az ukrànoknak. Bizony pont Leopard 1-et is reaktivalnak, meg àtadnak pàr tucat Leopard 2-t ami helyett eddig rendeltek vagy 18 darabot? :D

Szóval azt hiszem @fip7 németezése igencsak helytàlló ez esetben azzal a kis ellenvetéssel amiben az elektromosra cserélést nem ésszerû szapulnia.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 111
59 522
113
Akkor az első kettőben még hidros volt a stabi.Tervezési követelményt akkor csak az Mk III-tol tudták teljesiteni maradéktalanul.

Vagyis jól gondoltam, hogy 1990's évek előtt senkinek nem volt ilyenje. A Leclerc és ezek szerint a Merkava III voltak az első fecskék ezen a téren.

Ki ne találkd már nekem, hogy az orosz gyártók nem látnak óriási üzletet a megrendelésekben? A különbség csupán annyi, hogy nyugaton nem szar lesz a végtermék. Ja meg nem lopják el az árát a komplett gyárnak KÉTSZER!!!

A gorka morkával megálmodott alternatív univerzumotokkal ellentétben új tank eladásban a T-90-es vezet az elmúlt 30 évben.
A lövészpáncélosok terén pedig szintén nem új németet vettek az elmúlt 30 évben hanem oroszt meg svédet. (BMP3/CV90)
Valami oka csak van :rolleyes:
Lehet az is közre játszik, hogy ők 40 év múlva is szállítanak alkatrészt a cuccaikhoz. Ki tudja :D
E mellet külön érdekes, hogy bár az oroszok lopnak, meg a gyárat is ellopják mégis negyed annyiba kerül a fegyverük, mint a német :rolleyes:
Valamit csak tudhatnak ezek, nem? :D
Meg nyugaton nem lesz szar a végtermék, lásd a melegben elolvadó G36 és a 10+ éve gyári szerelők mellet is működésképtelen Puma.
Vagy az angol AJAX program, vagy mi a neve annak a kotványnak.
De ott vannak az alig hadra fogható Tiger helikopterek, meg az A400-as is. Vagy a harcképtelen komplett Trache 1 Eurofighter széria.
Tele vannak siker termékekkel, főleg a germánok. Jelmondatuk: Ha a talaj nem is, de a papír mindent elbír :cool:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 111
59 522
113
esetben azzal a kis ellenvetéssel amiben az elektromosra cserélést nem ésszerû szapulnia.

Ha visszalapozol én magam is leírtam a pozitív műszaki oldalát.
De azt is elmagyaráztam, hogy:
1. Miért nyereségvágyból elkövetett szemétség ez az üzemeltetőkkel szemben
2. Miért nincs értelme a cserének pl. egy T-72 vagy Abrams esetén.
És igen, a miatt amit fentebb te magad is leírtál és egyet is értek vele. Nem lehet alkatrész hiány miatt harcképtelenné tenni komplett harckocsi flottákat. Ezért gyárt az USA az M60-hoz és ezért gyárt az orosz a T-55/62-höz is alkatrészt. Mert ők úgy gondolják, hogy ők vannak a vevőért és nem fordítva. És ha a vevő megtiszteli őket a bizalmukkal akkor kiszolgálják amíg csak lehet.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 185
113
Vagyis jól gondoltam, hogy 1990's évek előtt senkinek nem volt ilyenje. A Leclerc és ezek szerint a Merkava III voltak az első fecskék ezen a téren.
Nemtudom,hogy melyik volt az első elektromos lövegstabi.A táblázatod viszont biztos hibás,mert a Merkava I-nek még nem volt eredetileg termoja (korszerűsitéskor kapott),és a II-nek is külső 60milis av elhelyezése volt.
Persze ettől még lehetett hidros stabija,a tervezési célkitűzés ellenére.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 111
59 522
113
Nemtudom,hogy melyik volt az első elektromos lövegstabi.A táblázatod viszont biztos hibás,mert a Merkava I-nek még nem volt eredetileg termoja (korszerűsitéskor kapott),és a II-nek is külső 60milis av elhelyezése volt.
Persze ettől még lehetett hidros stabija,a tervezési célkitűzés ellenére.

A táblázatban az sincs benne, hogy 1990 és 1995 között még a Merkava II tűzvezető rendszereivel készült a Merkava III-as.
Pedig ez a helyzet.
A merkava I esetén a Thermo mögött per jellel ott van, hogy passzív éjjellátó. Az szerintem az eredeti maradvány fény erősítéses.
És biztos nem volt elektromechanikus stabilizátoruk, mert azok a 90's években jelentek meg az egész világon. Én a Leclercre emlékszem első ilyen tankként. De ha van időd keress utána.
Engem inkább az érdekel, hogy a Merkava I-II stabija mit tudott. Mert szerintem nem tudott két síku stabilizálást. És izraeli forrásokban mindig azt olvastam, hogy az első tankjuk ami menetből ki tudott lőni egy másikat ami mozgott, az az 1995-ös Merkava III volt.
A többi csak állóhelyből. (Ezért gondoltam, hogy nem is volt bennük stabi, de utána néztem és volt)
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 881
4 578
113
Az orosz+izraeli párosnak volt igaza, és ERA nélkül nincs megfelelő harckocsi védelem. Amikor ők elkezdtek ERA-zni sokan még nevettek, itt a fórumon is.
Szia,

Szerinted melyik evben alakult meg ez a forum? :)
1985 (T-64BV rendszeresitese, egyben a Nemetorszagot megszallo csapatok teljes ellatasa ERA-val)?
1981 (T-64BV fejlesztes kezdete)?
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 502
25 774
113
Csakhogy tisztázzuk! A T-72B-ből B3-ra és T-80BV-ből T-80BVM-re történő modernizáció az tökéletesen ugyanolyan modernizáció, mint T-90A-ról T-90M-re, Leopard 2A4-ről A5-re vagy Merkava Mk. III-ról Mk IV-re történő modernizáció. Az oroszok miután csórók ezeksorán a modernizációk során sem cseréltek stabilizátort, amire neked az az érved, hogy nem szokás régi típuson stabilizátort cserélni. Remélem érzed hogy hülyeségét beszélsz?
Ami pedig az A4-et illeti (tehát Leopard 2 A4 nagyjavítás A4-re), azért fejeződött be az A4 terméktámogatása, mert az egy kifutott termék és már nem gyártják 20 éve és a Leopard 2 járműparknak is csak kisebb részét alkotja ez a típusváltozat. Arról meg ne is beszéljünk, hogy semelyik A4 üzemeltetőnek nem olyan csóró, hogy ne tudná kifizetni az új stabilizátort ami nem mellesleg minimális befektetéssel növel harcértéket, növel biztonságot és csökkent karbantartásigényt.
És ezt te komolyan is veszed ?Mert ez így ebben a formában tök gáz ! Üzemeltetsz egy terméket , javítanod kell amihez be is vagy rendelkezve hiszen rutinból végzed ! De nem tudod mert a gyár már nem gyártja azt , viszont elviheted vissza a gyárba és -bár te nem akarod- felújítják csiliárdokért olyan szintre amire se szükséged se pénzed igazából de nincs más ! Hát ez tényleg szuper ! Mondjuk ha az elején mondják amikor tárgyaltatok a vételről akkor sikítófrász kíséretében kirohansz és bébaszod az ajtót és olyat veszel amihez a gyártó mobilitás garanciát ad azaz biztosít alkatrészt amíg rendszerben tartod ! Deutchland , Deuchland über alles ..............
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 185
113
A táblázatban az sincs benne, hogy 1990 és 1995 között még a Merkava II tűzvezető rendszereivel készült a Merkava III-as.
Pedig ez a helyzet.
A merkava I esetén a Thermo mögött per jellel ott van, hogy passzív éjjellátó. Az szerintem az eredeti maradvány fény erősítéses.
És biztos nem volt elektromechanikus stabilizátoruk, mert azok a 90's években jelentek meg az egész világon. Én a Leclercre emlékszem első ilyen tankként. De ha van időd keress utána.
Engem inkább az érdekel, hogy a Merkava I-II stabija mit tudott. Mert szerintem nem tudott két síku stabilizálást. És izraeli forrásokban mindig azt olvastam, hogy az első tankjuk ami menetből ki tudott lőni egy másikat ami mozgott, az az 1995-ös Merkava III volt.
A többi csak állóhelyből. (Ezért gondoltam, hogy nem is volt bennük stabi, de utána néztem és volt)
Megvallom,én az ilyen részletes technikai dolgokat meghagyom néktek,meg a mérnököknek.
Azt viszont tudom,hogy a 86ban elkészült Sholef önjáró tarcknak (Merkava alvázon) volt lövegstabija,közvetlen irányzású tűz menetből való biztositására.Ha egy önjáró lövegbe tudtak ilyet tenni,akkor valószinüleg hk-ba is.
És 82ben az egyetlen hk-i által kilőtt T72-t is egy oldaltámadásban,menetből lőtték ki (egy Centurion volt a tettes).80as években az összes hk-jukat igyekeztek ugyanazzal a tűzvezető rendszerrel (meg hajtáslánccal,amennyire a tipuskavalkád csak lehetővé tette-82es háborúban 6 hk tipussal vettek részt.Merkava,Centurion,M60,M48,T55Tiran,és még a Sherman is ott volt megszálló feladatokra mozgósitott tartalékosoknál-ezek kimaradtak már a korszerűsitésböl,később a Chilébe exportált gépek kaptak korszerűsitést,IDFből kivonásuk után)
Viszont ekkoriban azért még a nyugati stabik sem voltak olyan jók,mint ma,vagy csak pár évvel később (Leo hires söröskorsós mutatványa ha jol emlékszem már A4sel volt).Merkava I meg technológiailag még korántsem volt olyan kifinomult,mint a III-tol.Figyelő és tűzvezető elektronikája már élvonalbeli volt,de egyébbként egy homogén páncélkonstrukciós hagyományos technológiával épült-a konstrukció volt különleges,nem az épitéshez felhasznált technológia.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 502
25 774
113
Jajj értem. Szóval csak azért mert az oroszok megintcsak csórók voltak ezért modernizáció címén egy halom szart sikerült kiköhögniük már a modernizáció foghalma is országonként változik.
El kell keserítselek közel sem úgy történik A4-ről A6-ra a modernizáció ahogy gondolod. Megerősítik a teknőt, de ez nem azt jelenti, hogy szétvágják az egészet, hanem azt, hogy keresztmerevítő bordákat építenek be. És már ne is haragudj, de a Leopard 2 páncélzatát úgy tervezték, hogy az a modernizációk során könnyen cserélhető legyen. Ebből is látszik hogy mennyivel előremutatóbb konstrukció volt mint bármelyik szovjet típus, hisz még az 1994-es T-90-nél is komplett toronycsere kell a páncélzat növeléséhez és akkor is csak egy olyan tornyot sikerült a T-90A-ra rakni amit megint csak nem lehet fejleszteni így a T-90M-nél is tornyot kell cserélni. Te vagy az aki csúsztatsz...
A torony pótpáncél cserélhető csak az alvázat kell szétvágni meg a futóművet kicserélni ! Eszemfaszommegáll !
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 907
129 054
113
gyártó mobilitás garanciát ad azaz biztosít alkatrészt amíg rendszerben tartod !
Csak ilyen nincs, senki sem fog neked a végtelenségig garanciát vállalni, minél régebbi valami annál nehezebb fenntartani. Sok t-34-es futkosik jelenleg is nem? Ahogy az oroszok sem gyártják az eredeti t-54 alkatrészeit sem szerintem...

Megint kezdünk ott tartani, hogy csakazérist vinnyogás megy a vinnyogás kedvéért....
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 502
25 774
113
Nézd meg mi nyugaton a szemlélet: odaadnak minden elavult eszközüket (es sok esetben modern eszközöket is) az ukránoknak és modernebbet vásárolnak helyette. Senkinek eszébe nem jutott azért Leopard 1-et reaktiválni, mert nincs eleg harckocsija, ez azért nagyon sokat elmond.
Nem jut eszükbe bazzeg mert NINCS ! Érted ? Mi faxomat akarnának felújítani amikor a meglévőkből se sikerült 100 db elfogadhatót össze könyörögni ? Amiből van 100-on felül az meg magáncégé ! Csak az Orosz meg az Amerikai , hogy nem vágta össze hanem letárolta még a II.vh technikát is !
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 907
129 054
113
Amúgy geci egyszerű a helyzet.
Van egy termék az egyikből 2000 db készült a másikból meg 20000.
Melyikhez fogsz később is alkatrészt találni vagy akár utángyártást is? Naa melyikhez?

Belekényelmesedtek a nagy békebiznibiszbe a nyugatiak ami miatt régi dolgaik java részét most nehezen tudják feltámasztani?
Bele bizony. Ennek oka a profitéhség is javarészt ? Bizony, hogy az. Másik része meg a Fukuyamai nagy hülyeség...
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 502
25 774
113
Csak ilyen nincs, senki sem fog neked a végtelenségig garanciát vállalni, minél régebbi valami annál nehezebb fenntartani. Sok t-34-es futkosik jelenleg is nem? Ahogy az oroszok sem gyártják az eredeti t-54 alkatrészeit sem szerintem...

Megint kezdünk ott tartani, hogy csakazérist vinnyogás megy a vinnyogás kedvéért....
Azért ha bemegyek az autós boltba és W123-as alkatrészt keresek , maradjunk a tárgynál pl:szervó szivattyút akkor nem azt mondják , hogy az nincs csak W211-hez hanem , hogy kérik az alvázszámot és egy hét múlva mehetek érte ! Comprende ?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 907
129 054
113
Azért ha bemegyek az autós boltba és W123-as alkatrészt keresek , maradjunk a tárgynál pl:szervó szivattyút akkor nem azt mondják , hogy az nincs csak W211-hez hanem , hogy kérik az alvázszámot és egy hét múlva mehetek érte ! Comprende ?
Kivéve amikor nincs hozzá és csináltatni kell egyedileg bármilyen alkatrészt vagy csak azt mondják nincs. Mint pár régebbi autótípusnál, ahol kb lehetetlen alkatrészt találni-
Pont tökéletes példát hoztál.

Comprende meg a faszom má bocs...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 111
59 522
113
Csak ilyen nincs, senki sem fog neked a végtelenségig garanciát vállalni, minél régebbi valami annál nehezebb fenntartani. Sok t-34-es futkosik jelenleg is nem? Ahogy az oroszok sem gyártják az eredeti t-54 alkatrészeit sem szerintem...

Megint kezdünk ott tartani, hogy csakazérist vinnyogás megy a vinnyogás kedvéért....

Kriss, azért a Leopárd 2A4 nagyon nem T-34-es. És az USA az 1960-ban megjelent M60-hoz, az orosz meg a T-55/62-höz tud alkatrészt adni. Valószínűleg azért, mert ők akarnak a vevőknek cuccokat eladni. Míg a német hite szerint a többe kerülő felújításban érdekelt.

Képzeld el, hogy veszel 10 éve egy sima 1.6-os szívó benzines német (rajmetál) autót.
Mész 10 évet és mondjuk 110,000 km-t vele, és elromlik az önindítód.
Bemész a szervízbe és nem azt mondjuk neked, mint most a való életben, hogy tessék itt van 8 gyártó válasz kedvedre, hanem azt mondják, hogy:
A Rajmetál szerint az autód már túl régi, ezt az önindítót már nem gyártjuk. Már hibrideket gyártunk, szóval vagy kifizeted azt, hogy hibridesítjük a kocsidat, vagy nem kapsz lóf@szt se. De ne aggódj, a hibridesítés csak másfél milliódba kerül, de kapsz cserébe egy önindító+generátort amivel 3 decivel csökken majd a fogyasztásod. XD

Te ebben a helyzetben:
1. Rájuk gyújtod az üzletet (Lásd. lengyelek, akik vettek más autót)
2. Felgyújtod a telep udvarán a fos germán kocsidat (Spanyol leók leállítása is részben ezt jelenti ahogyan sokan másoknál is)
3. Elmész kukázni a bontóba, ahol már alig van ilyen alkatrész (ezt teszi a legtöbb ország jelenleg)
4. Jobb híján kifizeted a tákolást, akkor is ha amúgy semmi szükséged sincs rá. (az országok másik fele ezt teszi)

Jah, és a bónusz az, hogyha törökként mész be az üzletbe, akkor csak nemes egyszerűséggel kibasznak mielőtt megmukkannál XD

Ki ne akarna vásárolni egy ilyen fantasztikus cégtől? :rolleyes:
(Sajnos mi :mad:)