• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 455
113
Kivéve amikor nincs hozzá és csináltatni kell egyedileg bármilyen alkatrészt vagy csak azt mondják nincs. Mint pár régebbi autótípusnál, ahol kb lehetetlen alkatrészt találni-
Pont tökéletes példát hoztál.

Comprende meg a faszom má bocs...
A friccekről értekeztünk a Mercedes Benz csak összemérhető a KMW-vel ! Persze , hogy van olyan autó amihez nincs alkatrész ! Csak olyat nem veszünk !
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 548
113
Ha jol tudom,ez már egy Leo 2A4 volt
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Merkava I erre még bizton nem volt képes.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 845
134 264
113
Kriss, azért a Leopárd 2A4 nagyon nem T-34-es. És az USA az 1960-ban megjelent M60-hoz, az orosz meg a T-55/62-höz tud alkatrészt adni. Valószínűleg azért, mert ők akarnak a vevőknek cuccokat eladni. Míg a német hite szerint a többe kerülő felújításban érdekelt.

Képzeld el, hogy veszel 10 éve egy sima 1.6-os szívó benzines német (rajmetál) autót.
Mész 10 évet és mondjuk 110,000 km-t vele, és elromlik az önindítód.
Bemész a szervízbe és nem azt mondjuk neked, mint most a való életben, hogy tessék itt van 8 gyártó válasz kedvedre, hanem azt mondják, hogy:
A Rajmetál szerint az autód már túl régi, ezt az önindítót már nem gyártjuk. Már hibrideket gyártunk, szóval vagy kifizeted azt, hogy hibridesítjük a kocsidat, vagy nem kapsz lóf@szt se. De ne aggódj, a hibridesítés csak másfél milliódba kerül, de kapsz cserébe egy önindító+generátort amivel 3 decivel csökken majd a fogyasztásod. XD

Te ebben a helyzetben:
1. Rájuk gyújtod az üzletet (Lásd. lengyelek, akik vettek más autót)
2. Felgyújtod a telep udvarán a fos germán kocsidat (Spanyol leók leállítása is részben ezt jelenti ahogyan sokan másoknál is)
3. Elmész kukázni a bontóba, ahol már alig van ilyen alkatrész (ezt teszi a legtöbb ország jelenleg)
4. Jobb híján kifizeted a tákolást, akkor is ha amúgy semmi szükséged sincs rá. (az országok másik fele ezt teszi)

Jah, és a bónusz az, hogyha törökként mész be az üzletbe, akkor csak nemes egyszerűséggel kibasznak mielőtt megmukkannál XD

Ki ne akarna vásárolni egy ilyen fantasztikus cégtől? :rolleyes:
(Sajnos mi :mad:)
Itt kurva nagy rész igazságok vannak.

A görögöknek van alkatrésze mert letároltak annyit mint a szemét, ahogy a lengyeleknek sincs üzemeltetési gondja. Aki most akarna beleugrani A4 üzemeltetésbe annak van baja...
Az ukránoknak a felújítós mókának meg az a lényege, hogy igazából mindenki a lehető legolcsóbban akarná megúszni ezt az egészet és akinek kell a saját gépe (pl görögök) kurvára nem akarja odaadni a készleteit és ahhoz sem akarja odaadni (vagy csak kurva drágán) hogy az ukránoknak felújítgassanak.

Az a csúnya dolog hogy mindenki csak keresni akar ezen az egészen.....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 563
61 963
113
A friccekről értekeztünk a Mercedes Benz csak összemérhető a KMW-vel ! Persze , hogy van olyan autó amihez nincs alkatrész ! Csak olyat nem veszünk !

Meg ugye egy autó model ciklusa 10 év, egy tanké meg minimum 30. Innen érdemes nézni a dolgokat.
És a model ciklus végével egyiknél sem szűnik meg a termék támogatás. Jobb esetben.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 563
61 963
113
Itt kurva nagy rész igazságok vannak.

A görögöknek van alkatrésze mert letároltak annyit mint a szemét, ahogy a lengyeleknek sincs üzemeltetési gondja. Aki most akarna beleugrani A4 üzemeltetésbe annak van baja...
Az ukránoknak a felújítós mókának meg az a lényege, hogy igazából mindenki a lehető legolcsóbban akarná megúszni ezt az egészet és akinek kell a saját gépe (pl görögök) kurvára nem akarja odaadni a készleteit és ahhoz sem akarja odaadni (vagy csak kurva drágán) hogy az ukránoknak felújítgassanak.

Az a csúnya dolog hogy mindenki csak keresni akar ezen az egészen.....

Legfőképpen a német gyártó, aki nem elégszik meg a régi alkatrész eladással, neki az átépítés költsége kell.
És az ilyen dolgok miatt mennek tönkre....

Meg az autós példánál maradva:
1. Megkérdezed ha már nincs alkatrész, hogy mennyi a modernizáció, és egy új más márkájú autó árát mondják.
2. Vagy azt mondod akkor veszek új autót tőletek és erre benyőgik, hogy az 30 millió forint lesz és várni kell rá 4 évet. (Egy Golf-ra....)
És itt jön az, hogy addig mit csinálj alkatrész nélkül a nem működő autóddal?
Vedd meg a "hibridesítést" másfél misiért. OKés megveszem!
RM: Rendben, akkor két év és érkezik majd az önindító hozzá, mert, hogy ahhoz sincs alkatrész. LOL.

De azért kezeljük őket egy komolyan vehető ipari cégként... Hát hogyne XD :cool:
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 845
134 264
113
Legfőképpen a német gyártó, aki nem elégszik meg a régi alkatrész eladással, neki az átépítés költsége kell.
És az ilyen dolgok miatt mennek tönkre....

Meg az autós példánál maradva:
1. Megkérdezed ha már nincs alkatrész, hogy mennyi a modernizáció, és egy új más márkájú autó árát mondják.
2. Vagy azt mondod akkor veszek új autót tőletek és erre benyőgik, hogy az 30 millió forint lesz és várni kell rá 4 évet. (Egy Golf-ra....)
És itt jön az, hogy addig mit csinálj alkatrész nélkül a nem működő autóddal?
Vedd meg a "hibridesítést" másfél misiért. OKés megveszem!
RM: Rendben, akkor két év és érkezik majd az önindító hozzá, mert, hogy ahhoz sincs alkatrész. LOL.

De azért kezeljük őket egy komolyan vehető ipari cégként... Hát hogyne XD :cool:
A német politika megölte a német hadiipart ennyi történt.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 100
50 398
113
Meg ugye egy autó model ciklusa 10 év, egy tanké meg minimum 30. Innen érdemes nézni a dolgokat.
És a model ciklus végével egyiknél sem szűnik meg a termék támogatás. Jobb esetben.
Egy autó modellciklusa inkább 6-7-8 év, viszont a gyártók kötelesek az utolsó legyártott darabtól számítva még 10 évig alkatrészt raktározni.

Amúgy nagyrészt ott van a kutya elásva, amit krisss írt: fukuyamai bölcsességek, az abból derivált (megnyirbált) hadiipari leépítések és az ezzel párhuzamos “jaj hogyan fogunk így pénzt keresni” rettegés.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 658
84 143
113
A family of Leopard 2 MBTs to be Maintained in Gliwice...

H1vvOXufVKrkGVc6dfjE1mmeXoxIApDYU2JeJuMf.nrzx.webp

Fun0qk0WIAEXdCQ
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 574
18 990
113
A torony pótpáncél cserélhető csak az alvázat kell szétvágni meg a futóművet kicserélni ! Eszemfaszommegáll !

A kazamata tereket nyitják fel. Úgy, mint az Abrams vagy Leclerc vagy barmelyik korszerű kazamatás pancelzatú hk esetében.
Az orosz T-90 hegesztett tornyával ugyanezt lehet tenni.
Mert a konstrukciónak ez a nagy ELŐNYE.
Egy hk gyárban a lemezek vágása, hegesztése, különösen, ha így tervezték a konstrukciót, nem probléma.
Ezáltal mindig a legújabb, legkorszerűbb, legellenállóbb anyagok és szerkezetek védhetik az akár 40 éves tankokat.
Ezért felesleges ezt HÁTRÁNYKÉNT feltüntetni.
Nem az.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
ezért gyárt az orosz a T-55/62-höz is alkatrészt. Mert ők úgy gondolják, hogy ők vannak a vevőért és nem fordítva.

Ezt te komolyan elhiszed? Amikor azt mondod, hogy az amerikai azért gyárt bármit is, mert ő úgy gondolja, hogy nem a vevő van érte és nem profitéhségből termel, akkor lapozok, túl sok propagandát olvastál, ahol egy-egy tender után a győztes lelkendezik, hogy mekkora megtiszteltetés az neki, hogy ő segíthet ennek a csodálatos országnak átfegyverkeznie.

De hogy az orosz néplélekbe is ezt belelátni... Röviden összefoglalnám azzal, hogy nem biztos, hogy érted a keleti szlávokat, ha ezt egy percre is elhitted.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 379
86 463
113
Te Úr Isten ekkora hülyeséget! Az orosz gyártók vannak a megrendelőkért. Erről azért megkérdezném azt az afrikai országot ahová a MIG 30 éves alkatrészekből összeszerelt SzMT-ket szállított le vadonat új gyártású repülőnek hazudva. De gondolom ezt jelenti az orosz néplélekben a mindent a vevőért hozzáállás.