• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 569
56 099
113
Most ezt úgy mondod, mintha az A4-óta nem változott volna a típus páncélvédelme....

Nem, ezt úgy mondom, hogy az a kis K1 tégla +300-600 mm CE védelem beesési szögtől függően.
És ezzel a módostással javul a tandem HEAT elleni védelem, minimális súly hozzáadásával. E miatt pedig módosítás nélkül elbírja az A4 alváz.
Mind ezt apró pénzért, vagy ahogyan itt mondják gombokért :rolleyes:
Ehhez képest az A5-7-ig módosításokhoz szét kell vágni az alvázat, mert nem bírja el a plusz súlyt.... XD
És ez a produkció kerül akár 10+ millió Euródba.
Remélem azért érzed a különbséget ;)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 977
78 278
113
Nem, ezt úgy mondom, hogy az a kis K1 tégla +300-600 mm CE védelem beesési szögtől függően.
És ezzel a módostással javul a tandem HEAT elleni védelem, minimális súly hozzáadásával. E miatt pedig módosítás nélkül elbírja az A4 alváz.
Mind ezt apró pénzért, vagy ahogyan itt mondják gombokért :rolleyes:
Ehhez képest az A5-7-ig módosításokhoz szét kell vágni az alvázat, mert nem bírja el a plusz súlyt.... XD
És ez a produkció kerül akár 10+ millió Euródba.
Remélem azért érzed a különbséget ;)
A rárakott NERA-hoz semmit nem kell szétvágni az ég adta egy világon. Amiről beszélsz az az alappáncél módosítása, amit pl az orosz harckocsikon meg sem lehet tenni, nem véletlen állt annyiból a T-80B-k BV-re átalakítása, hogy ráhegeszettek egy acéllapot...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 513
121 212
113
Nem, ezt úgy mondom, hogy az a kis K1 tégla +300-600 mm CE védelem beesési szögtől függően.
És ezzel a módostással javul a tandem HEAT elleni védelem, minimális súly hozzáadásával. E miatt pedig módosítás nélkül elbírja az A4 alváz.
Mind ezt apró pénzért, vagy ahogyan itt mondják gombokért :rolleyes:
Ehhez képest az A5-7-ig módosításokhoz szét kell vágni az alvázat, mert nem bírja el a plusz súlyt.... XD
És ez a produkció kerül akár 10+ millió Euródba.
Remélem azért érzed a különbséget ;)
Tandem pct eszköz?
Ez a régi pct eszközök és a nagyon könnyű vállról indítható cuccok ellen jelent különbséget.
Azon kívül lófasz habbal. Kinetikus ellen meg konkréten lényegtelen.

Ne kezdjük megint bele a faszságba könyörgöm...
Se te se dudi.
Francnak se hiányzik az állandó cicaharcotok...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 513
121 212
113
A rárakott NERA-hoz semmit nem kell szétvágni az ég adta egy világon. Amiről beszélsz az az alappáncél módosítása, amit pl az orosz harckocsikon meg sem lehet tenni, nem véletlen állt annyiból a T-80B-k BV-re átalakítása, hogy ráhegeszettek egy acéllapot...
A legrégebbi A4-eknek kell egy teknő megerősítés, hogy elbírják a plusz páncélt új belső statikai bordákkal és egy futómű megerősítés és ehhez tényleg szét kell vágni.
Te se kezd el habosítani a faszságot kérlek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 977
78 278
113
A legrégebbi A4-eknek kell egy teknő megerősítés, hogy elbírják a plusz páncélt új belső statikai bordákkal és egy futómű megerősítés és ehhez tényleg szét kell vágni.
Te se kezd el habosítani a faszságot kérlek.
Ahhoz kell a megerősítés, ha az alappáncélzatot is módosítod, ahhoz nem kell, hogy csak simán rácsavarozd/hegeszd a teknő orrára a NERA-t. A külső NERA ami az A5-óta rendelkezésre áll és az A7V-ken is van az nincs 1 tonna sem, ennyit siman elbír még az A1 teknője is. Gondolj bele, az A4 Revolution pótpáncélzata a tornyon és a teknőn (a ronton és oldalt) összesen 3,5 tonna, pedig az egy agyonpáncélozott variáns. A megerősítések azért kellettek, mert senki sem kért úgy Leopard 2A4 modernizációt, hogy korai páncél és külső NERA. Az új gyártású A5-öknél és a modernebb variánsoknál pedig eleve meg van erősítve a teknő.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 513
121 212
113
Ahhoz kell a megerősítés, ha az alappáncélzatot is módosítod, ahhoz nem kell, hogy csak simán rácsavarozd/hegeszd a teknő orrára a NERA-t. A külső NERA ami az A5-óta rendelkezésre áll és az A7V-ken is van az nincs 1 tonna sem, ennyit siman elbír még az A1 teknője is. Gondolj bele, az A4 Revolution pótpáncélzata a tornyon és a teknőn (a ronton és oldalt) összesen 3,5 tonna, pedig az egy agyonpáncélozott variáns. A megerősítések azért kellettek, mert senki sem kért úgy Leopard 2A4 modernizációt, hogy korai páncél és külső NERA. Az új gyártású A5-öknél és a modernebb variánsoknál pedig eleve meg van erősítve a teknő.
A lengyelek ezért nem tettek a 2pl-ek testére pluszpàncélt.

Meg kell erősíteni és szét kell vágni. Hidd el.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 977
78 278
113
A lengyelek ezért nem tettek a 2pl-ek testére pluszpàncélt.

Meg kell erősíteni és szét kell vágni. Hidd el.
A lengyel páncélozás is a nehéz Revolutionon alapul, én nem arról beszélek, hanem arról ami az A5-ön van, ék a torony elejére és az oldala elejére, meg a teknő elejére és az oldala elejére. Ez összesen nincs akkora tömeg mint amit a lengyelek raktak csak a toronyra. A torony tetejére a páncél az már pl nem is egyszerű dolog, mert össze vissza kell hegeszteni mindent a tornyon, az már nem is egyszerű dolog, nem is lehet megcsinálni csak gyárban.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 912
81 831
113
Kontak-1-el
PwNfzhnNEeQ.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 211
67 013
113
A lengyel páncélozás is a nehéz Revolutionon alapul, én nem arról beszélek, hanem arról ami az A5-ön van, ék a torony elejére és az oldala elejére, meg a teknő elejére és az oldala elejére. Ez összesen nincs akkora tömeg mint amit a lengyelek raktak csak a toronyra. A torony tetejére a páncél az már pl nem is egyszerű dolog, mert össze vissza kell hegeszteni mindent a tornyon, az már nem is egyszerű dolog, nem is lehet megcsinálni csak gyárban.
Miért merülsz el egy képzeletvilágban, csak hogy tolj valami agyatlanságot, hogy csakazértis a Leopard 2.... A Leopard 2A5 az ékkel meg mindenfasszal 59,2 tonna, a PL meg a Revolution toronypáncéllal meg mindenfasszal 59,8 tonna és azért ennyi, mert ennyit bír el az alap felfüggesztés! Tökre kurvára mindegy, hogy bontott téglából, vagy golyóstollból rakják rá a tömeget 60 tonnán belül. És mivel imigyen elvitte a torony mind a Leo 2A5, mind a PL esetén a tömeg javát, illetve a törzsben a betétek módosítása az A5 esetén (ha megcsinálták ugye), vastagabb kötényblokkok a PL esetén, így ugyanazon okból nem lett rábaszatva semmiféle AMAP az alvázukra. Mert nem bírja el.

Ahhoz, hogy elbírja, új felfüggesztés kell 60-65 tonna közötti kivtelben az STRV 122, Leo 2A5DK, Leo 2SG, Leo 2RI, Leo 2E, Leo 2A6(M;A1,2,3,4), Leo 2HEL-hez.

65-7x tonna közötti meg az A7 variánsokhoz.