Leopard 2

mert ez az előírás. ennyi időnként kell olajat cserélni benne és ehhez ki kell venni az egészet - ezt mondják az ukik.

Nem így van. A T-72 -ből sem veszik ki egy olaj csere miatt, mint ahogy a te autodból sem kell ezért.
A Leopard -nál vannak olyan diagnosztikai vizsgálatok, amihez ki kell, de azok sem ilyen rövid időközönként.
Más miatt ki lehet venni, mert könnyű és gyorsan cserélhető, szemben a T-72 -vel.

Viszont az nem preventív karbantartás, hanem meghibásodás miatti javítás. Az meg inkább az állapotból, használatból eredeztethető probléma.
Amit egy ukrán tankos nem feltétlenül kell, hogy kommunikáljon, sokkal egyszerűbb azt mondani, hogy szar.

Ha a logisztika német, akkor valószínűleg kiveszik a meghajtást és az, vagy annak elemei mennek hátra. Nem az egész tank.
Mivel a német, nem a fronton van, így az egyszerűbb karbantartás, javítás is lassabb, körülményesebb, mint egy T-64-nél a legközelebbi istállóban.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem így van. A T-72 -ből sem veszik ki egy olaj csere miatt, mint ahogy a te autodból sem kell ezért.
A Leopard -nál vannak olyan diagnosztikai vizsgálatok, amihez ki kell, de azok sem ilyen rövid időközönként.
Más miatt ki lehet venni, mert könnyű és gyorsan cserélhető, szemben a T-72 -vel.

Viszont az nem preventív karbantartás, hanem meghibásodás miatti javítás. Az meg inkább az állapotból, használatból eredeztethető probléma.
Amit egy ukrán tankos nem feltétlenül kell, hogy kommunikáljon, sokkal egyszerűbb azt mondani, hogy szar.

Ha a logisztika német, akkor valószínűleg kiveszik a meghajtást és az, vagy annak elemei mennek hátra. Nem az egész tank.
Mivel a német, nem a fronton van, így az egyszerűbb karbantartás, javítás is lassabb, körülményesebb, mint egy T-64-nél a legközelebbi istállóban.
A videóban ezt mondja az ukrán harckocsizó - vele vitatkozz! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and fip7
Nem így van. A T-72 -ből sem veszik ki egy olaj csere miatt, mint ahogy a te autodból sem kell ezért.
A Leopard -nál vannak olyan diagnosztikai vizsgálatok, amihez ki kell, de azok sem ilyen rövid időközönként.
Más miatt ki lehet venni, mert könnyű és gyorsan cserélhető, szemben a T-72 -vel.

Viszont az nem preventív karbantartás, hanem meghibásodás miatti javítás. Az meg inkább az állapotból, használatból eredeztethető probléma.
Amit egy ukrán tankos nem feltétlenül kell, hogy kommunikáljon, sokkal egyszerűbb azt mondani, hogy szar.

Ha a logisztika német, akkor valószínűleg kiveszik a meghajtást és az, vagy annak elemei mennek hátra. Nem az egész tank.
Mivel a német, nem a fronton van, így az egyszerűbb karbantartás, javítás is lassabb, körülményesebb, mint egy T-64-nél a legközelebbi istállóban.
Már ne haragudj, de pont a powerpack és plug and play felépítés miatt egyszerűbb a Leopard karbantartása az alegységeknél. Kiveszed ami elromlott, rakod be a másikat és a rossz részegység mehet hátra ahol megjavítják.
 
A videóban ezt mondja az ukrán harckocsizó - vele vitatkozz! ;)

Sok mindent mondanak az ukránok....
Is.
;)

Már ne haragudj, de pont a powerpack és plug and play felépítés miatt egyszerűbb a Leopard karbantartása az alegységeknél. Kiveszed ami elromlott, rakod be a másikat és a rossz részegység mehet hátra ahol megjavítják.

Az lehet. De itt valaki futás norma utáni KARBANTARTÁS-t írt volna okként....
Nem javítást.
Egy olaj csere miatt nem kell kivenni a motort.
Lehet úgy is, ha van más, előírt tevékenység (motor diagnosztika), de az baj lenne, ha ilyen rövid időszakonként kellene csinálni.
 
Sok mindent mondanak az ukránok....
Is.
;)



Az lehet. De itt valaki futás norma utáni KARBANTARTÁS-t írt volna okként....
Nem javítást.
Egy olaj csere miatt nem kell kivenni a motort.
Lehet úgy is, ha van más, előírt tevékenység (motor diagnosztika), de az baj lenne, ha ilyen rövid időszakonként kellene csinálni.
Nem hiszem, hogy az olajcsere periódus csak olajcsere periódus, ha már elkezdenek mókolni az olajjal, akkor érdemes mást is megcsinálni. Egyébként, ha megnézed a Leopard 2 haspáncélját a motortérnél, akkor nem nagyon fogsz szervíznyílást találni, tehát simán elképzelhető, hogy az olajcseréhez ki kell venni a motort (ami amúgy nincs 15 perc meló).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Sok mindent mondanak az ukránok....
Is.
;)



Az lehet. De itt valaki futás norma utáni KARBANTARTÁS-t írt volna okként....
Nem javítást.
Egy olaj csere miatt nem kell kivenni a motort.
Lehet úgy is, ha van más, előírt tevékenység (motor diagnosztika), de az baj lenne, ha ilyen rövid időszakonként kellene csinálni.
Namost,ezért kérdeztem,hogy mennyi volt a T72 javitásközi üzemideje,futásteljesitménye?
Merthogy lánctalpra találtam adatot,hogy az SADF harchelyzetben 500km-ként cserélte a lánctalpat,IDF meg minden másnap......És 1(egy) hét alatt megették a hk hajtásláncok a javitásközi üzemidejüket.....
Szóval 10 tankolásonként simán kellhet a hajtásláncnak egy komolyabb karbantartás,amihez már ki kell venni a powerpackot.És már az is jó,hogy nem egy nagyjavitás kell......
Nem véletlen,hogy az egyébként cseppnyi Izrael is nagyon komoly hk szállitó teherautó flottát tart fent.
israel-defence-force-idf-is-transporting-a-mekavah-tank-on-a-tank-carriers-photographed-in-israel-2CACGFJ.jpg
 
Nem hiszem, hogy az olajcsere periódus csak olajcsere periódus, ha már elkezdenek mókolni az olajjal, akkor érdemes mást is megcsinálni. Egyébként, ha megnézed a Leopard 2 haspáncélját a motortérnél, akkor nem nagyon fogsz szervíznyílást találni, tehát simán elképzelhető, hogy az olajcseréhez ki kell venni a motort (ami amúgy nincs 15 perc meló).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Lehet, a motor szerintem száraz karteres, így nem feltétlen alul engedik le az olajat. És bizony lehet, hogy könnyebb, ha kint van az egész meghajtás.
De az öt feltöltést kevesellem, mint olajcsere periódus.
Utána olvasok, mert van öt tankolás után TK, de az olajcsere inkább idő norma, vagy amelyiket előbb eléri. Az öt tankolás picit kevés (kb. 1500-2000 km).
 
Hollandia rendelt 46db Leopard 2A8 harckocsit (2028 és 2031-közt szállítják le őket. Ezzel együtt eddig összesen 249db A8-asra van megrendelés és további legalább 127db (csehek és horvátok) A8-asra van érdeklődés.
 
Hollandia rendelt 46db Leopard 2A8 harckocsit (2028 és 2031-közt szállítják le őket. Ezzel együtt eddig összesen 249db A8-asra van megrendelés és további legalább 127db (csehek és horvátok) A8-asra van érdeklődés.
Tehát jó eséllyel még 2060-ban is lesz szolgálatban Leopard2. Fene gondolta volna.
És az is hihetetlen hogy ilyen kurva lassú a gyártás még mindig.
 
Tehát jó eséllyel még 2060-ban is lesz szolgálatban Leopard2. Fene gondolta volna.
És az is hihetetlen hogy ilyen kurva lassú a gyártás még mindig.
Az a hihetetlen, hogy a németek nem adják ki a gyártási kompetenciát senkinek, nem is inditanak be új Leopárd gyárat otthon sem. Még úgy sem ha buknak megrendelést, lásd olasz.

Az is lassíthatja a gyártást, hogy A8-ast még egyet sem gyártottak
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Az a hihetetlen, hogy a németek nem adják ki a gyártási kompetenciát senkinek, nem is inditanak be új Leopárd gyárat otthon sem. Még úgy sem ha buknak megrendelést, lásd olasz.
Spanyol és svéd összeszerelést terveznek. Februárban pedig átvették az Alstom görlitzi gyárát, ahol majd harckocsikat fognak gyártani.
 
Már ne haragudj, de pont a powerpack és plug and play felépítés miatt egyszerűbb a Leopard karbantartása az alegységeknél. Kiveszed ami elromlott, rakod be a másikat és a rossz részegység mehet hátra ahol megjavítják.
És még így is volt egy nagyon érdekes gyakorlat a Nyugat-Német seregben. 200 óra üzemidő körül kiszedték a teljesen jó powerpackeket a harckocsikból, felrakták egy raklapra, körbetekerték fóliával és bevágták egy raktárba. Azt gondolták, ha megindul a vörös áradat, akkor az első intenzív időszakban nagyon fontos lesz, hogy a harckocsikból várhatóan mennyi és meddig lesz problémamentesen üzemeltethető. Természetesen ezek a kiszerelt, kis túlzással csak bejáratott hajtásláncok háborús helyzetben idővel visszakerültek volna a harckocsikba, mint cseredarabok, de akkor is komoly belegondolni abba, hogy mennyi pénzt elégethettek arra a németek, hogy a garázsban álló gépek hajtásláncában még benne legyen az elvárt élettartamuk legalább háromnegyede.
 
És még így is volt egy nagyon érdekes gyakorlat a Nyugat-Német seregben. 200 óra üzemidő körül kiszedték a teljesen jó powerpackeket a harckocsikból, felrakták egy raklapra, körbetekerték fóliával és bevágták egy raktárba. Azt gondolták, ha megindul a vörös áradat, akkor az első intenzív időszakban nagyon fontos lesz, hogy a harckocsikból várhatóan mennyi és meddig lesz problémamentesen üzemeltethető. Természetesen ezek a kiszerelt, kis túlzással csak bejáratott hajtásláncok háborús helyzetben idővel visszakerültek volna a harckocsikba, mint cseredarabok, de akkor is komoly belegondolni abba, hogy mennyi pénzt elégethettek arra a németek, hogy a garázsban álló gépek hajtásláncában még benne legyen az elvárt élettartamuk legalább háromnegyede.
Ilyen amikor komolyan gondolod azt, hogy háborús felkészülés, nem csak elbábozod, ahogy a Néphadsereg csinálta (nálunk a második lépcsőt, már a szovjetek cegyverezték volna fel). Mondjuk egy percig ne bánjuk, hogy csak kirakat vokt a Néphadsereg, mert így is belerokkant az ország a látszat fenntartásába.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Exkluzív elemzés: Orosz T-90M tank vs. Német Leopard 2A8 egy jövőbeli európai csatatéri forgatókönyvben


Az Army Recognition exkluzív elemzése, amely ellenőrzött műszaki adatokon és az orosz T-90M orosz-ukrán konfliktusban történő folyamatos használatából származó első kézből származó adatokon alapul, kritikus betekintést nyújt abba, hogy a legújabb orosz és német Leopard 2A8 harckocsik hogyan teljesíthetnek egy jövőbeli európai háborús forgatókönyvben. Miközben a T-90M folyamatos terepi fejlesztéseken megy keresztül, hogy ellensúlyozza a modern fenyegetéseket, például a drónokat és a kóborló lőszereket, az újonnan bemutatott Leopard 2A8 a legmodernebb digitális rendszerekkel áll szolgálatba, de hiányzik belőle az integrált aktív védelmi rendszer. Ez a folyamatosan változó verseny a páncélozott hadviselés két eltérő filozófiáját emeli ki, és sürgető kérdéseket vet fel a harctéri túlélőképességgel kapcsolatban egy olyan korszakban, amelyet a felülről jövő támadások és a légi fenyegetések uralnak.

Az orosz T-90M „Proryv” egy 125 mm-es 2A82-1M sima csövű löveggel van felfegyverezve, amely megnövelt csőélettartamot, megnövelt nyomásállóságot és nagyobb csőtorkolati sebességet kínál elődeihez képest. Ez az ágyú különféle lőszereket képes kilőni, beleértve a Vacuum-1 APFSDS lőszert is, amelyet úgy terveztek, hogy 2000 méternél nagyobb távolságból is áthatoljon a NATO-szabványú kompozit páncélzaton. Fontos, hogy a T-90M továbbra is képes 9M119M Refleks-M páncéltörő irányított rakétákat kilőni a fő ágyúcsövön keresztül, akár 5000 méteres hatótávolsággal. Ezek a rakéták mind a páncélozott járműveket, mind az alacsonyan repülő helikoptereket célozhatják meg, döntő távolságtartási képességet kínálva. Ez a nagy hatótávolságú sokoldalúság nem érhető el a nyugati tankoknál, így a T-90M aszimmetrikus előnyt biztosít vegyes terepen vagy védelmi helyzetekben. A másodlagos fegyverzet egy koaxiális 7,62 mm-es PKTM géppuskát és egy 12,7 mm-es Kord nehézgéppuskát tartalmaz, amely egy távirányítású fegyverállomásra van felszerelve, és teljesen integrálva van a parancsnok panorámairányzékával a független harckocsizás érdekében.

A német Leopard 2A8 egy 120 mm-es L55A1 sima csövű gépágyúval van felfegyverezve, amelyet a legújabb DM73 kinetikus energiájú lövedék kilövésére optimalizáltak, és amely elődjénél jobb átütőerőt biztosít. Az ágyút nagy pontosságra és minimális csőkitérésre tervezték hosszabb harcok során. A T-90M-mel ellentétben azonban a Leopard 2A8 nem tud irányított rakétákat indítani a főágyújából, így maximális effektív harci távolsága kinetikus lövedékekkel körülbelül 4000 méterre, programozható HE lőszerrel pedig körülbelül 5000 méterre korlátozódik. Míg a harckocsi kiemelkedő az érzékelő-fúzió, a reakcióidő és az első találat valószínűsége terén, a rakétaképesség hiánya csökkenti rugalmasságát a távoli vagy rejtett fenyegetésekkel szemben. Másodlagos fegyverzete jellemzően egy koaxiális 7,62 mm-es MG3 géppuskát és egy FLW-200 távirányítású fegyverállomást tartalmaz, amely a megrendelőtől függően 12,7 mm-es MG3 vagy 40 mm-es gránátvetővel konfigurálható.

Védelem szempontjából az orosz T-90M a hagyományos nehézpáncélzat-kialakítást ötvözi a csatatéri újításokkal. Az alapvető védelem többrétegű kompozit páncélzatból áll, amelyet a hajótesten és a toronyon Relikt robbanó reaktív páncélzat egészít ki, amely mind a tandem töltésű robbanófejek, mind a kinetikus behatolók legyőzésére szolgál. A jármű túlélőképességét jelentősen javították az ukrajnai harcok során a terepi átalakításoknak köszönhetően, beleértve a léc- és ketrecpáncél széles körű alkalmazását a torony tetején és a motorfedélzeten. Ezek a szerkezetek a becsapódás előtt idő előtt felrobbantják a csavargó lőszereket és az FPV drónokat. A további védelmi fejlesztések közé tartoznak az új ERA modulok, amelyek függőleges becsapódási szögekhez vannak igazítva, a felfelé szórásra tervezett füstgránát-tömbök és a hőnyomaték-csökkentő álcázóhálók. A legújabb észlelések megerősítik az UV- és radaralapú közelségérzékelők integrálását is, amelyek a beérkező drónok megzavarására tervezett elektronikus ellenintézkedési csomagokhoz kapcsolódnak. Bár ezek a fejlesztések nem részei egy egységes aktív védelmi rendszernek, funkcionális és rétegzett választ jelentenek a modern harctéri leggyakoribb tankgyilkos fenyegetésekre.

A német Leopard 2A8 a Rheinmetall által kifejlesztett legújabb passzív páncélzattal van felszerelve, amely a moduláris kompozit páncélmodulok új generációját foglalja magában. Ezek közé tartoznak a kinetikus és alakos töltetű fenyegetésekre optimalizált kerámia és nanoszerkezetű anyagok. Megerősítették a védelmet a frontális ív, a toronyorrok és a tető mentén, az alsó részt pedig továbbfejlesztették, hogy ellenálljon a nagy kaliberű aknáknak és az IED-robbanásoknak. A belső repeszvédő bélések, a lőszerrekeszek kirobbanó panelekkel történő elrendezése és a legénység túlélési jellemzői megfelelnek a NATO legújabb védelmi szabványainak. A Leopard 2A8 azonban nem rendelkezik integrált, keményen ölő APS-szel. Az EuroTrophy rendszert tesztelték és opcióként felajánlották, de jelenleg egyetlen sorozatgyártású egységet sem szállítottak vele. A felülről jövő védelem és a drónok elleni védekezés hiánya miatt a tank potenciálisan kiteszi magát a légi és a barangoló fenyegetéseknek, amelyek Ukrajnában halálosnak bizonyultak. E tekintetben a Leopard 2A8 technológiailag fejlett, de még nem alkalmazkodott a mai páncélos csatákat meghatározó valós körülményekhez.