Leopard 2

A németek sem pihengetnek a babérjaikon. Ez is csak egy apró igazolás morzsa, hogy a harckocsikra szükség van. Azt nem tudom, hogy meddig növelhetik még a harckocsik tömegét, de hogy még az optimálison belül maradjanak itt már más harcászat-technikai paraméterek rovására lehet számítani.
 
Szóval a jövőben export új gen. Leopardok fognak összecsapni export Armatával valami kis öböl menti államban?
 
Szóval a jövőben export új gen. Leopardok fognak összecsapni export Armatával valami kis öböl menti államban?

Ha a szaúdiakon múlik, akkor egymás mellett is fognak szolgálni :)
 
<blockquote rel="panoz">Szóval a jövőben export új gen. Leopardok fognak összecsapni export Armatával valami kis öböl menti államban?
Ha a szaúdiakon múlik, akkor egymás mellett is fognak szolgálni :)</blockquote>
Jogos :)
 
Szóval a jövőben export új gen. Leopardok fognak összecsapni export Armatával valami kis öböl menti államban?
Nem valószínű. A németek nagyon ügyelnek arra, hogy kiknek adnak el fegyvert. A szaudi üzletet is visszamondták, pedig nagyon komoly megrendelés lett volna.
Az Armata meg jelenleg olyan, mint Kolumbo felesége, még senki sem látta. A hírek szerint elégedetlenek a tűzvetezésével, szóval azon még fejleszteni valójuk lesz, ami kérdés, hogy mikorra készül el. Aztán legyártanak annyit amennyi az oroszoknak kell, utána meg mehet exportra, ha nem dőlnek meg azok a kormányok, akiknek az oroszok exportálnának belőle, vagy épp nincsenek valami ENSZ-fegyverembargó alatt.
 
Amúgy teljesen logikus a francia német együttműködés, ráadásul mindkét cég jó termékkel rendelkezik.
A franciák jelenleg is német páncélzatot használnak a Leclerchez, mert rájöttek, hogy a sajátjuk nem túl jó.
Viszont a németeknek nincs automata töltőjük, a franciáknak meg a legjobb van a piacon.
E mellet eleve együttműködnek már 2 évtizede a 140 mm-s löveg fejlesztése kapcsán.

Ha tippelnem kellene egy Armatához hasonló automata tornyos MBT-t fejlesztenek, amihez a németek adják a páncélzatot (AMAP család, Titán-wolfram ötvözetek) és a hajtásláncot (MTU, RENK), a franciák adják az automata töltőt (EMAS-15), és közösen fejlesztik az új ágyút (Giat+Rheinmetall) és a tűzvezetést (Jelenleg: EMES-15+ Sagem Savan-20).

Szerintem így egy elég jó harckocsit lehet összehozni igen költséghatékonyan.
 
E mellet eleve együttműködnek már 2 évtizede a 140 mm-s löveg fejlesztése kapcsán.
Mit lehet két évtizedig fejleszteni egy 140 mm-es ágyún úgy, hogy van nekik 120-as meg 155-ös is? Ráadásul két gazdag-, fejlett- és nagy ország márnökeinek.
 
A hollandok mégsem nullázzák le teljesen a hk fegyvernemet.
(nem tudom, hogy volt-e már, nem mai hír)

http://www.shephardmedia.com/news/landwarfareintl/dutch-reverse-mbt-decision/
 
Indul a Leopard 3 harckocsi fejlesztése?
http://sg.hu/cikkek/109835/indul-a-leopard-3-harckocsi-fejlesztese
 
10920111_870060996391827_1993124546185837701_o.jpg

10687286_870060793058514_5013963881245802430_o.jpg

1973793_870060779725182_1018479147057005708_o.jpg

10847377_870060993058494_420209599992602916_o.jpg
 
A harckocsitervezés egy képzeletbeli dobozzal kezdődik, amiből nem lóghat ki. Ez a "doboz" át kell férjen minden alagúton, hídon miközben egy vasúti szerelvényen van, vagy tréleren. Be kell férjen a stratégiai szállítógépekbe stb.
Egy harckocsi üzemórája nagyon drága ezért állandóan szálljtják.
Aztán persze van egy képzeletbeli mérleg is, ami nem billenhet át egy bizonyos szint fölé.
Teljesenértelmetlen olyan tankot gyártani ami kilőg ezekből.
 
Ez a másik fele, de a stratégiai szállítógép már nem feltétlen igaz. Egy harkocsi egyszerűen olyan nehéz, hogy a világon kb. 4 olyan szállítógép van, ami képes 60 tonnás szörnyeket szállítani.

An-225
An-124
C-5 (2xM1 Abrams a max, de asszem ezt igen ritkán csinálják, valahol azt olvastam, hogy tipikusan inkább egyet visz és inkább más cuccokkat mellette)
C-17 1xM1 Abrams

A németeknek és sokaknak nincs ilyen gépük, soha nem is lesz és igény sinsc légiszállításra. A vasúti szállítás az, ami no1. követelmény még ma is.

(A B747 tudtommal nem képes, mert a nyitható orr ellenére nincs beajtási lehetőség járművel.)
 
Meg Il-76, csak ebben az esetben ügyelsz, hogy a tank ne nagyon lépje túl a 40 tonnát. És ebben az esetben is stimmelnek a dolgok.