1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed C-130 Hercules és C-130J Super Hercules

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Úgy látszik nem értetted meg a mondanivalómat,vonatkoztass el a példától az csupán az érvelésed logikájának a hibájára mutat rá,Amúgy valamilyen szinten tiszteletreméltó a kitartásod,de ha jól emlékszem te voltál az aki egy félreértelmezett kifejezésem miatt személyeskedéssel vádolt meg,na akkor ezen hozzászólásod utolsó mondata egyértelműen személyeskedés,szeretném ha ezt a jövőben a személyemmel kapcsolatban hanyagolnád,mivel én semmilyen formában nem minősítettelek téged és a jövőben sem foglak ugyanis ezt senkivel sem szoktam megtenni.A másik részére visszatérve a hozzászólásodnak nem kértem tőled,hogy hivatkozási alapként tekints erre az információra vagy annak veszed vagy nem ezt majd te eldöntöd,amúgy az állításoddal ellentétben szavahihetőségemet a Sandokános poénnal már megkérdőjelezted,amúgy amint lesz valamilyen konkrét általad is ellenőrizhető hivatkozás azt természetesen közzéteszem itt.Addig is ha elfogadsz tőlem egy javaslatot,szerintem mind a kettőnk dolgát megkönnyítenéd ha a hivatkozásaid során nem csak a neked tetsző szövegrészeket másolnád be (sokszor rosszul fordítva) az eredeti szövegkörnyezetéből kiragadva,csak hogy állításaid alátámaszd.
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    rudi likes this.
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hat, levedlett, regi tipust, hasznaltan, azt biztosan kapsz olcson. :) No meg ezeknel biztos a politikai valztozasok "tamogatasa" is lejjebb vitte az arcimket: Tunezia meg Marokko azon keves orszagok a monarchiak kozott, ahol az Arab Spring demokratikus valtozasokat hozott. :)
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    És mert mindkét országban már rendszeresítve van a típus, ez valószínűleg tényleg csak az használt repülőgépek ára...
     
    Pocok75 and formosa1 like this.
  6. kamm

    kamm Well-Known Member

    Egeszen biztosan. A hasznalt cuccok ara osszevissza mozog, egyreszt fugg a repult oraktol ugye, de attol is, mennyi felesleges van - az USAFnal tutira lehet vagy 30-40 ilyesmi, mint ez, mar lecserelt elozo generacios, old avionics stb, , rovid alapverzio raktarakban -, mennyiert ment el mostanaban hasonlo, amit mondtam hogy ki a vevo, ahogy mondod regi gepeikrol atszerelik a meglevo cuccaikat, radart, countermeasures stb stb.
     
  7. formosa1

    formosa1 Active Member

    Lehet az USAF-nál sokkal több is, mert az elmúlt években sorra cserélték a régi "H" változatokat modernebb "J" változatokra...
     
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Vannak hírek a Lengyelek által vásárolt 5 db használt C-130H-ról is.
    (háttér: tavaly a Lengyelek úgy döntöttek hogy az ősöreg C-130E gépeiket szintén használt C-130H-ra cserélik…)
    A gépeket a Lengyelek az EDA (Excess Defense Articles) program keretében kapják, vagyis magukért a gépekért nem kell fizetni.
    A gépek javítását és korszerűsítését kell a Lengyeleknek állni és erről vannak érdekes hírek.
    A Lenygel szakértői csoport kint járt Tucsonban az AMARG telepen és az ott tárolt több mint 60 C-130H közül kiválasztották a leg megfelelőbb ötöt.
    Az 5 Herkules jelenlegi értékét a jelenlegi lekonzervált állpotban $60 millióra taksálják (ezt nem kell kifizetni).
    A gépek korszerűsítését lengyelországi Bydgoszczban található repülőgép javító üzemben végzik el.
    A cikk szerint a felújítási csomag részletei még nem ismertek, de a leg valószínűbb hogy a gépek megkapják az USA ban most zajló C-130H AMP avionika korszerűsítési csomagot
    [​IMG]
    és a Rolls-Royce T-56 Series 3.5 hajtóműveket az új nyolc lapátos NP2000 légcsavarokkal. (!!)
    Az új hatóművek és légcsavarok 20% kal nagyobb vonóerőt jelentenek 5% kisebb üzemanyag fogyasztás mellett.
    [​IMG]
     
    Pocok75, fishbed, svajcibeka and 2 others like this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    És a vibráció is kisebb lett, illetve a személyzet zajterhelése is csökkent. Ha ez a projekt beindul, akkor érdemes lenne bevonni az MH látókörébe.
     
    Pocok75, fishbed, Negan and 2 others like this.
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nagyon nagy kérdés hogy mennyibe fog ez a felújítás kerülni a lengyeleknek és cserébe hány órát / naptári évet kapnak a gépek?
    Ha a matek összejön akkor tényleg lehet hogy jó üzlet egy ilyen felújítás.
     
  11. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    A400 szimpatizánsként el kell ismernem van ráció ebben a lengyel üzletben,de azért az MH nem biztos,hogy ilyen kedvező ajánlatot kapna az LM-l,hiszen mi a lengyelek nagybevásárlásaihoz képest arányaiban egy poharas tej meg két kifli nagyságrendben akarunk vásárolni az LM szupermarketjében a jelenlegi információk szerint.
     
    borisz likes this.
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    Igen, de nekünk 2-3 KC-130H kellene. - Bár ha a lengyelek "baráti" áron intéznék a felújítást, akkor a szállítógépek cseréjére szánt keretbe is simán beleférnénk...
     
  13. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ha "nem jönne össze a matek", akkor biztos, hogy nem csinálnák...!!! :)
     
  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ezek hasznalt gepek, ki tudja, mennyi oraval. Fel kell oket ujitani, ami ujabb macera.
    Meg utana sem lesz sosem olyan, mint egy vadonatuj C-130J-30, ami az egyetlen szoba joheto verzio lenne nekunk meg akkor is, ha hirtelen feladnank a multirole tanker funkciot, a nehez technika szallitasat, a stratégiai szallitasi tavolsagot, a vadonatuj, 21. szazadi technologiai szonvonalat kepviselo rampas szallitogepet meg kabe minden követelményt, amit eddig hangoztattak.

    A masik, hogy mivel ezek az orszagok most is elöregedett C-130-asokat hajtanak, nekik ertelemszeruen nem sok valasztasuk maradt, mindent lecserélni másra még használtan is még drágább lenne.

    A lengyeleknel kulon tenyezo, hpgy egeszen hibbant osszegeket koltenek meg ketes megbizhatosagu amerikai rendszerekre is, lasd Patriot batteries, mert annyira tartanak az oroszoktol, azaz az ilyesmin meg sporolniuk kell.
    Ennek az eremnek a masik oldala, hogy miutan lassan $10 milliard (!!!) korul jar a koltesuk (Patriot, F-35, choppers etc) az amcsik nagy kegyesen adnak ot leselejtezett regi gepet, de azt is csak ugy, ha megveszik hozza az upgradeket toluk... visszataszito, ahogy kihasznaljak az amerikaiak a lengyelek russzofobiajat, komolyan.
    Ordenáré lehuzas ez az egesz.
     
    Wilson likes this.
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    A cikk szerint egyenlőre a Lengyelek is csak matekolnak.
    A fenti korszerűsítések egyenlőre még csak lehetőségek, de még nincs döntés arról hogy végül mit rendelek meg.

    Lehet hogy az jön ki hogy nekik nem éri meg ilyen mélyen belenyúlni a gépbe, és akkor egy minimális szerkezeti felújítás után megint lesz 5 db öreg szállító gépük további 10-15 évre.
     
  16. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    De mint tudjuk ehez a lehúzáshoz kellenek a lengyelek is valamiért nagyon bíznak az Amcsikban,ők tudják én a helyükben óvatosabb lennék nem építenék ki ekkoriban fuggést az Amcsiktól mégis csak van köztuk egy óceán.
     
    borisz, KoviUbi and svajcibeka like this.
  17. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    A második vh előtt is kaptak mindenféle ígéreteket, erre az a Magyarország segített nekik sok esetben, amelyik az őket lerohanó németek oldalán harcolta végig a háborút.

    Majd segítünk megint, ha úgy alakul.Szóval mit veszünk, amivel segíthetünk nekik? :)
     
  18. megazez

    megazez Well-Known Member

    Remélem csak egy jó nagy levegőt. Túl sokszor segítettünk már nekik.
     
    Wilson likes this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nálunk a C-130-asnak csak ilyen konstrukcióban (AMARG-ból reaktivált H) van esélye szerintem - de ezt írtam is korábban.
    De ehhez tényleg nagyon nagy gondban kell legyen a MH. A legutolsó H is valamikor 1998-99-ben hagyhatta el a gyártósort
    Azaz ezek akkor is minimum 20 éves airframek, ha tényleg az utolsók vannak letárolva. Namost az Air Force nem arról híres, hogy keveset reptetné a gépeit, tehát repült óra is lennie kell bennük rendesen. A lengyelek sokkal könnyebben bólinthatnak rá egy ilyen ügyletre (bár ők sem könnyen), mert náluk erre jut a legkevesebb lóvé. Van kiépült szerviz rendszer (meg ugye a korszerűsítést is lehet, hogy maguknak csinálják meg). És ami nagyon fontos - mivel jelenleg is C-130 üzemeltetők -, hogy nekik nem kell pilótát képezniük a gépre. Mi meg ugye ott állnánk a koros gépekkel, infrastruktúra nélkül. Nagyjából boritékolható, hogy az így szerzett gépeknek tényleg a maximuma lesz a 15 fennmaradó év. A lengyelek a mostani E-jeiket is így kapták 2009-ben, és ezek a most szóba került gépek azok pótlására jönnének (2022-ben az E-ket selejtezni kell).
    Namost erre a 10-15 évre kellene nekünk most nulláról repülő és földi személyzetet képezni. Ez nagyjából értelmetlen. Csak abban az esetben jöhet képbe ez a dolog, ha nagyon közel lenne a "számla végösszege" a nullához. :rolleyes: Ha meg megcsinálnak egy olyan upgrade-et, ami említve lett, az már úgy nagyon nem 0 lenne! :)
     
    kamm and Wilson like this.
  20. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Hátha komolyan akarunk nekik segíteni akkor még durván be kell vásárolnunk Leo2A7-l,Lynx-l vagy Pumákból,Panzerhaubitze 2000-l,Grippenekből,valamilyen MLRS (ha lehet ne amerikait:))is kellene,valamint egy jól kiépített csapat légvédelem,ki kellene építeni egy nagyon komoly elektronikai hadviselő képességet a hozzávaló eszközökkel,kellene még pulszba min vagy 50,000.kiképzett hivatásos katona egységes a számunkra elérhető legjobb felszereléssel (de persze nem papírhuszár)ezek mögé megfelelő logisztikai háttér,hírtelen kapásból ennyi de még hosszú lenne a lista,hát ezt végig nézve elég sokba kerülne nekünk ez a barátság:)
     

Ezen oldal megosztása