Lockheed F-117 Nighthawk

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 998
113
Na itt már megint valami csodát tett a rendszer (vagy én?), szóval a 16,07-est nem borisz, hanem emel mondta.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 168
9 389
113
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 471
40 290
113
Remélem erre a gépre már tényleg senki nem mondja, hogy szép :)
Pedig, de. Szerintem szép. Nem minden irányból, de egyes irányokból kifejezetten badass...

Az A-10 kapcsán sem értem, hogy miért mondja annyi ember hogy randa. Az F-105 hozzá képest egy teljesen aránytalan gép. Egy tömzsi törzshoz apró, de totál hülyén nyilazott szárnyak és olyan aránytalanul kics, függőleges vezérsík, hogy ehaj...A B-52 a legtöbb irányból sem a szépség mintaképe...

Esetleg lehetne egy szépség TOP 10-es listás topikopt csinálni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: juszti and endre

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 471
40 290
113
Az F-117 tényleg negyedik generációs??
Nem, nem az. Nem is alkalmazható rá a generációs besorolás igazából, mert egyfeladatos különleges csapásmérő, nem multirole és vadászfeladatokra eleve alkalmatlan. Ajánlom a jelenlegi HT összefoglaló végén levő generációs besorolással foglalkozó részt. Nem az előzetesből, a v2 változatot.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 471
40 290
113
A szokásos indexes pontosságal. Írtam nekik, bár nem hiszem, hogy lesz foganatja.

A fenti cikkben több pontatlanság van. Ajánlanám figyelmébe a lenti művet, 238. oldaltól. (Ajánlom minden indexesnek, aki katonai repülésről ír.)
https://htka.hu/2017/12/20/haditechnikai-osszefoglalo-2017-es-kiadas/
  • Semmiféle továbbfejlesztett radar nem volt. Dani Zoltán Sz-125M osztálya nem a szokásos P-15 felderítőradart, hanem a nagyobb teljesítményű az SzA-75 Dvina rendszertől örökölt P-18-at használta. De ez csak a tűvezető radar számára adja meg az előzetes koordinátákat, hogy a tűzvezető radarral jó helyen keresség a célt. Az megpontosan olyan volt, mint előtte 20-30 évvel.
  • N+1 más faktor volt. Tehetséges és egy nagy adag szerencse is kellett a sikerhez.
  • A Sivatgai Vihar alatt valóban az F-117 bombázta szét a vezetési pontok egy részét, de komplett légvédelem rész megsemmisítés úgy ahogy van nem igaz. Ahhoz szimplán túl sok elemből állt, aminek egy része mobil volt. Azt az F-4G és többi SEAD képes csapásmérő hozta össze, főleg a mobil rendszerek ellen, illetve a teljesen hagyományos vadászgépek és vadászbombázók.

    Ez a 3. napon volt emlékeim szernit és 2K12M Kub export változata (Kvadrát) rakétát kerülgette a pilóta, ami mobil rendszer
  • Az F-117 csak fix célpontok ellen volt bevethető hatékonyan. Ezen felül az iraki légvédelem nagyobb hatómagasságú rakétás légvédelmének kiiktatása eltartott kb. 1 hétig, utána álltak át közepes magasságú bevetésekre kismagasságról.