M
molnibalage
Guest
A szokásos indexes pontosságal. Írtam nekik, bár nem hiszem, hogy lesz foganatja.Magyar leány repülte, magyar legény lelőtte
https://index.hu/tech/2018/01/24/magyar_leany_repulte_magyar_legeny_lelotte/
A fenti cikkben több pontatlanság van. Ajánlanám figyelmébe a lenti művet, 238. oldaltól. (Ajánlom minden indexesnek, aki katonai repülésről ír.)
https://htka.hu/2017/12/20/haditechnikai-osszefoglalo-2017-es-kiadas/
- Semmiféle továbbfejlesztett radar nem volt. Dani Zoltán Sz-125M osztálya nem a szokásos P-15 felderítőradart, hanem a nagyobb teljesítményű az SzA-75 Dvina rendszertől örökölt P-18-at használta. De ez csak a tűvezető radar számára adja meg az előzetes koordinátákat, hogy a tűzvezető radarral jó helyen keresség a célt. Az megpontosan olyan volt, mint előtte 20-30 évvel.
- N+1 más faktor volt. Tehetséges és egy nagy adag szerencse is kellett a sikerhez.
- A Sivatgai Vihar alatt valóban az F-117 bombázta szét a vezetési pontok egy részét, de komplett légvédelem rész megsemmisítés úgy ahogy van nem igaz. Ahhoz szimplán túl sok elemből állt, aminek egy része mobil volt. Azt az F-4G és többi SEAD képes csapásmérő hozta össze, főleg a mobil rendszerek ellen, illetve a teljesen hagyományos vadászgépek és vadászbombázók.
Ez a 3. napon volt emlékeim szernit és 2K12M Kub export változata (Kvadrát) rakétát kerülgette a pilóta, ami mobil rendszer
- Az F-117 csak fix célpontok ellen volt bevethető hatékonyan. Ezen felül az iraki légvédelem nagyobb hatómagasságú rakétás légvédelmének kiiktatása eltartott kb. 1 hétig, utána álltak át közepes magasságú bevetésekre kismagasságról.