1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed F-117 Nighthawk

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Rgr.
     
  2. Fade

    Fade Well-Known Member

    Mindig durva hallgatni ahogy küzd az életéért.

    Persze az is durva elképesztő, hogy sikerült, 6db SAM rakétát kimanővereznie.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jé, reagáltak és pozitívan.
     
    misinator, teboly and silurusglanis like this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    F-117s at Tonopah Test Area - 2018 July 26.

    Night 17 and 19 departed and tanked with Sierra 98 (KC-135 Fairchild AFB). Night 17 then flew a test mission while Night 19 returned to the Tonopah Test area.

     
    molnibalage, Pocok75, fishbed and 3 others like this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. jani22

    jani22 Well-Known Member

  7. borisz

    borisz Well-Known Member

    Az Index pedig történetesen pont ott volt?
     
    svajcibeka likes this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. borisz

    borisz Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Sorry, akkor félreértettem.
    Mire gondoltál?
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ja, most már értem. Úgy látszik ma szövegértelmezési problémáim vannak, többet kellett volna még aludni. Bocs.
     
  12. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Terminator likes this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    És te már belinkelted a cikk folytatását is :D
     
    jani22 likes this.
  14. jani22

    jani22 Well-Known Member

    kétszer küldtem el és rosszul, ezt feljelentem, de magamat a modiknál. :hadonaszos:

    Már, ha reagálnak, :)

    vagy kiengem :D
     
    Last edited: 2019. január 4.
  15. emel

    emel Well-Known Member

    Ezt most találtam ...
    Az USAF oldalán olvasott cikkből kiderült, hogyan és miért ért véget egyik híres amerikai berepülőpilóta repülési karrierje. Robert "Bob" Riedenauer nem átlag-pilóta volt, rep-karrierje alatt több mint 6500 repórát gyűjtött össze 50+ típuson, köztük T-33, A/T-37, T-38, F-86, F-104, F-105, F-4, F/FB-111, B-52 (gépparancsnokként!) is szerepelt, és egyedüli pilóta volt, aki repült U-2-vel, SR-71-el és F-117-el is!! 1968-ban 120 harci bevetést repült a vietnami háborúban F-105-el ("sikeresen" kifogta az egyik legnagyobb veszteségeket szenvedett, így legveszélyesebb tipust), és begyűjtött egy sor kitüntetést. A Légierőtől történt leszerelése után a Lockheed tesztpilótája lett, így repült az F-117-el is. Sajnos nem sokat, mert itt érte az a baleset, amivel végetért pilóta-karrierje. 1982 ápr. 20.-án az első sorozatgyártású F-117A berepülésekor, egyik felszállás során alig 10m-en a gép váratlanul a hátára fordult, és a betonhoz vágta magát, majd szikrázva csúszott míg meg nem állt. A gép szerencsére nem gyulladt ki, de hátán fekvő roncsból úgy kellett a súlyosan sérült pilótát kivágni. Riedenauernek mindkét lába eltört és gerinc-sérülést is szenvedett, így 7 hónap kórház és lábadozás várt rá, ez után már csak földi beosztásokban dolgozhatott a repülésben. A vizsgálat során kiderült, hogy súlyos emberi hibák vezettek a balesethez: a csűrő és magassági kormány vezérlésének számítógépeihez fordítva, felcserélve csatlakoztatták a kábelezést, így gyakorlatilag felcserélődve és fordítva működtek a kormányok. A gép totálkáros lett, így veszítette el az USAF rögtön az első F-117A "lopakodót" háborús bevetés nélkül.
     
    misinator, therob, fip7 and 3 others like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.
    • Hogy a búbánatba nem vették észre a hibát? Az nem a preflight check része, hogy megmozgatják az összes kormányfelülete, hogy megnézi működnek-e?

    • Vagy csak azt nézik, hogy mozog-e, de azt nem, hogy a kitérítés helyes? Tehát fogja a botot a pilóta és megtekeri minden irányba az oldalkormánnyal és ennyi a check? Mert akkor ez nem hozza ki a hibát, hiszen minden mozog, csak azt nem látni, hogy milyen inputra.

    Bevallom ezt így direktben nem néztem még egyetlen FM-ben sem, hogy mi az eljárás. Navy gépeknél videón látni, hogy ez már a katapulton állva csinálják, de videón is látni, hogy egyszerre mozgatják mindet. Lásd a videón.


    Ha ezt megcsinálták volna a földön külön külön és éjszaka valaki figyel kint - hiszen a pilóta hátrafelé semmit sem lát F-117-esen - akkor kiderült volna ez.
     
  17. arcas

    arcas Well-Known Member

    Egy pendrive-ot sem tudsz forditva csatlakoztatni, még egy régi egeret se a pc-hez, hogy a mákba lehet forditva csatlakoztatni?...átkábelezték a csatlakozót is?
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szerintem nem úgy működik a dolog a gyakorlatban,hogy a külső szemlélő mondja,hogy milyen kormányfelületet merre mozgasson a pilóta hanem csak mozgatja a pilóta a felületeket a figyelő meg bőszen "bólogat",hogy mozog.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    F-117 = '70-es évek végi technológia úgy, hogy a gépet több másikból legózták össze az új sárkány köré.
     
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Na ha így csinálják, akkor pont ez a probléma, ez így nem igazán ellenőrzés!! Anno a PG-ben a repszerelő-inasoknak úgy oktattuk a kormányszervek működésének ellenőrzését, hogy "sorban mindent kitéríteni, és ellenőrizni a hozzá tartozó kormányszerv ÉRTELEMSZERŰ kitérését!" !! Aztán úgy 3 év múlva visszajött egyik inas (ill. addigra már a sárkány-üzemben dolgozott) aki hobbyból vitorlázóval repült, hogy "L. bácsi, jaj de jó hogy itt így tanultam, addig én is csak körbetekertem a botot aztán mozog-e minden, aztán most szépen bele is álltam volna a földbe ha azóta nem úgy csináltam volna ahogy itt tanultam, mert keresztbe volt kötve a csűrő? kötele!" Később, már a Lufthansánál is volt egy ifjú vitorlázó-kolléga, aki nagyon büszke volt, hogy ő nemcsak szerel hanem repül is, aztán egyszer váratlanul feltettem neki a kérdést: "na te Lilienthal, akkor botkormány balra, jobb csűrő merre??" És a kolléga másodpercekig csak bambán nézett maga elé hogy ez így nagyon hirtelen jött, aztán két kézzel mutogatva elkezdte fejben kidolgozni a választ. Az idősebb kolléga meg aki addig is "vizsgáztatta" csak ott vigyorgott mögötte hogy "Ugye mondtam Ádika?!". Szóval kiderült, hogy addig ő is csak körbetekerte a botot hogy mozog-e minden aminek kell, hogy mi merre az már nem számított (már csak azért is, mert nagyon kellett neki gondolkozni, hogy minek mikor jó a kitérés iránya).
     

Ezen oldal megosztása