1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A képeken látható 35 gépből 8 jövő héten áttelepül az angliai Lakenheath-be.
     
    Pocok75 likes this.
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Új Demo Team
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kíváncsi vagyok a műsorra.
     
    Nagy Csaba likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nagyon szeretnék már látni egy tényleg 100% unrestricted F-35A és F-35C demót.
     
    Nagy Csaba, wolfram and Pocok75 like this.
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    Two “Adir” (F-35I) aircraft landed today in Nevatim AFB and joined the ranks of the 140th (“Golden Eagle”) Squadron. Soon, the two aircraft will begin taking part in the IAF’s operational activity

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    wolfram and arcas like this.
  6. Roni

    Roni Well-Known Member

    wolfram and arcas like this.
  7. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Én is csak találgatok, de ne felejtsd el, hogy az F 22 1,6 Mach-os szuper cirkálásához terveztek manőverezést is, s így azért már veretesebb törzs/szerkezeti terhelésre kell méretezni......
     
  8. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Pont erre gondoltam......
    Az amcsi szakirodalom azt mondja, hogy: Heat treatable (hőkezelhető) Alu ötvözet ("köznépi" nyelven dural, dúraluminium).... A gyönyörű Magyar szaknyelv azt mondja hogy nemesíthető ötvözet (mert bármelyik aluminium féleség hőkezelhető). És sajnos a nemesítés hőfoka az a kulcs, mert ha túl léped akkor híg fos nem lesz a cucc, nem tartószerkezet.... A 200°C az közelítéssel jó, esetleg talána anno a Concorde részére fejlesztettek valamennyire magasabb hőmérsékletet is bíró ötvözetet, de erre nem esküszöm meg. Utána kellene olvasnom a szakirodalomban, mert nekem sajnos csak a nem nemesíthető alu ötvözetekre van "feketeöves tapasztalatom"

    Az 5005, de leginkább 5754 (AlMg 3), esetleg AlMg 4, de még inkább az AlMg4Mn ötvözetttel sajnos hasonló a gond mint ahogy Ozy is leírta.
    Tehát a 200°C körüli fémhőmérséklet (ezt mi feszültség mentesítésnek hívjuk) már esik a szilárdsága úgy 20-30 N/mm-t. 250°C környékén (ez hideg alakítástól függ) már félkemény az AlMg-s ötvözet, úgy 270°C-on már 1/4 kemény, és 290-300°C környékén akár mit is csinálsz, lágy. Ami egy AlMg3-as ötvözetnél konkrétan 210-220N/mm szilárdság és 120N/mm folyáshatár. Egy AlMg4Mn ötvözetnél a lágy állapot (szintén 300°C környékén) a szilárdság 280-300N/mm, a folyáshatár pedig 145-155N/mm. Ez pedig már nem-nagyon elég ahhoz elég ahhoz, hogy a megfelelő egyenszilárdságok kijöjjenek egy szerkezet esetén. Ráadásul minél magasabb a Mg tartalom, annál szarabb a korrózió állóság is......
    (a konkrét szilárdsági számokat aktuális gyártásokból írtam ide be)
     
  9. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Sajnos a választ már megkaptad, s mint írtam is extrémek a 3 Mach környékét ostromló cuccok azok a belépő éleken, az orrkúp környékén már 300°c környékére melegszik. S hiába raksz valami hővédő burkolatot egy alu szerkezetre, létezik hővezetés is a világon.
    Abban van igazság, hogy az ötvözö anyagokkal, azok mennyiségével bizonyos fokig növelhető. S ez a bizonyos hőfok ez nagyon limitált......
     
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    gacsat, wolfram, fishbed and 4 others like this.
  11. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    San Diego-ban az egyik Blackbird prototípus kiállítva, plusz egy csomó érdekes adat. Ott láttam hōmérsékleti adatokat. Ott olyan 600 fokra emlékszem. Ez már a legtöbb titánnak is szünnap..
     
  12. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Na ja. Ott Timet Las Vegas-ban, akkora ignotot csinálnak, amekkorát kell, minimum 4000 darabot kell legyártani. Betesznek mellé préseket meg kovácssort, ott az isoterm alakítás. Szerintem ezt csinálják olyan 800 fokon, többlépcsōs hōkezelés meg alakítás együttesével, agyonszenzorozva, az utolsó mm-ig szimulálva...

    Pár állam kicsit lemaradt.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Minden más vadászgép is képes ezen a sebességen manőverezni, a túlterhelési limit csökken. A repteljesítmény diagramok elég egyértelműek. ;)
     
    Nagy Csaba likes this.
  14. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member


    Gyakorlatilag mindenki, pedig a 60-as években titán esetén bőven oroszék voltak a világelsők.....
     
  15. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Annyi még eszembe jutott, hogy a wikin megtalálható az eljárás alapja, a " Grain Boundary" név alapján.
    No és vagy 3 éve a hőkezelés-alakítás koncepciót megcsináltuk aluminiumra is (múkodottt!!!), de annyira töketlen a kereskedelmi szervezetünk, hogy a nem kereskedelmi minőségű gyártást el sem tudja képzelni, nem hogy eladni......
     
    gacsat likes this.
  16. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    a Grain Boundary a metallográfiában a szemcsehatárt jelenti. Ez van minden kristályos anyagban. Van kisszögű szemcsehatár és nagyszögű szemcsehatár. Ezek a kristályosodás, dermedés során jönnek létre. A metallurgiában meg az egyik legfontosabb játék, hogy mit csinálsz a szemcsehatáron.
     
    gacsat and Nagy Csaba like this.
  17. Roni

    Roni Well-Known Member

    Japán mikorra kaphassa meg a 40 db f-35B-t?:)
     
  18. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Szerintem két-három év múlva kezdődhet talán a leszállításuk. Sietniük nem kell, két hajót először módosítani kell, hogy egyáltalán üzemeltethessék őket. Bevethetőség szerintem még vagy 5 évig nem várható.
     
    Roni likes this.
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem tart olyan sokáig átfesteni a jeleket...
     
    gacsat likes this.
  20. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Passz, hogy mennyire gondoltak, költöttek erre az építésükkor. Korábban arról voltak hírek, hogy a Kaga építésénél talán már figyelembe vették az F-35-ösöket, az Izumónál még valószínűleg nem. Jó kérdés. Viszont azt se felejtsd el, hogy a japánoknak semmilyen tapasztaltuk nincs merevszárnyas repülőgép üzemeltetéséről hordozó fedélzetéről. Biztos sok segítséget kapnak majd az amerikaiaktól, de nulláról felállítani egy új fegyvernemet mindenképpen sok idő, rengeteg képzés és még több gyakorlás.
     

Ezen oldal megosztása