1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Az elképesztő lemaradás emellett a pilóták repidejében, az alkalmazott takitikában, az AWACS, tanker és egyéb platformok hiányából fakadt és még részben ma is fennáll.
    Lehet most nekik akármilyen, csillivilli Szu-35/57, ha nem ül benne Red Flag gyakorlattal rendelkező pilóta, nem támogatja olyan összetett AWACS/műholdas/adatátviteli hálózat, nincs annyi repórája és nem tudja, hogy otthon a család biztonságban és jólétben van.
     
    rudi and Hpasp like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az ESA radar nem döntő...? Brutálisan sokat jelent a mecha legyezésben célkövetés szerint. Ráadásul az orosz ESA radarok mechanikusan is kitéríthetőek, tehát az F pole során részben távolodni is tudnak a céltól. Hoppá, ilyet a jenki nem is tud.

    A '80-as évek típusának hívni szovjet szemmel a MiG-21bisz-t több, mint meredek, mert a '80-as évek közepén tömeges volt a MiG-23ML és MLD és volt már MiG-29 9.12 sőt, 1987-től 9.13 is. Szu-27Sz 1987-től full képességű volt, ahogy a 29-es család is AAM fronton.

    Az AIM-9L magas aránya csalóka. Falklandon, ahol az ellenséges gépet utánégető nélkül a hatótáv szélén repültek úgy, hogy csapásmérő bevetést toltak, esélytelen volt légiharcot kezdeményezni a szubszonikus Harrierek ellen. Infracsapda semmi az argi gépeken. Így könnyű a 84%-ot elérni.

    Az ODS-t nézd meg volt, hogy 5 db (!) rakéta kellett egyetlen MiG-25-höz. Izé. És nem azért, mert sok műszaki hiba volt. A chaff és flare működött bizony, meglepően jól annak ellenére, hogy papíron egyiknek sem kellett volna már annyira.

    Semmit nem vettek vissza. Az F-22 és F-35 RCS-e szemből hozza az F-117-es szintet. A kínai gépekről nemigen van még modellezett adat sem, a Szu-57 meg jelenleg techdemó, ergo nem referencia.

    Nincs az a trend, amit felvázolsz. Csal az optikád, kicsit erős a wishful thinking és adatok mellőzése csak azért, mert a PAK-FA esetén jön a "de látszik a kompresszor".

    Hát igen. De így nézve akkor az USA erőihez képest mindenki nyeretlen kétéves, de főleg USAF-hoz. Az ember megnézni a gépeket, és amikor 200-400 órát tekernek bele egyetlen vadászgépbe évente, akkor kijön az, hogy gyakorlás szintjén értelmetlen bárkit hozzájuk mérni kb. az IAF-et leszámítva.
     
    fishbed likes this.
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mekkora a valós találati aránya az R-77-nek?Értem én,hogy az AMRAAM-nak jó(bár az AIM-9-ről nem győztek meg a számok meg a szíriaia esetből kifolyólag)de sehová nincs írva,hogy nem lehet ugyan ilyen jó az R-77-nek.No meg mire is indítgatták azt a rendeteg AMRAAM-ot?A célgépek kétharmada annyira elavult volt,hogy szinte már alkalmatlan arra,hogy belevegyük az AMRAAM valós képességeit mutató bármilyen témába.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egyetlen esetből extrapolálni nettó hülyeség. Ez kb. olyan, mintha kiválasztanám az AIM-9L/M-nél az az egy esetet, amikor nem talált. A többi 100, meg amikor igen, akkor le van szarva.
     
  5. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    A gyakorlat is azt mutatja,hogy az USAF és az IAF olyan szinten van,hogy hozzájuk képest a többiek bizony a nyeretlen kétéves szintjén vannak-vagy még ott sem.
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem létezik a világon olyan repülő amit csak szemből lát az ellenség,oké,hogy ez a legveszélyesebb irány de csak ennek az egy iránynak a figyelembevételével nem lehet objektíven megiítélni egy gép teljes "lopakodó" képességét.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem abból exportálok.Csak azt mondom,hogy a világ egyik legmodernebb IR rakétáját is nehéz helyzetbe lehet hozni infracsapdával.Ettől nem lesz mindenható az infracsapda de jól mutatja,hogy az IR rakéták ellen jóval többe sélyed van mint a radaros rakétákkal szemben.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az a szíriai eset arra világít rá nagyon jól,hogy mennyire könnyen korlátozható az IR rakéták hatékonysága(még a legmodrnebbeké is)a radaros rakétákkal szemben.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem, egyáltalán nem mutatja azt, mert egyetlen eset alapján jelented ki. AIM-120-at eddig kinematikailag tudták lenyomni és egy db sejthető beaming siker van, ahol a beaming lehet, hogy egyben kinematic defeat is volt.

    A statisztika alapjairól nincs fogalmad úgy látom. Tipikus cherry piciking és végtelenbe extrapolálás kombója, amit előadsz.

    Hogyan?
    • 1 db rakétát indítottak.
    • Nem tudni, hogy milyen paraméterek közöt.
    • Ezzel szemben hány db AIM-120 referencia van? Milyen ellentevékenységgel?
    Komolyan mondom, hogy a falnak megyek tőled. Vagy akkor linkeljem be az AIM-9X tesztlövészeteket, ahol manőverező infracsapdázó gépeket telibevert a harci rész nélküli rakéta?
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Csak ez az egy eset létezik amikor IR rakéták találatát kerültek el infracsapda használatával?Ez csak egy eset a sok közül viszont pont az a intő jel benne,hogy az egyik legmodernebb IR rakéta állt szembe a fene se tudja milyen korú infracspdával(de nyilvánvalóan nem a legmodernebbel).
     
  11. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    99-ben 9db AIM-120 AMRAAM-ot indítottak, ebből 2db hibázott (22%), 7db találatot ért el (78%).
    A célok minden esetben a korabeli legkorszerűbb keleti export technika volt, szerb MiG-29A, hasonló üzemeltetési szinten mint a korabeli Kecskeméti gépeink.
     
  12. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Ha az angol megy, akkor érdemes lenne elolvasni ezt.
    http://www.mediafire.com/file/v7eb98xxh39583u/OAF_Dogfight_Debriefs.pdf

    Imhol a véres valóság a légi bemutatók xg manővereivel szemben.
    Konklúzió -> AMRAAM megy -> MiG-29 leesik.
     
    rudi likes this.
  13. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Csak egy kérdés.A szecskaszórás elvileg ugyanúgy hatnia kéne az ARH rakétára,mint a fáklya az IRre,vagy nem?
     
  14. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Ha mesterséges állócél (chaff) szórásra gondolsz, akkor az a doppler radarok elterjedése óta felesleges.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member


    Csak mint érdekesség, a 2007-óta (sajnos) változatlan Raptor demoban is 7.5g a maximum. Így komfortosabb a húzott forduló végén még egyből belerántani egy ugrást, aminek a végén rögtön egy átnyomás és abból egy legyező jön.
    Szerintem, látva a fordulóból itt is egyből indított ugrást és abból a szűkített loopingot, az F-35 demo se fogja elérni a 9g-t.

    Az oroszoknál Bogdan a Szu-35-ösbe 9g-s 360 fokot húzott, majd az abból egy láthatóan "szusszanásnyi" szünetet beiktatva indította a függőleges figurát. A gép többet is bírna, a pilóta viszont nem.
    A Rafale demo-k évek óta 10g-s húzott fordulókkal mennek, jóval több is a kiengedett botos "megpihenés", de ott ez kell a gépnek is, hogy erőt gyűjtsön. És természetesen a 10g se konstans.
    Talán a Eurofighter Typhoon demo pilótái azok, akik magukat sem kímélve a 9g után egyből belerántanak a függőleges manőverbe. Ehhez persze trükközni kell, mert a szoftver nem engedi a 9g átlépését. A hajtóművek meg nem engedik, hogy az adott sebességen 9g alá csökkenjen a túlterhelés. Így a 9g-nek mondott konstans 360 fok után nyilván képtelenség lenne változatlan sebesség mellett úgy belerántani a botba, hogy ne emelkedjen tovább a túlterhelés.
    Ezért aztán a 9g-s manőverek ott is kb 6-7g-vel mennek, csak a bevitel-kivitelnél van 9g-s látványos rászűkítés.

    A Raptor agyonmechanizált hatalmas szárnyfelülete és az egészen a gép orra hegyéig előrenyúló örvénygeneráló LERX miatt egy "laza" 7g-s konstans forduló is elképesztően látványos tud lenni.
    Az F-35-nél nem különben.
     
  16. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    '80-as évek végén az NMK területén állomásozó légierő "szerintem is" lazán lenyomta volna az Olasz-Osztrák-NSzK gépeket.
    Mondjuk már nem lett hová leszállniuk az Olasz-NSzK Tornádók csapásai után...

    FÚÚÚ mekkora OFF ez itt.
    :oops:
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Zavart érzek az erőben.A MIG-29A 99-ben már elavult gép volt és ez teljesen független mindentől.
     
    fedett_mókus and fip7 like this.
  18. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Miért lett volna elavult?
    :eek:

    Csúcs légi-bemutatós teljesítmény, díjak - stb.

    Valós légicél szembe támadási lehetőség + sisak célzós R-77.
    (nyugat-németek lefosták a bokájukat amikor kipróbálták)

    Legalábbis akkoriban ezek a szövegek mentek...
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Te is tudod,hogy ez nem igaz(az más kérdés,hogy akkor is tudtuk-e,hogy ez mind nem igaz).
     
  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Hpasp

    Gondolom a Jugóknak is volt AWACS meg EW gépük amit bevetettek a műveletek során ;)
    És véletlenül sem volt a NATO létszám fölényben egyszer sem :rolleyes:
     

Ezen oldal megosztása