1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Akkor nem értettem meg a poént :p.
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Valaki azt irta itt egyszer hogy a torok F-16osok es a Renault Clio-k/Thalia-k is jobban ossze vannak szerelve mint az eredeti gyartonal.Ezek szerint nem mindenhez van tehetseguk... :)
     
    gacsat likes this.
  3. zulu

    zulu Active Member

    Nem poén volt.
     
    zsolti likes this.
  4. zulu

    zulu Active Member

    Nekem is volt török szerelésű Rönyom. Semmi baj nem volt vele, 6 évig használtam.

    Azt lenne jó tudni, hogy az F-35-be szerelt dolgaik saját fejlesztésűek, vagy csak összeszerelik.
     
  5. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Az oszt igen :p !
    És mit jósolsz nekünk a jövőre nézve :D ?
     
  6. misinator

    misinator Well-Known Member

    A török összeszerelésű Fiat Albea (és Linea is) is összerakottabb és megbízhatóbb, mint az ugyanakkor gyártott olasz Puntók...
     
  7. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Molni küldi szeretettel: F-35 Red Flag gyakorlat első hírei.

    Tömören arról van szó benne, hogy a mostani Red Flag gyakorlaton az F-35-ösök már "teljes értékű" (értsd: kevésbé szigorú korlátozások a repteljesítmény terén) szoftverrel repültek, az egyik gyakorlaton 60 ellenséges repülőgép ellen. A tapasztalat a korábbi Red Flag gyakorlatokon is az F-35 mellett volt (20:1 kill/death arány), de ez most teljesen új szintre lépett, frissen képzett pilóták győztek le fordulóharcban tapasztalt vén rókákat, akik ugye agresszor gépeket vezettek.
     
    Nagy Csaba, gacsat, arcas and 4 others like this.
  8. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Szar dolog is lesz 20 év mocskolás után elkezdeni elismerni a gép erényeit... szegény "szaksajtó".

    Amúgy nagyon érdekelne egy összehasonlító videó a pilóta látószögéből 4.th gen vs. DAS F-35. Ekkora gépszámnál a situational awareness mennyire fejlődött, mennyire átlátható a fedélzeten a teljes légi helyzetkép. Mert abból amit a gépről tudunk, az egész ACEVAL/AMIVAL által fedlobott problémakört megoldották ezzel a rendszerrel.
     
  9. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Inkább propaganda sajtó...

    Lérakosként soha sem néztem le az F-35-öst, sőt amikor már ismerni lehetett alapvető képességeit, akkor azonnal egyértelművé vállt, hogy ezt a gépet az Sz-300PMUx HMZ-jében való eredményes tevékenységre tervezték az alapoktól.

    A múlt század vége óta (1999) meg a manőverezési képességnél messze fontosabb a situational awareness.
     
    Nagy Csaba, wolfram, fip7 and 3 others like this.
  10. Wilson

    Wilson Active Member

  11. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    60 kérdés és 60 válasz az F-35C pilótától (link by Molnibalage):

    Pár érdekesebb:

    Kérdés: Melyik volt a legélvezetesebb gép, amivel repültél?
    Válasz: A legacy Hornet (olvasd: F/A-18A/B/C/D - Cifu), az egy igazi kékgalléros dolgozó ember vadászgépe, szuper mozgékony, szuper élvezetes, bármit kérsz tőle, megcsinálja kérdés nélkül.

    Kérdés: Mi a legnagyobb gondod az F-35-el?
    Válasz: Még mindig gyerekbetegségei vannak. A problémamegoldás olykor csak annyi, hogy leállítod a gépet és újra bekapcsolod. Ez nem történik sokszor és ha egyszer kinövi, nem lesz többé probléma!

    Kérdés: Milyen érzés egy gyerekbetegségekkel bíró vadászgépet vezetni, kényelmetlen?
    Válasz: A gépet biztonságos repülni, csak a hadrafoghatósága nincs még meg a haditengerészetnél. Ezt nevezem gyerekbetegségnek. Ez még mindig egy repülőgép, csak nem a végleges változat. Nem repülnék olyan géppel, ami nem biztonságos, és a karbantartók se hagynák.

    Kérdés
    : Mit gondolsz mi a legnagyobb tévhit az F-35C kapcsán?
    Válasz: Úgy hiszem a legnagyobb tévhit az, hogy ez egy fordulóharcra született vadászgép (dogfighter).

    Kérdés: Az F-35A a hírek szerint a Panther (Párduc) becenevet kapta, olyat is hallani, hogy a tesztelésnél történt repüléseknél az F-35C a Reaper (Kaszás) illetve Raven (Holló, de utal a fekete színre is (hollófekete)), de egyik sem terjedt el. Mit gondolsz, milyen néven fogják a haditengerészet pilótái hívni a gépet?
    Válasz: A VFA-101 F-35C század hívóneve Reaper. A légierőnél elterjedt a Panther, mi poénból hívtuk a gépet 'C Panther'-nek (ejtsd: Szee Panther, vagyis Láss Párduc), de csak viccből. A hajón "Gömbvillámnak" (lightning ball) hívjuk.

    Kérdés: Hogy látod a jövőt, hogy a Horneteket le fogja váltani az F-35?
    Válasz: Az F-35C a jövő. A Hornet már öreg, mennie kell. Okkal nem repüljük már az F-4-et és az A-6-ot. A technológia fejlődik és az igények változnak.

    Kérdés: Leszállásnál nincs utánégető a talafogás után? (megj.: ha elkapod a kábelt, akkor tökmindegy, mert megfog a kábel, ha nem kapod el, szükséged van a tolóerőre, hogy újra a levegőbe tudj emelkedni - Cifu)
    Válasz: Csak a legacy Hornet (F/A-18A/B/C/D) ment utánégetőig ilyenkor. A Rhino (F/A-18E/F) és az F-35 csak teljes tolóerőre kapcsol (MIL teljesítmény). Ha kábelelkapáskor utánégetőt látsz a Youtube-on (2 esetben), ott az a két gép (nem pilótát mond - Cifu) hibázott.

    Kérdés: Ha lenne egy gép, amivel szívesen repülnél, melyik lenne az?
    Válasz: A Raptor.

    Kérdés: Milyen sűrűn repültél külső függesztménnyel? Milyen változásokat jelent ez a lopakodóképességet leszámítva?
    Válasz: Én személyesen még sose repültem külső függesztménnyel.

    Kérdés: Melyik volt a legkeményebb gyakorló légiharcod? (Milyen repülő ellen és hogy ért véget a számodra?)
    Válasz: Raptor. Nagyon rosszul (ért véget számára - Cifu).
     
    Nagy Csaba, arcas, misinator and 9 others like this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Csak nem a jó öreg TVC miatt? :)

    Azért lássuk be, dehogynem. Nagyon világbajnok dolog az a TVC, de inkább csak 1vs1 dogfight-ban, amit pedig igyekszik mindenki elkerüni. Alsóhangon is úgy, hogy minimum 2vs2-vel indítanak, de a valóságban a BVR a gyakorlatias problémamegoldás.

    De jó tudni, hogyha mindezek nem adottak, akkor a Raptor még előveheti a TVC kártyát.

    Viszont a válaszok alapján szerintem szignifikáns különbségek lehetnek az USAF F-35A és a US Navy F-35C gépeinek a repülési jellemzői közt.
     
    fip7, fishbed and Python like this.
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Minőségileg a török gyártású F-16osok voltak a legjobbak.
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    "Nagyon rosszul (ért véget számára - Cifu)."
    Sajnos a magyar nyelv itt hibás. Most kinek a számára?
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Látnátok, miket írnak róla az RT kommentszekciójában.
     
  16. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Az F-35C pilóta számára.

    Szerencsére nem látjuk. :)
     
    Python, Fade and gacsat like this.
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azért az látszik az F-35 dog fight eredményein,hogy EOTS ide vagy oda sokkal gyengébben teljesített mint a Raptor...
     
  18. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Szerintem te először is összekevered az EOTS-t (ami az orr alatti elektron-optikai érzékelő) a DAS-al (ami a gép testén körben elszórt 6 darab infravörös érzékelő, amely 360°-os kilátást adhat a pilótának).

    Másodszor nem ismerjük a részleteket. Magasság, sebesség, távolság adatok a fordulóharc kezdetén, ha közvetlen közel voltak egymáshoz, akkor a Raptor győzelme borítékolható, hiszen sokkal jobb manőverezőképességű gép. Erre építették gyakorlatilag. Az F-35C viszont egy többfeladatú harci gép, amely "mellékesen" képes a fordulóharcra is.

    Harmadszor az F-35C rendelkezik például 'sisakcélzóval', vagyis elég széles irányban képes lehet a célpontot kijelölni a levegő-levegő rakétáink - a Raptor a mai napig nem rendelkezik ezzel a képességgel (vagyis csak a HUD-on "befogott" célpontot képes megadni rakétának). Szóval függően a fordulóharc gyakorlat szabályaitól, lehet, hogy a cél csak az volt, hogy mondjuk a gép orra előtti (hasamra csapok) 20°-os "tölcsérben" kell tartani a célpontot 5 másodperc a légi győzelemért. Egy ilyen helyzetben elég egyértelmű az F-22A előnye...
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member


    Igen DAS-ra gondoltam bocsánat!

    Nem arra gondoltam amit írtál hanem a Red Flag eredményekre a Raptornak 200 az 1-hez(kb) az F-35-nek meg 20-az 1-hez volt az arány ha jól emlékszem.Persze mondhatunk nagyon sok mindent de ez akkor is 10-szeres különbség.
     
  20. Fade

    Fade Well-Known Member

    2017es adat akkor F-35 még nagyon IOC volt. FOCot elvileg idén kap. Vagy 2020ban.

    Onnan sztem nagyon izgi lenne ha tudnánk mit müvel egymással egy F-35 és F-22. Persze nem fogjuk jó ideig tudni...
     

Ezen oldal megosztása