1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Valaki április 1-re photoshopolta....

    [​IMG]
     
    fishbed and wolfram like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Remélem a jövő Vári Gyulái remélem nem repülik szét őket a nagy semmiért a semmi repórából. Már, ha lesz itthon valaha is F-35A.
     
    Tcat, Nagy Csaba, notaricon and 3 others like this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezt nem lehet szétrepülni. :)
    Amúgy olvasgatom a videó kommentjeit.
    Az egyik azt írja, beszélt a demo után a hajózóval, aki elmondta, hogy a gyakorlásokhoz képest jóval nagyobb sebességgel repülte a húzott fordulót, de még így is bőven maradt energiatartaléka az egyből indított függőleges figurához.
    A nagyobb sebességeken repült manőver elemeknél jóval 20 tonna felettire saccolja a pilóta a dinamikus tolóerőt (nyilván itt, földközelben), ami azért nagyon nem semmi.
    A bemutatóhoz teljes(!) kerótöltéssel száll fel a gép.
    A bemutató vége felé a kifogyasztott gép látványos "Horog" manővereket csinál (ez korábban a Szu-27M és a korai MiG-29K mutatványa volt), melyekből a gép nem leadja az orrát, hogy sebességet gyűjtsön, hanem a kormányfelületei vannak olyan hatékonyak, hogy vízszintbe forgatják a gépet, ami erőből kitolja magát felfelé.
     
    nyugger, ozymandias, Python and 4 others like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A teljes kerótöltés sejthető volt, egy másik komment asszem megjegyezte, hogy elég ritkán kapcsolta ki az utánégetőt. Egy biztos. Aki erre a gépre azt mondja, hogy dogfightra alkalmatlan, az nettó kretén.
     
    Tcat, ozymandias, Python and 3 others like this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Emlékezz a US Navy F-35C pilóta idevágó megjegyzésére.
    Ő konkrétan a géppel kapcsolatos leggyakoribb félreértésnek nevezte, hogy az F-35C egy dogfighter lenne.
    Ezért vagyok kíváncsi az USAF F-35A demoja után a US Navy F-35C demójára is.
    A Navy bemutatók idáig mindig is sokkal "sűrűbbek" és érdekesebbek voltak, mint az USAF műsorai.
    Kíváncsi vagyok, hogy ők mit fognak majd kihozni változatlan tolóerő mellett a jóval nehezebb, de jóval nagyobb szárnyú és máshogy mechanizált gépükből, azzal a mentalitással, ami náluk hagyomány.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az F-15 vs F-14 demók kapcsán pontosan ezen gondolkodtam pár hete, amikor egy F-14-es cikktervezet képe sejlett fel a fejemben bringázás közben.
     
    Nagy Csaba, wolfram and notaricon like this.
  7. comandante

    comandante Well-Known Member

    A gyártónak mindig jó volt a marketingje.
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Két F-35C fleszállása és rövid fordulóval egybekötött elköszönése a 2019-es Travis Air Show zárónapján.
    Nincs még US Navy F-35C demo team, ennyi, amivel egyelőre be kell érnünk.

     
  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Hát persze, hiszen a gyártóknak ez érdekük, ha el akarják adni a terméküket a laikus politikusok által vezérelt országoknak. Na de jelenleg a Lockheed-nél a Szuhoj sokkal nagyobb király a parasztvakítás-műfajban. :D
     
    fip7 likes this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    F-35 Lightning II of Italian Air Force at Iniohos 2019

     
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Engem nem érdekelnek a bemutató repülések, de ahogy leírod a lényeget kiemelve, az tetszik.
    Főleg azért nem érdekelnek, mert annyi közük van a valósághoz, mint a műkorcsolyának a hoki világbajnokság eredményéhez.
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez tény, de jó elveszni a részletekben, mint műkedvelő amatőr.
    Érdekes látni, elemezni, hogy hogyan repülnek a géppel, ami elsősorban fegyver, másodsorban repülőgép.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez az, ami rohadtul nem igaz. Azért egyfajta benchmarkra igenis megfelelnek.
     
  14. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Nem alkalmatlan, csak kevésbé alkalmas.

    https://warisboring.com/test-pilot-admits-the-f-35-can-t-dogfight/
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Te most majdnem egy 4 (!) éves cikkel jössz, ami láthatóan butaság és még elavult is.
    1. Akkoriban "picit" más szotverrel és limitekkel repültek. A szoftver evolúció úgy párszor be lett már kommentelve. Ez alapján lehet tovább tájékozódni.
      https://www.f35.com/about/life-cycle/software

    2. Linkelek a több ellenvéleményt, hogy ez a cikk miért butaság, de van bőven:

      https://www.heritage.org/defense/re...2.1977010566.1554711239-1620858459.1554711239

      https://ukdefencejournal.org.uk/f-35-pilot-counters-performance-myth/

      https://theaviationist.com/2016/03/...g-in-the-f-35-a-jsf-pilot-first-hand-account/

      Az különösen mókás, hogy ugyanarról az oldalról későbbi hírt nem linkelsz.
      https://warisboring.com/norwegian-pilot-yes-the-f-35-can-dogfight/


    3. A demo teljesítéményből az látszik, hogy egy felfegyverzett F-35A és F-16C esetén az F-16C-nek kb. akkor van pariban, ha az F-35A full keróval repül, az F-16A pótos nélkül és teljes belsővel és nincs rajta se TGP se HTS pod. A repteljesítmény cikk ezekre is ki fog térni konkrét számokkal elvileg, csak pillanatnyilag el vagyok csábulva több irányba és tojok rá, meg két másik HTKA-s írás is beelőzi.

      Konkrét példán be lehet mutatni azt, amit már számtalanszor elmagyaráztam. Demo teljesítényben az F-16C és F-35A között vonalvastagságnyi eltérés látszik abszolút repülési teljesítményben talán az F-16C javára, de nem általánosan. A fenntartható forduló szögsebességben minimális előnyt tudott eddig felmutatni a videók alapján, de emelkedésben és vízszintes gyorsulásban nem látszik eltérés a Vipera javára. A kis sebességű manővereknél - amiért egyesek sokan oda vannak - sehol nincs az F-16 még tiszta konfigban sem az F-35A-hoz képest. Ezt kár tagadni a videók alapján.

      Namármost az F-16C nem igazán teljes keróval demózgat, de még ha igen is, akkor az F-35A belső kerő 18000 font, addig F-16-nál ez 7200 font. Csak, ha mindkét gép biztonságija 1500-2000 font táján van, akkor belátható, hogy melyik marad tovább a harctéren illetve az, hogy az F-35 esetén a relatív tömegnövekedés, tehát a teljesítmény csökkenés kisebb pusztán a tömeg, nemhogy a függesztmények légellenállását nézve.

      USAF F-16-os csak ECM poddal repül, mert nincs integrált ECM. A legkönnyebb ASF konfigot leszámítva harcászati konfigban sem nagyon rúg labdába az F-35A-hoz mérve, nemhogy AG és SEAD-ben, amikor az F-16C lényegében szuperszonikus repülésre képtelen...
     
    Nagy Csaba, misinator and fishbed like this.
  16. Python

    Python Well-Known Member

  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  18. tomippo

    tomippo Well-Known Member

    Ellopták az oroszok az eltűnt gépet.
     
  19. comandante

    comandante Well-Known Member

    Vagy a kínaiak!
     
  20. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    ??????
     

Ezen oldal megosztása