1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    Airbus heli meg F35 párhuzam, ne nemá...o_O
     
  2. rudi

    rudi Well-Known Member

    Akkor az Aeroflot szerverek vs. F-35 Mission Data File szerverek párhuzamhoz mit szólsz? :);)
     
    Gaudi, arcas and borisz like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ahhoz, hogy fegyverzetet fejlessz/illessz az F35-re, ahhoz nem kell a saját szoftver megléte. Gondolom a pilonok csatoló kimenetei sztenderdizált kapcsolatot biztosítanak.
    Maximum az F-35 rendszerébe kell "driver szinten" telepíteni a fegyverrendszert.
    Lásd még: brit gépekre illesztésre kerülő Brimstone-ok, Meteor-ok.
     
  4. arcas

    arcas Well-Known Member

    Émmmmáá nem szólok semmit :)
     
    rudi and fedett_mókus like this.
  5. emel

    emel Well-Known Member

    A számítógép-vezérlésű gépeken sokféle beavatkozási lehetőség létezik, ha minden startnál frissítést kap a fedélzeti számítógép. Nem biztos, hogy haragszomrád esetén nem kap frissítést a fed. számítógép, de hogy milyet az csak akkor derülne ki. Kaphat pl. olyan frissítést is, hogy attól kezdve hiába tologatja a pilóta a gázkart, a hajtómű csak alapgázon hajlandó üzemelni. Persze kaphat bármilyen más program-módosításokat is, a variációs lehetőség eléggé sokrétű.
     
    alfa74 and fip7 like this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Gondolom, ha az indítási szekvencia során a számítógép(ek) hibára futnak ki, a gép el se indul.
    Nálunk, egy egyszerű gázmotorokból álló flotta is távoli eléréssel olyan mélységig finomhangolható, hogy akár az elindulást is meg lehetne hiúsítani, oly módon, hogy vagy az előgyújtás szöge nem lesz, jó, vagy a turbónyomás lesz csak kicsivel elállítva, netán a hűtővíz nem lesz elégséges és még sorolhatnám. A motor meg felpörög, aztán egyből vészleáll.
    Mindebből a vevő meg csak alapvető gépészeti hibákat fog látni, mert a közvetlen diagnosztika majd ezt fogja produkálni.

    Csak nekünk annyiban nem érdekünk az ilyen turpisság, hogy a mi hotline-unkat és a szervízes csapatunkat azután fizetik, hogy a virtuális erőműre kötött gépek mindig pöccre induljanak. És ez csak egy gázmotor, nem egy harci repülőgép.
    És mi nem keverdhetünk politikai összetűzésbe a potenciális vásárlóinkkal.
     
    misinator, nyugger, fishbed and 6 others like this.
  7. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Én nem csak és kizárólag az F-35-re gondoltam, hanem a régebbi gépekre (F-4, F-16, F-15) és pontosan azokra a cuccokra is, amiket leírtál. És igazából ezeken keresztül az okokra, amiért Izrael évtizedek óta fejleszti és használja a saját fegyvereit és szoftvereit az amcsi cuccok mellett. A költői kérdésem erre irányult.;)
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Kb. a MiG-21 volt az utolso, amit onalloan tudott uzemeltetni a Honvedseg. Ehhez viszonyitva az hogy alkatreszellatassal, fegyverek bevethetosegenek korlatozasaval vagy szoftveresen akadalyozzak meg a gepek bevethetoseget, az csak a "technikai fejlodest" mutatja. A fuggoseg es a kiszolgaltatottsag minden modern harci gep eseteben fennall, ha nem teljesen sajat fejlesztesu vagy nincs meg hozza a teljes hatter. Ez a parhuzam. ( Mar a Gripenek erkezesekor is ezt mondtak.)
     
  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    Persze, ilyen alapon bármit veszünk károghatunk, hogy mi lesz ha...,mivel hazai gyártásban a kézifegyvereken kívül semmivel sem számolhatunk igazán.
    Az alaptéma az F35 "felhőben" tárolt dolgairól és annak esetelges hiányából fakadó hátrányokról kezdődött, az on-line hozzáférésekről szólt, ami nem teljesen ugyanaz mint az Airbus vagy a Gripen "szerviz-szoftverei". Én erre utaltam...
     
  10. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Akkor próbálj meg egy nem Boeing gyári, up to date revision manualokkal bereptetni EASA/FAA ország légterébe - ha beengedtek is fel már nem szállsz újra (ugyanis bukod a CoA-t).
    Polgárin az airworthiness, a doksik a "távirányítás". Nem katonai, de ahogy meg lehet fogni (hiszen nem repülhet jóváhagyott papírok nélkül), az hatásában ugyan az. A jogi környezet fogja meg, amihez meg a doksikat a Boeing adja, az meg Amerikában van, a szerverpark. Erre gondoltam.

    Dehogynem kell.
    Honnan tudja a gép agya, mit teszel rá? Ok, talán fel lehet rá függeszteni (szabvány bombazár), de honnan tudja, mi van ráaggatva, hogy ad át neki célkoordinátákat, hogyan számolja leoldás után az új súlypontot a trimmeknek? Ezenfelül le kell folytatni a vibrációs, eltávolodási, stb. teszteket. Ahhoz meg tesztgép kell meg telemetria a mérnököknek..
    A software nélkül semmit sem integrálsz rá, mert a gép nem tudja, mi kerül rá, nem tud kommunikálni vele, nem tud számolni vele.
    A gépekre minden integráció az LMen keresztül megy - bár az UK az egyetlen level 1, lehet ők maguk is megoldják (erről fogalmam sincs).

    Én ugyanezt próbáltam átadni, csak nem ment. Ezek a cuccok egyfajta elköteleződést jelentenek, "beházasodsz" a családba, a szövetségi rendszerbe. És a házad bánja ha kifarolsz...
    Sosem vitattam, hogy a legnagyobb függés valaha ez a gép a gyártótól, de az nem valami gonosz dominancia miatt van (annak ezer más módja van, de ez a "remote control" kiverné a biztosítékot), hanem mert a maintenance csak így megoldható. Mehet az F-35 ALIS nélkül is, csak dupla annyiba kerül az egész, kiépíteni mindent a világon. A költségeket csak így lehetett lenn tartani, egyszerűen annyira bonyolult egy modern gép.
     
    Bleroka, fishbed and molnibalage like this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Csak hogy értsd, hogy miről beszélsz. (Távol álljon tőlem ebben az ügyben a tiszteletlenség!)
    Most azt írtad le, mintha az otthoni számítógépedre egy nyomtató telepítéséhez követelnéd a Microsoft forráskódját.
    Namost az izraeliek meg is kapták a "nyomtatóhoz" a forráskódot! ;)
     
    fedett_mókus likes this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Namost pont ez az a pont, amiről (vagy ha úgy tetszik, ami miatt) vitázunk.

    A te álláspontod szerint ez a fajta függőség csak a gép technológiai színvonala miatt van, amivel minden potenciális vásárlónak a nyilvánvaló előnyökért cserébe együtt kell élni. Egyfajta "szövetségesi rendszerről" beszélsz, de ez az én szememben már-már egy erőteljes alárendeltségi viszony.
    A NATO az egy szövetség, amit a kétoldalú politikai megállapodások tartan kordában.
    Az F-35 esetében az alacsony észlelhetőség az, amivel a 4+ generációs többi technológia sehogy se tud egálba kerülni, a többi képeség így-úgy reprodukálható.
    Viszont nem kerül a vásárló ennyire kiszolgáltatott helyzetbe.
    Az F-35 nem egy szövetség, hanem egy alávetettség az USA-val szemben.
    És mindezt a "jóárasított" karbantartás címén érik el.

    Vegyünk egy példát.
    Hazánknak az F-35A azért lenne jó, mert jó repülési képességei, jó szenzorai és hatékony fegyverzete van. Egy feltöltésel, teljes fegyverzettel hatékonyan tud elfogni bármit és mindezzel együtt van hosszú őrjáratozási ideje.
    Emellett hatékony csapásmérő potenciál is.

    Ehhez képest elég nagy ár az, hogy még a sugárhajtóműve is megfogható a mindenható távoli eléréssel, csak, mert a gép az EW rendszerekhez szükséges porszívózáshoz be van kötve egy olyan hálózatba, amiről mi vevők nem fogunk sokat tudni.
     
    Kurfürst, gacsat, svajcibeka and 8 others like this.
  13. boki

    boki Well-Known Member

    OFF
    A napokban derült ki, hogy az osztrákok lekapcsolták a GAZPROM mobil kompresszorait(osztrák gyártású), amelyeket gázvezetékek javításánál használnak,müholdon keresztül.

    ON
     
    mindenen kívül and gacsat like this.
  14. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    A fegyvereket nem a katonák veszik, hanem a politikusok. Az ő értelmi képességeikről pedig nincsenek illúzióim!
     
    misinator, formosa1 and fishbed like this.
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Én biztos vagyok benne, hogy van benne vészkapcsoló, amit Washingtonban álítgatnak.
     
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A TVd megfigyel. A telefonod lehallgat. Majd pont a vadászgéped nem fog. Haha.;)
     
  17. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    Te jó ég itt még mindig ez megy? :D
     
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ronda gép, nem szoktam olvasni ezt a topikot. Most unalmamban benéztem, és épp ez volt a téma.:) Most valami ünneplés van, minden újságban ugyanaz az érdektelen téma megy. Hát reggelinek végigolvasom a HTKAt.
     
    fedett_mókus likes this.
  19. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    Azt hittem még mindig ez megy , pár napja elég heves beszélgetésekre került itt sor pont arról a washingtoni gombról :D
     
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Örülj neki, ha nem zuhan le, ha megnyomják.
    Ezek nem új dolgok. Biztos vagyok benne, hogy az araboknak eladott cuccok Izrael irányába nem működnek. Különösen légvédelemi viszonylatban. A rakétáik nagy ívben kerülik el a zsidó repülőket.
     
    fedett_mókus likes this.

Ezen oldal megosztása