F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Te sem értetted meg. Az RQ-170 egy UAV. Tehát távirányítható. Ezért sikerült így lehozni. Ha kizárható lenne az ember, ahogy egyesek itt képzelték korábban, akkor azt is így el lehetne hozni. Nyilvánvaló, hogy ilyen hülyeség nincs.
??? Tényleg nem vagyunk egy lapon.:(
- A "nehéz megértés" a különböző fajsúlyú adatokra vonatkozok, és abban biztos vagyok hogy legalább Te érted a különbséget.
- Az RQ170 ügy ettől szerintem független és magam is cáfolni igyekeztem azt a csacskaságot hogy az USA-ban megnyomnak egy gombot és a világ másik felén leesik az égből egy F35 (pilótával együtt..)
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Beast mode

br190040165.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
211
183
43
  • Tetszik
Reactions: Terminator
M

molnibalage

Guest
Ez reális lehet, hogy az iráni F-5-ösök, ha felfedezik az F-35 - t akkor már előnyben lennének, mert jobbak a dogfightban? Még csak nem is vmi iráni vagy egyéb propaganda állítja ezt.
https://nationalinterest.org/blog/b...r-force-really-take-out-stealth-fighter-90626
Nettó hülyeség.
  1. Az F-35A-nál láttuk, hogy demózva F-16C szint. Harci konfigban jobb, hiszen relatív értékben kevésbé romlik a teljesítménye.
  2. Az F-5 soha nem volt az F-16 teljesítményének közelében sem. Ps görbén is meg tudom mutatni elvileg, ha kell. Meg van FM...
  3. A DAS nem párolog el. A WVR BVR határán az F-35A pilótája mindentlátó szem az F-5 pilótához képest, aki kb. pontosan ott van, mint 1950-ben voltak a pilóták.
  4. A data link sem párolog el.
  5. A HMS sem.
A 4++ gépeket szétcsapja az F-35A, akkor miféle gond lenne neki egy kb. MiG-21bisz szinten levő gép? Semmi.
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 029
765
113
Nettó hülyeség.
  1. Az F-35A-nál láttuk, hogy demózva F-16C szint. Harci konfigban jobb, hiszen relatív értékben kevésbé romlik a teljesítménye.
  2. Az F-5 soha nem volt az F-16 teljesítményének közelében sem. Ps görbén is meg tudom mutatni elvileg, ha kell. Meg van FM...
  3. A DAS nem párolog el. A WVR BVR határán az F-35A pilótája midentlátó szem az F-5 pilótához képest, aki kb. pontosan ott van, mint 1950-ben voltak a pilóták.
Sejtettem, csak eddig a national interest egy elég jó oldal volt. Csodálkoztam is ezen a cikken, ezért is linkeltem. Köszi a választ!
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 749
66 468
113
Az F-35A-nál láttuk, hogy demózva F-16C szint. Harci konfigban jobb, hiszen relatív értékben kevésbé romlik a teljesítménye.
És ez egy elég óvatos kijelentés volt. Mindent összevetve még az F-16C-t is felülmúlja. Hasonlóna gyorsul és emelkedik, de az F/A-18C szintjén manőverezik.
Mármint a legújabb szoftverfrissítésen átesett F/A-18C szintjén, aminél gyakorlatilag nincs állásszögkorlát, a gép az aerodinamikailag elérhető maximális állásszögig kirepülhető, biztonsággal kontrollálható.
És ezen a szinten mozog most az F-35A.
 
M

molnibalage

Guest
És ez egy elég óvatos kijelentés volt. Mindent összevetve még az F-16C-t is felülmúlja. Hasonlóna gyorsul és emelkedik, de az F/A-18C szintjén manőverezik.
Mármint a legújabb szoftverfrissítésen átesett F/A-18C szintjén, aminél gyakorlatilag nincs állásszögkorlát, a gép az aerodinamikailag elérhető maximális állásszögig kirepülhető, biztonsággal kontrollálható.
És ezen a szinten mozog most az F-35A.
Igen, mert az óvatossal is alázós.
Nem tudom, hogy mi ez a national izé, de a többi cikke is ilyen...
Már az oldal alapvető formátuma olyan, hogy sok jót nem vártam tőle...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 837
113
És úgy csökken az ár, hogy még mindig nem teljes ütemű a sorozatgyártás...

És ha még ehhez hozzáadjuk, hogy vele együtt mennek ki a régebbi típusok, valami elképesztő megtakarítás jön ki. Kevesebb spec. műhely kell, kevesebb tanfolyam, szakszó megújító kell (típus/alváltozatok), alapvetően az egész képzési rendszer egyszerűsödik, ráadásul az állománytervezés is egyszerűbb, hiszen egyen típus miatt nem kell állandóan egy fél repteret áttelepíteni (ott lévők fogadhatják, mert mindenhol ugyanaz repül).
Az össz megtakarítás igazán nem is látszik, mert nincs kirészletezve, mi mindent levált a cucc. Az USAF 10 éven belül a jelenlegi maintenance kapcsolódó kiadásainak (emberek, papírok, spec. szerszámok, laborok, ALIS, stb... miatt) tippre olyan 20-30%-át elveszíti, ami félelmetes szám.
A Ryanair ezért is baromi nyereséges - egyetlen típus, azok a legújabb top gépek - karbantartás így a lehető legszámíthatóbb és a repült idő a legtöbb lehet. A military lényegében (bizonyos szinten csak persze) ugyan ezt csinálhatja ezzel a géppel.

Aláírták az USA történetének legnagyobb egyszeri beszerzési szerződését
F-35 Lot12-14 ….478 db gép $34 milliárd
Az infografika elmagyarázza hogy miből, mennyit és mennyiért
IMAGE-10-29-19-AT-11.36-AM.jpeg


Ja, és Október elejére a bevethetőségi arány a korábbi 55%-ról 73%-ra ugrott...

Naná, hiszen kezdik a szerelők kiismerni a gép nyavajáit. Út típusnál mindig ez a baj, hogy meg kell ismerni, hol vannak a gyenge pontjai, hol szeret csöpögni, szar leszállásnál hol görbül, stb...
Gyűlik a tapasztalat, feláll a karbantartási rendszer - és elérik, amire milliárdokat költöttek. A homogenizált, magasan automatizált maintenance hátterű flottát.
(olyan ez, mint Tupoljev doksipakkról átállni egy Flyembraerre vagy MyBoeingFleet-re. Mint C64-ről Androidra.)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Nem értetek hozzá...
... bezzeg az Index.
;)

34 milliárd dollárért vásárol a világ egyik legrosszabb vadászgépéből a Pentagon

A világ egyik legdrágább és legrosszabb vadászgépéből vásárol be az amerikai védelmi minisztérium, a Pentagon: 34 milliárd dollárért, azaz több mint 10 ezer milliárd forintért vesznek F-35 típusú gépeket a Lockeed Martintól...
...
... az elképesztően drága, ár-érték arányban csapnivaló F-35 minden idők öt legrosszabb vadászgépének egyike.
 
M

molnibalage

Guest
Nem értetek hozzá...
... bezzeg az Index.
;)

34 milliárd dollárért vásárol a világ egyik legrosszabb vadászgépéből a Pentagon

A világ egyik legdrágább és legrosszabb vadászgépéből vásárol be az amerikai védelmi minisztérium, a Pentagon: 34 milliárd dollárért, azaz több mint 10 ezer milliárd forintért vesznek F-35 típusú gépeket a Lockeed Martintól...
...
... az elképesztően drága, ár-érték arányban csapnivaló F-35 minden idők öt legrosszabb vadászgépének egyike.
Akkor ez ennyi volt. Én azt hittem jó gép. Sajnálom...
Nem ők(az Indexnél)tehetnek róla,hogy nem értesz hozzá...
Ez megérne egy vaskos HTT-t, csak nem tudom, hogy pazaroljam-e rá az időmet....
 
T

Törölt tag 1586

Guest
És úgy csökken az ár, hogy még mindig nem teljes ütemű a sorozatgyártás...

Nem ünneprontási szándékkal de azért látni kell hogy a pozitív hírek mellett azért maradtak még jócskán ellenérvek az F35-tel szemben

Árcsökkenés: az FMS ügyfelek ebből az árcsökkenésből várhatóan sajnos nem sok mindent fognak érzékelni. Nekik várhatóan továbbra is $200 millió körüli összegbe fog fájni egy-egy gép…

Mission Data szerverek: azok továbbra is az USA-ban fognak maradni, ezért a nem USA vásárlóknak erős kompromisszumot kell kötniük a nemzeti szuverenitásuk kárára.

Üzemeltetési klts.ek: azok sajnos nem csökkennek olyan mértékben mint a beszerzési klts. A repült óra klts. még mindig többszöröse a Gripennek, de a többi a 4++ típushoz képest is sokkal magasabb
 
M

molnibalage

Guest
Nem ünneprontási szándékkal de azért látni kell hogy a pozitív hírek mellett azért maradtak még jócskán ellenérvek az F35-tel szemben

Árcsökkenés: az FMS ügyfelek ebből az árcsökkenésből várhatóan sajnos nem sok mindent fognak érzékelni. Nekik várhatóan továbbra is $200 millió körüli összegbe fog fájni egy-egy gép…
Mert az FMS vásárlóknak csomagban adják el a gépet. Az USAF számára sem a flyaway cost az egy gépre eső rendszerbe állítási költség. Csak azt mutatja meg, hogy az a balfasz mantra, amit a sajtó tol, hogy ez a világ legdrágább vadászgépe, az nettó hülyeség. Azt meg végképp cáfolja, hogy a legrosszabb ár/érték aránya. Mert ebben ott van a TGP pod, a HTS pod és a FLIR pod ára , meg a vonatott csali alkalmazhatóság, csak ezek integrálva vannak az F-35A-ban. Az F-16C Block 70-hez meg ezeket veheted meg külön...

Az első szériás F-14A-k mai áron valahol 85-100M USD flyaway árban voltak. Nézd meg, hogy mit tudott az F-35-tel szemben. Erős túlzással az AIM-54 alkalmazásán kívül semmit, amit igen erősen röhögve az F-35 is meg tudna oldani külső függesztéssel. Ha akarná. De nem akarja, mert doktrinális okokból nincs AIM-54 más vadászgépen sem.

Mission Data szerverek: azok továbbra is az USA-ban fognak maradni, ezért a nem USA vásárlóknak erős kompromisszumot kell kötniük a nemzeti szuverenitásuk kárára.
Ennek semmi köze nincs a gép árához, az ár/érték arányhoz már inkább, ha a technikai paramétereken túl beleveszed ezt is az elemzésbe. De ezt pénzesíteni nehezen lehet.

Üzemeltetési klts.ek: azok sajnos nem csökkennek olyan mértékben mint a beszerzési klts. A repült óra klts. még mindig többszöröse a Gripennek, de a többi a 4++ típushoz képest is sokkal magasabb
Annyival nem sokkal. Már linkeltem. Az F-15E 40k USD táján van, az F-16C 20-22k USD/óra. És mennyivel tud többet az F-35A ezeknél? Hát. Sokkal. Ahol ezek életképtelenek, ott lazán lubickol a gép. Azt hogyan költségeled be, hogy adott környezetben a 4++ gépekkel öngyilkosság repülni az F-35A-val összevetve?