F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Szerintem megérné mert elég sok amúgy a (valamilyen szinten laikus) read-only emberke itt is, nekik sokat segítene egy ilyen profi hozzászólás.
Csak ez a készülő légvédelmis cikk kárára menne. Nem tudom, hogy az ready only és index olvasó között mekkora átfedés van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 028
68 655
113
Az F-35A-ra az USAF már egy komplett demoprogramot állított az idei évtől össze, sikere is van, mert nem TVC-s típusként majdnem egy az egyben hozza a Raptor műsorát.
A Marines az F-35B-ven nem nagyon erőlteti meg magát, egy-két áthúzás, majd némi függeszkedés, kissé fantáziátlan a demo, így jobb nem lévén, mindenféle taktikai imitációkkal pótolják a kieső látványosságokat, ahol is besegítenek nekik az AH-1Z-k és UH-1Y-ok, egy-két F/A-18C áthúzás és sok-sok pirotechnika.

A US Navy viszont csak jövőre tervezi az F-35C demo team felállítását, ugyanakkor sokáig távolmaradni már nem lett volna illdomos, így az év második felétől ők is megjelentek a repülőnapokon egy-két áthúzásból álló bemutató erejéig. Sok egyebet még nem lehet kikövetkeztetni, a gép ugyanolyan erős hajtóművel repül, mint az A, de vagy két tonnával nehezebb, viszont lényegesen nagyobb a szárnya, ugyanakkor semmiféle LERX-e nincs (csak az a kis aerodinamkai él a szívócsatorna oldalán), de cserébe komplexebb a mechanizáció.
Lehet, hogy ez a gép sose fog úgy megindulni, mint a kisebb légellenállású és könnyebb A-modell, de egy hatalmas nagy lepke az egész sárkány, ami miatt egyéb téren lehet érdekes majd a programja.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 303
113
Az f 35 el azt meg lehetne csinalni hogy bekeidoben "csorobb" orszagok a jovoben a lopakodo boritas nelkul hasznalja a gepeket./ezzel nem veszelyeztrtve egy esetleges radarbesugarzas eshetoseget. Masreszt drasztikusan csokkentene mind az uzemeltetesi mind a szervizelesi koltsegeket a hajtomuvet is kimelne. Riasztas emelese eseten bizonyos szinten persze felkerulne a boritas a gepekre./
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 028
68 655
113
Az f 35 el azt meg lehetne csinalni hogy bekeidoben "csorobb" orszagok a jovoben a lopakodo boritas nelkul hasznalja a gepeket./ezzel nem veszelyeztrtve egy esetleges radarbesugarzas eshetoseget. Masreszt drasztikusan csokkentene mind az uzemeltetesi mind a szervizelesi koltsegeket a hajtomuvet is kimelne. Riasztas emelese eseten bizonyos szinten persze felkerulne a boritas a gepekre./
Nem lehetne, mivel ez nem F-22.
A hajtómű állapotának meg semmi köze az alacsony észlelhetőséghez. Az F-22-esnél se.
Az F-35-ös borítása nem igényel olyan komplex utómunkát a karbantartásoknál, mint a Raptornál, mivel teljesen más elv szerint készül.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 303
113
Nem lehetne, mivel ez nem F-22.
A hajtómű állapotának meg semmi köze az alacsony észlelhetőséghez. Az F-22-esnél se.
Az F-35-ös borítása nem igényel olyan komplex utómunkát a karbantartásoknál, mint a Raptornál, mivel teljesen más elv szerint készül.
Ertem koszi. A hajtomu allapota eseteben elsosorban a suly csokkenesre gondoltam.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 028
68 655
113
Ertem koszi. A hajtomu allapota eseteben elsosorban a suly csokkenesre gondoltam.
Nincs az F-35-ös hajtóművén olyan megoldás, ami túlsúlyt képző "szükséges rosszként" van csak jelen és az alacsony észlelhetőséget szolgálja.
Az F135-ös hajtómű saját tömegére vetített tolóereje (van egy ilyen faktor is, dehát milyen faktor ne volna...) az élvonalban van még úgy is,hogy ez a hajtómű nem is kicsi.
Ha végigmegyünk a szerkezeti kialakításán, egyedül a fúvócső az, ami úgymond érintkezik a külvilággal, ez az a rész amit a radarok és infraszenzorok észlelnek.
A speciális kompozit lamellák, a részlegesen ejektoros kialakítás, a különféle hűtőlevegő csatornák mind-mind olyan megoldások, melyeknél valóban jóval egyszerűbb például a jó öreg Pratt&Whitney F100-as kialakítása, de járulékos előnyként az élettartamot is kedvezően befolyásolja.
Ne feledjük, hogy a világon időrendben első olyan fúvócsöve, amelyiket fém helyett kompozit alapú lamellákkal burkoltak az F100PW229-es volt, ez van az F-16C block 52-eseken és az izraeli F-15I Raam gépeken (viszont az összes F-15E-ről és P&W hajtóműves K gépről lehagyták őket. Ahogy fémből készült előediket is a C és D gépekről).
A Rafale M88-asának kompozit fúvócső borítása időrendben csak a második.
Az F-35-ösök F135-ösénél tehát a kompozit lamellák eleve adták magukat, minden más megoldás visszalépés lett volna, ahogy az új orosz 30-as hajtómű is ebbe a sorba lép majd be.
A GE valamiért nem csinál ilyet.
Minden más megoldás/kialakítás az F135-ös hajtóművön csak és kizárólag a tolóerőt és a hatásfok javítását szolgálja, nincs köze az alacsony észlelhetőséghez.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nincs az F-35-ös hajtóművén olyan megoldás, ami túlsúlyt képző "szükséges rosszként" van csak jelen és az alacsony észlelhetőséget szolgálja.
Az F135-ös hajtómű saját tömegére vetített tolóereje (van egy ilyen faktor is, dehát milyen faktor ne volna...) az élvonalban van még úgy is,hogy ez a hajtómű nem is kicsi.
Sőt, annyira nagy, hogy jelenleg gondot okoz az anyahajókra szállítása. Így az F-35 rendelések idején erre a problémára is megoldást kell találni...
 
M

molnibalage

Guest
Sőt, annyira nagy, hogy jelenleg gondot okoz az anyahajókra szállítása. Így az F-35 rendelések idején erre a problémára is megoldást kell találni...
Kicsit le vagy maradva. Már meg van oldva, az Osprey már tudja a deckre vinni. A megoldás megvan, csak még gyártás alatt van.
https://www.aviationtoday.com/2018/04/18/f-35cs-cant-receive-spare-engines-carriers-without-v-22s/

Bár én ezt is ökörségnek tartom. Ott a Greyhound azt kéne elővenni és gyártani. Ennyi. Ehelyett ezzel a gizda Osprey-jel bohóckódnak. Agyrém.
 
M

molnibalage

Guest
Laikus fan kívánsággondolkodása.
Szerintem, ha ennyire nulla vagy természettudományosan, akkor...
... vagy akkor mutasd be fizikai modellel, mert a HTÖ ezt is megmutatja számokkal az F-16 supplementtel, hogy mennyire durva hatása van a relatív tömegnövekedésnek 9 légellenállásnak.

De tutod mit? A szívszerelmed az Me-109. Pakoljál fel arra egy 500-1000 kilónyi bombát és nézd meg mennyire viseli meg. Bár 1 tonnát talán nem is tud. Pakold fel egy B-17 belső terébe és nézd meg a relatív teljesítmény csökkenést. Persze a B-17 eleve gyengébb, csak a példában az F-16C és az F-35A demózva ugyanazt tudja.

Bölcsebb lettél volna, ha csendben maradsz.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 156
16 815
113
Ez reális lehet, hogy az iráni F-5-ösök, ha felfedezik az F-35 - t akkor már előnyben lennének, mert jobbak a dogfightban? Még csak nem is vmi iráni vagy egyéb propaganda állítja ezt.
https://nationalinterest.org/blog/b...r-force-really-take-out-stealth-fighter-90626

Ez egy elég elméleti szcenario és elég nagy HA - az F-5 a maga idejében döbbenetesen jó gép volt a relatív kis tömeg / tolóerő kombó miatt, és valszeg laboratóriumi körülmények között körbe is repülné az F-35-öt de azért ne áltassuk magunkat, az avionikája, elektronikája ahhoz kepest reménytelenül elavult.
 
M

molnibalage

Guest
Ez egy elég elméleti szcenario és elég nagy HA - az F-5 a maga idejében döbbenetesen jó gép volt a relatív kis tömeg / tolóerő kombó miatt, és valszeg laboratóriumi körülmények között körbe is repülné az F-35-öt de azért ne áltassuk magunkat, az avionikája, elektronikája ahhoz kepest reménytelenül elavult.
Dehogy repülné körbe. Ha ennyire nem értesz a Ps görbék értelmezéséhez akkor nem igazán értem, hogy miért kommentelsz ekkora lendülettel. Az F-16C teljesítményéhez képest sehol nincs az F-5E sem. Az F-16C ASF konfigban meg az F-35A szintjén van, de csak ha dobja pótost. Azzal még ott sem.