Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt szerintem senki nem tudja megmondani.Pár kérdés, remélhetőleg nem túl nagy marhaság.
1. Nagyságrendileg mennyivel lett volna olcsóbb az F-35 ha nem fejlesztették volna ki a B verziót?
Ez attól is függ, hogy akkor EMALS vagy hagyományos gőzös marad-e.2. Nagyságrendileg mennyivel lett volna drágább a britteknek az F-35C verzió + CATOBAR QE hordozó?
Szórakoztató, hogy 0 stratégiai érzéked van.Ezt szerintem senki nem tudja megmondani.
Nem az olcsóságról van itt szó, hanem ezzel az A és C változat alapvető kialakítását is behatárolták, mert a lift fan-nak mindenképpen el kellett férnie a gépben.
Ez attól is függ, hogy akkor EMALS vagy hagyományos gőzös marad-e.
Amúgy én ezt a fillérbaszás csúcsának tartom. Az F-35 + 2x CV együtt mennyi is? 20 + x mrd USD vagy mennyi? Is.
Az F-35B a DRÁGÁBB változat.
Mindazért, hogy adott esetben ne deckre, hanem pusztába szálljon le az F-35B? Vastaps.
A fékező rendszer ++6 katapult nem a világ teteje, ami kéne még a CATOBAR-hoz pluszban.
Most tényleg azon verik a f*szukat, hogy akkor a 2x CV esetleg 100-200 millióval olcsóbb, de vettek egy alapvetően lehatároltabb fegyver-rendszert?
Vastaps.
A VTOL egy faszság az én szememben, nem éri meg.
Szerintem a brit politikának és egyes katonai vezetőknek is Harrier nosztaligája van és képtelenek ettől elszakadni még akkor is, ha értelme kb. semmi.
Ráadásul, ez azt jelenti, hogy az F-35B mellé SEMMILYEN más jövőbeli gép naval változata nem mehet a hajóra, mert a közös európai faszomtudja hányadik generációs gép csak a britek kedvéért nem lesz STOL/VTOL.
A brit védelmi széfra ilyen hülyeségeket volt képes megszülni az utóbbi 20 évben...
Meg lást a Chally 2 balfaszkodást.
Szórakoztató, hogy 0 érved van.Szórakoztató, hogy 0 stratégiai érzéked van.
Akkor meg végképp érthetetlen. De így legalább nincs lehetőség repfedélzeti tankerre meg E-2D-re sem. Bravo!Ezt szerintem senki nem tudja megmondani.
Nem az olcsóságról van itt szó, hanem ezzel az A és C változat alapvető kialakítását is behatárolták, mert a lift fan-nak mindenképpen el kellett férnie a gépben.
Ez attól is függ, hogy akkor EMALS vagy hagyományos gőzös marad-e.
Amúgy én ezt a fillérbaszás csúcsának tartom. Az F-35 + 2x CV együtt mennyi is? 20 + x mrd USD vagy mennyi? Is.
Az F-35B a DRÁGÁBB változat.
Mindazért, hogy adott esetben ne deckre, hanem pusztába szálljon le az F-35B? Vastaps.
A fékező rendszer ++6 katapult nem a világ teteje, ami kéne még a CATOBAR-hoz pluszban.
Most tényleg azon verik a f*szukat, hogy akkor a 2x CV esetleg 100-200 millióval olcsóbb, de vettek egy alapvetően lehatároltabb fegyver-rendszert?
Vastaps.
A VTOL egy faszság az én szememben, nem éri meg.
Szerintem a brit politikának és egyes katonai vezetőknek is Harrier nosztaligája van és képtelenek ettől elszakadni még akkor is, ha értelme kb. semmi.
Ráadásul, ez azt jelenti, hogy az F-35B mellé SEMMILYEN más jövőbeli gép naval változata nem mehet a hajóra, mert a közös európai faszomtudja hányadik generációs gép csak a britek kedvéért nem lesz STOL/VTOL.
A brit védelmi széfra ilyen hülyeségeket volt képes megszülni az utóbbi 20 évben...
Meg lást a Chally 2 balfaszkodást.
Igen, ez sincs. És ezen pingpongoztak évekig.Akkor meg végképp érthetetlen. De így legalább nincs lehetőség repfedélzeti tankerre meg E-2D-re sem. Bravo!
Kb. 3x próbáltam neked elmagyarázni Falkland jelentőségét a brit haderőtervezésbe.Szórakoztató, hogy 0 érved van.
Megszoktam.
De akkor vázold fel ezen "stratégiákat".
Ezek a balfaszok az F-35B és mostani QE osztállyal elérték, hogy masszív utólagos átalakítás nélkül ezek a hordozók mindörökké ámen csak STOL/VTOL gépet tudnak fogadni.
Amit senki nem fejleszt.
Az F-35B csak a USMC léte miatt van, akiket pofán kellett volna csapni, hogy "lófaszt, azt kaptok, nem F-35B-t".
Ehhez képest az alapvetően szárazföldön harcoló USMC éppen kidobni készül a harkocsikat, de hurrá, van egy totálisan harmatos F-35B, amikor ahol F-35B és USMC ott van, ott van CVN és F-35C is.
Biztos megérte...
És ezek ezt betonozták be és úgy, hogy semmilyen jövőbeli vadászgép nem tud róla üzemelni.
Kivéve, ha annyira brutális tolóerő felesleges van, hogy legalább ASF konfigban fel tud szállni.
De tanker nélkül is mi lesz? Majd a méregdrága faszom tudja hanyadik generációs vadász tankolja majd a másikat?
Mint amit a US NAVY csinál az SH-val? Kb. annyi értelme van, mint luxusmercivel dinnyét szállítani
És ennek mi van az F-35B-hez?Kb. 3x próbáltam neked elmagyarázni Falkland jelentőségét a brit haderőtervezésbe.
Bevallom erre nem emlékszem.Kb. ugyanennyiszer a Marines (és most már a Navy) Force Design 2030 tervének lényegét.
Egyik sem.Te meg köpködsz összevissza, mint egy toporzékoló óvodás. (persze te ezt azonnal személyeskedésnek fogod nyilvánítani, de ha egyszer tökéletesen lefedi a viselkedésedet, mit tegyek? )
Ez hány tanker is?Nem baj, ha nem vagy képben, majd segítek:
De alapvetően a briteknek még nincs is kimondottan szükségük az Ospreyra, mivel rendelkeznek azzal a nagy hatótávolságú utántöltő flottával, ami a számukra szükséges hadműveleteket biztosítani tudja.
Milyen drónokkal?Ugyanez érvényes a AEW&C képességekre is.
De utóbbi is viszonylag gyorsan kiváltható lesz drónokkal.
Ez a szegény ember azzal főz kategória.Tengerészeti domainben viszont pillanatok alatt le fogja tarolni a piacot az Osprey illetve a hozzá hasonló tiltrotor gépek.
Cserében viszont fixen csapásmérő távolságban van az argentin partoktól.És ennek mi van az F-35B-hez?
Ott van Mt. Pleasant.
Elsüllyeszthetetlen.
Tudod, ahol AWACS is képes települni meg tanker.
Ami a brit CV-n nincs.
Hova kell oda F-35B?
Nézz utána, mert tudtommal még mindig ez a irányvonal, az, amivel megpróbálják Kína irdatlan erőnövelését ellensúlyozni.Bevallom erre nem emlékszem.
Tulajdonképpen azt jelenti, hogy az összes Marines és Navy Osprey képes lesz tankerként üzemelni. Jelenleg valami 300+ van tervben, de szerintem annál lényegesen több lesz végül megrendelve.Ez hány tanker is?
Rosszul fogod fel.Az is mulatságos, hogy akkor a CV mellé land based tanker kell?
LOL
Ezt is félreérted. A Falklandhoz nem szárazföldi tanker, azért vannak a hordozók. De minden máshoz ez elegendő. Ezért tettem hozzá, hogy a számukra szükséges műveletekhez elegendő a szárazföldi tanker flottájuk.Ez aztán az önálló műveleti tevékenység. Falkland közelében meg nincs egy sziget sem, ahova települhetne, ha már ennyire ez a gumicicád.
A UCLASS program eredeti célja egy felderítésre IS alkalmas drón fejlesztése volt. A nyertest meg úgy hívják, hogy MQ-25 Stingray.Milyen drónokkal?
Kérlek vázold fel azon drón paraméterét ami decken települ és mérhető egy E-2-höz.
Dehogy!Ez a szegény ember azzal főz kategória.
A US Navy-nek esze ágában sincs ilyenekkel bohóckodni AWACS szerepkörben.
De azért ott is sikerült a filléres S-3 konverzió helyett ilyen butaságot összehozni.
A Falkland- szigeteket nem hordozókról, hanem a Falkland-szigetekről kell megvédeni. Ezentúl az a baj az F-35B-vel, hogy egy másik 5. gen. típussal szemben teljesen alárendelt szerepben van a harmatgyenge teljesítménye okán. Ha tényleg úgy fog kinézni a lég harc az 5.gen gépek közt, hogy repülnek egymásfelé, 20km-ről érzékelik egymást, indítjág a BVR rakétákat majd azonnal kifordulnak és süllyednek, hogy összeomlasszák az ellenük indított rakéta HMZ-jét, akkor egy olyan gép ami lassabban képes felemelkedni és sebességet gyűjteni, hogy újra optimális indítási pozícióba kerüljön az elképesztő hátrányban van. Márpedig a B nemcsak nagyobb tömegű mint az A vagy a C de az emelőhajtómű miatt a homlokfelülete is nagyobb, ami semminek nem tesz jót ami a repüléseel kapcsoaltos.Kb. 3x próbáltam neked elmagyarázni Falkland jelentőségét a brit haderőtervezésbe.
Kb. ugyanennyiszer a Marines (és most már a Navy) Force Design 2030 tervének lényegét.
Te meg köpködsz összevissza, mint egy toporzékoló óvodás. (persze te ezt azonnal személyeskedésnek fogod nyilvánítani, de ha egyszer tökéletesen lefedi a viselkedésedet, mit tegyek? )
Nem baj, ha nem vagy képben, majd segítek:
De alapvetően a briteknek még nincs is kimondottan szükségük az Ospreyra, mivel rendelkeznek azzal a nagy hatótávolságú utántöltő flottával, ami a számukra szükséges hadműveleteket biztosítani tudja. Ugyanez érvényes a AEW&C képességekre is.
De utóbbi is viszonylag gyorsan kiváltható lesz drónokkal.
Tengerészeti domainben viszont pillanatok alatt le fogja tarolni a piacot az Osprey illetve a hozzá hasonló tiltrotor gépek.
De alapvetően a briteknek még nincs is kimondottan szükségük az Ospreyra, mivel rendelkeznek azzal a nagy hatótávolságú utántöltő flottával, ami a számukra szükséges hadműveleteket biztosítani tudja. Ugyanez érvényes a AEW&C képességekre is.
De utóbbi is viszonylag gyorsan kiváltható lesz drónokkal.
Tengerészeti domainben viszont pillanatok alatt le fogja tarolni a piacot az Osprey illetve a hozzá hasonló tiltrotor gépek.
Ezt is félreérted. A Falklandhoz nem szárazföldi tanker, azért vannak a hordozók. De minden máshoz ez elegendő. Ezért tettem hozzá, hogy a számukra szükséges műveletekhez elegendő a szárazföldi tanker flottájuk.
A UCLASS program eredeti célja egy felderítésre IS alkalmas drón fejlesztése volt. A nyertest meg úgy hívják, hogy MQ-25 Stingray.
Dehogy!
Mindenesetre a C-2-vel már megtették, pedig amiatt is mindennek el voltak hordva.
COD= Carrier Onboard Delivery?Őőőő.... Érdekes hozzáállás, mivel a RAF-nak van 9+5db (9 állandó, 5 mozgósítható) Airbus Voyager-je és slussz. Ezeknek kell(ene) a RAF légi utántöltés képességét is biztosítani. Szóval ez így valahogy karcsú lesz a RAF és az RN kiszolgálására is...
Az UCLASS eleve CATOBAR drónról szól, ahogy az MQ-25 is az. A briteknél tehát nem opció.
Bevallom nem most volt, de anno olvastam talán az USNI-n egy cikket a C-2 vs. V-22 témakörről, és nagyon nem látták át, mi értelme van a V-22 alapú COD-nak, mivel nagyjából semmi sem szól mellette. Kimondatlanul a V-22 mögött álló lobby-t sejlik fel az ilyen döntések mögött...
A Falkland szigeteket nem lehet megvédeni a Falkland szigetekről. Csak szólok!A Falkland- szigeteket nem hordozókról, hanem a Falkland-szigetekről kell megvédeni.
DE egyrészt nem így fog kinézni, másrészt nem véletlenül olyan sikeres a B verzió. Még ha az F-35 fanboyoknak (egy magára valamit is adó F-35 fanboy onnan ismerszik meg, hogy az A-n kívül minden más variánst szívből gyülöl, mintha az élete múlna rajta ) ez nem is annyira tetszik.Ezentúl az a baj az F-35B-vel, hogy egy másik 5. gen. típussal szemben teljesen alárendelt szerepben van a harmatgyenge teljesítménye okán. Ha tényleg úgy fog kinézni a lég harc az 5.gen gépek közt, hogy repülnek egymásfelé, 20km-ről érzékelik egymást, indítjág a BVR rakétákat majd azonnal kifordulnak és süllyednek, hogy összeomlasszák az ellenük indított rakéta HMZ-jét, akkor egy olyan gép ami lassabban képes felemelkedni és sebességet gyűjteni, hogy újra optimális indítási pozícióba kerüljön az elképesztő hátrányban van. Márpedig a B nemcsak nagyobb tömegű mint az A vagy a C de az emelőhajtómű miatt a homlokfelülete is nagyobb, ami semminek nem tesz jót ami a repüléseel kapcsoaltos.
Ennél azért picirit többről van szó.Ha a MARINES Force Design 2030 alatt azt érted, hogy nehéztechnika nélküli gépkarabélyos tengerészgyalogosok picsányi szigeteken századkötelékben biztonságiőrt játszanak az egy veretes marhaság.
Hogy a világnak és főleg az amcsiknak megmutassák az angol vírtust. A Dél-kínai tengerre történt kirándulásuk picit a második vh-s csendes óceáni pózolásra emlékeztet. Ott voltak de gyakorlatilag semmi pluszt nem adtak a végeredményben. Kicsit a labdaszedőkre emlékeztetnek a focimeccsen.A Falkland szigeteket nem lehet megvédeni a Falkland szigetekről. Csak szólok!
Arra kell felkészülni, hogy a Falkland szigeteket vissza kell foglalni. Ezért készültek a QE hajók. Semmi más nem indokolja az Egyesült királyság hordozó flottáját. Vagy tudsz még nekem másik okot felsorolni?
Ez hülyeség. Simán meg lehet védeni. Az egész egy dombos pusztaság, semmilyen érv nem szól a támadók meleltt.A Falkland szigeteket nem lehet megvédeni a Falkland szigetekről. Csak szólok!
Arra kell felkészülni, hogy a Falkland szigeteket vissza kell foglalni. Ezért készültek a QE hajók. Semmi más nem indokolja az Egyesült királyság hordozó flottáját. Vagy tudsz még nekem másik okot felsorolni?
DE egyrészt nem így fog kinézni, másrészt nem véletlenül olyan sikeres a B verzió. Még ha az F-35 fanboyoknak (egy magára valamit is adó F-35 fanboy onnan ismerszik meg, hogy az A-n kívül minden más variánst szívből gyülöl, mintha az élete múlna rajta ) ez nem is annyira tetszik.
Ennél azért picirit többről van szó.
És ezt nem a Marines találta ki. Neki megadták, hogy mire kell megoldást találnia, meg egy költségkeret. Ők meg ezt dolgozták ki, amit a Navy elfogadott, lévén, hogy a NAVY alá vannak már egy ideje betagozva.
De ha a fejeden táncolsz, akkor is ez a hivatalos irány. Itt a 2021-es update.
És amiből az egész kiindult, az a LOCE concept (Littoral Operations in a Contested Environment)
Ez számomra értelmezhetetlen. Az egy nevetséges védelmi stratégia, hogy hagyjuk elfoglalni azt, amit meg akarunk védeni, majd utána visszafoglaljuk. Ez kb. arra lenne jó egy háború alatt, hogy kicsalják az ellenséges erők érdemi részét egy invázióra, majd a művelet közben egy válaszcsapással megsemmisítsék azokat.A Falkland szigeteket nem lehet megvédeni a Falkland szigetekről. Csak szólok!
Arra kell felkészülni, hogy a Falkland szigeteket vissza kell foglalni. Ezért készültek a QE hajók. Semmi más nem indokolja az Egyesült királyság hordozó flottáját. Vagy tudsz még nekem másik okot felsorolni?
Akkor nem túl nehéz kiszámolni, hogy a Royal Navy pontosan arra és csak arra van kondicionálva a hordozóival, hogy egy "Falkland visszafoglalása műveletet" tudjon önállóan lehozni. Miért kellene nekik több. Ez a legnagyobb feladat, amit egyedül nagy távolságból meg kell tudjanak oldani.Especiel a Royal Air Force-nak lesz 3db Wedgetail-je, és slussz.
A Royal Navy-nek maradtak a Merlin Crowsnest-ek, amelyek kb. az F-35B radarjával érnek fel (ugyebár a Lockheed Martin anno az AN/APG-81 egymódosított változatát javasolta, de végül a Thales nyert. Viszont már csak a fizikai méretek miatt is a Crowsnest nem igazán egy kategória az E-2D-vel...
Még nincs rá igény, mivel a US Navy esetén jelenleg még ott a E-2D, de előbb utóbb az is ki fog futni, ahogy a C-2A is.Lemaradtam? Hol vannak a STOBAR hordozóról üzemeltethető AEW&C drónok?
Szerintem jelenleg inkább csak a tervezőasztalon...
Csakhogy az Osprey nem csak erről szól!Hány hozzá hasonló tiltrotor gép is van?
Nem igazán hosszú az a lista.
Az Osprey van, ami szép és jó, csak éppen nem a briteknél.
Azon kívül az Osprey sem nagyon tud komolyabb radart vinni, mint a Crowsnest.
Róka fogta csuka esete.
Az Osprey túl kevés extrát nyújt ahhoz a briteknek, hogy rendszerbe állítsák csak légi tanker és AEW&C feladatkörben...
Hja, meg van biztosan 22db A400M-jük is - plusz 3db opció.Őőőő.... Érdekes hozzáállás, mivel a RAF-nak van 9+5db (9 állandó, 5 mozgósítható) Airbus Voyager-je és slussz. Ezeknek kell(ene) a RAF légi utántöltés képességét is biztosítani. Szóval ez így valahogy karcsú lesz a RAF és az RN kiszolgálására is...
Még egyszer: a MQ-25-öt az amerikai E-2D kiváltására értettem.Az UCLASS eleve CATOBAR drónról szól, ahogy az MQ-25 is az. A briteknél tehát nem opció.
Pedig nem túl bonyolult.Bevallom nem most volt, de anno olvastam talán az USNI-n egy cikket a C-2 vs. V-22 témakörről, és nagyon nem látták át, mi értelme van a V-22 alapú COD-nak, mivel nagyjából semmi sem szól mellette. Kimondatlanul a V-22 mögött álló lobby-t sejlik fel az ilyen döntések mögött...