Mit értesz cr technológia alatt?(annyi a betürövidités,hogy ezt tisztázni kell szerintem).Ha a közös nyomocsövest,akkor az be van vezetve.
Igen common rail, melyik tankban van olyan?
A Leo A6 motorjáról találtam képet,az még adagolós.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mit értesz cr technológia alatt?(annyi a betürövidités,hogy ezt tisztázni kell szerintem).Ha a közös nyomocsövest,akkor az be van vezetve.
Az A6 vagy akár az A8 motorja az döntően ugyanaz mint ami 79-ben volt.Igen common rail, melyik tankban van olyan?
A Leo A6 motorjáról találtam képet,az még adagolós.
Az EMBT vagy az AbramX már mutat egy irányt,lehetőséget a fejlődésre.Már megint a részletekben elmerülés.
Milyen erős, mekkora lökettérfogatból, milyen befecskendező rendszerrel...
Nem kérdőjelezem meg a harckocsik erősségeit és bizonyos helyzetekben pótolhatatlanságát és nem is tartunk ott, mint a csatahajókkal, amik bár roppant erejű hajtás és fegyverrendszerekkel, páncélozással rendelkeztek, de végül kimúltak, mert a bekerülési, üzemeltetési költségek a sebezhetőségükkel, elsüllyeszthetőségükkel már nem voltak elfogathatóak.
A harckocsik előállítása iszonyatos mennyiségű anyagot, energiát, nehézipari kapacitást, gépmunkát igényelnek.
Az üzemeltetésük megint csak drága, elég csak az üzemanyagra gondolni.
Akárki nem vezetheti, kezelheti. Azokat képezni, tréningezni kell.
Komoly szállítási, karbantartási, javítási infrastruktúrát igényelnek.
Eközben nemhogy ATGM-ekkel, de már tényleg filléres drónokkal harcképtelenekké lehet tenni ezeket, amiket ráadásul bármely jöttment konzolhuszár könnyedén tud kezelni.
Ismétlem, nem tartom életképtelennek, de lassan át kell értékelni, hogy mekkora motorteljesítmény, milyen befektetéssel elfogadható még akkor, amikor egy jöttment drón röhögve körbedünnyögi.
Érdekes lesz a jövő...
1000 üzemóra? Melyik orosz motor bír annyit?A Puma motorjait a megszabott határidők (1000 üzemóra vagy 10000 km futásteljesítmény vagy 10 év) szerint kell javítani. E határidők lejárta után a motorok nagyjavításra kerülnek.
"Csodamotor" XD
53 db belőle 129 millió euró
Én úgy tudom, hogy a "szar" orosz "V" szériás motorok ennél többet bírnak, azonos tömeg, és jóval több nyomatékleadás mellet.
Meg tized ennyibe kerülnek...
Konkrétan az oroszok azon vannak mai napig kiakadva, hogy mai áron kicsit több, mint 1 millió dollárnak megfelelő rubel egy GTD-1250-es gázturbina. És ez 5(!) ször annyi, mint a V szériás motor.
Meg ahogyan nézem a GTD gázturbina is fele annyi, mint a germán csoda dízel XD
(Nem tudom, hogy most mit bír a GTD, de az 1980-as években, vagyis kb. 40 éve tudott 1000 üzemórát..... ahogyan a T-72-esbe szerelt V dízelek is 40 éve tudtak ennyit. Ma úgy emlékszem ennek a kétszeresét bírják)
Egyik sem...
És akkor ezt vessük össze az Abrams turbinájának 1800 órás nagyjavitás közti üzemidejével.......Egyik sem...
A kedvenc V46-od max élettartama 800 óra volt, ezt a német motort 1000 óra után kell nagyjavítani...
De ott a V92S2 a maga 650 órás max élettartamával.
Figyelj! Én nem vagyok a híve az orosz technikának, de azért ez a PUMA power pack 2,43M euro/db azért egy kicsit erős, nem?!?Egyik sem...
A kedvenc V46-od max élettartama 800 óra volt, ezt a német motort 1000 óra után kell nagyjavítani...
De ott a V92S2 a maga 650 órás max élettartamával.
Már megint a részletekben elmerülés.
Milyen erős, mekkora lökettérfogatból, milyen befecskendező rendszerrel...
Nem kérdőjelezem meg a harckocsik erősségeit és bizonyos helyzetekben pótolhatatlanságát és nem is tartunk ott, mint a csatahajókkal, amik bár roppant erejű hajtás és fegyverrendszerekkel, páncélozással rendelkeztek, de végül kimúltak, mert a bekerülési, üzemeltetési költségek a sebezhetőségükkel, elsüllyeszthetőségükkel már nem voltak elfogathatóak.
A harckocsik előállítása iszonyatos mennyiségű anyagot, energiát, nehézipari kapacitást, gépmunkát igényelnek.
Az üzemeltetésük megint csak drága, elég csak az üzemanyagra gondolni.
Akárki nem vezetheti, kezelheti. Azokat képezni, tréningezni kell.
Komoly szállítási, karbantartási, javítási infrastruktúrát igényelnek.
Eközben nemhogy ATGM-ekkel, de már tényleg filléres drónokkal harcképtelenekké lehet tenni ezeket, amiket ráadásul bármely jöttment konzolhuszár könnyedén tud kezelni.
Ismétlem, nem tartom életképtelennek, de lassan át kell értékelni, hogy mekkora motorteljesítmény, milyen befektetéssel elfogadható még akkor, amikor egy jöttment drón röhögve körbedünnyögi.
Érdekes lesz a jövő...
De mit is tud ezért? Nem a semmi kerül annyiba. A drága pedig kinek? A németeknek? Nekik nem, hisz veszik...Figyelj! Én nem vagyok a híve az orosz technikának, de azért ez a PUMA power pack 2,43M euro/db azért egy kicsit erős, nem?!?
Tippre ez olyan 4-5x több, mint az orosz árak.
Azaz ha ennyivel többet veszel belőle, akkor is jobban jársz, mert nem kell feltétlen nagyjavítani, hanem berakod az erre a célra bespájzolt power packot.
Emlékezzünk csak vissza, a finnek valami 1M/db áron vették a holland A6-osokat.
V46 teljes élettartama is jobb volt ami 800 üzemóra úgy, hogy 500 üzemóra után jött a nagyjavítás
De ott a V92S2 a maga 650 órás max élettartamával.
Így értelem szerű, hogy jobban kopik, mint egy acél motor. De mégis olcsóbb a hasonló nyugati motoroknál, a Puma csodamotorjánál 10 szer olcsóbb, miközben ugyan olyan súlyú és sokkal jobb teljesítmény leadása van
Jólvan gyerekek-akkor sztuszmákoljátok már be a V92 motort a Puma IFV motorterébe.......Ja,hogy nem megy.Az istennek se fér be.....No,ezért drágább az a motor.Figyelj! Én nem vagyok a híve az orosz technikának, de azért ez a PUMA power pack 2,43M euro/db azért egy kicsit erős, nem?!?
Tényleg szánalmas amit művelsz. Egy 27 literes adagolós 1100lóerő környéki motorról képes vagy azt mondani, hogy jobb meg modernebb mint 11 literes CM ugyancsak 1100 lóerő környéki motor.Azért amikor a két számot leírod egymás mellé, föltűnhetne, hogy hülyeséget beszélsz....
"Тем не менее, за долгие годы серийного выпуска дизелей В-2, Д12 и Д6 их конструкция, несмотря на появление новых материалов и технических решений, позволяющих сравнительно легко устранить указанные недостатки, практически не претерпела изменений. Моторесурс модификаций 1980-х гг. достиг почти 1000 моточасов, но к тому времени аналогичные даже советские грузовые дизели (например, семейства ЯМЗ-240) превосходили этот результат на порядок."
Még mindig 1000 üzemóra.... meg nem 2+ millió euró, hanem kb. 200,000 ezer... Tized annyiba kerül
Hozz már ezekre valami nem ukrán forrást légyszíves, mert van egy olyan érzésem, hogy megint tolod az éterbe a hülyeséget...
A másik meg az, hogy nem véletlen, hogy nem két tonnás a motor, mint a nyugatiak.... Ugyanis ez egy full alumínium motor.
Így értelem szerű, hogy jobban kopik, mint egy acél motor. De mégis olcsóbb a hasonló nyugati motoroknál, a Puma csodamotorjánál 10 szer olcsóbb, miközben ugyan olyan súlyú és sokkal jobb teljesítmény leadása van
ényleg szánalmas amit művelsz. Egy 27 literes adagolós 1100lóerő környéki motorról
képes vagy azt mondani, hogy jobb meg modernebb
De ha már itt tartunk:
V92S2F:
Hossz: 1466mm
Szélesség: 896mm
Magasság: 909mm
Tömeg: 1100kg
MTU MT 892 Ka-501:
Hossz: 1090mm
Szélesség: 700mm
Magasság: 686mm (a feltöltő rendszer elemeivel kb 1000mm-t írnak)
Tömeg: 980kg
Milyen hülyeségről beszélsz, hogy az 50 éves reszelgetett szarod könnyebb és kisebb mint egy modern hasonló erejű motor?