M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 774
80 283
113
Az a kép talán jobban megmutatja a két harckocsi közti méretbeli különbséget:
main-qimg-92e652f1fddea79e22bf20e3cf2791b8-lq.jpg
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Balfasz John Deere 4500 köbcentiből hoz ki 110 lóerőt


Miközben a Dacia 1000-ből is megoldja...


Mekkora rakás sz*r ez a John Deere.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 774
80 283
113
Balfasz John Deere 4500 köbcentiből hoz ki 110 lóerőt


Miközben a Dacia 1000-ből is megoldja...


Mekkora rakás sz*r ez a John Deere.
Ez egy traktor, amihez hasonlítod az pedig egy személyautó, amiről beszélünk pedig harckocsimotor...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 774
80 283
113
De hát csak egy megfelelő nyomatékváltó kellene a sokkal könnyebb Dacia motorhoz és ugyanúgy húzná az ekét hiszen ugyanannyi lóerő.

Te írtad fentebb.
Két harckocsimotorról beszéltem, nem úgy általában a motorokról. Almát almával, körtét körtével hasonlítunk össze.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
T

Törölt tag 1711

Guest
Két harckocsimotorról beszéltem, nem úgy általában a motorokról. Almát almával, körtét körtével hasonlítunk össze.

Beszélni beszéltél.
Csak értelme pont annyi mint az én fentimnek.

Kisköbcentiből nagy teljesítmény mindig is egy kényszermegoldás volt az élettartam rovására.
Persze a katalógus sok mindent elbír, csak """megfelelő""" karbantartás kell hozzá.
Aztán ukrajna megmutatta mennyi karbantartás jut egy harckocsira éles helyzetben amikor nem lehet kényelmesen bevinni a bázisra miután megkergette a papucsosokat.


Pl. MTU mozdonymotorjai semmivel sem kisebbek, mint orosz/kínai/indiai/amerikai stb. társaik mivel ott teljesítménykényszer van, vállalkozó nem fog olyan mozdonyt venni amit hetente karban kell tartani.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
Beszélni beszéltél.
Csak értelme pont annyi mint az én fentimnek.

Kisköbcentiből nagy teljesítmény mindig is egy kényszermegoldás volt az élettartam rovására.
Persze a katalógus sok mindent elbír, csak """megfelelő""" karbantartás kell hozzá.
Aztán ukrajna megmutatta mennyi karbantartás jut egy harckocsira éles helyzetben amikor nem lehet kényelmesen bevinni a bázisra miután megkergette a papucsosokat.


Pl. MTU mozdonymotorjai semmivel sem kisebbek, mint orosz/kínai/indiai/amerikai stb. társaik mivel ott teljesítménykényszer van, vállalkozó nem fog olyan mozdonyt venni amit hetente karban kell tartani.
Mások a körülmények.Leo 2 motorjának van 12 meg 16,de 6 hengeres mozdony,meg hajómotor változatai is.Több nagyságrendnyi különbség van élettartamban azok,meg a hk motor változat között.
Ahogy a V2 motorcsaládnak is vannak polgári erőgépváltozatai is,és azok szintén sokkal tovább birják.De nem is 1100,hanem 3-400 lóerő van csak kihozva belőlük.Meg nem öntött alu,hanem vas.
Puma motorját összehasonlitani a V92vel meg elég szerencsétlen dolog,mert a V92 hk motor.Nem is férne be a Pumába.MTU 883 az újabb motorok közül a V92 ellenpárja.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 774
80 283
113
Mások a körülmények.Leo 2 motorjának van 12 meg 16,de 6 hengeres mozdony,meg hajómotor változatai is.Több nagyságrendnyi különbség van élettartamban azok,meg a hk motor változat között.
Ahogy a V2 motorcsaládnak is vannak polgári erőgépváltozatai is,és azok szintén sokkal tovább birják.De nem is 1100,hanem 3-400 lóerő van csak kihozva belőlük.Meg nem öntött alu,hanem vas.
Puma motorját összehasonlitani a V92vel meg elég szerencsétlen dolog,mert a V92 hk motor.Nem is férne be a Pumába.MTU 883 az újabb motorok közül a V92 ellenpárja.
A németeknél nem így van, hogy ez hk motor az meg IFV. Járműtömeghez ajánlanak motort.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 895
58 092
113
A nyomatékról pedig a következők miatt nem esett szó:
Mert fogalmatlan vagy az egészhez. A diagrammot meg azóta se raktad be... vajh miért :rolleyes:

Egy olyan primitív szarért nem is lehet többet elkérni, amiben a legbonyolultabb elektronikai reszegység kis túlzással a gyújtáselosztó.

Úgy látom te eddig biciklivel jártál...

Gondolom nem kell berakni a T-72 vs. Leopard 2 videót amin szerencsétlen orosz harckocsi úgy lemarad mint a borravaló.

Majd ha lesz, keressünk egy Leopárd 2A7 vs. T-90M videót... Ne bíz benne, hogy a leopárd nyer...
De megnézhetünk egy Leopárd 2A4 vs. T-80B videót is. Ott se a németre fogadnék XD

Sajátítsd el az értő olvasás képességét (meg úgy általában a magyar nyelvet)

Ezt számtalanszor javasoltuk már neked, eddig még nem sikerült megfogadni.
Másik javaslat elolvasni bármilyen hajtásláncokkal kapcsolatos könyvet. Akkor rájönnél, hogy mi a különbség az 800 LE-s 1.6 turbós Forma 1-es motor, és egy 750 LE-s Volvó D16K kamion motor között... :cool:
Pedig a te logikát szerint az ideális kamion motor az 1.6 turbó lenne, hiszen csak váltó áttételezés kérdése az egész :D
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
Majd ha lesz, keressünk egy Leopárd 2A7 vs. T-90M videót... Ne bíz benne, hogy a leopárd nyer...
De megnézhetünk egy Leopárd 2A4 vs. T-80B videót is. Ott se a németre fogadnék XD
Leo 2A7 nyerne alighanem
T80B meg gázturbinás.

De még mindig az a helyzet,hogy a Pumának nincs akkora motortere,hogy beleférjen egy V92 kategóriás motor.Inkább az MTU 883 motorral kéne összevetni az orosz motort.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 895
58 092
113
Leo 2A7 nyerne alighanem

Szerintem nem. Remélem egyszer élőben kipróbálják. (Teljesítmény/Nyomaték/Tömeg arányt érdemes ez ügyben figyelni)

T80B meg gázturbinás.

Bizony.... De hát csak 1100 LE miközben a macsek 1500 LE. Dudi logikával nem nyerhet :rolleyes:
(Hiába könnyebb 10 tonnával, meg van vele egy brutálisan nagy és széles nyomaték tartomány)


De még mindig az a helyzet,hogy a Pumának nincs akkora motortere,hogy beleférjen egy V92 kategóriás motor.Inkább az MTU 883 motorral kéne összevetni az orosz motort.

Ha visszalapozol látni fogod, hogy onnan indult a téma, hogy az oroszok primitív szarok, mert a bezzeg puma motorja milyen kicsi mégis milyen erős...
Ezért beszélünk arról a motorról.
A részemről amúgy gázturbina párti vagyok :cool:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
Szerintem nem. Remélem egyszer élőben kipróbálják. (Teljesítmény/Nyomaték/Tömeg arányt érdemes ez ügyben figyelni)
Csakhogy a hajtáslánc nem csak motorbol áll.A német váltó sokkal jobb.
Bizony.... De hát csak 1100 LE miközben a macsek 1500 LE. Dudi logikával nem nyerhet :rolleyes:
(Hiába könnyebb 10 tonnával, meg van vele egy brutálisan nagy és széles nyomaték tartomány)
Itt is kérdéses a váltó hatása,de a turbina sokkal jobb nyomatékgörbéje miatt szerintem is a T80B nyerne.
Ha visszalapozol látni fogod, hogy onnan indult a téma, hogy az oroszok primitív szarok, mert a bezzeg puma motorja milyen kicsi mégis milyen erős...
Ezért beszélünk arról a motorról.
A részemről amúgy gázturbina párti vagyok
Puma motorja akkor sem jó összehasonlitási alap.A helyhiány miatt nem lehet más irányba elindulni nagyon,mint egy kicsi kihegyezett motort csinálni.
Ellendugattyús dizelek szerintem a technika fejlődésével most már képesek lesznek összértékben felülmulni a gázturbinát.Bizom a Cumminsban.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 895
58 092
113
Puma motorja akkor sem jó összehasonlitási alap.

De arra jó, hogy bemutassuk, hogy a katalógus csúcsadatok mennyire nem árulnak el sok mindent egy motor karakterisztikájáról....
Csak, hogy példánál maradjunk a Puma motorja kicsit olyan, mint a volt toyotám 1.8-as benzinese. Van benne erő, de csak 4-6000-ig.
Ahhoz, hogy jól menjen, rövid váltó kellet bele.
Az orosz motor, meg olyan, mint a mostani hondám 2.2-es dízele. Ebben 2000-4500-ig van erő.
Szemre nem nagy a hasznos fordulatszám tartomány különbsége, csak, hogy a hondában jóval hosszabb váltó van, és már 2000-es fordulatom olyan nyomatéka van, mint a másik motornak a csúcsnyomatéka.
Szerintem mindenki érti, hogy a 2.2-es dízel+a hosszabb váltó hasznos fordulatszám tartománya a gyakorlatban sokkal nagyobb, mint az 1.8-as benziné.
És igen, hajszál pontosan ez a helyzet a kis német és a nagy orosz motor között is. A kis német motor (ha jól emlékszem) 600 nm-t tud 2000-s fordulaton, ami egy szar vicc ilyen felhasználású motoroknál. (alatta nem is tették közzé!)
A csúcsnyomatéka 3000-es fordulatszám tartományban 2200 nm, és 3800-nál 1080 LE.
Ezzel szemben az orosz motor már 1000-s fordulattól húz, 4500 nm a csúcsnyomatéka (nem tudom melyik fordulaton), és 1130 LE mindössze 2000-s fordulatszámon.
Lehet azt mondani, hogy a Puma hasznos fordulatszám tartománya (2800-3800-ig) ugyan úgy 1000, mint az orosz motor lényegében alapjárattól tiltásig (1-2000-ig) fordulatszám tartománya, de a nagyobb nyomaték és alacsonyabb fordulatszám jó eséllyel kétszer hosszabb váltót jelent.
Az pedig azt jelenti, hogy valójában, a gyakorlatban sokkal szélesebb a hasznos tartománya az orosz motornak. Lényegében az egész fordulatszám tartománya az.
És ez egy rohadt nagy különbség. Szerintem.
Ezért mondják azt, hogy a köbcentit nem pótolja semmi ;)
E mellet az se mellékes, hogy az orosz motor, lényegében azonos súly mellet sokkal felhasználó barátabb karakterisztikájú, és tized annyiba kerül, mint a túlgondolt német motor. Utóbbi önmagában annyiba kerül, mint keleten egy némely harckocsi XD
Ez is elgondolkodtató.

De csak, hogy vizuálisan is szemléltetve legyen, meg ha már M1 topik.
Hasznos fordulatszám tartomány fogalmát jól magyarázza a jobb oldali ábra.
b3f6b4436be6ec5c30e87611a69530ca2fa90d435b8e9fc2527342e46e4010e7_1.jpg



A helyhiány miatt nem lehet más irányba elindulni nagyon,mint egy kicsi kihegyezett motort csinálni.

Már bocsi, de amikor egy járművet terveznek, már a kezdetben is figyelembe veszik azt, hogy milyen motor lesz benne.
Ha más motort akartak volna bele, akkor ahhoz tervezik a kasztnit.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
De arra jó, hogy bemutassuk, hogy a katalógus csúcsadatok mennyire nem árulnak el sok mindent egy motor karakterisztikájáról....
Csak, hogy példánál maradjunk a Puma motorja kicsit olyan, mint a volt toyotám 1.8-as benzinese. Van benne erő, de csak 4-6000-ig.
Ahhoz, hogy jól menjen, rövid váltó kellet bele.
Az orosz motor, meg olyan, mint a mostani hondám 2.2-es dízele. Ebben 2000-4500-ig van erő.
Szemre nem nagy a hasznos fordulatszám tartomány különbsége, csak, hogy a hondában jóval hosszabb váltó van, és már 2000-es fordulatom olyan nyomatéka van, mint a másik motornak a csúcsnyomatéka.
Szerintem mindenki érti, hogy a 2.2-es dízel+a hosszabb váltó hasznos fordulatszám tartománya a gyakorlatban sokkal nagyobb, mint az 1.8-as benziné.
És igen, hajszál pontosan ez a helyzet a kis német és a nagy orosz motor között is. A kis német motor (ha jól emlékszem) 600 nm-t tud 2000-s fordulaton, ami egy szar vicc ilyen felhasználású motoroknál. (alatta nem is tették közzé!)
A csúcsnyomatéka 3000-es fordulatszám tartományban 2200 nm, és 3800-nál 1080 LE.
Ezzel szemben az orosz motor már 1000-s fordulattól húz, 4500 nm a csúcsnyomatéka (nem tudom melyik fordulaton), és 1130 LE mindössze 2000-s fordulatszámon.
Lehet azt mondani, hogy a Puma hasznos fordulatszám tartománya (2800-3800-ig) ugyan úgy 1000, mint az orosz motor lényegében alapjárattól tiltásig (1-2000-ig) fordulatszám tartománya, de a nagyobb nyomaték és alacsonyabb fordulatszám jó eséllyel kétszer hosszabb váltót jelent.
Az pedig azt jelenti, hogy valójában, a gyakorlatban sokkal szélesebb a hasznos tartománya az orosz motornak. Lényegében az egész fordulatszám tartománya az.
És ez egy rohadt nagy különbség. Szerintem.
Ezért mondják azt, hogy a köbcentit nem pótolja semmi ;)
E mellet az se mellékes, hogy az orosz motor, lényegében azonos súly mellet sokkal felhasználó barátabb karakterisztikájú, és tized annyiba kerül, mint a túlgondolt német motor. Utóbbi önmagában annyiba kerül, mint keleten egy némely harckocsi XD
Ez is elgondolkodtató.

De csak, hogy vizuálisan is szemléltetve legyen, meg ha már M1 topik.
Hasznos fordulatszám tartomány fogalmát jól magyarázza a jobb oldali ábra.
b3f6b4436be6ec5c30e87611a69530ca2fa90d435b8e9fc2527342e46e4010e7_1.jpg





Már bocsi, de amikor egy járművet terveznek, már a kezdetben is figyelembe veszik azt, hogy milyen motor lesz benne.
Ha más motort akartak volna bele, akkor ahhoz tervezik a kasztnit.
Még mindig az a helyzet,hogy a Puma egy LÖVÉSZPÁNCÉLOS,a T90M meg egy HARCKOCSI:Ha olyan lövészszállitót akarsz csinálni,amibe hk motor van.akkor az olyan lesz,mint a Namer.(kivétel a T64böl csinált BMP64,amiben a T64 5TD motorja van,de az egy nagyon kompakt ellendugattyús dizel)
Szóval ha a Pumába V92 kategóriás motort raktak volna,akkor egy akkora járgány lett volna belőle,ami már a rátétpáncél nélkül se fért volna bele az A400ba-ami meg alapfeltétele volt a tervezésnek (és a Puma minden bajának alapja).Németek elötte bizony terveztek Namer kategóriás lövészpáncélost,csak nem valósitották meg.(Lynxbe se fért be végül az igért 1450 lovas motor)
Szóval ezuttal Dudi mondásának van igaza,hogy alámát az almával,körtét a körtével.......
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 467
11 574
113
Egy időben az Abrams hajtóművének indítása volt a mobilom csengőhangja.

...mondjuk pl. amikor kardiológiai szakrendelés csendes várótermében voltunk az odaszállított beteggel, vagy önkormányzatnál vártam - többek között gyászolókkal - az anyakönyvi hivatalban az újszülöttek papírjainak intézésére, s a kezemben megszólalt a telefon, azért időnként voltak drámai pillanatok...o_O

Ez volt az (időpontra beállítva), hangerőt fel! :
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 834
113