Az a kép talán jobban megmutatja a két harckocsi közti méretbeli különbséget:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez egy traktor, amihez hasonlítod az pedig egy személyautó, amiről beszélünk pedig harckocsimotor...Balfasz John Deere 4500 köbcentiből hoz ki 110 lóerőt
New 6110M Utility Tractor
The John Deere 6110M Utility Tractor has a 110-hp engine is a nimble tractor that has enough options to fit just about any task or condition, including 2WD, MFWD, cab or open station and multiple transmission choices. Learn more ...www.unitedagandturf.com
Miközben a Dacia 1000-ből is megoldja...
Mekkora rakás sz*r ez a John Deere.
Ez egy traktor, amihez hasonlítod az pedig egy személyautó, amiről beszélünk pedig harckocsimotor...
Két harckocsimotorról beszéltem, nem úgy általában a motorokról. Almát almával, körtét körtével hasonlítunk össze.De hát csak egy megfelelő nyomatékváltó kellene a sokkal könnyebb Dacia motorhoz és ugyanúgy húzná az ekét hiszen ugyanannyi lóerő.
Te írtad fentebb.
Két harckocsimotorról beszéltem, nem úgy általában a motorokról. Almát almával, körtét körtével hasonlítunk össze.
Mások a körülmények.Leo 2 motorjának van 12 meg 16,de 6 hengeres mozdony,meg hajómotor változatai is.Több nagyságrendnyi különbség van élettartamban azok,meg a hk motor változat között.Beszélni beszéltél.
Csak értelme pont annyi mint az én fentimnek.
Kisköbcentiből nagy teljesítmény mindig is egy kényszermegoldás volt az élettartam rovására.
Persze a katalógus sok mindent elbír, csak """megfelelő""" karbantartás kell hozzá.
Aztán ukrajna megmutatta mennyi karbantartás jut egy harckocsira éles helyzetben amikor nem lehet kényelmesen bevinni a bázisra miután megkergette a papucsosokat.
Pl. MTU mozdonymotorjai semmivel sem kisebbek, mint orosz/kínai/indiai/amerikai stb. társaik mivel ott teljesítménykényszer van, vállalkozó nem fog olyan mozdonyt venni amit hetente karban kell tartani.
A németeknél nem így van, hogy ez hk motor az meg IFV. Járműtömeghez ajánlanak motort.Mások a körülmények.Leo 2 motorjának van 12 meg 16,de 6 hengeres mozdony,meg hajómotor változatai is.Több nagyságrendnyi különbség van élettartamban azok,meg a hk motor változat között.
Ahogy a V2 motorcsaládnak is vannak polgári erőgépváltozatai is,és azok szintén sokkal tovább birják.De nem is 1100,hanem 3-400 lóerő van csak kihozva belőlük.Meg nem öntött alu,hanem vas.
Puma motorját összehasonlitani a V92vel meg elég szerencsétlen dolog,mert a V92 hk motor.Nem is férne be a Pumába.MTU 883 az újabb motorok közül a V92 ellenpárja.
Mert fogalmatlan vagy az egészhez. A diagrammot meg azóta se raktad be... vajh miértA nyomatékról pedig a következők miatt nem esett szó:
Egy olyan primitív szarért nem is lehet többet elkérni, amiben a legbonyolultabb elektronikai reszegység kis túlzással a gyújtáselosztó.
Gondolom nem kell berakni a T-72 vs. Leopard 2 videót amin szerencsétlen orosz harckocsi úgy lemarad mint a borravaló.
Sajátítsd el az értő olvasás képességét (meg úgy általában a magyar nyelvet)
A németeknél nem így van, hogy ez hk motor az meg IFV. Járműtömeghez ajánlanak motort.
Leo 2A7 nyerne alighanemMajd ha lesz, keressünk egy Leopárd 2A7 vs. T-90M videót... Ne bíz benne, hogy a leopárd nyer...
De megnézhetünk egy Leopárd 2A4 vs. T-80B videót is. Ott se a németre fogadnék XD
Leo 2A7 nyerne alighanem
T80B meg gázturbinás.
De még mindig az a helyzet,hogy a Pumának nincs akkora motortere,hogy beleférjen egy V92 kategóriás motor.Inkább az MTU 883 motorral kéne összevetni az orosz motort.
Csakhogy a hajtáslánc nem csak motorbol áll.A német váltó sokkal jobb.Szerintem nem. Remélem egyszer élőben kipróbálják. (Teljesítmény/Nyomaték/Tömeg arányt érdemes ez ügyben figyelni)
Itt is kérdéses a váltó hatása,de a turbina sokkal jobb nyomatékgörbéje miatt szerintem is a T80B nyerne.Bizony.... De hát csak 1100 LE miközben a macsek 1500 LE. Dudi logikával nem nyerhet
(Hiába könnyebb 10 tonnával, meg van vele egy brutálisan nagy és széles nyomaték tartomány)
Puma motorja akkor sem jó összehasonlitási alap.A helyhiány miatt nem lehet más irányba elindulni nagyon,mint egy kicsi kihegyezett motort csinálni.Ha visszalapozol látni fogod, hogy onnan indult a téma, hogy az oroszok primitív szarok, mert a bezzeg puma motorja milyen kicsi mégis milyen erős...
Ezért beszélünk arról a motorról.
A részemről amúgy gázturbina párti vagyok
Puma motorja akkor sem jó összehasonlitási alap.
A helyhiány miatt nem lehet más irányba elindulni nagyon,mint egy kicsi kihegyezett motort csinálni.
Még mindig az a helyzet,hogy a Puma egy LÖVÉSZPÁNCÉLOS,a T90M meg egy HARCKOCSI:Ha olyan lövészszállitót akarsz csinálni,amibe hk motor van.akkor az olyan lesz,mint a Namer.(kivétel a T64böl csinált BMP64,amiben a T64 5TD motorja van,de az egy nagyon kompakt ellendugattyús dizel)De arra jó, hogy bemutassuk, hogy a katalógus csúcsadatok mennyire nem árulnak el sok mindent egy motor karakterisztikájáról....
Csak, hogy példánál maradjunk a Puma motorja kicsit olyan, mint a volt toyotám 1.8-as benzinese. Van benne erő, de csak 4-6000-ig.
Ahhoz, hogy jól menjen, rövid váltó kellet bele.
Az orosz motor, meg olyan, mint a mostani hondám 2.2-es dízele. Ebben 2000-4500-ig van erő.
Szemre nem nagy a hasznos fordulatszám tartomány különbsége, csak, hogy a hondában jóval hosszabb váltó van, és már 2000-es fordulatom olyan nyomatéka van, mint a másik motornak a csúcsnyomatéka.
Szerintem mindenki érti, hogy a 2.2-es dízel+a hosszabb váltó hasznos fordulatszám tartománya a gyakorlatban sokkal nagyobb, mint az 1.8-as benziné.
És igen, hajszál pontosan ez a helyzet a kis német és a nagy orosz motor között is. A kis német motor (ha jól emlékszem) 600 nm-t tud 2000-s fordulaton, ami egy szar vicc ilyen felhasználású motoroknál. (alatta nem is tették közzé!)
A csúcsnyomatéka 3000-es fordulatszám tartományban 2200 nm, és 3800-nál 1080 LE.
Ezzel szemben az orosz motor már 1000-s fordulattól húz, 4500 nm a csúcsnyomatéka (nem tudom melyik fordulaton), és 1130 LE mindössze 2000-s fordulatszámon.
Lehet azt mondani, hogy a Puma hasznos fordulatszám tartománya (2800-3800-ig) ugyan úgy 1000, mint az orosz motor lényegében alapjárattól tiltásig (1-2000-ig) fordulatszám tartománya, de a nagyobb nyomaték és alacsonyabb fordulatszám jó eséllyel kétszer hosszabb váltót jelent.
Az pedig azt jelenti, hogy valójában, a gyakorlatban sokkal szélesebb a hasznos tartománya az orosz motornak. Lényegében az egész fordulatszám tartománya az.
És ez egy rohadt nagy különbség. Szerintem.
Ezért mondják azt, hogy a köbcentit nem pótolja semmi
E mellet az se mellékes, hogy az orosz motor, lényegében azonos súly mellet sokkal felhasználó barátabb karakterisztikájú, és tized annyiba kerül, mint a túlgondolt német motor. Utóbbi önmagában annyiba kerül, mint keleten egy némely harckocsi XD
Ez is elgondolkodtató.
De csak, hogy vizuálisan is szemléltetve legyen, meg ha már M1 topik.
Hasznos fordulatszám tartomány fogalmát jól magyarázza a jobb oldali ábra.
Már bocsi, de amikor egy járművet terveznek, már a kezdetben is figyelembe veszik azt, hogy milyen motor lesz benne.
Ha más motort akartak volna bele, akkor ahhoz tervezik a kasztnit.
Az mi volt?Németek elötte bizony terveztek Namer kategóriás lövészpáncélost,csak nem valósitották meg.
Fejböl meg nem mondom a tipusjelzését.Marder II törlése után tervezgették,de végül a Puma lett.Az mi volt?
Egy időben az Abrams hajtóművének indítása volt a mobilom csengőhangja.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..